Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2014


blomst12

Anbefalte innlegg

Jeg har forresten blødd neseblod to ganger idag. Aldri gjort før. Men tipper fordi man har skjøre slimhinner når man er gravid? Andre som har opplevd det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er straks 13 uker og har vært kvalm siden uke 6:(

Huff da. Jeg har liksom telt ned dagene til uke 12 og tenkt at da forsvinner iallefall kvalmen.. :glare:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk bra på ul! Var såvidt jeg fikk komme inn selv om jeg var villig til å betale det det koster. Den lille lå å sprella og hadde blitt hele 43 mm <3 Det som mest sannsynlig forårsaket blødningen/bloddråpene var at morkaken lå bakovervent foran livmorhalsen. Er visst vanlig at den flytter på seg men dersom ikke, blir det keisersnitt. den tid, den sorg ;) Han så på nakkefolden også, og den så fin ut :)

Jeg er mindre kvalm for tiden, kaster opp bare *2. Tenkte å begynne å smøre med krem nå, har lest at cacaobutter fra body shop skal være god ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk bra på ul! Var såvidt jeg fikk komme inn selv om jeg var villig til å betale det det koster. Den lille lå å sprella og hadde blitt hele 43 mm <3 Det som mest sannsynlig forårsaket blødningen/bloddråpene var at morkaken lå bakovervent foran livmorhalsen. Er visst vanlig at den flytter på seg men dersom ikke, blir det keisersnitt. den tid, den sorg ;) Han så på nakkefolden også, og den så fin ut :)

Jeg er mindre kvalm for tiden, kaster opp bare *2. Tenkte å begynne å smøre med krem nå, har lest at cacaobutter fra body shop skal være god ;)

For noen gode nyheter:) nå kan du jo virkelig senke skuldrene :) :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det var godt å høre :) Så nå skal jeg bare slappe av :) Har forresten lest mange plasser at det er mange som blør neseblod når de er gravid så det er helt normalt :) Var visst på grunn av skjøre slimhinner ja:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når har alle ordinær ultralyd? Skal dere vite kjønnet? Det skal vi :) er altfor nysgjerrig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Har ikke fått dato for OUL enda, men det blir vel slutten av februar/begynnelsen av mars tenker jeg.

Jeg er litt usikker på om jeg egentlig vil vite kjønn denne gangen, men det blir nok til det. Er noe med at det er litt enklere å planlegge :fnise:

Men vi skal definitivt holde navn skjult denne gangen også! Selv om det irriterte fletta av flere :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fått dato til OUL enda. Får en det så tidlig? Dette er min første så jeg har null peiling ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal på OUL den 17. Feb og vil gjerne vite kjønnet :) Har superlyst på både gutt og jente, så jeg blir overlykkelig uansett sålenge alt er bra! Men jeg opplevde sist at babyen fikk en sterkere identitet i magen etter vi fikk vite kjønn, og vi ønsker det samme nå.

Ellers har babymagen allerede kommet ;) De sier jo at magen kommer tidligere ved andregangs svangerskap, og det stemmer godt her. Den poppet frem ved ca 12 uker, og jeg kan tydelig kjenne livmoren over symfysen. Sist kom magen ca uke14-15.

Og vi tyvlytter litt innimellom på den lille med angelsound'en som jeg har fra sist svangerskap :) Hjerterytme på ca 170. Storesøster har også fått høre, og begynner etterhvert å forstå at det kommer en baby, selvom det nok er litt abstrakt enda.

Godt å høre at det stort sett er gode nyheter med dere andre her inne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ps. Man får time til OUL når man får bekreftet fødeplass som man søker om ved første svangerskapskontroll (hvertfall i Oslo)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ps. Man får time til OUL når man får bekreftet fødeplass som man søker om ved første svangerskapskontroll (hvertfall i Oslo)

Hmm, jeg tror ikke jeg har søkt på fødeplass, men kanskje fastlegen gjorde det for meg? Har hvertfall fått time til ultralyd :) er 19+4 når jeg skal så er enda en stund til! Spent!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tekola

Det er ikke alltid man må søke om fødeplass, jeg må ikke det i Trondheim siden det bare er St. Olavs her :)

Men det er vel en registrering som gjøres på kontrollen, sånn at man blir innkalt til OUL, var noe sånt sist for meg i hvert fall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Clafoutis

Vi har ikke fått innkalling til UL enda (jeg har ikke søkt fødeplass ennå heller siden jeg bare er i uke 8), men regner med at det blir i midten av mars en gang.

Jeg vil helst ikke vite kjønn denne gangen, men mannen vil veldig gjerne vite, så jeg får se om jeg greier å overtale ham innen mars :fnise: Jeg ville ikke vite sist heller, men da lot jeg mannen få vilja si og vi så godt at det var en liten gutt på OUL. Men siden han fikk vilja si sist, synes jeg at jeg kan få bestemme denne gangen, altså :ler:

Jeg er litt fraværende her om dagen, for jeg går og føler litt på en angst for MA... Jeg har hatt det en gang før, før jeg fikk førstemann, og da ble det helt tilfeldig oppdaget da vi hadde tidlig UL i uke 12 (jeg hadde ikke hatt noen blødning eller noe, og følte meg også helt gravid ennå). Dette svangerskapet har vært veldig "enkelt" så langt (men nå var i grunnen svangerskapet med lillegutt også ganske problemfritt, altså), så jeg sliter egentlig litt med å tro på at alt er i orden :sjenert:

Men vi skal på UL for å sjekke det neste fredag, så jeg får bare prøve å slappe av frem til da. Får jo uansett ikke gjort så mye frem eller tilbake!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Hm... Begynner å lure på om kvalmen er på vei til å lette litt? 9+4 på menstermin, 8+2 på UL-termin, kan det stemme? :klo: Eller kanskje det bare er for en liten periode. Hm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere fått time til ordinær ultralyd allerede?:P Jeg er 11+3 men har ikke fått komme til lege enda en gang :P Ville ikke ha meg inn før uke 12 :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...