Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2014


blomst12

Anbefalte innlegg

Eneste som hjelper litt her er å drikke litt sprite i senga FØR jeg står opp om morgenen :P føler meg veldig sunn og deilig!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her trengs det ikke å søke, bor på ganske liten plass. Men de skal nok få vite når jeg kommer siden jeg skal ha ks!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ikke å søke, men bør vel bestemme oss etter hvert om vi flytter eller ikke.

Jeg må spise jevnt på grunn av magesår (kan ikke ta medisiner eller alternative midler på grunn av graviditeten) og det holder kvalmen overraskende godt i sjakk! I tillegg har jeg jo ei på syv måneder som trenger meg, og da må jeg også holde blodsukkeret oppe hele veien. Så jeg synes det foreløpig er veldig stor forskjell på denne og forrige runde!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del hjelper absolutt ingenting. Men nå kommer mistanken om hyperemesis snikende inn. Sengeliggende fra morgen til kveld med kvalme og oppkast i snart en uke, gått ned flere kilo, og omtrent ingen pauser fra kvalmen. Mannen måtte ut å handle og da fikk han en tur innom apoteket for å kjøpe urinstix, og jammen slo jeg ikke ut maksimalt på ketoner... Ikke rart det, så lite jeg får i meg. Nå krysser jeg fingre og tær på at dette er en litt hard variant av omgangssyke, så jeg slipper ukeavisen med dritten :( synes litt synd på meg selv og alle dere andre kvalme der ute...

En ting jeg kan drikke er lipton iste pulver som er blandet ut til en svaaaak iste. Vet det er koffein i den, men akkurat nå driter jeg i det... Må jo være bedre enn ingenting.

Fødeplass skal vi vel søke om når jeg er på første ordinære kontroll, men jeg har ikke helt bestemt meg for hva jeg vil... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres overhode ikke greit ut Mihi :( har du vært hos legen enda? Kjenner jeg synes veldig synd på deg nå :( krysser fingre for at det ikke er hyperemesis og langvarige utsikter. Drikk iste om det er det som funker, det hadde jeg gjort! Det er så lav mengde koffein uansett at det ville jeg ikke bekymret meg for. Du får sikkert ikke i deg så mye annen koffein :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjøhest: Sprite høres jo optimalt ut før man står opp! Det verste av alt er at jeg virkelig mener det :fnise: må handle sprite :sikle: jeg har spist brødskive med gult syltetøy på og et glass melk før jeg så mye som beveger stortåa ut av senga. Det forsinker oppkastrunden med noen timer :P

Endret av Skogstrollet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har forsøkt mange forskjellige råd, innimellom virker de greit, andre ganger er det ikke noe som hjelper. Da får en ta tida til hjelp da :) ga seg i slutten av uke 13 forrige svangerskap :)

Har noen tenkt på hvor de skal søke fødeplass? :)

Får håpe det går fort over :o)

Jeg har søkt på riksen - fordi de gir skikkelig opplæring enn på Ullevål - så Riksen er bra for førstegangsfødende i følge mine venninner :) Har fått plass - det er lurt å søke fort som mulig da det er rush tid i august :)

Om man vil føde på Ahus eller i Bærum - så må man søke selv dit :) Ellers Riksen og Ullevål på samme søknad, skriv nr 1 og 2 på en av de :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, jeg får vondt av dere som er så dårlige! Spesielt deg Mihi. Jeg er jo kvalm selv, men ikke i nærheten av så ille som enkelte andre her. Så jeg skal ikke klage.

Jeg regner med jeg søker Ullevål, som sist. Var veldig fornøyd med oppholdet mitt da. Men da var det september og stille som i graven (iom at vi var etter barnehagefristen ;) ), så vi fikk veldig god hjelp den gang. Men det blir jo litt annerledes denne gang som termin er midt i både ferieavvikling og høysesong for fødsler, så jeg krysser fingrene for at det går fint denne gangen også.

Jeg har vurdert riksen, men jeg tror sjansen for å bli sendt til et annet sykehus er litt større der, siden de har mange risikofødsler (og det tross alt er høysesong og antagelig stor pågang uansett). Mener ikke å skremme noen altså, dette er bare mine tanker. Forøvrig var vi veldig fornøyde med oppholdet på pasienthotellet på Ullevål sist, hvor vi alle 3 fikk være på privat rom hele oppholdet. Anbefales :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, jeg misunner virkelig ikke dere som plages sånn med kvalme og oppkast. Masse god bedringsklemmer til dere! :hug:


Er det forresten noen som har erfaring med eller hørt noe om slyngevuggen fra sneglehuset.com? Synes den virker så fin som dagseng.

http://www.sneglehuset.com/product/natures-sway-slyngevuggen-original-extended-45/

Jeg synes også den virker veldig fin. Skal få hjelp av ei venninne til å sy en selv :)http://tettinntil.no/forumet/showthread.php?t=70264

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for omtanke alle dere :) det hjelper.

I morgest våknet jeg og kjente etter: ingen kvalme! Hurra, jippi! Tenkte å prøve trikset med å får meg et par biter mat og litt drikke før jeg rørte på meg, og det gikk helt bra. Så 10 min senere, spy... Men er iallfall mindre kvalm enn i går, og det er jo herlig!

Jeg tror også Riksen er et fint sted å føde, men det er mangel på familierom, så belag dere på at mannen ikke får sove der sammen med dere. De har også flere tomannsrom, så det kan hende dere må dele rom med andre også. Skulle jeg være så uheldig å ha en risikofødsel, ville jeg aldri nølt med å velge Riksen. De er kjempeflinke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei allesammen,

Jeg må desverre melde meg ut av juli-august "klubben".

Jeg har desverre hatt en MA, fosteret sluttet å utvilke seg i uke 6 eller 7 engang som ble oppdaget nå i uke 10 og jeg må nå til utskrapning. :grine:

Jeg ønsker dere alle at spiren deres sitter og at alt går bra med dere.

Masse lykke til til dere alle. :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det føles nesten litt slemt å melde seg inn nå her, Blip. :hug: til deg, utrolig trist å høre. Forhåpentligvis er det ikke lenge til du kan melde deg inn i en terminklubbtråd igjen.

---

Jeg fikk positiv test i går. Først en veeeeldig svak strimmeltest, så en CB digital. Gift, første barnet, og det klaffa allerede i PP2. Termindato sånn ca 25. august. Jeg har veldig lite symptomer så langt: litt ømme pupper (særlig hvis jeg dæljer til dem :lol:) og noen stikninger/murringer i magen.

Ingen vet enda, og det er et STREV å skulle holde dette helt for seg selv! Jeg vil jo rope det ut til hele verden! Men såvidt jeg har skjønt er det bare å vente til kvalmen setter inn, så er alt fokus bare på å overleve. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei allesammen,

Jeg må desverre melde meg ut av juli-august "klubben".

Jeg har desverre hatt en MA, fosteret sluttet å utvilke seg i uke 6 eller 7 engang som ble oppdaget nå i uke 10 og jeg må nå til utskrapning. :grine:

Jeg ønsker dere alle at spiren deres sitter og at alt går bra med dere.

Masse lykke til til dere alle. :hug:

Aww, så leit! :klemmer:

Det føles nesten litt slemt å melde seg inn nå her, Blip. :hug: til deg, utrolig trist å høre. Forhåpentligvis er det ikke lenge til du kan melde deg inn i en terminklubbtråd igjen.

---

Jeg fikk positiv test i går. Først en veeeeldig svak strimmeltest, så en CB digital. Gift, første barnet, og det klaffa allerede i PP2. Termindato sånn ca 25. august. Jeg har veldig lite symptomer så langt: litt ømme pupper (særlig hvis jeg dæljer til dem :lol:) og noen stikninger/murringer i magen.

Ingen vet enda, og det er et STREV å skulle holde dette helt for seg selv! Jeg vil jo rope det ut til hele verden! Men såvidt jeg har skjønt er det bare å vente til kvalmen setter inn, så er alt fokus bare på å overleve. :lol:

Gratulerer, og velkommen :nigo:

"Åja, vil du ikke ha røkelaks?" spurte besøket mitt i dag.... "Eeeeh, nei likerikkekonsistensen" :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei allesammen,

Jeg må desverre melde meg ut av juli-august "klubben".

Jeg har desverre hatt en MA, fosteret sluttet å utvilke seg i uke 6 eller 7 engang som ble oppdaget nå i uke 10 og jeg må nå til utskrapning. :grine:

Jeg ønsker dere alle at spiren deres sitter og at alt går bra med dere.

Masse lykke til til dere alle. :hug:

Det var trist å høre blip! Dersom det er noe trøst opplevde jeg MA i september og ble gravid første prøveperioden igjen! :hug:

:hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei allesammen,

Jeg må desverre melde meg ut av juli-august "klubben".

Jeg har desverre hatt en MA, fosteret sluttet å utvilke seg i uke 6 eller 7 engang som ble oppdaget nå i uke 10 og jeg må nå til utskrapning. :grine:

Jeg ønsker dere alle at spiren deres sitter og at alt går bra med dere.

Masse lykke til til dere alle. :hug:

Så trist å høre! Stor :hug: til deg Blip og håper spiren sitter fort igjen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det føles nesten litt slemt å melde seg inn nå her, Blip. :hug: til deg, utrolig trist å høre. Forhåpentligvis er det ikke lenge til du kan melde deg inn i en terminklubbtråd igjen.

---

Jeg fikk positiv test i går. Først en veeeeldig svak strimmeltest, så en CB digital. Gift, første barnet, og det klaffa allerede i PP2. Termindato sånn ca 25. august. Jeg har veldig lite symptomer så langt: litt ømme pupper (særlig hvis jeg dæljer til dem :lol:) og noen stikninger/murringer i magen.

Ingen vet enda, og det er et STREV å skulle holde dette helt for seg selv! Jeg vil jo rope det ut til hele verden! Men såvidt jeg har skjønt er det bare å vente til kvalmen setter inn, så er alt fokus bare på å overleve. :lol:

:velkommen: til terminklubben! Sliter med å ikke skrike dette ut til hele verden jeg og. Redd jeg blir nødt til å nevne noe på jobben denne uka om formen svikter helt. De nærmeste har vi delt det med nå :) mer perifer deling av nyheten får vente til over 12 uker.

Nå har jeg sendt søknad om fødeplass på ABC avd :) spent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble jeg innlagt og fått diagnosen hyperemesis. Akkurat det jeg ikke ville... De er flinke til å passe på meg iallefall 😊

Krysser fingre og tær for at det går raskt over og at alle dere andre slipper! Det fine var at vi tok UL og fikk sett knøttet, og det var bare en huleboer 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde sterke menssmerter og korssryggsmerter i ca 30 sekunder - så var det over. Det var som om man fikk knivblad i magen.... at man måtte bøye seg litt, er det ligamentssmerter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, du har min medfølelse Mihi! Og her sitter jeg og synes synd på meg selv som har bare har vært småkvalm på jobb i hele dag :sjenert:

Det der opplever jeg også livelovelaugh, så jeg håper det er helt normalt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...