Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2014

blomst12

Anbefalte innlegg

Gjest Tekola

Bubmleride Indie ser råkjekke ut! Elsker trehjulingen vår fra TFK, superenkel å manøvrere på buss og t-bane, i butikker, på stier og i det hele tatt :jepp:

Det er så koselig med spark, elsker tiden mellom 20 og 30 uker, før de blir ubehagelige :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi tenkte på trehjuling nettop fordi vi er i byen og må ta mye kollektivt, vi da. Lett å manøvrere, tar ikke så mye plass, etc. Og enkel til annen bruk. Eller har vi bomma helt da? :klo:

(Autosøk har jeg forresten allerede. Det har dukket opp 3 stk brukte i området siden tidlig januar, tror jeg - og de har blitt solgt på et svisj)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi går også for trehjuling, og jeg ser også for meg at det er enklere i kollektivtrafikken :P Vi kommer til å kjøpe Babyjogger City Elite, fikk den anbefalt og syntes den virket best når vi var på barnas hus for å prøvetrille :) Den har robuste, punkteringsfrie hjul med fjæring og mulighet for å låse framhjulet, slik at den også kan brukes på turstier osv.

Ellers har vi også vært på 3D ultralyd. Det var koselig, men vet ikke helt om det var verdt 1400kr :P Jr. er veldig aktiv i perioder i løpet av dagen. Men ennå er han ikke stor/sterk nok til at det har blitt vondt eller plagsomt. Bare når han treffer blæra og jeg må på do, hehe :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Her vil jeg også være med!

(Har sneket litt en liten en god stund, men ikke fått lagt igjen ord enda :sjenert:)

Venter jente nr to i midten av juli. Gleder oss. :Nikke:

Har egentlig ikke mye plager, men er konstant fryktelig, fryktelig sliten. Har ventet på at det skulle gå over, men ser ikke ut som om det gjør det denne gangen. :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Her vil jeg også være med!

(Har sneket litt en liten en god stund, men ikke fått lagt igjen ord enda :sjenert:)

Venter jente nr to i midten av juli. Gleder oss. :Nikke:

Har egentlig ikke mye plager, men er konstant fryktelig, fryktelig sliten. Har ventet på at det skulle gå over, men ser ikke ut som om det gjør det denne gangen. :sur:

Velkommen! Gratulerer med jente på vei :D

Her er jeg på langt nær like sliten som jeg var i uke 4-12, men det kjennes at ting ikke er som normalt ja. Jeg sliter mye med følelsen av å ikke få puste ordentlig. Magen presser liksom for mye opp mot mellomgulvet, men verre skal det vel bli :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Velkommen bustetroll :) hva er termin så kan jeg legge deg inn på framsiden :)

26 uker på vei idag:) formen er super, bare noen småting av og til :) igår kjøpte vi vogn, og håper jeg blir fornøyd. Har hvertfall hørt og lest mye om den :www.babylady.co.uk/images//emmaljunga/2014range/edge/brown_flowers_12407.jpg

Denne :) noen med erfaring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med jente, Pasjonsblomst :)

Ser ut som om det er mange jenter som kommer her inne :)

Spennende med innkjøp også. Da vi ventet storesøster kjøpte vi vogn og bilstoler, også var vi så heldig at vi ellers arvet det vi trengte + litt til. Med andre ord er det lite som må handles,

men jeg har kjøpt noen bittesmå babyklær som blir bare lilleminis også. Det må man jo nestem :ler:

Har forøvrig bestemt oss (meg) for at vi må ha søskenvogn, så da er det bare å finne ut hvilken!

Hvis jeg finner en i god stand så kjøper jeg gjerne brukt (mange selger jo så-godt-som-ubrukte-super-vogner på finn), men er ganske selektiv + at sittedelen(e) være vendbar(e). Det eksluderer mange merker, så får se hva som dukker opp.

Seng trenger vi også, men har både kurv og hengevugge til stua allerede, så det må ikke være på plass med en gang.

Mange som har mye på plass?

Endret av Bustetroll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Hvor stor forskjell blir det mellom jentene, Bustetroll? :velkommen:

Vi har masse klær (tror det er mye som passer for gutt også, skal se over etter flytting), har vogn som vi kommer til å sette på søskensete på (har bæresele som kan brukes til hun er ca. tre og så vurderer vi bæremeis, om vi først skal ut og gå langt), har Stokke Daybed som lillebror kommer til å bruke som seng på dag og natt den første tiden, har bæresjal, Babybjörn One (den nyeste, som ikke er like "ille" som de gamle, vi er superfornøyde så langt) og Mei-tai.

Så det eneste innkjøpet blir om vi evt skal ha stellebord der vi flytter, men det vet vi ikke før til sommeren :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Hei Tekola.

Det blir nesten to år (22 mnd) mellom jentene, så

først hadde jeg ikke tenkt at jeg skulle ha vogn, men siden jeg ønsker å kunne gå og hente i bhg + at vi reiser endel og jeg antar hun kommer til å sove på dagtid når lillesøster kommer også, så vil jeg ha en vogn begge kan være i. Og siden vi ikke trenger å kjøpe noe særlig annet så synes vi at vi kan ta oss "råd til" vogn. Kanskje selger jeg enkelvogna da (har Brio Go - kjempe fornøyd), men det har jeg ikke fått tenkt noe særlig på enda.

Ser du får to "veldig" tette, så tøffe dere er!

Lykke til med flytting, forresten! Vi flyttet 6 uker før termin sist, men da hadde vi jo ingen små! Vet dere når og hvor?

Bæresele er forresten alfa omega. Vi har ergobaby, love it! Da den kom i hus fikk vi plutselig både vasket gulv og lagd middag selv om vi var hjemme alene. Ser ikke for meg at den blir mindre verdt etterhvert når det både er ei lita og ei stor som vil bæres!

Endret av Bustetroll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Det skal bli spennende å se om jeg plutselig ombestemmer meg på behovet for søskenvogn :fnise:

To tette, men det ble bare sånn! Foreløpig går det greit, men det skal bli veldig spennende å se når lillebror kommer.

Vi flytter fra Trondheim i midten av juni, da flytter vi tilbake til Tønsberg og får bo hos svigerfar frem til vi finner noe eget. Har en mulig leilighet, som det da er overtakelse på 8 dager før termin... :plystre: Time will show hvordan det der går :ler:

Vesla var veeeeeldig bærebaby i starten, så da jeg fikk sjalet var det som en helt annen verden! Skal bli spennende å teste Mei-tai etter hvert også, fikk den i går av ei bekjent. Gleder meg så til å bære nyfødt i sjal igjen, det er så koselig! :rodmer:

Har endelig fått summet meg til å bestille gravidbukse, siden de jeg kjøpte sist har ukjent oppholdssted :fnise: Valgte å gå ned en størrelse nå i forhold til de jeg kjøpte sist, sååå spent på om jeg kommer til å angre eller ikke! Men de var jo fryktelig løse, og jeg har gått ned litt siden da. Bestilte også et skjørt (på salg, også i minste laget størrelsesmessig frykter jeg) og de fantastiske tightsene deres. :rodmer: Fryktelig spent, kjenner jeg!

Skal på glukosebelastningstest på onsdag, gleder meg ikke veldig... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du kunne bruke vanlige bukser til nå, Tekola? :sjokkert:

Jeg har prøvd og prøvd å finne skjørt, men jeg får ikke til det når jeg har mage, synes bare det ser rart ut med en klump på midten :fnise: Blir mindre kjolegåing også, for jeg synes mange av de typiske hm tightsene (og strømpebuksene) bare sklir ned + er dårlige i kvaliteten. Har du tights-tips?

Har ikke prøvd mei-tai,

men kjøpte mobywrap sist. Fikk aldri helt teken, og brukte det vel bare tre-fire ganger før jeg "ga opp".
Er mei-tai samme greia? Kanskje du kan komme med noen tips. :)

Lykke til på onsdag :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Jeg hae brukt joggebukse eller tights med kjole eller skjørt over siden desember :ler:

Jeg kjøpte meg en tights fra Funmum.com forrige svangerskap og er superfornøyd! Kjøpte en størrelse mindre enn jeg trodde jeg trengte, og den sitter som et skudd! :)

Moby wrap er vel bare et langt sjal? Jeg brukte Sino-sjalet vårt mye, fant meg en teknikk som funket for oss! Mei tai er er firkantet tøystykke med fire lange stoffstykker som man knyter, litt etter samme konseptet, men mange mener det er enklere. Man kan visst sy selv også! Har ikke testet den enda, men gleder meg veldig! Synes sjal og slikt er best på nyfødte, og så sæle når de bikker tre-fire måneder (nå hørtes jeg fryktelig påståelig ut, men det er fra egen og andres erfaringer bare :ler)

Bæreglede i Oslo har både kurs i butikken og videoer liggende på nettsidene sine. Og så kikket jeg vel litt på videoer på Tettinntil også, tror jeg :jepp:

Takk! Håper på like bra resultat som forrige gang, da var blodsukkeret perfekt. Er det det nå og slipper jeg sannsynligvis to runder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Tekola

Ja! Veldig og. Husker at det var sånn etter fødselen, men ikke at det var sånn imens jeg var gravid. Sikkert bare fortrengt det :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg er ikke hoven i underlivet, men så har jeg ikke studert så nøye heller :P skjønner ike at dere ikke syns det er fint med skjørt/ kjole og strømpebukse :o det er jo sååå fint å fremheve kulen på magen. Handlet inn 3 hverdagsskjørt og fire hverdagskjoler så jeg skal pynte meg hveeer dag i graviditeten :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger ikke å studere det, føles jo som underlivet skal dette ut når jeg reiser meg, evt. at jeg har en fotball hengende mellom beina :P Litt sånn etter-fødsel-følelsen ja. Men jeg er faktisk opphovna også, jeg måtte jo sjekke etter en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg er ikke hoven i underlivet, men så har jeg ikke studert så nøye heller :P skjønner ike at dere ikke syns det er fint med skjørt/ kjole og strømpebukse :o det er jo sååå fint å fremheve kulen på magen. Handlet inn 3 hverdagsskjørt og fire hverdagskjoler så jeg skal pynte meg hveeer dag i graviditeten :D

Det var min plan også! Helt til fysioterapeuten satte ned joggeskopåbud :( har du tips til gode sko med demping som også er fine til kjoler?

Merker at toppene mine begynner å bli korte! Hehe... Så da har jeg vel fått ganske stor mage :) selv synes jeg at jeg ser fødeklar ut nå i uke 22 :fnise: hadde ikke helt tenkt over at jeg kanskje måtte kjøpe noen nye overdeler, men da blir det shopping etter hvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...