Gå til innhold

Fare - farer - fòr - har ? Hjelp!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kan dere kjære språknerder hjelpe en stakkar med presens perfekt-formen av verbet å fare? Takker ...

Anonymous poster hash: 72fc6...b68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

HjelpOm ossNyttigAAA Avansert søk

Bokmålsordboka

OppslagsordOrdbokartikkelfareI fare m1 (lty eg 'forfølgelse', besl med II fare) risiko; nød, krisedet er f- på ferde / det er f- for krig, ras / med f- for livet / en overhengende f- / ane fred og ingen f- ikke ane uråd / pasienten er utenfor f- pasienten overlever / kulturen står i f- for å utslettes / f-n over! et av Sivilforsvarets tre varslingssignalerfareII farev. (norr fara)1 reise, dra, gå, ferdesf- til byen / f- ut av landet / f- sin vei / f- vidt omkring / f- vill gå seg bort; synde / la alt håp f- forsvinne2 sveipe over, gjennomf- over åkeren / f- gjennom boka3 bevege seg raskt, suse, fyke, rennetoget for forbi / f- på hodet, over ende / komme f-nde / det for kaldt gjennom henne / f- sammen bli skremt, kvekke4 befatte seg (med); oppføre segf- med sladder, løgn, usannhet / f- fram som en villmann / f- hardt fram mot noen / f- stille med noe5f- ille få hard medfart, skade seg, jf faren / far vel! jf farvel 04.02.2013: Bokmålsordboka på nett er under oppgradering. Feil kan forekomme i opprettingsperioden.

Nynorskordboka

OppslagsordOrdbokartikkelfareI fare m1 (lty opphavleg 'forfølging'; samanheng med II fare) tilstand da ulykke, skade, tap eller liknande kan kome på; sjanse for noko vondt, uheldig eller liknande ; noko trugande; risiko; nauddet er fare for krig, ras, frost, streik / det er fare på ferde / det er fare for livet / det er ingen fare med meg dvs eg greier meg / det lurar mange farar/ ane fred og ingen fare tru seg trygg/ kome, vere, stå, gå i fare / pasienten er utanfor fare / faren over!eit varslingssignal frå SivilforsvaretfarafareII fare v. (norr fara)1 flytte seg; reise (III), dra, gå (I), køyre, ferdast, fartefare til byen, til sjøs, på arbeid, på fiske, heim, bort, ut, frå landet / fare sin veg, av stad / fare til fots, med tog / fare fort, seint, langt, vidt / fare (gjennom) skogen, (langs) elva/ fare sjøvegen / fare vill miste leia; ta i miss; synde dra bort, forsvinneder fór han / har dei alt fare? / pengane er farne / tida fer / farne tider framfarne, kvorvne sveipe (over), dekkjefare (over) åkeren og luke til dømes / fare gjennom boka / han fór med fingrane langs kanten gå ikring, halde på, drive (med)fare og fri, leite, tulle, terge / fare med sladder, tull, juks / ikkje far etter han! / det fer til å kveldela fare gje opp, droppe (ei sak, ei von)ikkje ha mykje å fare med særl overf: ha dårleg med argument, kunnskapar e lfare etter rette seg etter, lydefare til byrje2 flytte seg fort; suse, fyke, renne (III),sprette (II), dette (II)fare gjennom lufta / fare over ende, på hovudet / fare opp, i vêret / fare på dør / fare (laus) på nokon fyke på / det fór (kaldt) gjennom hangjekk elingarfare sund gå sund3 te seg, bere seg åtfare fint, dumt åt el. fram / fare (åt el. fram) som folk, som ein tosk / fare stilt med noko4 ha det, få det, kome utmåtte du fare vel måtte det gå deg godt i helsing; jamfør far velfare ille få ei lei medferd; òg: abortereille faren ille ute, dårleg stelt Nynorskordboka har oppdatert rettskriving i oppslagsord og bøyingar, men innhaldet elles er ikkje gjennomgått enno. Klikk på bøyingskode eller ordklasse utheva i blått for å få fram bøyingsmønster. Universitetet i Oslo i samarbeid med Språkrådet © 2010E-post: [email protected]øying i samsvar med gjeldende rettskriving:closefareInfinitivPresensPreteritumPresens perfektumImperativv.å farefarerforhar fartfarfarePerfektum partisippPresens partisipp Hankjønn/hunkjønnIntetkjønnBestemt formFlertall v.fartfartfartefartefarende

Hallo, for et elendig svar.

Anonymous poster hash: 14a21...78e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjerner og planeter

Hallo, for et elendig svar.

Anonymous poster hash: 14a21...78e

:skratte:

det er søren meg ikkje lett på mobil!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er ikke perfektum oppført, det jeg kan se. Det heter altså: å fare-farer-for-har fart (Tanums store rettskrivningsordbok)

Du har ikke brukt Bokmålsordboka på nett noe særlig, antar jeg? Det er nemlig bare å klikke på den fine blå bokstaven etter oppslagsordet. :)

Anonymous poster hash: 34fb3...64b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Trodde bare det ordet fantes på dialekter, og ikke i bokmål:P Jeg bøyer det sånn her (på dialekt) Å fare-fér-fór-har fór'n(forre).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er ikke perfektum oppført, det jeg kan se. Det heter altså: å fare-farer-for-har fart (Tanums store rettskrivningsordbok)

Det er det vel. Bare å klikke på bokstaven som indikerer bøyningen.

Anonymous poster hash: c0df7...beb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...