Gå til innhold

Mistet mobilen, har en håndsykdom- få igjen på forsikring?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en håndleddsykdom som heter Carpal Tunellsyndrom.

Den gjør at jeg tidvis ikke har god følelse i hendene, og en av de vanligste symptomene er at en kan plutselig miste kontroll over hånda og slippe ting i bakken.

Jeg mister også ting av og til, for en uke siden var jeg på butikken, jeg mistet mobilen i bakken og skjermen knustes..

Skal nevnes at jeg skal operere den ene hånden om litt over en uke.

Spørsmålet er vel egentlig:

Kan jeg få mobilen fikset på forsikringen?



Anonymous poster hash: 95c16...f6c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Antar at du har de samme forutsetningene som alle oss andre så lenge du ikke har spesiell forsikring m.h.t sykdommen din.

Men har du innbo forsikring, så ring å hør. Kan hende du får dekket ny tlf, men egenandelen er nok 2000,-



Anonymous poster hash: eb7b0...40b
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg få mobilen fikset på forsikringen?

Anonymous poster hash: 95c16...f6c

Litt lettere å svare hvis du skriver hvilken forsikring du har.

Eksempelvis dekker If Super innboforsikring skade mobiltelefon. Egenandel på NOK 1000,- (man slipper her å kjøpe dyr "trygghetsforsikring" på mobiltelefon etc. ), jfr. http://www.if.no/web/no/privat/forsikringer/innboforsikring/pages/default.aspx .

Hvis du har forsikring der, er det bare å maile/ringe å høre om forsikringen dekker dette. :)

Anonymous poster hash: 80a1d...764

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte jeg kanskje kunne bruke reiseforsikringen?

De dekker ting som blir ødelagt på reiser sålenge en ikke forårsaker det selv.

Og dette var jo en direkte årsak av sykdommen min.

Har ikke mobilforsikring, men har innboforsikringen til IF.

TS



Anonymous poster hash: 95c16...f6c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må nesten ringe å snakke med forsikringsselskapet ditt.

Om du skal få dekket noe p.g.a sykdommen din, må du sikkert ha spesiell forsikring, å du må opplyse om sykdommen.

Tror ikke det nytter å komme å informere om sykdommen i ettertid.



Anonymous poster hash: eb7b0...40b
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte jeg kanskje kunne bruke reiseforsikringen?

De dekker ting som blir ødelagt på reiser sålenge en ikke forårsaker det selv.

Og dette var jo en direkte årsak av sykdommen min.

Har ikke mobilforsikring, men har innboforsikringen til IF.

TS

Anonymous poster hash: 95c16...f6c

I f sin vanlige innboforsikring dekker ikke dette. Super innboforsikring kan kanskje ha dekket dette (egenandel som sagt på NOK 1000,-.). Til info. så koster det ikke så mye mer (gjorde iallefall ikke det før) å tegne denne forsikringen, bare som et tips å sjekke ut for ettertiden....

Jeg tviler på om reiseforsikringen dekker dette. Et raskt søk i forhold til hva reiseforsikringen ikke dekker: http://www.trygbloggen.no/10-ting-reiseforsikring-ikke-dekker/ : Mobil mistet i bakken eller sjøen … dette er verken tyveri eller skadeverk etter vilkårene. Hvis mobilen blir stjålet, eller noen andre med onde hensikter med vilje ødelegger telefonen din, kan det dekkes.".

MEN sjekk uansett med forsikringsselskapet ditt. Det koster ikke annet enn tid. :)

Anonymous poster hash: 80a1d...764

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I f sin vanlige innboforsikring dekker ikke dette. Super innboforsikring kan kanskje ha dekket dette (egenandel som sagt på NOK 1000,-.). Til info. så koster det ikke så mye mer (gjorde iallefall ikke det før) å tegne denne forsikringen, bare som et tips å sjekke ut for ettertiden....

Jeg tviler på om reiseforsikringen dekker dette. Et raskt søk i forhold til hva reiseforsikringen ikke dekker: http://www.trygbloggen.no/10-ting-reiseforsikring-ikke-dekker/ : Mobil mistet i bakken eller sjøen … dette er verken tyveri eller skadeverk etter vilkårene. Hvis mobilen blir stjålet, eller noen andre med onde hensikter med vilje ødelegger telefonen din, kan det dekkes.".

MEN sjekk uansett med forsikringsselskapet ditt. Det koster ikke annet enn tid. :)

Anonymous poster hash: 80a1d...764

Jeg vil i tillegg anbefale ts til å sjekke hvilke forsikringer h*n må ha for å få dekket ting p.g.a sin sykdom...

Anonymous poster hash: eb7b0...40b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil i tillegg anbefale ts til å sjekke hvilke forsikringer h*n må ha for å få dekket ting p.g.a sin sykdom...

Anonymous poster hash: eb7b0...40b

Jeg skal operere snart så da blir det slutt på å miste ting, hvis du mente at jeg burde forsikre ekstra pga sykdommen?

Takk for gode råd alle sammen!

Jeg sender en mail til reiseforsikringen også, er ikke slik at jeg regner med jeg får dekket det, men hadde jo vært fint om de kunne gått, mtp sykdommen.

TS

Anonymous poster hash: 95c16...f6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er fagorganisert så dekker innboforsikringen dette, men du må betale egenandel. Men hvis det er to i husstanden som er organiserte så slipper du egenandelen.

Jeg har benyttet meg av dette to ganger fordi ungene har kunst skjermene på mobilen sin. Jeg har ikke betalt egenandel siden både jeg og samboer er organiserte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mistet den stasjonære datamaskinen min i gulvet hjemme, ingen grunn bortsett fra at den veier sikkert 20-25 kg og jeg glapp taket. Fikk 80% av dagens verdi av forsikringsselskapet.



Anonymous poster hash: 10441...5c3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal operere snart så da blir det slutt på å miste ting, hvis du mente at jeg burde forsikre ekstra pga sykdommen?

Takk for gode råd alle sammen!

Jeg sender en mail til reiseforsikringen også, er ikke slik at jeg regner med jeg får dekket det, men hadde jo vært fint om de kunne gått, mtp sykdommen.

TS

Anonymous poster hash: 95c16...f6c

Hvis du mener at du skal ha særbehandling pga handa di så må du jo opplyse forsikringsselskapet om det når skaden oppstår eller når du tegner forsikringen. Du kan ikke komme i ettertid å forvente særbehandling.

Anonymous poster hash: eb7b0...40b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal operere snart så da blir det slutt på å miste ting, hvis du mente at jeg burde forsikre ekstra pga sykdommen?

Takk for gode råd alle sammen!

Jeg sender en mail til reiseforsikringen også, er ikke slik at jeg regner med jeg får dekket det, men hadde jo vært fint om de kunne gått, mtp sykdommen.

TS

Anonymous poster hash: 95c16...f6c

:klo: Hva mener du med det jeg har utheva?

Anonymous poster hash: eb7b0...40b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:klo: Hva mener du med det jeg har utheva?

Anonymous poster hash: eb7b0...40b

Tror hun mente at det hadde vært fint om deT kunne gått :)

Anonymous poster hash: f03d9...010

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne skaden vil være forårsaket av deg. Sykdom tas ikke hensyn til. Du må ha spesialforsikring for å få slikt dekket.



Anonymous poster hash: aef3d...995
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville tatt mine forhåndsregler da. Hatt mobilen festet på meg, på et vis. Hengende i en greie rundt halsen f.eks.



Anonymous poster hash: 752a0...346
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er jo uansett ditt problen at du går med mobilen i hånda når du vet at du har den sykdommen, og at det er stor sjanse for at du glipper den.



Anonymous poster hash: 68458...dd9
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...