Gå til innhold

Vil ikke jobbe som sykepleier- dumt av meg?


Gjest heffalompen20

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei, det tror jeg ikke de vil tenke negativt om. Men for din egen del er det jo synd å "kaste bort" tre års studier på butikkjobbing? Du går vel ned i lønn regner jeg med?

Har du aldri tenkt deg tilbake i sykepleieryrket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke heller prøve å få deg en annen sykepleier jobb??

Har du prøvd sykehus?? Der kjenner man jo ikke pasientene, og de er skjelden inne mange dagen av gangen, og en helt annen måte å jobb på enn sykehjem.



Anonymous poster hash: 43e2b...0eb
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Evt videreutdanning? Eller så har jeg hørt at noen sykepleiere kan ha mer administrative jobber eller noe økonomi relater. Går sikkert an å bygge på noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser at du skriver at det kun er en bi-jobb du er ute etter. Da er det ikke så rart at du synes det er skummelt. Du får jo aldri satt deg skikkelig inn i systemer og rutiner. Og tilstanden til pasientene kan ha forandret seg mye siden sist du var på jobb. Forstår godt at det ikke føles bra.

Skal du jobbe som sykepleier så bør du ha en større stilling er min erfaring.

Jeg har en venninne som jobber på legevakten og der rullerer de på tre poster. En tar i mot alle telefonene, da krever det mye kompetanse og egenvurdering. De blir kurset og har et system de går ut i fra når de vurderer.

En sitter i luken og tar i mot pasientene. Dette er nok den letteste jobben. Men de må også kunne gi råd og guide dem videre/vente/ø.hjelp osv.

Den siste er den som hjelper legen, tar prøver, gir medisiner, kateteriserer osv. Der er det jo mye action og tiden går fort. Man får da øvd seg på mange forskjellige prosedyrer. Men man må være kjapp og nøyaktig og stole på seg selv. Legen står ikke og forklarer hva du skal gjøre.

Uansett hvor man er så skal man få god opplæring. Men å bare jobbe innimellom på sånne steder er nok vanskelig ja.



Anonymous poster hash: 4b985...72b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at du skriver at det kun er en bi-jobb du er ute etter. Da er det ikke så rart at du synes det er skummelt. Du får jo aldri satt deg skikkelig inn i systemer og rutiner. Og tilstanden til pasientene kan ha forandret seg mye siden sist du var på jobb. Forstår godt at det ikke føles bra.

Skal du jobbe som sykepleier så bør du ha en større stilling er min erfaring.

Jeg har en venninne som jobber på legevakten og der rullerer de på tre poster. En tar i mot alle telefonene, da krever det mye kompetanse og egenvurdering. De blir kurset og har et system de går ut i fra når de vurderer.

En sitter i luken og tar i mot pasientene. Dette er nok den letteste jobben. Men de må også kunne gi råd og guide dem videre/vente/ø.hjelp osv.

Den siste er den som hjelper legen, tar prøver, gir medisiner, kateteriserer osv. Der er det jo mye action og tiden går fort. Man får da øvd seg på mange forskjellige prosedyrer. Men man må være kjapp og nøyaktig og stole på seg selv. Legen står ikke og forklarer hva du skal gjøre.

Uansett hvor man er så skal man få god opplæring. Men å bare jobbe innimellom på sånne steder er nok vanskelig ja.

Anonymous poster hash: 4b985...72b

Åh så deilig at noen forstår, tusen takk for svar :blomst: Er så redd for at det skal virke dumt for andre/pysete at jeg ikke jobber som sykepleier når jeg faktisk har den utdannelsen, særlig for potensielle arbeidsgivere.

Men når man risikerer å være alene sykepleier på et helt sykehjem og man bare kjenner til et fåtall av pasientene så frister det ikke så veldig. Jeg har jo jobbet der før, men merker at ting detter ut både som f.eks rutiner for kontat med legevakt, innleggelse, dødsfall osv. I tilleg til at jeg glemmer en del av prosedyrer og kunnskap når jeg ikke får vedlikehold det.

Men det skumlesete er at jeg har ansvar for et helt sykehjem der få er vurdert for HLR-, så skal jeg liksom komme å ta den avgjørelsen på noen sekunder uten å engang kjenne til pasienten. DET føles ikke rett og jeg kommer nok til å starte uansett, men det er ikke en ok situasjon da jeg føler det er uetisk å starte gjenoppliving på flere av de som er der.

Da høres det ikke ut som legevakten er noen god ide heller nei ;)

Jeg får kanskje svelge stoltheten og søke en butikkjobb eller lignende :fnise:

Setter forttsatt pris på andres meninger :)

Anonymous poster hash: 875cc...eb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS:

Du nevner butikkjobb,men kanskje en jobb på apotek eller hos en bandagist kunne være noe?

Da er du jo fortsatt innenfor helsesektoren,men samtidig uten det store ansvaret..

Å jobbe som miljøterapeut i et bofelleskap kan kanskje også være en mulighet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En sitter i luken og tar i mot pasientene. Dette er nok den letteste jobben. Men de må også kunne gi råd og guide dem videre/vente/ø.hjelp osv.

Anonymous poster hash: 4b985...72b

Må bare kommentere denne fordi jeg jobber på legevakt selv, men det å sitte i luken kan sikkert se ut som den enkleste jobben men det er det ikke. Du får utrolig mye kjeft, både for ventetid, pasienter som er misfornøyd med behandling i helsevesenet generelt, klager på manglende resepter, kjeft for alt mulig du ikke styrer i det hele tatt. I tillegg må du prioritere de som kommer ut fra tilstand og behov, noe som ofte kan være vanskelig. Faktisk er dette så stor belastning at det mange steder er begrensning på hvor lenge man kan sitte i luken om gangen.

Anonymous poster hash: c4ed7...58b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ts, jeg vil bare si at jeg skjønner deg veldig godt!! Jeg jobber selv på et sykehjem, men har ingen utdanning.. Jeg får vondt av sykepleierne som jobber der fordi de får så masse ansvar! De får jo ofte ansvar for pasienter som er på en helt annen avdeling enn det de jobber på.. Jeg kunne aldri tenkt meg å bli sykepleier, jeg er rett og slett ikke tøff nok.. Jeg liker ikke å være den som har ansvar og tar avgjørelser.. Dette er også litt av grunnen for at jeg heller ikke vil bli helsefagarbeider.. Der jeg jobber er det så mange ufaglærte og det er ofte bare en faglært på jobb, den får jo da alt ansvaret.. Nei takk :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare kommentere denne fordi jeg jobber på legevakt selv, men det å sitte i luken kan sikkert se ut som den enkleste jobben men det er det ikke. Du får utrolig mye kjeft, både for ventetid, pasienter som er misfornøyd med behandling i helsevesenet generelt, klager på manglende resepter, kjeft for alt mulig du ikke styrer i det hele tatt. I tillegg må du prioritere de som kommer ut fra tilstand og behov, noe som ofte kan være vanskelig. Faktisk er dette så stor belastning at det mange steder er begrensning på hvor lenge man kan sitte i luken om gangen.

Anonymous poster hash: c4ed7...58b

Jeg mente ikke lett som i lett. Men min venninne følte at det var lettere enn å sitte i telefonen f.eks. Det synes hun var veldig skummelt. Kan fint tenke meg at man får masse kjeft, uff.

Anonymous poster hash: 4b985...72b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

jeg sier som de andre, hvorfor ikke få ekstrajobb som miljøterapeut i feks psykiatrien? da slipper du unna det ansvaret å være alene som feks sykepleier :)

Anonymous poster hash: f861c...938

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...