Gå til innhold

Panel eller gips? Hva er finest?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg og mannen blir ikke helt enige.

Vi driver å bygger hus for tiden. Han vil ha smartpanel mens jeg vil ha glatte flater.

Jeg syns ikke panel er noe fint, er ikke min stil i det hele tatt, mens han syns at det er fint og sier at panel er blitt mer og mer populært nå.

Hva mener dere?

Anonymous poster hash: d3693...f12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke noe imot panel, men sannheten er vel at det er mer på vei ut enn in.. Men det stemmer at det har vært in. Jeg hadde valgt glatt, det er tidløst.



Anonymous poster hash: 73f00...957
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er smartpanel?

Jeg synes gammeldags malt panel kan være kjempefint. Men ikke i et nytt hus, der ville jeg definitivt hatt glatte flater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er smartpanel?

Jeg synes gammeldags malt panel kan være kjempefint. Men ikke i et nytt hus, der ville jeg definitivt hatt glatte flater.

Glatte gips flater? Det er noe som heter smart panel trend, det er visstnok helt glatt.

Anonymous poster hash: d3693...f12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smartpanel: ferdigmalte panelplater:P dvs plater du skrur på veggen som ser ut som ekte panel.

jeg synes panel er bedre enn gips. Synes det gir mer liv i rommet og føles ikke så glatt og kjølig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det er kjedelig med bare glatte overflater. Hadde valgt panel, men det behøver ikke være enten eller. Kan jo kombinere.

Anonymous poster hash: c03f3...dd8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Panel! Uten tvil! Henger du opp et bilde feil? Null problem, skru ned plata og sett opp en ny!

Gipsplate? Henger opp et bilde feil? Så synd, pusse ned sparklinga, fjerne plata, sette opp en nye, sparkle, pusse, sparkle, pusse og male over og håpe alt på at malinga blir riktig på den nye plata ^^,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så på smartpanelen. Det må jo bli skjøter mellom platene? Er det noe fint?

Skjøtene synes ikke da det er not og fjær på platene.

Endret av Serafina.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så på smartpanelen. Det må jo bli skjøter mellom platene? Er det noe fint?

Skjøtene synes ikke da det er not og fjær på platene.

Jeg syns jeg kan se to skjøter på den mørkegrå veggen. En til høyre for den lysegrønne vasen og en som kommer ned ca midt på den lyseblå koppen som står på bordet.

Anonymous poster hash: 73f00...957

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns jeg kan se to skjøter på den mørkegrå veggen. En til høyre for den lysegrønne vasen og en som kommer ned ca midt på den lyseblå koppen som står på bordet. Anonymous poster hash: 73f00...957

Mulig man kan se det på glatte plater, det har jeg ikke noe erfaring med, men skjøten synes ikke på panelplater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smartpanel: ferdigmalte panelplater:P dvs plater du skrur på veggen som ser ut som ekte panel.

...

Jeg ser stor forskjell på ferdigmalte panelplater og ekte panel.

Skjøtene synes ikke da det er not og fjær på platene.

Jeg ser skjøter på bildet det er linket til over. Ser ut som man har glemt å sparkle overgangene...



Anonymous poster hash: 6166a...13f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg ser også skjøtene nå. Da står jeg ved min opprinnelige mening, nemlig at gipsvegger er det fineste i et nytt hus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gips er pent, men fy så upraktisk. Jeg ville valgt panel.



Anonymous poster hash: 30c59...c59
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg og mannen blir ikke helt enige.

Vi driver å bygger hus for tiden. Han vil ha smartpanel mens jeg vil ha glatte flater.

Jeg syns ikke panel er noe fint, er ikke min stil i det hele tatt, mens han syns at det er fint og sier at panel er blitt mer og mer populært nå.

Hva mener dere?

Anonymous poster hash: d3693...f12

Hvilken stil ønsker dere? Møbler? Hvis dere er usikker, sett dere gjerne sammen og bla i ulike magasiner eller bilder på nettet, klipp/print ut bilder dere liker.

I vårt hjem hadde det f.eks. ikke passet med panel på veggene ut fra husets stil og møbelvalg. Så her har vi valgtmalt slett strie (ekstra beskyttelse) på gipsveggene.

Selv er jeg lite begeistret for Smartpanel (som skal etterligne panel), for meg blir veggene glatte og kalde. Men det er jo en smakssak. :)

Anonymous poster hash: 6166a...13f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Calavi

Jeg ville absolutt gått for gipsplater. Synes overhodet ikke noe om disse panelplatene, og foretrekker helt klart glatte flater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glatte vegger, helt klart. Det er greit med noen rom med panel, men hadde fått et klaus av å ha det overalt. Blir lett stygt å henge opp bilder etc.



Anonymous poster hash: ea017...2eb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

gipsplater er faen meg noe av det mest ubrukelige jeg har vært borti, som vegg. nå når vi driver og forhandler om pris på nybygg/hus har jeg gjort det klinkende klart at jeg skal enten ha panel eller plater utenpå disse, eller et annet alternativ. det skal bakes inn i pris. gipsplater er ubrukelig straks du skal henge noe tyngre enn et frimerke på veggen, samt at det tåler ikke akkurat spesielt mye før du må bytte hele pokkers plata.

jeg har beklaget meg ganske høylytt over dette fenomenet på FB etter at vi flyttet inn her vi bor nå, og absolutt alle håndtverker-venner jeg har - som har kommentert det - kommer med "I could have told you".

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...