Gå til innhold

Få dekket tannbehandling når man har bulimi?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen her som vet om man får dekket tannlege når man har bulimi? Vet at det ble søkt for meg i begynnelsen, men jeg fikk avslag fordi tennene mine ikke var stygge nok... Etter som tiden har gått og jeg ikke er blitt nevneverdig bedre, har jeg også fått større skader på tennene. Det koster meg over 1000,- (uten bedøvelse) for å borre ett hull, og jeg har flere hull nå pga at emaljen min er etset bort. Går for tiden på aap hos nav, og har dermed ikke veldig mye til overs når alt er betalt.
Noen som har erfaring med dette og kanskje kan dele erfaring og gi noe råd....?



Anonymous poster hash: 91893...9a9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man fikk dekket noe av dette tidligere. Du må høre med nav om ordningen eksisterer enda. Jeg fikk dekket en god del da jeg hadde bulimi men det var en del år siden. Tannlegen må da ta et overslag over hvor store skadene er og ha bekreftelse fra lege at du har det. Mener at denne ordningen skal gå bort i løpet av 2014. Jeg har hatt regninger opp mot 15000 kr for og reparere mine skader og fikk da tilbake 2/3 av summen. Men som sagt så er det en del år siden.



Anonymous poster hash: 9fbef...52b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen her som vet om man får dekket tannlege når man har bulimi? Vet at det ble søkt for meg i begynnelsen, men jeg fikk avslag fordi tennene mine ikke var stygge nok... Etter som tiden har gått og jeg ikke er blitt nevneverdig bedre, har jeg også fått større skader på tennene. Det koster meg over 1000,- (uten bedøvelse) for å borre ett hull, og jeg har flere hull nå pga at emaljen min er etset bort. Går for tiden på aap hos nav, og har dermed ikke veldig mye til overs når alt er betalt.

Noen som har erfaring med dette og kanskje kan dele erfaring og gi noe råd....?

Anonymous poster hash: 91893...9a9

Gå på nav, jeg er ikke syk engang, men har dårlig økonomi, går på kvalifiseringsstønad igjennom nav og har fått dekka, utennom egenandelen som er på 1500

Anonymous poster hash: 36af0...9f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette går igjennom HELFO, og i din situasjon skal du få det dekt.



Anonymous poster hash: 2fb1b...cb1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt som har med refusjon og tenner å gjøre går gjennom Helfo. Det er ikke Nav som skal avgjøre om en person får dekket noe, men tannlegen.

Tannlegen bestemmer hvilken kategori pasienten kommer under. Du må få lege erklæring fra fastlegen - som du igjen gir til tannlegen.

Sjekk om tannlegen din har direkte oppgjør med Helfo, da skal du kun betale egenandelen også sender tannlegen resten av kravet til Helfo.

Har du en ok tannlege som følger litt med, skal h*n informere deg uoppfordret om rettighetene dine. Dette forutsetter selvsagt at du har informert om din bulimi.



Anonymous poster hash: 4d31b...19c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alt som har med refusjon og tenner å gjøre går gjennom Helfo. Det er ikke Nav som skal avgjøre om en person får dekket noe, men tannlegen.

Tannlegen bestemmer hvilken kategori pasienten kommer under. Du må få lege erklæring fra fastlegen - som du igjen gir til tannlegen.

Sjekk om tannlegen din har direkte oppgjør med Helfo, da skal du kun betale egenandelen også sender tannlegen resten av kravet til Helfo.

Har du en ok tannlege som følger litt med, skal h*n informere deg uoppfordret om rettighetene dine. Dette forutsetter selvsagt at du har informert om din bulimi.

Anonymous poster hash: 4d31b...19c

Jeg har tidligere spurt tannlegen om jeg har krav på å få dekt noe av tannbehandlingen. Hun sa da at jeg på det tidspunktet ikke hadde så store skader på tennene slik at jeg ville få det dekt.

Det er imidlertid noen år siden, og situasjonen har forverret seg siden den gang.

Anonymous poster hash: 91893...9a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...