Gå til innhold

"Sjekk min nye Canada Goose!"


Alja

Anbefalte innlegg

Er bare å Google, har funnet mye snusk på både HH, Northface, h&m, Bestseller, etc. Men det er jo ikke populært å hate de.

Anonymous poster hash: 06ca2...731

Bruker ikke dun jeg. Kjøpte en vinterjakke nå fra Gina Tricot tror jeg det var som er både med fuskepels og uten dun, og jeg holder meg fint veldig varm i den :)

Anonymous poster hash: d198b...582

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min forrige vinterjakke hadde pels som ikke så ut som fuskepels (selv om det var det, og det kjente man) og jeg ble spurt flere ganger av folk om det var fuskepels. Helt greit at pelsmotstandere sier i fra synes jeg. Det er vanskelig å finne jakker uten verken dun eller fuskepels, så da går jeg for fuskepels jeg for det er ingen dyr som lider av det ihvertfall. Og fuskepels blir heldigvis mer og mer in!



Anonymous poster hash: d198b...582
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til den personen som spør om jeg bruker dyretestet sminke, så gjør jeg ikke det.

Pick your battles, you cant take them all

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kan ikke dere bruke engasjementet deres på noe annet enn dette? Jeg vet at det kanskje ikke er bra med pels osv., men hvis dere er så engasjerte hvorfor ikke f. eks. gjøre noe som hjelper Norges fattige osv.?

Anonymous poster hash: 767cc...494

Hvorfor er det alltid noen som må komme med slike kommentarer? Er det ikke bra at man faktisk gjør NOE? Noen bryr seg mer om dyrene, som heller ikke kan snakke for seg selv. Mennesker har muligheten til det. Alle som sier at man heller burde bry seg om noe "viktigere" har sikkert ikke gjort en dritt for noen selv, så hvorfor ikke starte med det?

Det er jo bra at folk brenner for forskjellige ting.

Endret av Blod
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Her er jeg 100% enig med deg. Men coyoter, mink og rev, de slaktes på forferdelige måter kun for pelsen deres.

Jeg har ikke reve-, mink- eller coyotepels.

Jeg har veske og hansker av kalveskinn og jeg ville ikke hatt problemer med en saueskinnsjakke.

Og til resten av tråden:

De aller fleste av oss prøver å gjøre bevisste valg til etisk handel. Dvs at man ikke vil kjøpe et produkt som man vet er etisk tvilsomt. Man trenger ikke bli kalt dobbelt moralsk eller aktivist av den grunn.

Jeg har også noen ord jeg vil si om klesproduksjon: de aller fleste selskaper som produserer klær for vestlig salg arbeider med arbeidsforholdene i landet de kjøper klærne fra. De som ikke gjør det blir nemlig hengt ut og mister kunder.

Men det er et paradoks at alternativet til et "slavelignende" liv på fabrikk er barneprostitusjon. Hva er verst ...? Så skal vi altså ikke slutte å jobbe for bedre lønn , human arbeidstid og andre arbeiderrettigheter i disse landene. Men vi må gjøre det mens vi kjøper produktene deres for alternativet er verre. Synes jeg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med canada goose' egen nettside, er det troverdig nok? Der står det at de får tak i pels med "trapping", altså at labben/beinet/nesa settes fast og knuses, og så står de der og prøver å slite seg løs til noen kommer og finner dem.

Anonymous poster hash: 937d5...a00

Kan du gi meg en kilde på at "trapping" medfører dette? Jeg tviler nemlig sterkt på at det er slik det fungerer idag med coyotene i Canada.

Anonymous poster hash: cec7a...0dc

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er så enig med deg her TS. Det er så mange forskjellige alternativer til pels i dag at jeg kan ikke helt se vitsen med å kjøpe pels når man vet hvordan mange dyr blir behandlet!

I tillegg så synes jeg det er veldig teit at de som er "for" pels her ikke kan komme med andre argumentasjoner enn å spørre om man bryr seg om alle andre veldedige ting i tillegg.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

I tillegg så synes jeg det er veldig teit at de som er "for" pels her ikke kan komme med andre argumentasjoner enn å spørre om man bryr seg om alle andre veldedige ting i tillegg.

Angrep er det beste forsvar. Man kan ikke forsvare seg, dermed angriper man. Fordi man ikke greier å luke ut absolutt alt uetisk (det er en massiv jobb) skal man ikke moralisere over at andre driter i det dårlige ryktet til Canada Goose jakkene.

For meg blir det stor forskjell på å kjøpe / bruke et produkt som man vet er uetisk og bruke noe i uvitenhet. Straks man er informert bør man ta et valg.

F.eka har jeg selv akkurat satt meg inn i Nestle sine manglende etiske og moralske holdninger, og selv om dette kommer til å bli en tøff jobb akter jeg å unngå Nestle produkter heretter. Da jeg begynte å undersøke hva dette innebærer ble jeg først litt matt, men enda mer besluttsom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner å bli lei av de som maser om pels og dårlig behandling av dyr, men propper seg full av kjøtt, egg og meieri.

*kremt* hyklere

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så enig med deg her TS. Det er så mange forskjellige alternativer til pels i dag at jeg kan ikke helt se vitsen med å kjøpe pels når man vet hvordan mange dyr blir behandlet!

Det er så mange forskjellige alternativer til kjøtt i dag at jeg kan ikke helt se vitsen med å kjøpe kjøtt når man vet hvordan mange dyr blir behandlet!

Svaret til begge deler er egoisme forresten.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner å bli lei av de som maser om pels og dårlig behandling av dyr, men propper seg full av kjøtt, egg og meieri.

*kremt* hyklere

Jeg kan forsikre deg om at norske dyr faktisk har det bra. Det er ikke lov i Norge å mishandle dyr på noen måte. Jeg har bodd på gård selv og hatt mange venninner som har gjort det samme, så jeg vet hvordan det funker, og dyra har det helt fantastisk bra. Og jeg skal love deg at dyrlegen følger med på at ting er som det skal også.

Men høner er en annen sak. De på gårdene har det bra, og du kan kjøpe egg på mange gårder fra høner som går ute hele sommeren (våre gjorde det, og det var mange som kjøpte).

Hadde dyrene hatt det jævlig og hadde vært stressa, så hadde ikke kjøttet vært spiselig.

Anonymous poster hash: d198b...582

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så mange forskjellige alternativer til kjøtt i dag at jeg kan ikke helt se vitsen med å kjøpe kjøtt når man vet hvordan mange dyr blir behandlet!

Svaret til begge deler er egoisme forresten.

Dette blir for dumt miramis. Du har tydeligvis ikke peiling på hvordan dyr på gårdene i Norge har det. Og nei, de lever ikke under jævlige vilkår. Om noen dyr gjør det, kommer mattilsynet og avliver dem. Når man bor på alndet er også andre gårdseiere opptatt av at du behandler dyrene dine bra også.

Og ikke alle som får i seg det de trenger ved å ikke spise kjøtt vet du. Jeg er allergisk mot melk og tåler ikke gluten og sliter med b12-mangel, så jeg trenger virkelig kjøtt.

Anonymous poster hash: d198b...582

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner å bli lei av de som maser om pels og dårlig behandling av dyr, men propper seg full av kjøtt, egg og meieri.

*kremt* hyklere

Men de dyrene som lever kun for å bli en pelsjakke blir jo uansett ikke spist, så jeg synes ikke helt man kan klage på de som spiser kjøtt eller meieriprodukter

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Euforia

Jeg kan forsikre deg om at norske dyr faktisk har det bra. Det er ikke lov i Norge å mishandle dyr på noen måte. Jeg har bodd på gård selv og hatt mange venninner som har gjort det samme, så jeg vet hvordan det funker, og dyra har det helt fantastisk bra. Og jeg skal love deg at dyrlegen følger med på at ting er som det skal også.

Men høner er en annen sak. De på gårdene har det bra, og du kan kjøpe egg på mange gårder fra høner som går ute hele sommeren (våre gjorde det, og det var mange som kjøpte).

Hadde dyrene hatt det jævlig og hadde vært stressa, så hadde ikke kjøttet vært spiselig.

Anonymous poster hash: d198b...582

?? Du er klar over at det finnes flere pelsfarmer i Norge, ikke sant?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som mener at man ikke trenger pels vinterstid i Norge, dere er klar over at det i enkelte områder kan bikke nærmere 40 minus?

Og når det blir så kaldt så er pels veldig bra til og holde på varmen. Reinsdyrskinn er ypperlig til og ligge og sove på, fordi hårene på pelsen er hule, og der blir det da magasinert varme.

Så bare fordi vi er i 2013 så skal ingen få lov til og gå med pels fordi pelsindustrien er den store stygge ulven her? Ja behandlingen av dyrene kunne vært mye mye bedre.

Så til ett annet spørsmål: Hvis dere skyr jakker/kåper med pels på, hvorfor kjøper dere da jakker med fuskepels på da? Når det er så mange andre gode alternativer ifølge dere.

Tror dere at Amundsen tok på seg goretex jakka og labba i vei når han skulle til sydpolen?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Euforia

Til dere som mener at man ikke trenger pels vinterstid i Norge, dere er klar over at det i enkelte områder kan bikke nærmere 40 minus?

Og når det blir så kaldt så er pels veldig bra til og holde på varmen. Reinsdyrskinn er ypperlig til og ligge og sove på, fordi hårene på pelsen er hule, og der blir det da magasinert varme.

Så bare fordi vi er i 2013 så skal ingen få lov til og gå med pels fordi pelsindustrien er den store stygge ulven her? Ja behandlingen av dyrene kunne vært mye mye bedre.

Så til ett annet spørsmål: Hvis dere skyr jakker/kåper med pels på, hvorfor kjøper dere da jakker med fuskepels på da? Når det er så mange andre gode alternativer ifølge dere.

Tror dere at Amundsen tok på seg goretex jakka og labba i vei når han skulle til sydpolen?

Si meg, hvor mye varme får du fra en pels som er plassert på kragen til en hette på en jakke du eier?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Til dere som mener at man ikke trenger pels vinterstid i Norge, dere er klar over at det i enkelte områder kan bikke nærmere 40 minus?

Og når det blir så kaldt så er pels veldig bra til og holde på varmen. Reinsdyrskinn er ypperlig til og ligge og sove på, fordi hårene på pelsen er hule, og der blir det da magasinert varme.

Så bare fordi vi er i 2013 så skal ingen få lov til og gå med pels fordi pelsindustrien er den store stygge ulven her? Ja behandlingen av dyrene kunne vært mye mye bedre.

Så til ett annet spørsmål: Hvis dere skyr jakker/kåper med pels på, hvorfor kjøper dere da jakker med fuskepels på da? Når det er så mange andre gode alternativer ifølge dere.

Tror dere at Amundsen tok på seg goretex jakka og labba i vei når han skulle til sydpolen?

Fordi hvis ikke måtte man gått uten jakke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si meg, hvor mye varme får du fra en pels som er plassert på kragen til en hette på en jakke du eier?

Vel, den varmer nakken? Også i tilegg ser den litt stilig ut da, hvis det var det du lurte på?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, den varmer nakken? Også i tilegg ser den litt stilig ut da, hvis det var det du lurte på?

..................................... :rolleyes:

I rest my case sier jeg bare. Det er akkurat derfor det er så innmari latterlig. Folk kjøper dem ikke for å varme seg, men nettopp pga det er på "mote" og er stilig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...