Gå til innhold

"Sjekk min nye Canada Goose!"


Alja

Anbefalte innlegg

Da vil jeg gjerne se en link med dokumentasjon på at Canada Goose bedriver dyremishandling. Ikke linker som "antar" at de bruker det, eller linker hvor de beskriver metoder som Canada Goose "kanskje" bruker, men faktiske linker med dokumentasjon.

Anonymous poster hash: 06ca2...731

I disse landene som fangsten foregår i, så er det fullt vanlig at jegere bruker feller. Det er vanskelig å holde bestanden nede kun av vanlig jakt. Fangstmetoder som dette: https://www.google.no/search?q=conibear+traps&espv=210&es_sm=93&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=oFxgUpS8IcPI4ASZ1oCIAw&sqi=2&ved=0CAcQ_AUoAQ&biw=1920&bih=947 er helt vanlige feller, ingen propoganda, og 100% lovlig i disse landene.

Canada Goose bryter ingen lover da dette er fullt lovlig, og dersom fangstmetodene var humane så ville de opplyst om det oftere, for så klart vil de ikke ha dette ryktet på seg.

http://www.canada-goose.com/cp-faq/fur-policy-what-is-your-fur-policy/

Her skriver de selv at feller blir brukt.

Dette er ikke noe PETA står for, eller andre propganda-kilder, men det er realitet, og noe jeg selv har vært vitne til (dog var det en hund som hadde gått i en slik felle og måtte rushes til en veterinær)

Anonymous poster hash: adf92...780

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest BabyBlue

Dropp gjerne fuskepelsen også når dere først er i gang, hvis ikke blir det for dumt. "Jeg går ikke tur med dyrelik, men synes det er helt greit med noe som ligner."

Det skaper også et behov for pels i motebildet, tro det eller ei. Er ikke alle som ser at det er fuskepels på avstand, og blir kanskje inspirert til å kjøpe jakke med pelskrage neste shoppingrunde...? Man vet aldri.

Ser at lammeskinn/saueskinn blir mer og mer vanlig i motebildet, og det er bra. For da er det som regel snakk om dyr som blir slaktet for mer enn pelsen sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ga du penger til bøssebærerne i dag? Hva er vitsen? Det er jo så mange andre som lider. Barn i Afrika sulter ihjel, mennesker dør i krig hver dag, menneskehandel, rasisme, sharialover...

Kildesorterer du? Hmm, du vet at du bruker bensin og forurenser på vei til butikken?

Sjekker du absolutt alle klesplaggene du kjøper? Tyrefekting i Spania? Pfft, det er jo så mange andre dyr/mennesker som lider!

Har du ikke evnen til å løfte blikket litt?

Uansett hva man velger så er man dobbeltmoralsk, så hvorfor ikke bare gi faen i alt og fore sin egoisme enda mer og fortsette å tenke "meg, meg, meg"?

Når man i full viten kjøper et pelsprodukt der man vet at dyret har lidd kraftig før avliving, vel da fortjener man ikke mye respekt altså. Så slapp av, de arrogante, kunnskapsløse og egoistiske menneskene som kjøper disse jakkene bruker jeg ikke min energi på, så moralpreken slipper du. Det er hvertfall fint å se hvem som er mest opplyst, oppegående og har en smule empati når man går på gata.

Det må jo føles fantastisk å bruke et plagg man selv ser på som status, mens andre tenker "idiot". Og det er nok ikke bare dyrevernfanatikere som er motstandere av pels nå, noen oppsøker kunnskap, andre driter i det og seiler sin egen sjø.

Anonymous poster hash: adf92...780

Jeg måtte svare nei på mange av spørsmålene dine, for jeg er dessverre ikke et perfekt menneske.

Men jeg synes et sitat fra bibelen passer ganske fint her; fjern først bjelken i ditt eget øye, først da ser du klart nok til å fjerne splinten fra din brors øye.

At dere har en mening om dyrevelferd er veldig bra, og synes det er flott at folk engasjerer seg.

Men for min del er det viktigere at mennesker har det bra, da spesielt de som syr klærne våre for en neve ris. Jeg respekterer at dere ikke synes det samme, men blir utrolig irritert når dere ikke kan respektere mitt synspunkt.

Anonymous poster hash: 06ca2...731

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje lurt å la være å kjøpe fuskepels, for man vet aldri om man kan bli angrepet verbalt eller fysisk av en antipelsaktivist som i farten trodde det var ekte. :sjokk:



Anonymous poster hash: 23c58...07a
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Kanskje lurt å la være å kjøpe fuskepels, for man vet aldri om man kan bli angrepet verbalt eller fysisk av en antipelsaktivist som i farten trodde det var ekte. :sjokk:

Anonymous poster hash: 23c58...07a

Så får du plutselig en pose mel i ansiktet ala Kim Kardashian.

Eller så får du bensin helt over deg før du blir tent på og brent levende.

Også etterpå finner nevnte aktivist ut av at det var fuskepels. Hadde blitt en tragikomisk historie...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så får du plutselig en pose mel i ansiktet ala Kim Kardashian.

Eller så får du bensin helt over deg før du blir tent på og brent levende.

Også etterpå finner nevnte aktivist ut av at det var fuskepels. Hadde blitt en tragikomisk historie...

TragiKOMISK?

Anonymous poster hash: 23c58...07a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg måtte svare nei på mange av spørsmålene dine, for jeg er dessverre ikke et perfekt menneske.

Men jeg synes et sitat fra bibelen passer ganske fint her; fjern først bjelken i ditt eget øye, først da ser du klart nok til å fjerne splinten fra din brors øye.

At dere har en mening om dyrevelferd er veldig bra, og synes det er flott at folk engasjerer seg.

Men for min del er det viktigere at mennesker har det bra, da spesielt de som syr klærne våre for en neve ris. Jeg respekterer at dere ikke synes det samme, men blir utrolig irritert når dere ikke kan respektere mitt synspunkt.

Anonymous poster hash: 06ca2...731

Er det så vanskelig å bry seg om begge deler? Hvorfor skal alltid mennesker bli dratt inn i slike diskusjoner? Fordi dyr ikke er verdt noe som helst? Du har din fulle rett til å beskytte og forsvare andre mennesker, men nå er det ikke det denne tråden handler om. Jeg bryr meg om hvordan levevilkår mennesker lever under, men også dyr.

Kanskje lurt å la være å kjøpe fuskepels, for man vet aldri om man kan bli angrepet verbalt eller fysisk av en antipelsaktivist som i farten trodde det var ekte. :sjokk:

Anonymous poster hash: 23c58...07a

Den der begynner å bli gammel. Det er ikke lenger tabu å være motstandere av dyremishandling... Rart, når man bryr seg om at dyr skal leve et OK liv og at de drepes humant uten smerter så er man en antipelsaktivist. Jeg lover deg, om du kom over et dyr som sto i en slik felle og har en anelse snev av empati for dyr så ville du spist i deg de ordene. Det er slike som deg som sørger for at de som faktisk bryr seg om dyr blir latterligjort. Men det er jo så 'in' å slenge slike bemerkninger.

Anonymous poster hash: adf92...780

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der bekreftet også "Babyblue" hva jeg mener... Rart det der.



Anonymous poster hash: adf92...780
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det så vanskelig å bry seg om begge deler? Hvorfor skal alltid mennesker bli dratt inn i slike diskusjoner? Fordi dyr ikke er verdt noe som helst? Du har din fulle rett til å beskytte og forsvare andre mennesker, men nå er det ikke det denne tråden handler om. Jeg bryr meg om hvordan levevilkår mennesker lever under, men også dyr.

Den der begynner å bli gammel. Det er ikke lenger tabu å være motstandere av dyremishandling... Rart, når man bryr seg om at dyr skal leve et OK liv og at de drepes humant uten smerter så er man en antipelsaktivist. Jeg lover deg, om du kom over et dyr som sto i en slik felle og har en anelse snev av empati for dyr så ville du spist i deg de ordene. Det er slike som deg som sørger for at de som faktisk bryr seg om dyr blir latterligjort. Men det er jo så 'in' å slenge slike bemerkninger.

Anonymous poster hash: adf92...780

Dette er noe av grunnen til at jeg får antipelsaktiviseter i vrangsstrupen. Noe av det verste er at de påberoper seg å være så utrolig mye mer empatiske, men er i realiteten de ikke mer empatiske, eller faktsik det stikk motsatte! Og til opplysning, så kjøper jeg ikke pels heller.

Anonymous poster hash: 23c58...07a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er helt greit og være mot pelsindustrien og canada goose jakker. Men da burde du heller ikke bruke dyretestet sminke. Om du bruker dyretestet sminke så har du ikke en ting du skulle sagt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes det er unødvendig å bevisst kjøpe et produkt du vet MEGET godt er et produkt av lang dyremishandling. Vi har kommet så mye lengre i Norge i dag. Dersom noen vil diskutere vannmangel og bomull så kan dere opprette en egen tråd. Dette handler om parkasjakker med pels.

Ironisk nok sitter jeg i Canada Goose jakken til min søster fordi jeg er så kald :fnise:

Det er bra at du tydeligvis brenner for dette her, men mens du sitter der og blir sur over noe som det burde du tenke på hvordan jakkene som er kjøpt på HM eller Vero Moda ble sydd sammen av en stakkars person som må jobbe 13-15 timer i strekk. Alle klær som ikke er lagd i vesten er laget av arbeidere som får lite penger, og har lite eller ingen rettigheter.

Poenget mitt er at det er VANSKELIG å kjøpe klær hvor personer/dyr ikke har blitt misbrukt.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig!

Det er så mange andre saker å bry seg om som er skikkelig dokumentert. Jeg er ikke for pelsdrift, men vil gjerne ha troverdige kilder på at Canada goose er dyremishandlere.

Anonymous poster hash: cec7a...0dc

Hva med canada goose' egen nettside, er det troverdig nok? Der står det at de får tak i pels med "trapping", altså at labben/beinet/nesa settes fast og knuses, og så står de der og prøver å slite seg løs til noen kommer og finner dem.

Anonymous poster hash: 937d5...a00

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det ikke bedre at man benytter skutte skadedyr til noe fornuftig enn å bare skyte dem?

Eller er du en av dem som naivt tror at dyr overlever fint og aldri plages eller har det vondt om mennesker holder seg borte.

Harepest, sult og andre sykdommer er langt verre enn å bli jaktet for å holde en bestand på et optimalt nivå.

Gode intensjoner og et blødende hjerte sier desverre ingenting om visdom.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er noe av grunnen til at jeg får antipelsaktiviseter i vrangsstrupen. Noe av det verste er at de påberoper seg å være så utrolig mye mer empatiske, men er i realiteten de ikke mer empatiske, eller faktsik det stikk motsatte! Og til opplysning, så kjøper jeg ikke pels heller.

Anonymous poster hash: 23c58...07a

Hvorfor er disse såkalte "antipelsaktivistene" utstyrt med mindre empati? Fordi man ikke frivillig kjøper en jakke som er et direkte resultat av dyremishandling? Det gir absolutt ingen mening... Og heldigvis er majoriteten av Norges befolkning antipelsaktivster som du så pent kaller det. Jeg har ingenting i mot pels, det jeg er i mot er inhuman avliving og dyremishandling.

Anonymous poster hash: adf92...780

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke bedre at man benytter skutte skadedyr til noe fornuftig enn å bare skyte dem?

Hvis man faktisk hadde SKUTT dem, så. Men de lider unødvendig lenge i saksefeller.

Anonymous poster hash: 937d5...a00

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Si dette til jenter fra 13 år som gråter seg i søvn hvis de ikke får den jakken, for alle andre har jo den......yeah.

Tragisk at verden er blitt slik.



Anonymous poster hash: a4a56...4cd
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er disse såkalte "antipelsaktivistene" utstyrt med mindre empati? Fordi man ikke frivillig kjøper en jakke som er et direkte resultat av dyremishandling? Det gir absolutt ingen mening... Og heldigvis er majoriteten av Norges befolkning antipelsaktivster som du så pent kaller det. Jeg har ingenting i mot pels, det jeg er i mot er inhuman avliving og dyremishandling.

Anonymous poster hash: adf92...780

Mangelen på empai viser seg mot mennesker i stedet for dyr. Men sier ikke det gjelder alle. Og mange av disse dyrevernerne har et helt forskrudd syn på dyr og dyrehold.

Anonymous poster hash: 23c58...07a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mangelen på empai viser seg mot mennesker i stedet for dyr. Men sier ikke det gjelder alle. Og mange av disse dyrevernerne har et helt forskrudd syn på dyr og dyrehold.

Anonymous poster hash: 23c58...07a

De færreste jeg har snakket med bryr seg kun om dyr. Har man empati for dyr så har man det også for mennesker som regel. Det er bare så irriterende og unødvendig og dra det opp hver gang det diskuteres dyrevelferd.

empati

(evne til) innlevelse i et annet menneskes situasjon eller tankeliv;innføling

Anonymous poster hash: adf92...780

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...