Gå til innhold

tok to Sobril


Fremhevede innlegg

Skrevet

Men 60mg første dagen, er litt drøyt. som ts altså.

Anonymous poster hash: 83792...86a

Kan forsåvidt være enig med deg i det. Jeg var oppe på 45 på dag to selv, så ikke så kjapt opp som ts.

Anonymous poster hash: 816e7...e77

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sobril har ikke noen wow effekt på meg heller. Har aldri følt meg ruset på dem. Folk generelt er livredd medikamenter og Sobril skulle man tro var heroin for mange. Helt greit å ha en sunn skepsis til medikamenter altså, mener ikke noe annet, men Sobril er ikke farlig. Det er ganske så snilt egentlig, men man kan bli avhengig.

Jeg får en mye større effekt av Vival/valium, men da føler jeg meg ruset så det ønsker jeg ikke.



Anonymous poster hash: 9163a...4d5
Skrevet

For noen vanvittige høye doser enkelte tar! 100mg sobril daglig!! Høres helt vilt ut.

De periodene jeg har hatt behov for sobril så har jeg fått 10mg, kunne øke til 15 ved behov.



Anonymous poster hash: 273b1...a60
Skrevet

Tenkte ta to til om en halvtime? Første gabg jeg tar beroligende og hadde vel forventet mer.

Anonymous poster hash: 9343b...496

Jeg har oppdaget at noen ganger virker ikke Sobril mens andre ganger virker den som en kule og jeg tar bare 10 mg. Kanskje det kommer av stressnivået. Jeg synes likevel at du ikke skal ta 2 til. Det kan være farlig å ta så mange. Jeg vil anbefale deg å vente en stund til. Forsøk å slappe av i kroppen og se om det kan hjelpe.

Skrevet

Da tok jeg to til . Funker ikke dette får jeg drikke sprit i steden.

Anonymous poster hash: 9343b...496

Skrevet

Jeg hsr jo det. Kan ta ny dose etter fire timer, har gått 4.5 nå. Skal ta en 25 mg denne gangen, men at jeg tok to på 15 var ok for legen. Jeg skulle prøve meg litt frem med doseringen, men altså maks 100 mg per dag fordelt på fire ganger.

Blir bare fortvilet av dette. Har aldri tatt imot medisiner av denne typen før og alltid trodd de var veldig sterke, ut i fra hva jeg har lest og studert. Anonymous poster hash: 9343b...496

Jeg kan bare gi et råd, etter å ha tatt sobril i flere år: ta minst mulig. Om du venner deg til å ta 100 mg sobril om dagen (som er mye!), vil du få kjempemye angst (pga abstinenser) den dagen du trapper ned. Det kan bli en skrekkopplevelse. En del må innlegges for avrusning. Selv har jeg satt meg en maksgrense på 20 mg per dag, aldri mer. De virker dessuten dårligere om man tilvennes høye doer over lengre tid.

Huske også at du ikke kan kjøre bil om du tar mer enn 15 mg om dagen. Det skal gå 24 timer fra du tok de 15 mg med sobril, før du kan kjøre. Om du tar 100 mg, må det sikkert gå en ukes tid før du kan kjøre. Halveringstiden for sobril er ca 12-14 timer. Om du blir involvert i en ulykke der du skader en person og kjøretøy, og de tar en blodprøve av deg og ser at du er påvirket av sobril, regnes du som ansvarlig for alt økonomisk tap, materiell skade og ikke minst tap av menneskeliv. Du kan ende som gjeldsslave (og i fengsel).

Det beste er å ta sobril kun av og til, da virker de også mye bedre når du tar dem. Bare noen erfaringer...

Anonymous poster hash: e940c...447

Skrevet

Jeg gjorde akkurat dette på tirsdag men med sovepiller i stedet for sobril. Følte de ikke virket og tok flere, og flere og flere... Endte med en natt på akutten og motgift intravenøst.

Tråden din blir nok snart stengt, men ønsker deg god bedring. Medisiner er (dessverre) ikke veien ut av hverken angst eller så veldig mye annet psykisk grums...

  • Liker 1
Skrevet

Da tok jeg to til . Funker ikke dette får jeg drikke sprit i steden.

Anonymous poster hash: 9343b...496

Vær så snill og ikke gjør det. Da havner du garantert på akutten. Ring heller legevakten og spør om du kan snakke med en psykiatrisk sykepleier. Dette er noe jeg har gjort av og til og det hjelper. Igjen: IKKE TA FLERE TABLETTER OG IKKE ALKOHOL. Det er ikke rusen man skal jakte etter når man tar Sobril/Valium, men for å dempe ansten.

  • Liker 1
Gjest Eurodice
Skrevet

Jeg gjorde akkurat dette på tirsdag men med sovepiller i stedet for sobril. Følte de ikke virket og tok flere, og flere og flere... Endte med en natt på akutten og motgift intravenøst.

Tråden din blir nok snart stengt, men ønsker deg god bedring. Medisiner er (dessverre) ikke veien ut av hverken angst eller så veldig mye annet psykisk grums...

Bor du sammen med noen eller greide du å ringe på egenhånd etter hjelp?

Skrevet

Kjære TS

Jeg må stenge tråden din. Du kan ikke diskutere dosering på Kvinneguiden. Det er umulig å vite hvorvidt rådene du får passer deg eller om de er helseskadelige, ettersom vi ikke vet hvem som svarer. Du må kontakte lege, eventuelt ringe legevakta. All dosering av sterke medisiner må skje i samråd med lege.

Tråden er også ryddet.

Rainbow81, mod

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...