AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2013 #21 Skrevet 17. oktober 2013 Ja, du får lære opp legen min da. Jeg kan ta 15-25 mg fire ganger per dag.Anonymous poster hash: 9343b...496 Var jo det jeg skrev? Maks er fire tabletter for dag. I alle fall om man tar 25mg, men jeg har aldri opplevd at noen har fått mer på 10 eller 15. Anonymous poster hash: 816e7...e77
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2013 #22 Skrevet 17. oktober 2013 Var jo det jeg skrev? Maks er fire tabletter for dag. I alle fall om man tar 25mg, men jeg har aldri opplevd at noen har fått mer på 10 eller 15. Anonymous poster hash: 816e7...e77 Vel, jeg sliter kanskje mer enn normalt da. Uansett, dette er doseringen jeg fikk av legen. Inntil 25mg 4 ganger dagen jeg tok jo 30 mg halv elleve, tok en da og en klokka elleve. Føler ikke at jeg er så veldig rolig. Har jeg kanskje for høye forventninger? Anonymous poster hash: 9343b...496
Missy1 Skrevet 17. oktober 2013 #23 Skrevet 17. oktober 2013 Ja, du får lære opp legen min da. Jeg kan ta 15-25 mg fire ganger per dag. Anonymous poster hash: 9343b...496 Isåfall har du tatt for stor dose for du har tatt 2x 15mg, det er 30mg
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2013 #24 Skrevet 17. oktober 2013 Isåfall har du tatt for stor dose for du har tatt 2x 15mg, det er 30mg Det var helt greit å gjøre det iflg legen. Ikke så stor forskjell på 25 og 30 at det gjør noe Anonymous poster hash: 9343b...496
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2013 #25 Skrevet 17. oktober 2013 Temmelig sterke saker, skulle det vel stå. Hva er alternativene om man ikke responderer godt på benzodiazepiner?Anonymous poster hash: 9343b...496
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2013 #26 Skrevet 17. oktober 2013 Jeg lurer litt nå ja. Sobril er temmelig saker. Det føles bare som om jeg ikke har drukket kaffe i dag.Anonymous poster hash: 9343b...496 Det du bør gjøre dersom den utskrevne dosen ikke fungerer som den skal, er å ta det opp med legen din. Kanskje kan du øke dosen til 25 mg, eller kanskje kan du få et annet preparat. Det som er helt feil, er å ikke følge legens anvisninger til dosering. Anonymous poster hash: 816e7...e77 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2013 #27 Skrevet 17. oktober 2013 Temmelig sterke saker, skulle det vel stå. Hva er alternativene om man ikke responderer godt på benzodiazepiner?Anonymous poster hash: 9343b...496 Det kan jo hende du kan få et annet benzopreparat. Sobril er ganske snilt. Eller så kan det hende legen vil at du skal prøve noe som ikke er benzo, feks er atarax som er et antihistamin en del brukt som angstdempende. Det er ikke anbefalt med høye doser benzo over tid på grunn av faren for å utvikle avhengighet. Dersom du er lite sensitiv for slike medisiner kan det hende legen ikke ønsker å gi deg mye av dem, på grunn av nettopp dette. Anonymous poster hash: 816e7...e77 2
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2013 #28 Skrevet 17. oktober 2013 Det du bør gjøre dersom den utskrevne dosen ikke fungerer som den skal, er å ta det opp med legen din. Kanskje kan du øke dosen til 25 mg, eller kanskje kan du få et annet preparat. Det som er helt feil, er å ikke følge legens anvisninger til dosering. Anonymous poster hash: 816e7...e77 Jeg hsr jo det. Kan ta ny dose etter fire timer, har gått 4.5 nå. Skal ta en 25 mg denne gangen, men at jeg tok to på 15 var ok for legen. Jeg skulle prøve meg litt frem med doseringen, men altså maks 100 mg per dag fordelt på fire ganger. Blir bare fortvilet av dette. Har aldri tatt imot medisiner av denne typen før og alltid trodd de var veldig sterke, ut i fra hva jeg har lest og studert. Anonymous poster hash: 9343b...496
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2013 #29 Skrevet 17. oktober 2013 Bare av ren nyskjerrighet. Dere som vet så mye om sobril, hvor lenge har dere brukt dem selv? Anonymous poster hash: 83792...86a
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2013 #30 Skrevet 17. oktober 2013 Et lite tips er å drikke varm te med sukker i rett etter du har tatt sobril fikk dette tipset når jeg var innlagt på psyk, og det funket! Anonymous poster hash: 8331b...177
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2013 #31 Skrevet 17. oktober 2013 Blir bare fortvilet av dette. Har aldri tatt imot medisiner av denne typen før og alltid trodd de var veldig sterke, ut i fra hva jeg har lest og studert. Jo men folk reagerer forskjellig på medisiner. Jeg er som sagt en av dem som tåler MYE benzo. Bare av ren nyskjerrighet. Dere som vet så mye om sobril, hvor lenge har dere brukt dem selv? Anonymous poster hash: 83792...86a Jeg har gått på Sobril av og på i tre år. I det lengste tok jeg 75-100 mg fast hver dag i ca 5 mnd. Nå tar jeg bare ved behov. Anonymous poster hash: 816e7...e77
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2013 #32 Skrevet 17. oktober 2013 Det kan jo hende du kan få et annet benzopreparat. Sobril er ganske snilt. Eller så kan det hende legen vil at du skal prøve noe som ikke er benzo, feks er atarax som er et antihistamin en del brukt som angstdempende. Det er ikke anbefalt med høye doser benzo over tid på grunn av faren for å utvikle avhengighet. Dersom du er lite sensitiv for slike medisiner kan det hende legen ikke ønsker å gi deg mye av dem, på grunn av nettopp dette. Anonymous poster hash: 816e7...e77 Ok. Så jeg må bare si ifra, blir de skeptiske til det om jeg ikke synes de hjalp meg særlig mtp den høye doseringen? Jeg er jo ikke ute etter å ruse meg, vil bare ha det roligere i en periode. Har en helt grei lege, men jvier meg litt allikevel. For å være ærlig hadde jeg foretrukket en dobbel whisky istf Sobrill akkurat nå. Den hadde jeg i det minste merket. Anonymous poster hash: 9343b...496
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2013 #33 Skrevet 17. oktober 2013 Ok. Så jeg må bare si ifra, blir de skeptiske til det om jeg ikke synes de hjalp meg særlig mtp den høye doseringen? Jeg er jo ikke ute etter å ruse meg, vil bare ha det roligere i en periode. Har en helt grei lege, men jvier meg litt allikevel. For å være ærlig hadde jeg foretrukket en dobbel whisky istf Sobrill akkurat nå. Den hadde jeg i det minste merket.Anonymous poster hash: 9343b...496 Jeg har ikke opplevd skepsis i forhold til at jeg tåler mye benzo. Anonymous poster hash: 816e7...e77
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2013 #34 Skrevet 17. oktober 2013 Et lite tips er å drikke varm te med sukker i rett etter du har tatt sobril fikk dette tipset når jeg var innlagt på psyk, og det funket! Anonymous poster hash: 8331b...177 Takk Skal gjøre det med neste pille og se om det føles annerledes.Anonymous poster hash: 9343b...496
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2013 #35 Skrevet 17. oktober 2013 Jo men folk reagerer forskjellig på medisiner. Jeg er som sagt en av dem som tåler MYE benzo. Jeg har gått på Sobril av og på i tre år. I det lengste tok jeg 75-100 mg fast hver dag i ca 5 mnd. Nå tar jeg bare ved behov. Anonymous poster hash: 816e7...e77 Ok. Jeg har tatt dem i 9 år, dessverre, så jeg er ikke enig med alt dere sier, men selvsagt, alle reagerer forskjellig på medikamenter. Men at ts skal ta 4stk når hun ikke har tatt noen før, det er rett og slett hårreisende, og da kan hun regne med at dosen går oppover ganske fort. Jeg for min del tar 1-2 ved behov, kanskje ingen 1 dag, og 3 en annen dag. Avhengig ja, dessverre, men har aldri vært synlig ruset på dem heller. Anonymous poster hash: 83792...86a
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2013 #36 Skrevet 17. oktober 2013 Jeg har ikke opplevd skepsis i forhold til at jeg tåler mye benzo. Anonymous poster hash: 816e7...e77 Takk. Skal snakke med ham. Anonymous poster hash: 9343b...496
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2013 #37 Skrevet 17. oktober 2013 Ok. Jeg har tatt dem i 9 år, dessverre, så jeg er ikke enig med alt dere sier, men selvsagt, alle reagerer forskjellig på medikamenter. Men at ts skal ta 4stk når hun ikke har tatt noen før, det er rett og slett hårreisende, og da kan hun regne med at dosen går oppover ganske fort. Jeg for min del tar 1-2 ved behov, kanskje ingen 1 dag, og 3 en annen dag. Avhengig ja, dessverre, men har aldri vært synlig ruset på dem heller. Anonymous poster hash: 83792...86a Jeg har aldri vært avhengig, eller vist abstinenssymptomer ved nedtrapping/avslutning etter å ha tatt store doser. Jeg gikk ganske fort opp på 75 mg/dag da jeg startet på sobril, fordi jeg tåler medisinene veldig godt. Jeg prøvde selvsagt både 10 og 15 mg-tabletter først, men var opp på 25 mg nesten med en gang. Anonymous poster hash: 816e7...e77
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2013 #38 Skrevet 17. oktober 2013 Ok. Jeg har tatt dem i 9 år, dessverre, så jeg er ikke enig med alt dere sier, men selvsagt, alle reagerer forskjellig på medikamenter. Men at ts skal ta 4stk når hun ikke har tatt noen før, det er rett og slett hårreisende, og da kan hun regne med at dosen går oppover ganske fort. Jeg for min del tar 1-2 ved behov, kanskje ingen 1 dag, og 3 en annen dag. Avhengig ja, dessverre, men har aldri vært synlig ruset på dem heller. Anonymous poster hash: 83792...86a Følelsen er at jeg har drukket lite kaffe, men jeg føler meg slett ikke påvirket på noe vis. Like mye tankekjør som alltid.Anonymous poster hash: 9343b...496
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2013 #39 Skrevet 17. oktober 2013 Jeg har aldri vært avhengig, eller vist abstinenssymptomer ved nedtrapping/avslutning etter å ha tatt store doser. Jeg gikk ganske fort opp på 75 mg/dag da jeg startet på sobril, fordi jeg tåler medisinene veldig godt. Jeg prøvde selvsagt både 10 og 15 mg-tabletter først, men var opp på 25 mg nesten med en gang. Anonymous poster hash: 816e7...e77 Men 60mg første dagen, er litt drøyt. som ts altså. Anonymous poster hash: 83792...86a
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2013 #40 Skrevet 17. oktober 2013 Følelsen er at jeg har drukket lite kaffe, men jeg føler meg slett ikke påvirket på noe vis. Like mye tankekjør som alltid.Anonymous poster hash: 9343b...496 Kanskje du da skulle fått en annen type medisin Anonymous poster hash: 83792...86a 1
Fremhevede innlegg