AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2013 #1 Skrevet 17. oktober 2013 Er det ikke meningen at man skal kjenne noe? Er ikke akkurat så rolig at det gjør noe.Anonymous poster hash: 9343b...496
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2013 #2 Skrevet 17. oktober 2013 Når tok du de? Tar alt fra 20min til 1,5 timer før de virker... Anonymous poster hash: 83792...86a 2
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2013 #3 Skrevet 17. oktober 2013 Det kan ta et par timer før sobril virker. Ikke ta flere. Anonymous poster hash: 273b1...a60 2
Djungelvrål Skrevet 17. oktober 2013 #4 Skrevet 17. oktober 2013 De finnes i doser på 5, 10 og 15 mg. Jeg for er for dumt å si. Tok du to 15 mg er det mye verre enn to 5 mg. Kjenner du ingen virkning på to 15 mg sobril er det noe rart ja.
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2013 #5 Skrevet 17. oktober 2013 Jeg tok to klokka halv elleve. 15 mg.Anonymous poster hash: 9343b...496
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2013 #6 Skrevet 17. oktober 2013 Det kan ta et par timer før sobril virker. Ikke ta flere. Anonymous poster hash: 273b1...a60 Tenkte ta to til om en halvtime? Første gabg jeg tar beroligende og hadde vel forventet mer.Anonymous poster hash: 9343b...496
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2013 #7 Skrevet 17. oktober 2013 Som nevnt kommer de i flere doser, 10, 15 og 25 mg. Hvor mye har du tatt? Du skal ikke ta to nye kl 15, fungerer de ikke så fungerer de ikke, da skal du ikke pøse på med mer!! Snakk med legen din om dosering, jeg rapporterer tråden. Anonymous poster hash: 816e7...e77 2
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2013 #8 Skrevet 17. oktober 2013 Som nevnt kommer de i flere doser, 10, 15 og 25 mg. Hvor mye har du tatt? Du skal ikke ta to nye kl 15, fungerer de ikke så fungerer de ikke, da skal du ikke pøse på med mer!! Snakk med legen din om dosering, jeg rapporterer tråden. Anonymous poster hash: 816e7...e77 To stk à 15 mg, skrev jeg jo. Hvorfor rapportere? Kan man ikke diskutere medisiner her inne?Anonymous poster hash: 9343b...496
Apis Skrevet 17. oktober 2013 #9 Skrevet 17. oktober 2013 Fastlegen og legekontoret er det rette stedet å spørre om slike råd, evt psykiateren du går til. 2
Millimani Skrevet 17. oktober 2013 #10 Skrevet 17. oktober 2013 Ved Sobril i store mengder skaper man seg en kunstig ro. De er gode og beroligende, men ikke ta for mye, selv om du føler at det ikke hjelper. De har kanskje ikke god virkning på alle. Kan de ha gått ut på dato?
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2013 #11 Skrevet 17. oktober 2013 To stk à 15 mg, skrev jeg jo. Hvorfor rapportere? Kan man ikke diskutere medisiner her inne?Anonymous poster hash: 9343b...496 Du må ikke gå over dosen som legen har forskrevet. Så om du ikke har virkning av 2x 15mg (om det er dosen som er forskrevet) kontakter du legen igjen før du tar noe mer. Jeg har ikke noe særlig kjennskap til sobril, men noen medikamenter kan virke mot sin hensikt om man tar mer enn forskrevet og noen medikamenter kan det være farlig å ta for mye av, derfor bør du snakke med legen før du tar noe mer. Anonymous poster hash: e73fe...b90 3
Gjest Eurodice Skrevet 17. oktober 2013 #12 Skrevet 17. oktober 2013 Jeg tok to klokka halv elleve. 15 mg.Anonymous poster hash: 9343b...496 Er ikke dosering angitt på pakningen? Eller kjøper du "svart"?
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2013 #13 Skrevet 17. oktober 2013 Det skjer "aldri" at en lege skriver ut mer enn 4 tabletter for dag av Sobril, og man skal alltid ta en og en! Helst med minst 4-6 timers mellomrom. Anonymous poster hash: 816e7...e77 1
Gjest Eurodice Skrevet 17. oktober 2013 #14 Skrevet 17. oktober 2013 De finnes i doser på 5, 10 og 15 mg. Jeg for er for dumt å si. Tok du to 15 mg er det mye verre enn to 5 mg. Kjenner du ingen virkning på to 15 mg sobril er det noe rart ja. I felleskatalogen står det 10, 15 og 25 mg.
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2013 #15 Skrevet 17. oktober 2013 Kanskje du har høy toleranse for disse pillene, men rådfør deg uansett med lege. Anonymous poster hash: a0d06...749
Gjest Eurodice Skrevet 17. oktober 2013 #16 Skrevet 17. oktober 2013 Slettet. Så etterpå at en annen hadde skrevet det samme.
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2013 #17 Skrevet 17. oktober 2013 Det skjer "aldri" at en lege skriver ut mer enn 4 tabletter for dag av Sobril, og man skal alltid ta en og en! Helst med minst 4-6 timers mellomrom. Anonymous poster hash: 816e7...e77 Ja, du får lære opp legen min da. Jeg kan ta 15-25 mg fire ganger per dag. Anonymous poster hash: 9343b...496
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2013 #18 Skrevet 17. oktober 2013 Er ikke dosering angitt på pakningen? Eller kjøper du "svart"? Joda og jeg tok en titt i felleskatalogen også. Er ikke noe galt ned doseringen slik det står anbefalt der. Anonymous poster hash: 9343b...496
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2013 #19 Skrevet 17. oktober 2013 Ved Sobril i store mengder skaper man seg en kunstig ro. De er gode og beroligende, men ikke ta for mye, selv om du føler at det ikke hjelper. De har kanskje ikke god virkning på alle. Kan de ha gått ut på dato? Hentet ut i går. Ikke utgptt på dato iflg pakningen.Anonymous poster hash: 9343b...496
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2013 #20 Skrevet 17. oktober 2013 Fastlegen og legekontoret er det rette stedet å spørre om slike råd, evt psykiateren du går til. I mellomtiden kan jeg vel høre hva andre har av erfaringer? Anonymous poster hash: 9343b...496
Fremhevede innlegg