Aldrisur Skrevet 24. oktober 2014 #981 Del Skrevet 24. oktober 2014 God helg fra meg også Anje! Pumpkin Fizz? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 24. oktober 2014 #982 Del Skrevet 24. oktober 2014 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anje Skrevet 27. oktober 2014 Forfatter #983 Del Skrevet 27. oktober 2014 Nam! Til både plommelikør og butternut squash! Har du smakstestet likøren noe mer? Denne dagboka gjør meg bare sulten Mission completed! Goood helg God helg! God helg fra meg også Anje! Pumpkin Fizz? Jatakk! Jeg har vært i England. En minipause fra hverdag og høstregn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 27. oktober 2014 #984 Del Skrevet 27. oktober 2014 For noen nydelige bilder som er her inne... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 31. oktober 2014 #985 Del Skrevet 31. oktober 2014 Minipause med reise er ikke så dumt! God og skummel fredag til deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anje Skrevet 31. oktober 2014 Forfatter #986 Del Skrevet 31. oktober 2014 Minipause var rett digg skal jeg si deg, Tekola. God, skummel fredag til deg/ dere også! Sånn for å etterleve mat-temaet her i dagboken kan jeg melde om at jeg har dratt i hus et gresskar på en 3 kg eller så. Og det skal ikke bli til gresskarlykt. Det skal bli til gresskarpai. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 31. oktober 2014 #987 Del Skrevet 31. oktober 2014 Jeg har også fått tak i et gresskar .. endelig! Håper jammen jeg liker det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anje Skrevet 31. oktober 2014 Forfatter #988 Del Skrevet 31. oktober 2014 Jeg har også fått tak i et gresskar .. endelig! Håper jammen jeg liker det Endelig. Og det tror jeg helt sikkert at du gjør, altså. Alle jeg har servert gresskar til har nemlig reagert med "er det her gresskar? Trodde ikke jeg ville like det, jeg." *ta en porsjon til* 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 1. november 2014 #989 Del Skrevet 1. november 2014 Endelig. Og det tror jeg helt sikkert at du gjør, altså. Alle jeg har servert gresskar til har nemlig reagert med "er det her gresskar? Trodde ikke jeg ville like det, jeg." *ta en porsjon til* Håper du har rett! Står det bra til ellers? Har vinterroen senket seg på terrassen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anje Skrevet 1. november 2014 Forfatter #990 Del Skrevet 1. november 2014 Håper du har rett! Står det bra til ellers? Har vinterroen senket seg på terrassen? Ellers står det bra til. (Ingen vinter så langt ) Men jeg vil ikke si at vinterroen har senket seg. Det er fremdeles 5 paprikaplanter der ute. Som fortsatt trives sånn ok-ish. Og en korianderplante som (overraskende nok) liker kaldt vær bedre enn varmt vær. Og en urtekrukke som har blitt helt vill. Det er fortsatt høst i planteland, tydelig vis. Hadde vært kult å plukke ferske paprika utover. Hvordan står det til i Rumlehagen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 1. november 2014 #991 Del Skrevet 1. november 2014 Ellers står det bra til. (Ingen vinter så langt ) Men jeg vil ikke si at vinterroen har senket seg. Det er fremdeles 5 paprikaplanter der ute. Som fortsatt trives sånn ok-ish. Og en korianderplante som (overraskende nok) liker kaldt vær bedre enn varmt vær. Og en urtekrukke som har blitt helt vill. Det er fortsatt høst i planteland, tydelig vis. Hadde vært kult å plukke ferske paprika utover. Hvordan står det til i Rumlehagen? Samme tilstand her i rumlehagen i grunnen Men, tenkte av en eller annen grunn, at det var kaldere der du bor, fint å høre at jeg tenkte feil der! Jeg har stadig noen paprika jeg også, men tok plantene inn for noen dager siden da det blåste voldsomt og de ikke var sikret så godt. Har også en del sorte tomater igjen ute, som snart er ferdige, 30-40 stykker tror jeg. Ganske utrolig når vi skriver november! Husker du at jeg plantet rosebønner veldig sent? Tror det var i slutten av juli De var i alle fall uten bønner ganske lenge, men nå har de fått en del altså - så nå blir det snart nyhøstede bønner fra terrassen også - jeg klager ikke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 1. november 2014 #992 Del Skrevet 1. november 2014 Tenkte jeg skulle prøve meg på en versjon av den julelikøren som har versert rundt omkring en stund, har du prøvd den? Den som skal stå i 40 dager, med 40 kaffebønner, vanilje og appelsin osv? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anje Skrevet 1. november 2014 Forfatter #993 Del Skrevet 1. november 2014 Bønner i november er ganske så fantastisk, ja. Jeg har lyst til å prøve bønner neste år. (den altanen min er stadig full av rare planter )Tenkte jeg skulle prøve meg på en versjon av den julelikøren som har versert rundt omkring en stund, har du prøvd den? Den som skal stå i 40 dager, med 40 kaffebønner, vanilje og appelsin osv? Jeg forsøkte meg på en versjon i fjor. Uten kaffebønner, men med nellik (tror jeg). Den var ikke noe imponerende god. Men jeg tror det kan ha vært oppskriften, kanskje? I alle fall smakte den litt som appelsinmarmelade med sprit i. I år tenkte jeg forsøke å få fatt på en økologisk grapefrukt og prøve med den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 1. november 2014 #994 Del Skrevet 1. november 2014 Bønner i november er ganske så fantastisk, ja. Jeg har lyst til å prøve bønner neste år. (den altanen min er stadig full av rare planter ) Jeg forsøkte meg på en versjon i fjor. Uten kaffebønner, men med nellik (tror jeg). Den var ikke noe imponerende god. Men jeg tror det kan ha vært oppskriften, kanskje? I alle fall smakte den litt som appelsinmarmelade med sprit i. I år tenkte jeg forsøke å få fatt på en økologisk grapefrukt og prøve med den. Nei fy, det høres ikke mye godt ut! Hmmm tror jeg skal vurdere nøye alt før det går oppi ja Nellik er jeg ikke så begeistret for, så det blir det helt sikkert ikke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aldrisur Skrevet 4. november 2014 #995 Del Skrevet 4. november 2014 Håper alt står bra til i Anjeland. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 4. november 2014 #996 Del Skrevet 4. november 2014 *smuglese alkoholske oppskrifter og trekke seg langsomt ut igjen* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anje Skrevet 4. november 2014 Forfatter #997 Del Skrevet 4. november 2014 Nei fy, det høres ikke mye godt ut! Hmmm tror jeg skal vurdere nøye alt før det går oppi ja Nellik er jeg ikke så begeistret for, så det blir det helt sikkert ikke Går det an å ikke like nellik? Håper alt står bra til i Anjeland. Det er meldt nattefrost i Anjeland! Altså, jeg vet at det er mer enn på tide, men paprikaene min kommer nok til å se ut som den saken over i natt. Alt bra med globetrotter Aldri? *smuglese alkoholske oppskrifter og trekke seg langsomt ut igjen* Jeg så deg nok! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 15. november 2014 #998 Del Skrevet 15. november 2014 Går det an å ikke like nellik? --- Mjaaa! Det er egentlig bare halvsant jeg liker det litt, det kommer helt ann på - og jeg liker duften av det veldig godt .. så jeg er nok bare litt rar? Hvordan står det til hos deg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anje Skrevet 19. november 2014 Forfatter #999 Del Skrevet 19. november 2014 Ooh. Pen dekorasjon. Hos meg er det ennå høst. Så sent som i går høstet jeg inn paprika fra altanen. Og det er flere igjen der ute. Og så har jeg funnet ut at koriander egentlig er en hardfør plante. Jeg bruker å ta livet av de jeg kjøper i butikken sånn ca 3 dager etter de er i hus, og en jeg sådde i sommer ble vel bare noen uker gammel før den fikk heteslag og tok kvelden. Men så sådde jeg en ny i august-september. Jeg hadde tenkt å ta den inn utpå høsten, men den ble angrepet av en hel flokk lus, så jeg etterlot den der ute og tenkte den ville dø. Men hva står fint og grønt og vokser ennå? Korianderen! I 2-3 plussgrader om dagen og nattefrost! Lusene, derimot, de har frosset ihjel... Aner ikke hva som har skjedd med været og plantene i år, men jeg liker det. Hvordan gikk det med gresskaret, Rumle? Laget du noe godt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 21. november 2014 #1000 Del Skrevet 21. november 2014 (endret) Ooh. Pen dekorasjon. Hos meg er det ennå høst. Så sent som i går høstet jeg inn paprika fra altanen. Og det er flere igjen der ute. Og så har jeg funnet ut at koriander egentlig er en hardfør plante. Jeg bruker å ta livet av de jeg kjøper i butikken sånn ca 3 dager etter de er i hus, og en jeg sådde i sommer ble vel bare noen uker gammel før den fikk heteslag og tok kvelden. Men så sådde jeg en ny i august-september. Jeg hadde tenkt å ta den inn utpå høsten, men den ble angrepet av en hel flokk lus, så jeg etterlot den der ute og tenkte den ville dø. Men hva står fint og grønt og vokser ennå? Korianderen! I 2-3 plussgrader om dagen og nattefrost! Lusene, derimot, de har frosset ihjel... Aner ikke hva som har skjedd med været og plantene i år, men jeg liker det. Hvordan gikk det med gresskaret, Rumle? Laget du noe godt? Herlig med superherdig koriander og nyplukkede paprika i slutten av november!!!! (Utolig men sant fact; jeg har ALDRI smakt koriander! Sikker snart den eneste i verden ) Men duuuu .. jeg må nok skuffe deg ang. lusene ... de små sa****** overlever alt! Her popper de opp med en gang det kommer blader om våren Jeg har faktisk ikke gjort noe med gresskaret enda tiden går så fooooooooooort! Spesielt etter jeg kom over et HAV av billige vårløk! Planter enda! Kanskje jeg skal lage slike (Pumpkin white russian) Ha en fin helg! Endret 21. november 2014 av Rumle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå