Anje Skrevet 3. desember 2014 Forfatter #1001 Del Skrevet 3. desember 2014 Det er desember. Og jeg har nettopp høstet paprika på altanen. Ikke er det årets siste heller: det er mer der ute. Folk gjør mye gøy for å pynte til jul. Juletre for små hus? Juleøl. Mye artigere enn julekranser. Hvordan tenker folk på slikt? Genialt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 3. desember 2014 #1002 Del Skrevet 3. desember 2014 Hihi...jeg er veldig glad i sånne artige innfall som det der. Alt blir mye morsommere om en tenker litt nytt. Jul skal ikke bare være trauste tradisjoner, men også smil og glede...syns jeg. Kjempefine bilder! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anje Skrevet 3. desember 2014 Forfatter #1003 Del Skrevet 3. desember 2014 Jeg elsker å se hvordan folk lyser opp husene sine nå i desember. Så mye morro! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 8. desember 2014 #1004 Del Skrevet 8. desember 2014 Faktisk mye her jeg også bor. Trær og verandaer...vinduer og trapper. Lys i mørke gir håp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anje Skrevet 20. desember 2014 Forfatter #1005 Del Skrevet 20. desember 2014 Hm. Glemt dagboka nå igjen. Slik var (er) jeg i det "virkelige" liv også. Som tenåring fikk jeg det for meg at mine hverdager fyllt til randen med fengslende spenning måtte føres inn i en dagbok. Der registrerer jeg nå at jeg første måneden daglig gjorde notater om gutter, gutter, gutter og ... Jeg tror det bare var det som interesserte meg, altså. Andre måneden var det sånn mere annenhver dag. Så ukentlig. Jeg gav opp som 17-18- åring, etter å ha ført nøyaktig ett innlegg på et helt år. Fortsatt stort sett om gutter, da. Jaja! Sånn tilbake til nåtiden: jeg planlegger Londontur over jul. Kanskje skulle jeg planlagt en påsketur også. Vet jeg har lyst til å dra steder når jeg har fri. Og at påske er dyrt. Og at jeg er dårlig til å planlegge. (Veldig dårlig) Hvor drar man til i påska som ikke er veldig dyrt og ikke kaldt? (Det var den gangen jeg var på "vårtur" til Paris med ullstilongs, ulljakke og lue.. Og det har jeg ikke så lyst til å gjennta.. var i april, altså!) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aldrisur Skrevet 23. desember 2014 #1006 Del Skrevet 23. desember 2014 Ja til dette med dagbøker....ikke alltid så lett å henge med. Londontur etter jul høres helt perfekt ut Anje. Da er det vel storsalg i butikkene også? I mellomtiden må du nyte feriedagene og ha en skikkelig fin julefeiring. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 23. desember 2014 #1007 Del Skrevet 23. desember 2014 Når det er juletid så savner jeg nesten alltid å bo i England. Tacky lys-o-rama! Hm, har du vært i Krakow? Er vel ikke så fryktelig varmt, men innbiller meg at det er littegrann mildere enn Norge. Billig, og gamlebyen er kjempefin! Eller Sofia i Bulgaria? Spania et sted? Nå ble jeg reiselysten. GOOOOD JUL! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anje Skrevet 23. desember 2014 Forfatter #1008 Del Skrevet 23. desember 2014 Ja til dette med dagbøker....ikke alltid så lett å henge med. Londontur etter jul høres helt perfekt ut Anje. Da er det vel storsalg i butikkene også? I mellomtiden må du nyte feriedagene og ha en skikkelig fin julefeiring. Da er det kanskje salg i butikkene. Og kanskje også såpass kaldt i gatene at en må innomhus for å få i seg varmen? God jul i den Aldriske heimen! Når det er juletid så savner jeg nesten alltid å bo i England. Tacky lys-o-rama! Hm, har du vært i Krakow? Er vel ikke så fryktelig varmt, men innbiller meg at det er littegrann mildere enn Norge. Billig, og gamlebyen er kjempefin! Eller Sofia i Bulgaria? Spania et sted? Nå ble jeg reiselysten. GOOOOD JUL! Jeg har kun vært i Krakow på skoletur for riktig, riktig - eh *kremt* - ikke særlig lenge siden. Og føler ikke at jeg heeelt fikk med meg nok til at jeg på riktig har vært der. Må vel tilbake. Men i Spania har jeg vært nylig. I Barcelona. For en by. For noen byggverk. Jeg fikk nesten kink i nakken av å stirre opp og måpe. Goood jul til deg og dine også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aldrisur Skrevet 23. desember 2014 #1009 Del Skrevet 23. desember 2014 Takk Anje. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 24. desember 2014 #1010 Del Skrevet 24. desember 2014 Glad Jul i denne tråden... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anje Skrevet 29. desember 2014 Forfatter #1011 Del Skrevet 29. desember 2014 Sola er på vei tilbake. Og: Det er snart januar! Og dere vet hva snart januar betyr? Det betyr at Anje sitter på nettet og ser etter nye og spennende frø som hun kan prøve å dyrke på altanen (helst uten ta det tar opp absolutt alt av plass.. ) Og januar betyr tid for å så chili og paprika! Det er snart vår, folkens! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aldrisur Skrevet 30. desember 2014 #1012 Del Skrevet 30. desember 2014 Nå kjente jeg en voldsom gladfølelse, takk for påminnelsen Anje. Drømme om lysere tider og å så frø i den varme jorda! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aldrisur Skrevet 31. desember 2014 #1013 Del Skrevet 31. desember 2014 Godt nytt år til deg Anje! Håper du får ALT du ønsker deg i året som kommer. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anje Skrevet 31. desember 2014 Forfatter #1014 Del Skrevet 31. desember 2014 Nå kjente jeg en voldsom gladfølelse, takk for påminnelsen Anje. Drømme om lysere tider og å så frø i den varme jorda! Godt nytt år til deg Anje! Håper du får ALT du ønsker deg i året som kommer. Oi! Til og med den bittelille vingården med stooooor grønnsakshage? Yey! Godt nytt år til deg og dine med-Aldriere også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruN Skrevet 1. januar 2015 #1015 Del Skrevet 1. januar 2015 Godt bytt år! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 16. januar 2015 #1016 Del Skrevet 16. januar 2015 Klar for vår?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 16. januar 2015 #1017 Del Skrevet 16. januar 2015 God ny vår? Nei? Jeg har balkong i år. Det SKAL plantes noe der! Veslas første solsikke, kanskje? Eller kanskje Anje og Rumle har noen tips? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 16. januar 2015 #1018 Del Skrevet 16. januar 2015 (endret) God ny vår? Nei? Jeg har balkong i år. Det SKAL plantes noe der! Veslas første solsikke, kanskje? Eller kanskje Anje og Rumle har noen tips? Åhh så gøy! Jaaa, det skal ikke stå på tips om du vil ha dem! Solsikker er jo alltid topp da! Og masse jordbær kanskje, og andre barnevennlige blomster og slikt - det ville nok hun likt Endret 16. januar 2015 av Rumle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anje Skrevet 16. januar 2015 Forfatter #1019 Del Skrevet 16. januar 2015 Klar for vår?! Klar for vår?! Jeg har vært klar for vår siden slutten av september. Du? Er frøene i hus? God ny vår? Nei? Jeg har balkong i år. Det SKAL plantes noe der! Veslas første solsikke, kanskje? Eller kanskje Anje og Rumle har noen tips? Det skal ikke stå på tips. Men du vet ikke hva du ber minst en plantegal person om her, altså. Detta kan bli fali, det. Åhh så gøy! Jaaa, det skal ikke stå på tips om du vil ha dem! Solsikker er jo alltid topp da! Og masse jordbær kanskje, og andre barnevennlige blomster og slikt - det ville nok hun likt Spiselige blomster, kanskje? Barn blir superengasjert i sånne ting som å putte blomster i salaten. (Og så er det pent) Og reddiker? De vokser raskt og er riktig gode og rimelig søte om en bare plukker dem bittesmå. Eller gulerøtter i melkekartonger? Egendyrkede babygullerøtter er sikkert super snack. Og sukekrerter. Og - og.. (Det er en grunn til at altanen min ser ut som en jungel hver sommer) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 16. januar 2015 #1020 Del Skrevet 16. januar 2015 Åh, nå kribler det hos meg allerede! Det er morgensol på balkongen, sol frem til tolv, kanskje? Men så har vi vinduskarmer både den veien og på motsatt side av huset, da. Hmmm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå