Aldrisur Skrevet 18. september 2014 #941 Del Skrevet 18. september 2014 Se hva jeg fant på turen min i går Anje! Er det rart at jeg tenkte på deg? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 18. september 2014 #942 Del Skrevet 18. september 2014 --- Jatakk! Hva er dette for slags herlig fristelse? --- Det var bare en formkake, men synes bare den så så utrolig saftig og god ut på bildet skal spore opp oppskriften hvis du er interessert, må bare huske hvor jeg fant den Nydelig bilde, aldri Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 26. september 2014 #943 Del Skrevet 26. september 2014 Hvordan står det til i jungelen? Blåser det mye oppe hos deg nå kanskje? Du som har lager så mye rart, har du prøvd å bake med søtpoteter? Jeg lurer på om jeg skal prøve det (kake). Håper du får en fin helg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anje Skrevet 26. september 2014 Forfatter #944 Del Skrevet 26. september 2014 Hvordan står det til i jungelen? Blåser det mye oppe hos deg nå kanskje? Du som har lager så mye rart, har du prøvd å bake med søtpoteter? Jeg lurer på om jeg skal prøve det (kake). Håper du får en fin helg Rumle. Hvordan går det? Det blåser noe helt innmari. Jeg høstet inn alt som var modent og nesten-modent i går (og stappet squashen i boda ) men jeg mistenker at de fleste av årets ettårige planter tar farvel i løpet av helga, altså. Vel, altså, jeg har gjort flere forsøk på å bake, koke, stappe og steke søtpotet, men jeg kommer alltid til samme konklusjon: jeg liker egentlig ikke søtpotet. Men å putte den i bakverk/brød har jeg ikke prøvd. Men jeg er glad i gresskar. Og det er det snart sesong for. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 27. september 2014 #945 Del Skrevet 27. september 2014 God lørdag til deg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 27. september 2014 #946 Del Skrevet 27. september 2014 (endret) Rumle. Hvordan går det? Det blåser noe helt innmari. Jeg høstet inn alt som var modent og nesten-modent i går (og stappet squashen i boda ) men jeg mistenker at de fleste av årets ettårige planter tar farvel i løpet av helga, altså. Vel, altså, jeg har gjort flere forsøk på å bake, koke, stappe og steke søtpotet, men jeg kommer alltid til samme konklusjon: jeg liker egentlig ikke søtpotet. Men å putte den i bakverk/brød har jeg ikke prøvd. Men jeg er glad i gresskar. Og det er det snart sesong for. Huff, ja det blåste ganske heftig her i natt også Har ikke kikket ut på terrassen enda, men håper det har gått noenlunde bra .. Squashen min vil ikke sette frukt den kanksje det var for sent likevel? Hvem vet .. får prøve litt tidligere neste år Søtpotet ja, jeg liker det jo egentlig heller ikke, men når jeg har smakt det har jeg tenkt at det må da passe godt i bakverk - så vurderer å prøve en kake. Kanskje neste helg? De ettårige plantene her pleier å klare seg fram til frosten som regel. Er det vinden du er redd for? (Eller, nå tenkte jeg jo kun ettårige blomster selvsagt ser at en del grønnsaksplanter nok gir opp nå ja ) Endret 27. september 2014 av Rumle 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anje Skrevet 28. september 2014 Forfatter #947 Del Skrevet 28. september 2014 Se hva jeg fant på turen min i går Anje! Er det rart at jeg tenkte på deg? Hva! Har du vært utenfor huset mitt uten å komme inn på besøk?! Der kunne jeg bodd. God lørdag til deg. God søndag tilbake. Huff, ja det blåste ganske heftig her i natt også Har ikke kikket ut på terrassen enda, men håper det har gått noenlunde bra .. Squashen min vil ikke sette frukt den kanksje det var for sent likevel? Hvem vet .. får prøve litt tidligere neste år Søtpotet ja, jeg liker det jo egentlig heller ikke, men når jeg har smakt det har jeg tenkt at det må da passe godt i bakverk - så vurderer å prøve en kake. Kanskje neste helg? De ettårige plantene her pleier å klare seg fram til frosten som regel. Er det vinden du er redd for? (Eller, nå tenkte jeg jo kun ettårige blomster selvsagt ser at en del grønnsaksplanter nok gir opp nå ja )Det er vinden. Den har nesten skrellet alle bladene av chiliplantene mine. Men det er snart oktober, så om jeg skal være realistisk så blir det ikke mye mer avling på dem uansett. Rart at squashen din ikke vil. Den typen jeg dyrker er (sammenlignet med de andre primadonna-plantene ) enkel å ha med å gjøre. Den overlevde forresten stormen i en bod, og produserer nå årets siste squash. Så jeg skulle ikke tro det var for sent for din. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anje Skrevet 28. september 2014 Forfatter #948 Del Skrevet 28. september 2014 Og sånn apropos søtpotet, så tror jeg kanskje desse her kunne ha overbevist meg om at søtpotet er en god grønnsak: http://bakingwithblondie.blogspot.no/2012/09/sweet-potato-cupcakes-with-toasted.html Jeg tror nok ingen barn ville lagt igjen grønnsakene sine om de kom i slik innpakning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 28. september 2014 #949 Del Skrevet 28. september 2014 Ooh, det må testes! Men så liker jeg søtpotet, da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 28. september 2014 #950 Del Skrevet 28. september 2014 Og sånn apropos søtpotet, så tror jeg kanskje desse her kunne ha overbevist meg om at søtpotet er en god grønnsak:http://bakingwithblondie.blogspot.no/2012/09/sweet-potato-cupcakes-with-toasted.html Jeg tror nok ingen barn ville lagt igjen grønnsakene sine om de kom i slik innpakning. Det tror jeg du har rett i! Jeg endte opp med å lage disse i går jeg; http://deliciouslyella.com/recipe/vegan-sweet-potato-brownies-gluten-free/ De var jammen ikke så verst, men jeg fikk ikke fulgt oppskriften 100% da. Uansett tror jeg at jeg kommer til å prøve meg på flere av disse, men eksperimentere med litt forskjellig oppi 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anje Skrevet 28. september 2014 Forfatter #951 Del Skrevet 28. september 2014 Ooh, det må testes! Men så liker jeg søtpotet, da Jeg vet liksom ikke hva det er med søtpotet. Jeg som ellers liker nesten alt av grønne saker. Jeg må innrømme å ikke like bakverk med gulrot i heller (som minner meg om søtpotet) så jeg er litt skeptisk, altså. Det tror jeg du har rett i! Jeg endte opp med å lage disse i går jeg; http://deliciouslyella.com/recipe/vegan-sweet-potato-brownies-gluten-free/ De var jammen ikke så verst, men jeg fikk ikke fulgt oppskriften 100% da. Uansett tror jeg at jeg kommer til å prøve meg på flere av disse, men eksperimentere med litt forskjellig oppi Ooh! De der så gode ut! Jeg anbefaler å prøve bakst med gresskar i. (Anje snakker som vanlig varmt om gresskar) Nå er det jo snart sesong igjen, og jeg har funnet frem nye oppskrifter og gamle favoritter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 28. september 2014 #952 Del Skrevet 28. september 2014 (endret) Jeg vet liksom ikke hva det er med søtpotet. Jeg som ellers liker nesten alt av grønne saker. Jeg må innrømme å ikke like bakverk med gulrot i heller (som minner meg om søtpotet) så jeg er litt skeptisk, altså. Ooh! De der så gode ut! Jeg anbefaler å prøve bakst med gresskar i. (Anje snakker som vanlig varmt om gresskar) Nå er det jo snart sesong igjen, og jeg har funnet frem nye oppskrifter og gamle favoritter. Sliter med søtpotet jeg også, men disse brownisene maskerte smaken ganske godt da .. helt det samme blir det aldri likevel. Spiste et stykke i sted med et tykt lag godt peanøttsmør på toppen, og det var veeeeldig godt! så tror nok det er en god kombinasjon også Tror også de kunne funket godt med masse hakkede valnøtter i Gresskar SKAL jeg prøve å bake med i år! Gleder meg! Du har ikke tilfeldigvis noen favorittoppskrifter å dele vel? Endret 28. september 2014 av Rumle 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 28. september 2014 #953 Del Skrevet 28. september 2014 Nå har jeg et spørsmål til dere garvede bakemennesker: finnes det noen maskiner som kan hakke opp nøtter? Jeg hakker for hånd og det går jo greit, men finnes det noe som kunne hakket opp en hel boks eller to med nøtter, slik at jeg hadde alt ferdig til selve bakingen? Kan vel ikke ha sånt i en blender som jeg lager smoothies i? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 28. september 2014 #954 Del Skrevet 28. september 2014 Blender eller foodprocessor var det første som slo meg, Hoppe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mynona Skrevet 28. september 2014 #955 Del Skrevet 28. september 2014 foodprofessor! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 28. september 2014 #956 Del Skrevet 28. september 2014 Hmm...jasså? En sånn en som kan knuse isbiter? Jeg ser liksom for meg at de kreftene blir for voldsomme og kommer til å lage en "våt nøttedeig" av dem i stedenfor opphakkede småbiter... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mynona Skrevet 28. september 2014 #957 Del Skrevet 28. september 2014 Har brukt mamma sin sånn her med knivbladet oppi flere ganger når vi har laget nøtter til suksessterte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anje Skrevet 28. september 2014 Forfatter #958 Del Skrevet 28. september 2014 Sliter med søtpotet jeg også, men disse brownisene maskerte smaken ganske godt da .. helt det samme blir det aldri likevel. Spiste et stykke i sted med et tykt lag godt peanøttsmør på toppen, og det var veeeeldig godt! så tror nok det er en god kombinasjon også Tror også de kunne funket godt med masse hakkede valnøtter i Gresskar SKAL jeg prøve å bake med i år! Gleder meg! Du har ikke tilfeldigvis noen favorittoppskrifter å dele vel? Jeg skal finne frem noen av de jeg testet i fjor jeg. Hmm...jasså? En sånn en som kan knuse isbiter? Jeg ser liksom for meg at de kreftene blir for voldsomme og kommer til å lage en "våt nøttedeig" av dem i stedenfor opphakkede småbiter... Jeg bruker blenderen min. Det funker helt ok. Bitene blir ikke heeeelt like store og sånn, men så lenge jeg pulser kort og ikke for mange ganger så blir det ikke deig. Men hvor vellykket det er synes jeg avhenger av nøttetypen. Mandler er harde små rakkere, så der får jeg noen hele, noen halve og mye hakket. De fleste andre nøtter er enklere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 28. september 2014 #959 Del Skrevet 28. september 2014 Hmm...jasså? En sånn en som kan knuse isbiter? Jeg ser liksom for meg at de kreftene blir for voldsomme og kommer til å lage en "våt nøttedeig" av dem i stedenfor opphakkede småbiter... Tror man skal blende ganske lenge før man får våt deig, så lenge du følger godt med og hakker litt etter litt tror jeg det kan funke bra? Å lage nøttesmør tar visstnok veldig lang tid, for å få oljen til å slippe skikkelig, type 20 minutter eller noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 28. september 2014 #960 Del Skrevet 28. september 2014 Jeg skal finne frem noen av de jeg testet i fjor jeg. --- Hurra! Tror ganske (nesten heeeelt) sikkert at det blir innkjøp av en skikkelig foodprocessor på meg i høst .. så da gjelder det bare å finne den beste, uten at jeg blakker meg helt Noen som har et bra tips, så må dere gjerne synge ut jeg har null peiling egentlig .. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå