Gå til innhold

Når passer det å si opp leiekontrakten?


-Jiinxs-

Anbefalte innlegg

Litt teit overskrift.

Men jeg leier ut en leilighet, og har tenkt å si opp den avtalen. Det er 1-2 mnd oppsigelsestid men for meg så kan h*n dra med en gang h*n vil.

Men så var det tidspunkt. Spiller det noe rolle mtp sjansen for å finne seg et nytt sted?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Litt teit overskrift.

Men jeg leier ut en leilighet, og har tenkt å si opp den avtalen. Det er 1-2 mnd oppsigelsestid men for meg så kan h*n dra med en gang h*n vil.

Men så var det tidspunkt. Spiller det noe rolle mtp sjansen for å finne seg et nytt sted?

Er det 1 mnd eller 2 mnd oppsigelsestid? Og hvis det er samme for deg når han/hun drar spiller det vel ingen rolle om hvordan han/hun får det med å finne ny bolig? Mtp hvor fort du får leid ut igjen kommer helt an på pris, beliggenhet og etterspørsel. Det kan jeg ikke si noe om uten å vite det. Selvfølgelig jo lenger du venter med å si opp jo lenger periode har du sikker inntekt.

Anonymous poster hash: b2496...15b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke tenkt å forsette med å leie ut. En annen ting, hvordan fungerer det med husleien i oppsigelsetiden?

Tenkte bare at jeg ikke ville framstå som en jævel med å kaste h*n ut i en tid det Jan være vanskelig å finne seg en ny leilighet.

Jeg bor i Bergen.

Endret av -Leon-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags type kontrakt og hva slags type leilighet er dette? Er det i samme hus som du bor?



Anonymous poster hash: 67a59...854
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel en standard husleieregulering kontrakt, fant den på nette. Loftsleilighet, samme hus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke tenkt å forsette med å leie ut. En annen ting, hvordan fungerer det med husleien i oppsigelsetiden?

Tenkte bare at jeg ikke ville framstå som en jævel med å kaste h*n ut i en tid det Jan være vanskelig å finne seg en ny leilighet.

Jeg bor i Bergen.

Leier skal betale ut oppsigelsestiden. Gir du beskjed i dag og har 2 mnd oppsigelse så skal utleier betale ut desember hvis dere har kontrakt om fra 1. til 1. Hvis det ikke haster med å få han/hun ut så kan du jo høre med leietaker om hva han/hun syns om dato osv og sette en dato utifra det. Det gir jo også leietaker litt bedre tid da det er litt vanskeligere å finne bolig på denne tiden en ellers på året.

Anonymous poster hash: b2496...15b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...