Gå til innhold

Billig frakt av hvitevarer i Oslo?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker å kjøpe en brukt hvitevare, og trenger isåfall transport - får ikke ordnet privat.

Finnes det noen som driver med slikt i Oslo(firmaer) - og hva er prisen?



Anonymous poster hash: c3119...2f5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vil tro at dette er en jobb for budbil eller noe du kan leie en tilhenger for (om du har bil med hengerfeste).

Prisen er nok avhengig av avstand og hvor fort du vil ha det gjort. De fleste har sånne ekspress-alternativer og så blir det billigere jo lengre tid i forveien du bestiller og jo mer fleksibel du er.

Jeg tror jeg ville tatt noen telefoner til budbilfirmaer i området og sjekket. Det finnes sikkert prisforskjeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tro at dette er en jobb for budbil eller noe du kan leie en tilhenger for (om du har bil med hengerfeste).

Prisen er nok avhengig av avstand og hvor fort du vil ha det gjort. De fleste har sånne ekspress-alternativer og så blir det billigere jo lengre tid i forveien du bestiller og jo mer fleksibel du er.

Jeg tror jeg ville tatt noen telefoner til budbilfirmaer i området og sjekket. Det finnes sikkert prisforskjeller.

Siden jeg ikke får ordnet det privat har jeg selvsagt heller ikke heller bil hverken med eller uten hengerfeste ;)

Budfirma skal jeg sjekke.

Anonymous poster hash: c3119...2f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dæven!

Nå ringte jeg for å høre hva de tok for å frakte en komfyr innen sentral bydel Oslo, og de skulle ha 750 kr!

Det er jo veldig høy pris.......



Anonymous poster hash: c3119...2f5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med de som selger? Kanskje de har kontakter som kan levere den til deg rimelig? De er jo interessert i å bli kvitt den og de fleste kjenner noen som disponerer en varebil av ett eller annet slag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke at 750,- hørtes så dyrt ut. Jeg vil tro du må ut med mer hvis du skulle leid en varebil, og det er mye enklere med å få noen andre til å frakte hvitevaren.

Hvor lang er avstanden det er snakk om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dæven!

Nå ringte jeg for å høre hva de tok for å frakte en komfyr innen sentral bydel Oslo, og de skulle ha 750 kr!

Det er jo veldig høy pris.......

Anonymous poster hash: c3119...2f5

Må huske at dette skal dekke to personer i ca en time, pluss utgifter til bil, drivstoff og bompenger.

Anonymous poster hash: 0a7b3...553

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om komfyren koster 500 kroner, så er det mye å betale 750 kroner i frakt.. og da kan det fort lønne seg å kjøpe en dyrere komfyr (evt ny) i stedet. De fleste som kjøper sånt brukt har kanskje en bil å bruke og gjør det selv.

Men vil tro at det er prisforskjeller. Se etter mindre kjente firmaer kanskje? Uansett tror jeg ikke at du kommer langt under 500 kroner for jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjenstanden er like tung å frakte om den er billig, og frakt er noe av grunnen til at slikt selges rimelig brukt.

Får du det stort billigere enn 750 kan du regne med at du benytter deg av svart arbeid.



Anonymous poster hash: 0a7b3...553
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg spør alltid selgeren om de kan frakte selvsagt - men de færreste vil/kan det.

Tko kontakt med flere, og laveste pris var 700 kr - noe som blir poengløst når man kjøper brukt. Det er også gjerne dyrere eller tilsvarende frakt man får fra varehus man kjøper varer fra - så da blir det nok ikke en tjeneste jeg kommer til å benytte iallefall som privatperson.

Det var lokalt i Oslo, snakk om kanskje 10 minutters kjøring.

Jeg betalte et par hundrelapper mer for en stor flyttebil i ett helt døgn i Oslo til sammenlikning.



Anonymous poster hash: c3119...2f5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett pris så vil 750 i tillegg for en hvitevare være en relativt stor andel av verdien på selve varen - selv når det er nytt, så budbilpris var veldig dyrt uansett i den sammenhengen.

Kjøper man en designsofa til 30.000 så er det jo annerledes, men de færreste gjør det :=)



Anonymous poster hash: c3119...2f5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått nye hvitevarer gratis tilkjørt fra elektronikk-kjeder, men mulig det er et minimumsbeløp man må kjøpe for. Varen er gjerne ikke på lager i butikken heller, så de kjører den fra et annet lager og hjem. I tillegg tar de med seg den gamle komfyren om du vil. De tjener jo penger på varen i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det finnes også timeleie på varebil ned i 200 kroner timen, men da må man ordne bærehjelp og utstyr selv.



Anonymous poster hash: 0a7b3...553
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...