AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2013 #61 Skrevet 14. oktober 2013 Men kvinner kan jo fraskrive seg ansvaret de og,hvis de velger å adoptere bort? Anonymous poster hash: c1d76...807
Gjest Herr Heftig Skrevet 14. oktober 2013 #62 Skrevet 14. oktober 2013 kondom er et alternativ for alle menn. At enkelte av dem velger det bort pga. egen nytelse/bare fordi at, betyr ikke at de ikke har muligheten. Helt enig.
flesvik Skrevet 14. oktober 2013 #63 Skrevet 14. oktober 2013 jeg mener isåfall at faren ikke får lov å trekke seg dersom det er gått over 12 uker i svangerskapet akkurat på samme tid som det er for sent å ta abort. Eneste måten å få det rettferdig på. Hvis kvinnen ikke informerer om sin graviditet må selvsagt mannens abortfrist utvides. 1
flesvik Skrevet 14. oktober 2013 #64 Skrevet 14. oktober 2013 (endret) KG har tiltrukket seg en del mannerettighetsforkjempere, og flere av dere mener mulig fremtidig far bør kunne skrive fra seg alt ansvar, også økonomisk, dersom den gravide kvinnen ønsker å beholde barnet der mannen ønsker at hun skal ta abort. Hvordan mener dere dette skal være praktisk gjennomførbart? Hormonell prevansjon og kondomer kan svikte, menstruasjonssyklus kan være uregelmessig og grunnet dette eller andre forhold vet ikke kvinnen alltid hvorvidt hun er gravid før tre måneder har gått, tidlig i svangerskapet kan far ha sagt han vil være der for mor og barn for så å ombestemme seg... Den eneste måten en slik ordning kan fungere er om alle fertile kvinner blir tvunget til å regelmessig teste for graviditet. Er dette en samfunnsøkonomisk løsning på et tilsynelatende lite problem, og er det ønskelig at menn skal kunne presse kvinner til abort?Anonymous poster hash: e2586...301 Det er lett løsbart i praksis. Mannen får i utgangspunketet samme abortfrist som kvinnen, men får han ikke vite om graviditeten innen to uker før denne fristen får han utvidet abortfristen til to uker etter han blir informert. Og dette vil gjelde både før og etter fødsel. F.eks hvis kvinnen ikke informerer mannen om at hun har født før 4 måneder etter fødselen så har han 2 ukers abortfrist fra den datoen han blir informert. Endret 14. oktober 2013 av flesvik 2
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2013 #65 Skrevet 14. oktober 2013 Hvis kvinnen ikke informerer om sin graviditet må selvsagt mannens abortfrist utvides. så en kvinne og en mann har seg og ser ikke hverandre igjen på 7 mnd. (Bor i forskjellige byer)så kontakter hun han og sier at hun er gravid. Det naturlige for deg i denne situasjonen er at poltiet jager ned denne gravide kvinnen, legger henne på en seng og tvangsaborterer hennes 7 mnd gamle foster fordi mannen viser tommelen ned? Anonymous poster hash: c1d76...807 1
flesvik Skrevet 14. oktober 2013 #66 Skrevet 14. oktober 2013 (endret) så en kvinne og en mann har seg og ser ikke hverandre igjen på 7 mnd. (Bor i forskjellige byer)så kontakter hun han og sier at hun er gravid. Det naturlige for deg i denne situasjonen er at poltiet jager ned denne gravide kvinnen, legger henne på en seng og tvangsaborterer hennes 7 mnd gamle foster fordi mannen viser tommelen ned?Anonymous poster hash: c1d76...807 Nei det er ikke noe slikt det er snakk om i det heletatt. Hvis du hadde giddet å sette deg inn i ting før du uttaler deg. Det er snakk om en økonomisk og annsvarsmessig "abort" fra farens side, ikke en fysisk en. Dette er en stråmann som stadig blir trukket fremm i slike diskusjoner. Endret 14. oktober 2013 av flesvik 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2013 #67 Skrevet 14. oktober 2013 Nei det er ikke noe slikt det er snakk om i det heletatt. Hvis du hadde giddet å sette deg inn i ting før du uttaler deg. Det er snakk om en økonomisk og annsvarsmessig "abort" fra farens side, ikke en fysisk en. Dette er en stråmann som stadig blir trukket fremm i slike diskusjoner. Jeg hadde sluppet å lese 4 sider hvis du bare hadde lært deg å snakke ordentlig. "ansvarsmessig abort" er det ingenting som heter! Anonymous poster hash: c1d76...807 2
Trapp Skrevet 14. oktober 2013 #68 Skrevet 14. oktober 2013 så en kvinne og en mann har seg og ser ikke hverandre igjen på 7 mnd. (Bor i forskjellige byer)så kontakter hun han og sier at hun er gravid. Det naturlige for deg i denne situasjonen er at poltiet jager ned denne gravide kvinnen, legger henne på en seng og tvangsaborterer hennes 7 mnd gamle foster fordi mannen viser tommelen ned? Anonymous poster hash: c1d76...807 Haha. Ja. Det var akkurat det han sa...
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2013 #69 Skrevet 14. oktober 2013 Haha. Ja. Det var akkurat det han sa... Uppsss,jeg tabbet meg ut, er det for sent at jeg tar "forum abort" og fjerner innlegget mitt? *ironi* Anonymous poster hash: c1d76...807 1
Trapp Skrevet 14. oktober 2013 #70 Skrevet 14. oktober 2013 Uppsss,jeg tabbet meg ut, er det for sent at jeg tar "forum abort" og fjerner innlegget mitt? *ironi* Anonymous poster hash: c1d76...807 Ja, siden det allerede har blitt adoptert inn i mitt innlegg.
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2013 #71 Skrevet 14. oktober 2013 Det er jo tydelig at det å bli gravid er en big-deal. Kanskje det hadde vært en god ide? TS skrev jo om tvangstesting. Jeg skriver om frivillig. Og det er meg du klager på? Du troller nå? Eller mener du faktisk at kvinner bør teste seg for graviditet hver måned, mens å teste seg for kjønnssykdommer før man dropper kondom er fullstendig unødvendig? Anonymous poster hash: efe24...65f 3
Gjest Malanthor Skrevet 14. oktober 2013 #72 Skrevet 14. oktober 2013 Hvis hun finner det ut før grensen for og ta abort så burde han kunne trekke seg fra alt ansvar, hvis hun finner det ut forsent er de begge ansvarlige. Når det kommer til beskyttelse mener jeg at de begge er like ansvarlige i utganspunktet.
flesvik Skrevet 14. oktober 2013 #73 Skrevet 14. oktober 2013 Hvis hun finner det ut før grensen for og ta abort så burde han kunne trekke seg fra alt ansvar, hvis hun finner det ut forsent er de begge ansvarlige. Når det kommer til beskyttelse mener jeg at de begge er like ansvarlige i utganspunktet. Det skaper bare et insentiv for kvinner til å ikke informere faren før etter fristen. Fars frist må selvsagt utsettes hvis han ikke blir informert. 3
Sweet77 Skrevet 14. oktober 2013 #74 Skrevet 14. oktober 2013 Hvis hun finner det ut før grensen for og ta abort så burde han kunne trekke seg fra alt ansvar, hvis hun finner det ut forsent er de begge ansvarlige. Når det kommer til beskyttelse mener jeg at de begge er like ansvarlige i utganspunktet. Dere snakker hele gjengen her om abort som om det skal være en selvfølge å bruke som prevensjonsmiddel. Som om det ikke er mer verdi i et foster enn i f.eks en tumor som man bare kutter vekk. Men slik er det ikke. Enkelte land har forbudt abort, fordi man anser fosteret som mer enn en celleklump. I Norge så har man muligheten til abort, fordi man har skjønt at det ikke er noe belegg for hårdnakket å påstå at det er mer enn en celleklump, samtidig som man heller ikke har avvist tanken om at et foster har mer verdi enn som så. At Norge har åpnet for muligheten til å tenke på fosteret som kun en celleklump, er ikke ensbetydende med at denne tankegangen skal være "sannheten" eller normen. Men dersom man antar disse ELENDIGE forslagene dere kommer med her, så BLIR det det. Da har Norge, som stat, offisielt sagt at fosteret har 0 verdi utover å være en ansamling med celler. Heldigvis har de styrende mer hjerne enn som så. De tar ikke standpunkt, fordi vi er inne på et område der man faktisk ikke kan vite med sikkerhet. Isteden har de overlatt til den enkelte å ta standpunkt selv, ut fra hva man mener og tror. Og derfor kan dere diskutere dette opp og ned i mente, men det kommer aldri, ALDRI, til å bli et reelt alternativ. Det kommer fortsatt til å være som det er i dag: Dette bestemmer kvinnen, siden det er hun som har kroppen og må leve med avgjørelsen sin. Og dette må menn forholde seg til når de velger om de skal pule eller ikke, og med eller uten kondom. Ja, for dere har et valg. Å pule har aldri vært, og kommer aldri til å bli, en menneskerett. Man har lov, så mye man vil, men ha rett til, langt mindre plikt til - Nei. Dere velger. Så forhold dere til det og ta ansvar der etter. 8
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2013 #75 Skrevet 14. oktober 2013 Hvorfor skal ungen/staten lide fordi du ville pule? Anonymous poster hash: dfd7b...47c 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2013 #76 Skrevet 14. oktober 2013 Hvis du kan pule kan du ta ansvar. Jeg skjønner ikke hvordan en far kan "fraskrive seg" ansvaret for en ungen som han selv har pult fram og som er laget av 50% hans arvemateriale. Sorry, det er ikke mulig. Anonymous poster hash: dfd7b...47c 1
Trapp Skrevet 14. oktober 2013 #77 Skrevet 14. oktober 2013 (endret) Heldigvis har de styrende mer hjerne enn som så. De tar ikke standpunkt, fordi vi er inne på et område der man faktisk ikke kan vite med sikkerhet. Isteden har de overlatt til den enkelte å ta standpunkt selv, ut fra hva man mener og tror. Ikke til "den enkelte", til kvinnen. Dersom mannen mener at abort er det samme som drap, har han fortsatt ingenting han skulle ha sagt dersom kvinnen allikevel velger å ta abort. Da må han bare godta at barnet hans skal drepes, uansett hvor mye det måtte skjære ham i hjertet. Så det abort-argumentet ditt går begge veier. Endret 14. oktober 2013 av Trapp 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2013 #78 Skrevet 14. oktober 2013 Hvis du kan pule kan du ta ansvar. Jeg skjønner ikke hvordan en far kan "fraskrive seg" ansvaret for en ungen som han selv har pult fram og som er laget av 50% hans arvemateriale. Sorry, det er ikke mulig. Anonymous poster hash: dfd7b...47c men hvis kvinnen velger å adoptere bort, så skjønner du det? Anonymous poster hash: c1d76...807
Gjest BettyBoop Skrevet 14. oktober 2013 #79 Skrevet 14. oktober 2013 men hvis kvinnen velger å adoptere bort, så skjønner du det? Anonymous poster hash: c1d76...807 barnet kan vel ikke adopteres bort uten samtykke fra begge foreldrene trodde jeg da
Gjest Malanthor Skrevet 14. oktober 2013 #80 Skrevet 14. oktober 2013 (endret) Dere snakker hele gjengen her om abort som om det skal være en selvfølge å bruke som prevensjonsmiddel. Som om det ikke er mer verdi i et foster enn i f.eks en tumor som man bare kutter vekk. Men slik er det ikke. Enkelte land har forbudt abort, fordi man anser fosteret som mer enn en celleklump. I Norge så har man muligheten til abort, fordi man har skjønt at det ikke er noe belegg for hårdnakket å påstå at det er mer enn en celleklump, samtidig som man heller ikke har avvist tanken om at et foster har mer verdi enn som så. At Norge har åpnet for muligheten til å tenke på fosteret som kun en celleklump, er ikke ensbetydende med at denne tankegangen skal være "sannheten" eller normen. Men dersom man antar disse ELENDIGE forslagene dere kommer med her, så BLIR det det. Da har Norge, som stat, offisielt sagt at fosteret har 0 verdi utover å være en ansamling med celler. Heldigvis har de styrende mer hjerne enn som så. De tar ikke standpunkt, fordi vi er inne på et område der man faktisk ikke kan vite med sikkerhet. Isteden har de overlatt til den enkelte å ta standpunkt selv, ut fra hva man mener og tror. Og derfor kan dere diskutere dette opp og ned i mente, men det kommer aldri, ALDRI, til å bli et reelt alternativ. Det kommer fortsatt til å være som det er i dag: Dette bestemmer kvinnen, siden det er hun som har kroppen og må leve med avgjørelsen sin. Og dette må menn forholde seg til når de velger om de skal pule eller ikke, og med eller uten kondom. Ja, for dere har et valg. Å pule har aldri vært, og kommer aldri til å bli, en menneskerett. Man har lov, så mye man vil, men ha rett til, langt mindre plikt til - Nei. Dere velger. Så forhold dere til det og ta ansvar der etter. Jeg mener ikke at abort burde brukes som prevansjonsmiddel, men det er et faktum at det er et relativt enkelt inngrep, og da tenker jeg på det rent tekniske og ikke det følelsesmessige rundt det. Ja dere føler det sikkert mye sterkere enn mannen, men også han kan komme til og angre i senere tid på en abort. Grunnen til at jeg sa det jeg sa var at jeg føler det noe urettferdig at en mann skal måtte delta i livet til et barn når han i utgangspunktet tok forhåndsregler for og ikke få barnet og ikke ble gitt et valg når kvinnen kunne tatt abort. Legg merke til at jeg sa at hvis abort ikke var aktuelt at de da begge var like ansvarlige for det. Jeg mener ikke at en mann skal ha noe og si på om en kvinne skal ta abort eller ikke, dette er utelukkende hennes eget valg siden det er hennes kropp det er snakk om. Endret 14. oktober 2013 av Malanthor
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå