Gjest BettyBoop Skrevet 13. oktober 2013 #21 Skrevet 13. oktober 2013 Hvis hun hadde sex uten kondom og gikk 12 uker uten å sjekke seg så er det en feil hun rett og slett får lære av. Herregud, det burde vel være åpenbart. Hadde jeg hatt ubeskyttet sex med en random så hadde jeg bedt henne teste seg.om de hadde sex med kondom da og hun ikke opplevde noen symptomer på graviditet? 2
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2013 #22 Skrevet 13. oktober 2013 Hva med bare la dama bestemme seg om hun skal beholde det eller ikke? De fleste finner ut om de er gravid før fristen går ut. Hvis de ikke gjør det så betyr jo det bare at hun har driti på draget og må oppdra ungen alene, om faren ikke vil ha noe med det å gjøre. Hvis en hadde funnet det før fristen så er det vel bare å spørre mannen om han vil være med og oppdra barnet. Hvis nei, så dumt. Da får kvinnen velge om hun vil beholde det. Hvis ja, supert - hvis hun også vil beholde det, da. Hvis hun finner det ut etter frisen så får hun bare spørre om han vil være med. Hvis nei, bummer. Hvis ja, supert! Jeg er ute etter å finne ut hva disse som ønsker at menn skal kunne frasi seg alt ansvar seg for seg som løsning. Testing må det bli, uansett om kvinner ønsker det eller ikke, for ellers vil ikke partene kunne bli enige før abortfristen utløper. Hva om far sier han skal bidra, for så å ombestemme seg etter tolv uker? Da vil menn kunne få kvinner til å få barn på falske premisser, slik disse rettighetsforkjemperne er redd for at kvinner skal gjøre i dag. Dessuten er det mange som ikke menstruerer regelmessig, blant annet kan hormonell prevansjon gi uregelmessig syklus. Anonymous poster hash: e2586...301 3
skruf Skrevet 13. oktober 2013 #23 Skrevet 13. oktober 2013 Hva hvis en mann ombestemmer seg rett før barnet er født da? Eller rett etter? Kvinnen ville ta abort, men mannen ville ikke, og overtalte kvinnen til å ikke ta abort og de skulle fostre opp barnet sammen og leve sammen lykkelig til sine dagers ende.............helt til han møter ei annen dame rett før termin. Kan da kvinnen gi barnet til mannen og si; Du ville beholde, jeg ikke, her er barnet ditt. 6
Gjest JegHeterIngenting Skrevet 13. oktober 2013 #24 Skrevet 13. oktober 2013 om de hadde sex med kondom da og hun ikke opplevde noen symptomer på graviditet? Alle vet at det ikke finnes en prevensjon som er 100% sikker. Hva er det du prøver å vinkle her? At damen er en idiot? At mannen er en idiot? Har man sex og ikke vil få barn, ta en test. Så enkelt er det. Det er faktisk kvinnen sitt ansvar å teste seg for graviditet. Men selvfølgelig så burde menn ta initiativ til å spørre om hun kan gjøre det.
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2013 #25 Skrevet 13. oktober 2013 Altså, menn vil kunne "lure" kvinner til å beholde, slik mannerettighetsforkjemperne er redd for at kvinner skal bli gravide mot deres vilje for så å kreve barnebidrag. Anonymous poster hash: e2586...301
Trapp Skrevet 13. oktober 2013 #26 Skrevet 13. oktober 2013 Ditt sæd, vårt ansvar. Mener du med dette å si at det er like mye farens ansvar fordi han har bidratt i form av sin sæd?
Trapp Skrevet 13. oktober 2013 #27 Skrevet 13. oktober 2013 Barnets rettigheter trumfer mors og fars. Ferdig. Abort-motstander? I så fall kan vi være enige. 1
Gjest BettyBoop Skrevet 13. oktober 2013 #28 Skrevet 13. oktober 2013 Alle vet at det ikke finnes en prevensjon som er 100% sikker. Hva er det du prøver å vinkle her? At damen er en idiot? At mannen er en idiot? Har man sex og ikke vil få barn, ta en test. Så enkelt er det. Det er faktisk kvinnen sitt ansvar å teste seg for graviditet. Men selvfølgelig så burde menn ta initiativ til å spørre om hun kan gjøre det.man tester seg jo ikke dersom man ikke visste at prevensjonen svikta eller om dama har null gravidsymptomer, ikke mister mensen en gang og man ikke mistenker noe 2
Gjest BettyBoop Skrevet 13. oktober 2013 #29 Skrevet 13. oktober 2013 Dessuten en hjemmetest kan vise negativt ved en feil 1
Gjest JegHeterIngenting Skrevet 13. oktober 2013 #30 Skrevet 13. oktober 2013 man tester seg jo ikke dersom man ikke visste at prevensjonen svikta eller om dama har null gravidsymptomer, ikke mister mensen en gang og man ikke mistenker noe Da beklager jeg at den liksom-personen vi snakker om mangler common sense. Det vil også kanskje si at de ikke akkurat er modne nok til å ha sex.
Gjest BettyBoop Skrevet 13. oktober 2013 #31 Skrevet 13. oktober 2013 Da beklager jeg at den liksom-personen vi snakker om mangler common sense. Det vil også kanskje si at de ikke akkurat er modne nok til å ha sex.tror du folk tar gravidtest etter hver gang de har seg? 5
pantertante Skrevet 13. oktober 2013 #32 Skrevet 13. oktober 2013 Hvis de har sex og kvinnen bruker prevensjon men blir gravid, og hun vil beholde men ikke han, så synes jeg det er totalt logisk at han kan fraskrive seg alt ansvar. Hvorfor skal han måtte gi dama penger i 18 år når hun til og med brukte prevensjon? Det faktum at han ikke brukte kondom var også noe hun var helt med på, så da burde hun også godta det. Synes egentlig at det burde være slik som jeg nevnte over uansett. Hvis de har sex uten kondom så er ikke det bare mannen sitt ansvar. Dere kan gjerne si at dette "presser" dama til abort, men det faktum at hun føler seg presset til å ta abort fordi hun føler at hun ikke kan støtte barnet økonomisk ALENE, burde vel være en ganske stor vekkerklokke for at hun kanskje ikke BURDE få barn? Han valgte å ikke bruke prevensjon selv om han burde vite at ingen prevensjon (den kvinnen brukte) er 100% sikker. Altså, hun tok forholdsregler (som dessverre sviktet), han tok ingen men satset på at det ville gå bra. Uansett, hvordan er det logisk at han kan fraskrive seg alt ansvar med tanke på hvordan barn blir laget? I tråd etter tråd ser vi at enkelte menn mener de ikke skal behøve å betale bidrag til det barnet de har vært med på å lage. Om det ble sånn at de skulle slippe dette så ville likevel mor og barn få tilskudd fra staten de første atten årene. Det ville da si at vi alle, også disse ansvarsfraskrivende fedrene, måtte være med å betale for disse barna med våre skattepenger. Du, JegHeterIngenTing, mener du at det er rettferdig? 7
Gjest JegHeterIngenting Skrevet 13. oktober 2013 #33 Skrevet 13. oktober 2013 Altså, menn vil kunne "lure" kvinner til å beholde, slik mannerettighetsforkjemperne er redd for at kvinner skal bli gravide mot deres vilje for så å kreve barnebidrag. Anonymous poster hash: e2586...301 Det virker som om folk tror det er veldig vanlig at folk ligger med folk, får barn - kun for å få barnebidrag. Tror ikke det er så utbredt.
Gjest JegHeterIngenting Skrevet 13. oktober 2013 #34 Skrevet 13. oktober 2013 tror du folk tar gravidtest etter hver gang de har seg? Det er jo tydelig at det å bli gravid er en big-deal. Kanskje det hadde vært en god ide? TS skrev jo om tvangstesting. Jeg skriver om frivillig. Og det er meg du klager på?
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2013 #35 Skrevet 13. oktober 2013 Det virker som om folk tror det er veldig vanlig at folk ligger med folk, får barn - kun for å få barnebidrag. Tror ikke det er så utbredt. Jepp, det er nettopp derfor en del ønsker at menn skal kunne fraskrive seg alt ansvar. Jeg tror ikke det er særlig vanlig jeg heller, derfor lurer jeg på hva slags samfunnsøkonomiske løsninger disse ser for seg. Anonymous poster hash: e2586...301
Trapp Skrevet 13. oktober 2013 #36 Skrevet 13. oktober 2013 (endret) Det virker som om folk tror det er veldig vanlig at folk ligger med folk, får barn - kun for å få barnebidrag. Tror ikke det er så utbredt. Tuller du? Hvor mange store, berømte, ærverdige bautaer av noen menn har ikke blitt nedsablet av gullgravende luddere som kommer springende skrevs imot dem med den eneste intensjonen å bli forsørget av dem i 18 år fremover? Jeg har for lengst kommet ut av tellingen... Endret 13. oktober 2013 av Trapp 1
Gjest JegHeterIngenting Skrevet 13. oktober 2013 #37 Skrevet 13. oktober 2013 Tuller du? Hvor mange store, berømte, ærverdige bautaer av noen menn har ikke blitt tatt ut av gullgravende luddere som kommer springende skrevs imot dem med den eneste intensjonen å bli forsørget av dem i 18 år fremover? Jeg har for lengst kommet ut av tellingen... Ok, kan du vise meg statistikken som du tydeligvist har lest? Eller snakker du av livserfaring? 1
Sweet77 Skrevet 13. oktober 2013 #38 Skrevet 13. oktober 2013 da burde han komme med den kontrakten før slik at hun kan se at det kanskje ikke er lurt å ha sex med han Av alle dumme forslag som denne debatten måtte ende med, så er faktisk dette det minst dumme jeg kan se for meg (og lenger enn det vil jeg ikke strekke meg, da jeg ikke ser at det å gi far muligheten til å fraskrive seg ansvar er gjennomførbart overhodet). Altså, å skrive under en kontrakt før sex, der man er enige om at far ikke har ansvar dersom det skulle bli barn. Og andre veien: Dersom man ikke skriver under kontrakten, så ligger det et implisitt samtykke om at far tar ansvaret ved en eventuell graviditet. Det vil i praksis si, at ansvarsforholdet blir som i dag, bortsett fra i de tilfellene det foreligger en kontrakt, skrevet før samleiet, som sier noe annet. Og her har du ditt lysende poeng Betty - og jeg sier lysende, for det er det det er: Utvalget damer, som vil gå inn på et samleie heller enn å kyle tallerkener etter en fyr om hun får servert kravet "jeg vil ha kontrakt" først, er nok rimelig mye smalere enn enn utvalget generelt. Men det var jo ikke DET mannfolkene ville oppmå med debatten, å få utvalget sitt begrenset! De ville ha mer frihet de, til å fortsette å pule i vei - men uten risk. Menn, altså de som hiver seg inn på anti-ansvarsiden i debattem, er helt enkelt ikke villige til å ta, hverken risiko eller ansvar, og ABSOLUTT ikke i å få utvalget sitt begrenset. Som sagt, av alle dumme forslag som måtte komme, så anser jeg det her som det beste. Det inneholder i hvert fall en fair mulighet - til å fraskrive seg ansvar, men ikke til samtidig å pule ansvarsløst som man vil. Så tilfredse, det kommer den mannlige klanen aldri til å bli. Beklager, menn. Kvinnens kropp, ikke din. 15
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2013 #39 Skrevet 13. oktober 2013 Hvis de har sex og kvinnen bruker prevensjon men blir gravid, og hun vil beholde men ikke han, så synes jeg det er totalt logisk at han kan fraskrive seg alt ansvar. Hvorfor skal han måtte gi dama penger i 18 år når hun til og med brukte prevensjon? Det faktum at han ikke brukte kondom var også noe hun var helt med på, så da burde hun også godta det. Synes egentlig at det burde være slik som jeg nevnte over uansett. Hvis de har sex uten kondom så er ikke det bare mannen sitt ansvar. Dere kan gjerne si at dette "presser" dama til abort, men det faktum at hun føler seg presset til å ta abort fordi hun føler at hun ikke kan støtte barnet økonomisk ALENE, burde vel være en ganske stor vekkerklokke for at hun kanskje ikke BURDE få barn? Skjønner ikke helt logikken din. Dama har tatt ansvar og brukt prevensjon, men ikke mannen. Dette må dermed dama svi for, og det er helt rettferdig? I ditt eksempel er det mannen som har vært careless, dama, som bruker prevensjon, har vært litt mindre careless. Tror uansett dette aldri kommer til å bli realiserbart, uansett hvordan man velger å gjøre det. Man får bare passe på å beskytte seg selv så godt det lar seg gjøre og håpe at begge parter er enige hvis dama en "vakker dag" blir gravid. Anonymous poster hash: 29f0d...18a 2
pantertante Skrevet 13. oktober 2013 #40 Skrevet 13. oktober 2013 Tuller du? Hvor mange store, berømte, ærverdige bautaer av noen menn har ikke blitt nedsablet av gullgravende luddere som kommer springende skrevs imot dem med den eneste intensjonen å bli forsørget av dem i 18 år fremover? Jeg har for lengst kommet ut av tellingen... Og du kan nevne i fleng går jeg ut i fra? Altså store, berømte, ærverdige bautaer som har blitt "nedsablet" av gullgravende luddere som har født deres barn? Disse såkalte "bautaene" du mener å kjenne til må være rimelig dumme om de ikke vet hvordan de skal unngå å sette barn på et "gullgravende ludder". " ....som kommer springende skrevs imot dem" var litt morsomt, da. Prøver å se det for meg. 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå