Gå til innhold

Synes hunden min er syk hele tiden!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det normalt at valper blir syke av ulike årsaker hele tiden?

De siste to månedene har vi vært igjennom våteksem, forhudsinfeksjon, oppkast med blod, spisenekt, rennende avføring over en periode, rennende øyne, fremmedlegemer i tarmen og nå (det vi tror er) nesemidd.

Jeg klipper pelsen rundt forhuden kort for å unnga infeksjon (er en rasegreie), jeg føner han tørr når han er bløt (har mye tykk pels med underull), han tåler fôret sitt, jeg passer på at han ikke spiser annet enn sitt eget fôr og ikke gnager i stykker ting han finner hjemme eller ute, jeg renser øynene hans hver uke, jeg børster han så pelsen ikke skal komme i øynene, vi treffer andre hunder kanskje 1 - 2 ganger i uka, han får "kosttilskudd" også, og likevel blir han syk hele tiden..

Dyrlegebesøkene har kostet oss 2800 kr i egenandel, og 9000 kr totalt. Jeg er student, og selv om det er verdt det at han blir frisk igjen, så er det kjipt å spise av sparekontoen. Har enda ikke fått utlegget tilbake. Snart må vi til dyrlegen på nytt pga. nesemidden og at testiklene ikke har falt ned.

Er det noen ende på det, eller vil det alltid være "et eller annet"? Han er 11 måneder nå.



Anonymous poster hash: d2437...ec4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stakkars hund! Sånn er det å ha hund dessverre, man har aldri noen garanti mot noe som helst. Hvorfor har du ikke et forsikringsselskap som har direkteoppgjør?



Anonymous poster hash: 806e7...f78
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars hund! Sånn er det å ha hund dessverre, man har aldri noen garanti mot noe som helst. Hvorfor har du ikke et forsikringsselskap som har direkteoppgjør?

Anonymous poster hash: 806e7...f78

Ja, jeg synes også veldig synd på han. Føler meg ikke tilstrekkelig når det blir slik.. Forsikringsselskapet har direkteoppgjør, men ikke med denne dyrlegen.