Gå til innhold

Briller med styrke - hvordan kan jeg bli kvitt det?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg trenger ikke briller. Jeg har funnet et par fantastiske briller til en fantastisk pris. De har styrke på -1.5 og jeg lurer på om det finnes et magisk formel på å enten bli kvitt styrken på glasset ELLER om dere vet om en nettbutikk som driver med utbytting av brilleglass. Har spurt hos flere optikere og de står fast på at de ikke bytter ut glass, men mindre man har kjøpt dem hos optikeren...



Anonymous poster hash: 68590...18b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg trenger ikke briller.

Ok.

Jeg har funnet et par fantastiske briller til en fantastisk pris.

Ehm?

Anonymous poster hash: d0cbe...d03

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i alle dager skal du ha briller om du ikke trenger det? Angående brillene kan du vel bare bestille dem med glass uten styrke?



Anonymous poster hash: 4e79d...7fb
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok.

Ehm?

Anonymous poster hash: d0cbe...d03

:fnise:

Hvorfor i alle dager skal du ha briller om du ikke trenger det? Angående brillene kan du vel bare bestille dem med glass uten styrke?

Anonymous poster hash: 4e79d...7fb

:fnise: Mote. De ser veldig bra ut på meg og det passer med stilen min av og til. De kjøpes i en vanlig butikk så det er ikke mulig å bestille dem uten styrke.

Anonymous poster hash: 68590...18b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger ikke briller. Jeg har funnet et par fantastiske briller til en fantastisk pris. De har styrke på -1.5 og jeg lurer på om det finnes et magisk formel på å enten bli kvitt styrken på glasset ELLER om dere vet om en nettbutikk som driver med utbytting av brilleglass. Har spurt hos flere optikere og de står fast på at de ikke bytter ut glass, men mindre man har kjøpt dem hos optikeren... Anonymous poster hash: 68590...18b

Da har du truffet på noen sære optikere, for det er vanlig praksis å kunne bytte ut glassene selv om brillen ikke er kjøpt der. Du må da betale for brilleglassene (de aller rimeligste glassene, uten overflatebehandling, koster ca 2-300 per glass), også må du nok betale ca 400 for selve slipen. Du bør nok prøve hos en optiker som sliper selv, det gjør det mye lettere og de er nok mer velvillige til jobben da. Hvis det er en billigbrille du har kjøpt så må du være forberedt på at kvaliteten på innfatningen ikke er så god og dermed ikke nødvendigvis varer så lenge.

Er det først styrke i glassene så kan du ikke ta bort dette på annen måte enn å sette i nye glass

Anonymous poster hash: 76d69...2c3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...