Gå til innhold

Er dette homofobi?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er fåfengt å diskutere med Trapp..

måtte gjøre et lite, og veldig langt, forsøk :)

Gjest BettyBoop
Skrevet

måtte gjøre et lite, og veldig langt, forsøk :)

Du hadde iallefall veldig gode svar.

• Liker 2
Skrevet

Som far er jeg fullstendig imot at barn skal vokse opp hos homofile par, derfor er jeg steilt imot at homofile par skal få adoptere, det vil være naivt å tro at det ikke vil være en stor belastning for et barn å vokse opp med homofile "foreldre".

Homofili vil alltid fordømmes, dessuten er det unaturlig (en genfeil hos dem som er det antar jeg).

Greit nok at homofile er det, men at dem skal påføre et barn mange ulemper og trolig gjøre barnet utsatt for mobbing etc. er det hårreisende at noen åpner for.

Dessuten er det som vennen til TS sier, en fare for hvordan barnet kan utvikle seg mentalt i et unaturlig miljø.

Skrevet

Som far er jeg fullstendig imot at barn skal vokse opp hos homofile par, derfor er jeg steilt imot at homofile par skal få adoptere, det vil være naivt å tro at det ikke vil være en stor belastning for et barn å vokse opp med homofile "foreldre".

Homofili vil alltid fordømmes, dessuten er det unaturlig (en genfeil hos dem som er det antar jeg).

Greit nok at homofile er det, men at dem skal påføre et barn mange ulemper og trolig gjøre barnet utsatt for mobbing etc. er det hårreisende at noen åpner for.

Dessuten er det som vennen til TS sier, en fare for hvordan barnet kan utvikle seg mentalt i et unaturlig miljø.

Barna blir eventuelt mobbet fordi barn fra "kjernefamilien" tror det er ok å mobbe dem fordi det er unaturlig. Hvor får de disse verdiene fra, mon tro?

Anonymous poster hash: fd61c...db0

• Liker 3
Skrevet

Hvorfor så fokus på homofobi, har noen av dere homofobfobi kanskje?

• Liker 2
Skrevet

Men det er vel bedre at barn vokser opp med slike foreldre, enn et homofilt par som ønsker seg et barn, så lenge de har både mor og far?

Skrevet

Hvorfor så fokus på homofobi, har noen av dere homofobfobi kanskje?

Har du homofobfobifobi?

Skrevet

1.Jeg hater homofile og mobber dem jeg kommer over.

2.Barn av homofile utsettes for mobbing, og det er fryktelig.

Hvem er det som sitter med nøkkelen her? Anonymous poster hash: 3aadc...1eb

• Liker 4
Skrevet

Har du homofobfobifobi?

Dust, du skulle spørre om jeg hadde homofobfobfobi. Skal du virke smart gjør det riktig!

• Liker 1
Skrevet

Nei. Han har et annet syn på homofili enn det du har. Å slenge rundt seg med merkelapper av den grunn er unødvendig, så jeg skjønner godt at han blir forbanna.

La oss kalle en spade for en spade. Han er homofob.

• Liker 1
Skrevet

La oss kalle en spade for en spade. Han er homofob.

Han er ignorant, men ikke homofob. "Homofob" er egentlig bare en dårlig forkledd måte å kalle noen "skaphomo" på. Og det er jo ganske ironisk i seg selv.

• Liker 1
Skrevet

. "Homofob" er egentlig bare en dårlig forkledd måte å kalle noen "skaphomo" på.

wtf?

Anonymous poster hash: e48be...ca0

Skrevet (endret)

wtf?

Anonymous poster hash: e48be...ca0

Alle ser den linken intuitivt. Det er bare en annen versjon av den gode gamle "er du redd, eller?" fra barneskolen. Og ikke minst tillegger man den personen en slags sjelelig skavank, en psykisk lidelse hvor han da "lider av homofobi" og det er derfor han mener som han gjør. Fobier er psykiske lidelser, så hvorfor skulle han ikke bli forbanna når noen forteller ham at han har en psykisk lidelse og det er der alle meningene hans kommer fra?

Endret av Trapp
  • Liker 1
Gjest BettyBoop
Skrevet

Alle ser den linken intuitivt. Det er bare en annen versjon av den gode gamle "er du redd, eller?" fra barneskolen. Og ikke minst tillegger man den personen en slags sjelelig skavank, en psykisk lidelse hvor han da "lider av homofobi" og det er derfor han mener som han gjør. Fobier er psykiske lidelser, så hvorfor skulle han ikke bli forbanna når noen forteller ham at han har en psykisk lidelse og det er der alle meningene hans kommer fra?

Homofob er bare et uttrykk men du har igrunnen rett i at det blir feil å kalle det en fobi. Vi sier ikke at rasister har fobi mot mørkhudede liksomm
Skrevet

Hva gjelder homofile har man to typer av disse, de man på lang avstand kan se at er homofil, eksempelvis Jan Thomas og Justin Bieber (sistnevnte ikke kommet ut av skapet enda), og dem man blir overrasket av at er homofile da man ikke så lett ser det på dem.

Den typen som oser homofil lang vei har jeg problemer med å takle, dem jobber gjerne som frisører eller med mote og makeup etc. og hele kroppsspråket og væremåten samt hvordan de kommuniserer m.m. etterlevner ingen tvil om deres legning.

Jeg tror jeg taler for de fleste hetrofile menn når jeg sier at Justin Bieber og Jan Thomas-typer oppfattes ekkelt og unaturlig. Det er mye enklere å akseptere de homofile som ikke utstråler legningen sin så til de grader kvalmende.

Skrevet

Hva gjelder homofile har man to typer av disse, de man på lang avstand kan se at er homofil, eksempelvis Jan Thomas og Justin Bieber (sistnevnte ikke kommet ut av skapet enda), og dem man blir overrasket av at er homofile da man ikke så lett ser det på dem.

Den typen som oser homofil lang vei har jeg problemer med å takle, dem jobber gjerne som frisører eller med mote og makeup etc. og hele kroppsspråket og væremåten samt hvordan de kommuniserer m.m. etterlevner ingen tvil om deres legning.

Jeg tror jeg taler for de fleste hetrofile menn når jeg sier at Justin Bieber og Jan Thomas-typer oppfattes ekkelt og unaturlig. Det er mye enklere å akseptere de homofile som ikke utstråler legningen sin så til de grader kvalmende.

Justin er da ikke homofil? trur du heller har et problem med deg selv en med "homofile"

• Liker 1
Skrevet

vis en kar ligger med 1kvinne, og finner ut at "emm jeg er er homofil, dette føltes feil", så blir kvinnen gravid, av den ene gangen, og da får hun ungen, og så dør hun, og ungen blir hos sin far, skal han da aldri finne seg en livspartner, eller adoptere bort barnet for og ikke ha 2 fedre?

Og det er jo ikke så uvanlig man skulle tro. Det er mange som forsøker å leve etter omgivelsenes forventninger selv om det ikke kjennes rett, og som kommer ut av skapet etter at de har hatt et par mislykkede heterofile parforhold og sågar har fått barn.

• Liker 1
Skrevet

Justin er da ikke homofil? trur du heller har et problem med deg selv en med "homofile"

Åh jo da, det er han, som med Ricky Martin ser man det klart og tydelig lenge før dem kom ut av skapet og selv mens dem hadde dame. Justin er homofil på det kvalmende viset, gi nå den guttungen noen år på å komme ut av skapet før du avfeier det som er åpenlyst.

Skrevet

En bekjent av meg sier følgende:

At han har ingen ting imot homofile, men han mener homofile ikke skal ha lov til å adoptere barn fordi: "barn må ha både mor og far, for om de vokser opp uten en av delene vil de få mangelfullt utviklet psyke" og at "dette med at homofile kan være foreldre er et umoralsk eksperiment som ødelegger menneskeheten, samt at homofili er naturstridig og en feil / svikt, menn som er homofile har blitt det fordi sjelen deres ville bli kvinne men fikk en mannekropp, det er mer naturlig at en 14 år gammel jente blir mor enn at en mann har sex med en annen mann, samt mye mer. Bl.a. at det er løgn at mange homofile blir diskriminert.

Jeg sier: Det finnes homofili i naturen også (nevner eksempler) men han nekter faktisk for at dette er sant.

Jeg vil presisere at jeg er fullstendig uenig med min bekjent, og at jeg personlig mener han fremstår som homofob. Selv nekter han for dette, og han blir rasende om jeg eller andre hinter om at han virker homofob.

Så dere kloke sjeler: Er mannen homofob?

Ja han er homofob, men man kan være homofob i forskjellig grad. Det er jo homofobe som ønsker folk vondt hvis de er homofil, og det er så klart mye verre, enn din venn sin holdning til homofile. Men han er helt på gjorde hvis han ikke tror at homofil finnes i naturen også. En av mine nærmeste venner er homofil, han innrømte det da han var 15 år (er nå 18), og ingen av oss i ''vennegjengen'' tok det som noe sjokk.. Hadde merket det siden han var sånn 12-13 år, bare utifra hvordan han var og hvordan han snakket, vi bare ventet på en innrømmelse praktisk talt. Ikke noe galt i å være homofil, de som har problemer med det, har først og fremst store problemer med seg selv.

Anonymous poster hash: f5798...5ad

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...