Bernardette Skrevet 11. oktober 2013 #1 Skrevet 11. oktober 2013 En bekjent av meg sier følgende: At han har ingen ting imot homofile, men han mener homofile ikke skal ha lov til å adoptere barn fordi: "barn må ha både mor og far, for om de vokser opp uten en av delene vil de få mangelfullt utviklet psyke" og at "dette med at homofile kan være foreldre er et umoralsk eksperiment som ødelegger menneskeheten, samt at homofili er naturstridig og en feil / svikt, menn som er homofile har blitt det fordi sjelen deres ville bli kvinne men fikk en mannekropp, det er mer naturlig at en 14 år gammel jente blir mor enn at en mann har sex med en annen mann, samt mye mer. Bl.a. at det er løgn at mange homofile blir diskriminert. Jeg sier: Det finnes homofili i naturen også (nevner eksempler) men han nekter faktisk for at dette er sant. Jeg vil presisere at jeg er fullstendig uenig med min bekjent, og at jeg personlig mener han fremstår som homofob. Selv nekter han for dette, og han blir rasende om jeg eller andre hinter om at han virker homofob. Så dere kloke sjeler: Er mannen homofob?
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2013 #2 Skrevet 11. oktober 2013 Er man rasist om man mener at en spesiell hudfarge er en feil/svikt? Ja, han er homofob. Ja, homofile blir diskriminert. Det blir også begått hatkriminalitet mot homofile bare pga legning. Alt fra at hus blir brent ned til voldtekt for å vise dem at de ikke er homofile, de har bare ikke "møtt en ordentlig mann før". Homofili fins i over 450 arter, homofobi fins i bare en. Hva er unaturlig nå? Anonymous poster hash: ade59...584 19
Botch Skrevet 11. oktober 2013 #3 Skrevet 11. oktober 2013 «Jeg er ikke homofob, men… (sier masse negativt og diskriminerende om homofile)» 18
Amens Skrevet 11. oktober 2013 #4 Skrevet 11. oktober 2013 Høres ut som han er homofob ja. Om man mener at en rase er overlegen en annen er man rasist. Om man mener at mennesker med en type legning er overlegen en annen type legning er man homofob. 1
Trapp Skrevet 11. oktober 2013 #5 Skrevet 11. oktober 2013 En bekjent av meg sier følgende: At han har ingen ting imot homofile, men han mener homofile ikke skal ha lov til å adoptere barn fordi: "barn må ha både mor og far, for om de vokser opp uten en av delene vil de få mangelfullt utviklet psyke" og at "dette med at homofile kan være foreldre er et umoralsk eksperiment som ødelegger menneskeheten, samt at homofili er naturstridig og en feil / svikt, menn som er homofile har blitt det fordi sjelen deres ville bli kvinne men fikk en mannekropp, det er mer naturlig at en 14 år gammel jente blir mor enn at en mann har sex med en annen mann, samt mye mer. Bl.a. at det er løgn at mange homofile blir diskriminert. Jeg sier: Det finnes homofili i naturen også (nevner eksempler) men han nekter faktisk for at dette er sant. Jeg vil presisere at jeg er fullstendig uenig med min bekjent, og at jeg personlig mener han fremstår som homofob. Selv nekter han for dette, og han blir rasende om jeg eller andre hinter om at han virker homofob. Så dere kloke sjeler: Er mannen homofob? Nei. Han har et annet syn på homofili enn det du har. Å slenge rundt seg med merkelapper av den grunn er unødvendig, så jeg skjønner godt at han blir forbanna. 2
Botch Skrevet 11. oktober 2013 #6 Skrevet 11. oktober 2013 Nei. Han har et annet syn på homofili enn det du har. Å slenge rundt seg med merkelapper av den grunn er unødvendig, så jeg skjønner godt at han blir forbanna. Å benekte at mange homofile blir diskriminert er ikke bare et synspunkt. 11
Bernardette Skrevet 11. oktober 2013 Forfatter #7 Skrevet 11. oktober 2013 Å benekte at mange homofile blir diskriminert er ikke bare et synspunkt. Samt å hardnakket hevde at barn av homofile blir mentalt svekket. 7
Trapp Skrevet 11. oktober 2013 #9 Skrevet 11. oktober 2013 Å benekte at mange homofile blir diskriminert er ikke bare et synspunkt. Jeg kan ikke se at han har benektet at homofile har blitt diskiminert. Alt jeg kan se er at han har et konservativt syn på homofili, uten at det må bety han er "redd homofilie". 1
Stella-Polaris Skrevet 11. oktober 2013 #10 Skrevet 11. oktober 2013 "Homofobi (redsel for homofile eller for homofili) er et begrep som på flere språk benyttes for å beskrive negative holdninger og handlinger rettet mot homofile." 2
Marsupilami Skrevet 11. oktober 2013 #11 Skrevet 11. oktober 2013 Må nesten sitere Morgan Freeman: "I hate the word homophobia. It's not a phobia. You are not scared. You are an asshole" 25
Stella-Polaris Skrevet 11. oktober 2013 #12 Skrevet 11. oktober 2013 [...] han mener homofile ikke skal ha lov til å adoptere barn fordi: "barn må ha både mor og far, for om de vokser opp uten en av delene vil de få mangelfullt utviklet psyke" Men dette gjelder ikke barn som vokser opp med bare én forelder, sant? Rart det der.. 6
Botch Skrevet 11. oktober 2013 #13 Skrevet 11. oktober 2013 Jeg kan ikke se at han har benektet at homofile har blitt diskiminert. Alt jeg kan se er at han har et konservativt syn på homofili, uten at det må bety han er "redd homofilie". Fra hovedinnlegget: «[…] samt mye mer. Bl.a. at det er løgn at mange homofile blir diskriminert.» 3
Trapp Skrevet 11. oktober 2013 #14 Skrevet 11. oktober 2013 Fra hovedinnlegget: «[…] samt mye mer. Bl.a. at det er løgn at mange homofile blir diskriminert.» Hvor sikter han til? Norge eller Iran? Dersom han sikter til Norge har han jo helt rett. 1
Botch Skrevet 11. oktober 2013 #15 Skrevet 11. oktober 2013 Hvor sikter han til? Norge eller Iran? Dersom han sikter til Norge har han jo helt rett. Det er mange homofobe i Norge. 5
Trapp Skrevet 11. oktober 2013 #16 Skrevet 11. oktober 2013 Det er mange homofobe i Norge. Dersom du kjenner noe som helst til norsk kultur, faller det utsagnet på sin egen urimelighet. 2
Botch Skrevet 11. oktober 2013 #17 Skrevet 11. oktober 2013 Dersom du kjenner noe som helst til norsk kultur, faller det utsagnet på sin egen urimelighet. Ok?
Trapp Skrevet 11. oktober 2013 #18 Skrevet 11. oktober 2013 Ok? Det er ikke "mange" som er homofobe i Norge, men det er en del som mener at det å få barn ikke er en menneskerett. Det er heller ikke "mange" homofile som blir diskriminert i Norge. Homofile blir ikke noe mer diskriminert i Norge enn det hvem som helst annen person blir i ny og ne. Det kommer an på hvilket individ man råker ut for, men noen kollektiv, systematisk diskriminering av homofile eksisterer ikke i Norge per i dag. 2
Gjest Offensive Pie Skrevet 11. oktober 2013 #19 Skrevet 11. oktober 2013 (endret) HI: Han er helt klart homofob, og dårlig oppdatert på forskningsfronten. Alle forskningsrapporter jeg har kommet over, ser ingen sammenheng mellom homofile foreldre og mental sykdom. Endret 12. oktober 2013 av Alice i Eventyrland
Trapp Skrevet 11. oktober 2013 #20 Skrevet 11. oktober 2013 (endret) Jeg troller ikke. Jeg liker bare ikke tankeløs, offer-fetishistisk homo-propaganada, som f.eks. det at "mange nordmenn er homofobe", "mange homofile blir diskriminerte i Norge" eller at "alle som ikke er i nesegrus beundring over homsemiljøet er homofobe". Endret 12. oktober 2013 av Alice i Eventyrland 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå