Gå til innhold

Jobb og studier kombinert, hvordan få det til?


Gjest enil27

Anbefalte innlegg

Hei!

Håper virkelig noen kan komme med noen erfaringer her.

Jeg jobber 80% og studerer fullt samtidig. Faget går over nett, så ingen samlinger. Likevel aner jeg ikke hvordan jeg skal klare eksamener og innleveringer uten å måtte "skulke" unna noen timer på ettermiddagen fra jobb. Kan jeg spørre jobben om de kan legge litt til rette for meg? Evt hvordan?

Jeg må få disse studiepoengene for å få graden min. Har noen gjort noe av det samme og klart det? Trenger litt positiv feedback her;)

Endret av enil27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor må du skulke unna? Er det snakk om eksamener som du må ta på et bestemt tidspunkt? Om det er det, så vil jeg tro at du har rett på permisjon under eksamen og ofte lesedager og. Men ikke nødvendigvis betalt. Om du ikke må levere noe tidsbestemt, eller det er snakk om skriftlige oppgaver, så er det bare å gjøre det på fritida vel? Det har jeg gjort...



Anonymous poster hash: 8b240...3f7
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Du har gjort det samme og det gikk fint? Føler jeg har altfor mye jeg skulle gjort på altfor liten tid. Har 2 innleveringer til 1.11, prøve 27.11, eksamen 5.12 og innlevering 6.12:/ Har muligens tenkt å skrive en oppgave på 10stp i et annet fag også. Mulig jeg som sutrer her nå, altså. Ja, har krav på lesedager, men det har blitt strengere, husker ikke helt i farten. Må nok ta permisjon uten lønn også ja, men for at jeg skal få tid til både lesing og skriving må det bli ihvertfalk en uke ganger to dette semesteret. Vet ikke hvor glad ledelsen blir for det..

Anonymous poster hash: 0892c...e56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må du snakke med ledelsen om. Jeg tar ut ferie under mine eksamener i stedet for permisjon og tar fag som er hel ikkerelevante for min jobb. Ingen sure miner her i gården i alle fall. Eneste som ble litt sur var personalsjefen når jeg prøvde å argumentere for at fagene jeg tok kunne være relevante for eventuelt fremtidige stillinger i samme selskap siden jeg i så fall kunne ha søkt om permisjon med lønn. Det kan du jo sjekke ut om du har krav på, siden jeg vil tro samfunnsfag fint kan være relevant som lærer.



Anonymous poster hash: 8b240...3f7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange studiepoeng tar du? 30?

Sitt på kvelden etter jobb og i helgene. Hvis du får til en 8-9 timer både lørdag og søndag, samt tre/fire timer hver kveld så går det nok greit :) Du får kanskje ikke de beste karakterene, og det blir nok slitsomt, men det regner jeg med at du var klar over når du studerer samtidig som å jobbe 80 %!

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gode ord:) Er 60stp, årsstudium. Er jo andre som har klart det, så får bare bite tenna sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for gode ord:) Er 60stp, årsstudium. Er jo andre som har klart det, så får bare bite tenna sammen:)

Ja, det er slitsomt nå, men det varer ikke evig! Og det er helt sikkert verdt det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...