Gå til innhold

strømper og sko til mørkeblå kjole


Petalouda

Anbefalte innlegg

Hudfarget strømpebukse er ikke, og har aldri vært, pent. Jeg ville ha valgt sort strømpebukse og sorte sko. Gir en illusjon av lengre ben :) Dessuten er sort og blått kjempefint sammen.

Endret av nejve
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Tigress

Eller fordi stylistdamer/motebloggere/tjuetreåringene har så GODT syn at legger merke til de mislykkede detaljer.

Tja, når dei tydeleg ikkje ser at dei ser ut som eit takras, så må eg vedgå at eg har lite tru på evnen til å sjå detaljar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får vi bare være enige om å være uenige, for meg gir det helt grøsninger.

Ja, det ser virkelig grusomt med hudfarvede strømper..

http://images.asos-media.com/inv/media/4/3/8/0/2830834/nude/image1xxl.jpg

http://www.fogalworld.com/images/fogal-summercool-10-denier-stay-ups-p20-653_image.jpg

Anonymous poster hash: c3805...9b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, når dei tydeleg ikkje ser at dei ser ut som eit takras, så må eg vedgå at eg har lite tru på evnen til å sjå detaljar.

Og "vi" syns at dere ser ut som takras... 99% velger feil strømpebukse, og ender opp med å se ut som en halvstoppa wienerpølse fra Gilde eller en kunst- & håndtverkslærer i midtlivskrisa. Endret av Chloe-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigress

Og "vi" syns at dere ser ut som takras... 99% velger feil strømpebukse, og ender opp med å se ut som en halvstoppa wienerpølse fra Gilde eller en kunst- & håndtverkslærer i midtlivskrisa.

Å, kjære, er du ein slik motebloggar, du? Godt ein ikkje bryr seg så mykje med kva de må meine, då. Det finst ikkje noko rett og gale her uansett, men i eit land som er så kaldt må det vere upraktisk å gå rundt og grøsse av folks bein heile tida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å, kjære, er du ein slik motebloggar, du? Godt ein ikkje bryr seg så mykje med kva de må meine, då. Det finst ikkje noko rett og gale her uansett, men i eit land som er så kaldt må det vere upraktisk å gå rundt og grøsse av folks bein heile tida.

Nei. "Vi" refererte til en annen kategori nevnt her.

Folk flest kler seg både varmt og pent uten å måtte ty til "hudfarga" strømpebukser. (Så det er heldigvis ikke heeeile tida.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du tror dine ben blir seende slik ut er du passe naiv.

Godt å høre at du har sannheten! For å være ærlig så hadde jeg vanskelig for å se strømpebuksen første gangen jeg prøvde en riktig en, men jeg trenger vel bare nye briller.

Anonymous poster hash: c3805...9b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at du har sannheten! For å være ærlig så hadde jeg vanskelig for å se strømpebuksen første gangen jeg prøvde en riktig en, men jeg trenger vel bare nye briller.

Anonymous poster hash: c3805...9b3

Ja, kanskje du trenger det. :) Endret av Chloe-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kanskje fler som trenger nye briller.

Nei. "Vi" refererte til en annen kategori nevnt her.

Folk flest kler seg både varmt og pent uten å måtte ty til "hudfarga" strømpebukser. (Så det er heldigvis ikke heeeile tida.)

Jaja det er godt vi er forskjellige, og det er ikke mange ben som ikke blir holdt brune med solarium eller annet fanteri som kan brukes uten strømper på denne tiden av året. Solbrune!



Anonymous poster hash: eb3c8...169
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kanskje fler som trenger nye briller.

Jaja det er godt vi er forskjellige, og det er ikke mange ben som ikke blir holdt brune med solarium eller annet fanteri som kan brukes uten strømper på denne tiden av året. Solbrune!

Anonymous poster hash: eb3c8...169

Hvem har sagt at man absolutt må gå rundt som om det er sommeren hele året?

Sorte strømpebukser i høy denier passer til de fleste høst-/vinterkjoler. Hvis "hud" er den eneste fargen som passer til kjolen får man vente til sommeren.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg er heilt samd.Vidaer synest eg det er heilt gakk at eg liksom skal endre syn på hudfarga strømper berre fordi to stylistdamer openberrt har så dårleg syn at dei ikkje klarar å skille mellom 30denier kamelfarga støttestrømper til gamleheimsbruk og tynne 8-20 deniers strømper til festbruk. Men ein ser jo korleis mange av desse motebloggarane ser ut også, dei ser jo ut som takras...

Ja det er merkelig. Det er jo 100 ganger mer elegant med nude, tynn strømpebukse til kjole. Hva gjør disse når de f.eks går i lange elegante cocktailkjoler til fest? Der passer det jo på ingen måte med f.eks grå strømpebukse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem har sagt at man absolutt må gå rundt som om det er sommeren hele året?

Sorte strømpebukser i høy denier passer til de fleste høst-/vinterkjoler. Hvis "hud" er den eneste fargen som passer til kjolen får man vente til sommeren.

Vente til sommeren ?

Det er jo 100 ganger mer elegant med nude, tynn strømpebukse til kjole. Hva gjør disse når de f.eks går i lange elegante cocktailkjoler til fest? Der passer det jo på ingen måte med f.eks grå strømpebukse.

Nemlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lille-pus

Minner forsiktig om at de fleste coctailkjoler i sin natur ikke er fotside galla- eller ballkjoler.

Coctailkjolene er av de kjoler som viser mest hud av alle typer, og det er ingen cardinal rule som definerer at en cocailkjole kun skal brukes med hudfarvede strømpebukser.

Det er mote i alt, og uten tvil er dagens mote på strømpebuksefronten at kun hudfavet er akseptert...i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigress

Minner forsiktig om at de fleste coctailkjoler i sin natur ikke er fotside galla- eller ballkjoler.

Coctailkjolene er av de kjoler som viser mest hud av alle typer, og det er ingen cardinal rule som definerer at en cocailkjole kun skal brukes med hudfarvede strømpebukser.

Det er mote i alt, og uten tvil er dagens mote på strømpebuksefronten at kun hudfavet er akseptert...i Norge.

Eg trur det kulaste til ein cocktailkjole ville vore ein strømpevariant med saum bak. Eg er veldig glad i saum bak.

Til den blå kjolen i startinnlegget, trur du ikkje tynne mørkeblå strømper med saum bak ville vore fint?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til den blå kjolen i startinnlegget, trur du ikkje tynne mørkeblå strømper med saum bak ville vore fint?

Hvis man hadde klart å finne rett blåfarge så ... jeg er litt sånn at enten skal det passe helt hundre prosent, eller så bør det være en annen farge, ellers blir det så halvveis ... ser ut som man har prøvd å matsje uten å få det til ..

men jeg holder igrunn fortsatt en knapp på grå altså ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Lille-pus

Eg trur det kulaste til ein cocktailkjole ville vore ein strømpevariant med saum bak. Eg er veldig glad i saum bak.

Til den blå kjolen i startinnlegget, trur du ikkje tynne mørkeblå strømper med saum bak ville vore fint?

Combo'en coctailkjole og strømper med søm er alltid en slager.

Når det derimot gjelder blå stretch strømper med søm (uansett om vi snakker babyblue, electric blue, air force blue, royal blue, navy blue eller cobalt (kobolt på Norsk) er jeg faktisk ikke sikker på om jeg har sett så mange par overhodet....

Kryper man derimot til korset og lommeboken og velger 100% nonstretch nylon, - da er det enkelt.

Nevner forsiktig at 100% nylon er en litt annen sport enn strømper med stretch.

Sorte er grei skuring enten man ønsker stretch eller nonstretch, og for stretchutgavene er normal Point heel og Cuban heel som regel tilgjengelig. I nonstretchutgave, og sorte, får du alt hjertet kan begjære; Point heel, Cuban heel, Havana heel eller Manhattan heel, - det er alltid tilgjengelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigress

Hmf, eg trudde dei du kjøpte på sal, dei som heitte "capri" eller noko slikt, var vanlege strømper, dei var kan hende non-stretch, dei? Eg har så korte bein at eg alltid har om lag lik farge på skjørt og strømper, eg, så dei var uaktuelle for meg, eg såg difor ikkje så godt på dei...

Grå strømper trur eg visst blir fint til den mørkeblå. Eg berre likar ikkje grått. Det er berre fordi eg kjenner meg så fargelaus i grått, eg ser jo at det eigentleg er fint.

Men blå tynne strømper vil vel sjeldan matche heilt sjølv om fargen er heilt lik - huda vil jo skinne litt gjennom? Det er ikkje SÅ mange mørkeblå nyansar som kræsjar, liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Hmf, eg trudde dei du kjøpte på sal, dei som heitte "capri" eller noko slikt, var vanlege strømper, dei var kan hende non-stretch, dei? Eg har så korte bein at eg alltid har om lag lik farge på skjørt og strømper, eg, så dei var uaktuelle for meg, eg såg difor ikkje så godt på dei...

Grå strømper trur eg visst blir fint til den mørkeblå. Eg berre likar ikkje grått. Det er berre fordi eg kjenner meg så fargelaus i grått, eg ser jo at det eigentleg er fint.

Men blå tynne strømper vil vel sjeldan matche heilt sjølv om fargen er heilt lik - huda vil jo skinne litt gjennom? Det er ikkje SÅ mange mørkeblå nyansar som kræsjar, liksom.

Du husker godt !

Og 'ja' Capri er Cervin sine turkise 50-talls non stretch strømper i 100% nylon med forsterket såle og tå, - og de er uten søm...

Kunne kobber være en farve her?

- det en av de gyldne farvene jeg har en softspot for.

Autentisk 50-talls stil i 100% nylon med søm, Cuban heel og her også med Cervin sin store 'finishing loop' (nøkkelhuller i toppkanten):

23b27e96f4e3b72c87a107b90764a645d20117d6

Det er lite som er like lekkert når strømpene sitter som smurt på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigress

Du husker godt !

Og 'ja' Capri er Cervin sine turkise 50-talls non stretch strømper i 100% nylon med forsterket såle og tå, - og de er uten søm...

Kunne kobber være en farve her?

- det en av de gyldne farvene jeg har en softspot for.

Autentisk 50-talls stil i 100% nylon med søm, Cuban heel og her også med Cervin sin store 'finishing loop' (nøkkelhuller i toppkanten):

23b27e96f4e3b72c87a107b90764a645d20117d6

Det er lite som er like lekkert når strømpene sitter som smurt på...

JA!

Forøvrig heldt eg på å gå på ein liten pinleg strømpeaffære i dag: det var tryggingskontroll med metalldetektor på Munch-museet... Det peip, men dei laga ikkje noko pes. Eg pusta letta ut...

Endret av Tigress
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...