Gå til innhold

Fattige og syke menn vrakes av kvinner

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Fattige og syke kvinner vrakes ikke av menn fordi fattige og syke kvinner har en verdi menn etterspør. Derimot er fattige og syke menn fullstendig verdiløse for kvinner.

Det nye er at denne virkeligheten påpekes og anerkjennes.

Forskning sier motsatt når det gjelder sykdom! Hvor er dine kilder?

http://articles.time...lerosis-divorce

http://well.blogs.ny...th-cancer/?_r=0

Oisann. Menn stikker fra dama 6-7 ganger oftere enn kvinner. Best å holde seg frisk damer!

Endret av Unika
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest abcdefgh

Fattige og syke kvinner vrakes ikke av menn fordi fattige og syke kvinner har en verdi menn etterspør. Derimot er fattige og syke menn fullstendig verdiløse for kvinner.

Det nye er at denne virkeligheten påpekes og anerkjennes.

Ja , det er trist. Er vel dessverre fortsatt slik at menn blir sett på som beskytter og forsørger. Samme hvor mye man maser om likestilling, likhet mellom kjønnene og kvinnekamp.. Men men jeg er fattig på penger fordi jeg har hatt en skrantete helse som heldigvis snart er 100% igjen og har fortsatt en fantastisk flott dame som ligger flere "lønnsklasser" over meg og er heit... Så det er vel unntak fra regelen også.. Det er ikke alle kvinner som bare måler menn i penger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kaptein Kuk

Finnes det kilder på dette? Interessant tema.

Tråden hadde vel neppe vært så lang hvis det ikke fantes kilder? Sjekk trådens førsteside så ser du at det er kulturrelativistiske/eurofiendtlige Dagbladet av alle ting som har en artikkel om at kvinner vraker fattige og syke menn.

Er det slik at kvinnene vraker ektemannen sin hvis han blir syk og fattig mens de er i et forhold, eller er det slik at de syke og fattige (og single) mennene ikke får seg dame mener du?

Det er slik at kvinnene vraker syke og fattige men, og ikke innleder forhold til syke og fattige menn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er klokt av kvinner å la være å innlede forhold til menn med rusproblemer.

Anonymous poster hash: b09e0...52a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kaptein Kuk

Det er ikke alle kvinner som bare måler menn i penger..

Nei, men så er det heller ikke dem som er temaet her, og det er heller ikke dem som utgjør grunnlaget for at dette i det hele tatt er et tema.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tråden hadde vel neppe vært så lang hvis det ikke fantes kilder? Sjekk trådens førsteside så ser du at det er kulturrelativistiske/eurofiendtlige Dagbladet av alle ting som har en artikkel om at kvinner vraker fattige og syke menn.

Det er slik at kvinnene vraker syke og fattige men, og ikke innleder forhold til syke og fattige menn.

Jeg ble forvirret av at du brukte ordet "vrake". Jeg tenkte automatisk at du mener at kvinner dumper/gjør det slutt med syke/fattige menn, men det er jo ikke konklusjonen utifra de kildene du henviser til.

Jeg ser ikke noe kilde som sier at kvinner vraker/dumper syke og fattige menn som du sier (men jeg begynner å bli trøtt, så mulig jeg bare ikke ser det!)

Men ja, kvinner innleder som regel ikke forhold til syke/fattige menn (og hvorfor skulle de det, hvis de har andre valg? Her spiller nok instinkter inn!)

Endret av Unika
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kaptein Kuk

Jeg ble forvirret av at du brukte ordet "vrake". Jeg tenkte automatisk at du mener at kvinner dumper/gjør det slutt med syke/fattige menn, men det er jo ikke konklusjonen utifra de kildene du henviser til.

Så det å vrake er i dine øyne å gjøre det slutt med mannen etter at han er blitt syk og fattig?

Jeg vet ikke om det presenterer kvinner i noe bedre lys. Men i alle tilfeller er det et faktum at kvinner vraker fattige og syke menn.

Men hvorfor er det så vanskelig for deg å innrømme det faktum at kvinner vraker fattige og syke menn? Fornektelsen din understreker jo bare at oppfattelsen av at kvinner sier nei når de mener ja må komme fra virkeligheten.

Endret av Kaptein Kuk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det å vrake er i dine øyne å gjøre det slutt med mannen etter at han er blitt syk og fattig?Jeg vet ikke om det presenterer kvinner i noe bedre lys. Men i alle tilfeller er det et faktum at kvinner vraker fattige og syke menn.Men hvorfor er det så vanskelig for deg å innrømme det faktum at kvinner vraker fattige og syke menn?

hvorfor skulle folk velge en partner med rusproblemer og/ eller psykiske lidelser/ arvelige sykdommer eller lignende, dersom de klarer å finne en sympatisk og relativt frisk partner?
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kaptein Kuk

Men poenget er jo at kilden du henviser til IKKE sier at at kvinner gjør det slutt med menn som er syke/fattige. De blir bare aldri sammen med dem, langt bedre i mine øyne.

Ja, for ikke å bli sammen med menn fordi de er fattige og syke er jo så veldig mye bedre enn å vrake menn fordi de er fattige og syke.

Jeg har ingen problemer med å innrømme at kvinner ikke har for vane å bli samme fattig og syke menn, ville ikke valgt det selv hvis valget sto mellom fattig/syk - rik/frisk.. Er det så merkelig da? Tror menn er ganske like der altså..

Så hvorfor insisterer du så ekstremt ivrig på at kvinner ikke dumper fattige og syke menn når du selv innrømmer at du gjør nettopp det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, for ikke å bli sammen med menn fordi de er fattige og syke er jo så veldig mye bedre enn å vrake menn fordi de er fattige og syke. Så hvorfor insisterer du så ekstremt ivrig på at kvinner ikke dumper fattige og syke menn når du selv innrømmer at du gjør nettopp det?

jeg leter ikke etter en som er fattig og syk nei, er det rart? Vet ikke hvor jeg skal finne en slik mann heller,. Ingen i min omgangskrets,hverken på jobb eller på høyskolen.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kaptein Kuk

jeg leter ikke etter en som er fattig og syk nei, er det rart?

Så hvorfor ikke bare være ærlig og rope ut at også du vraker fattige og syke menn?

Det er jo det forbanna hykleriet ved kvinner som er så vanvittig provoserende!

I hvert fall er det ikke det minste rart at det oppstod eller har oppstått en oppfattelse av at kvinner sier nei når de mener ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når kvinner skal bortforklare dette, eller kanskje mer presist bortforklare at dette ikke gjelder dem personlig, klarer de likevel som oftest å bekrefte at det faktisk gjelder dem med å presisere hvor viktig det er for dem at mannen har ambisjoner.

For ambisjoner er jo egentlig bare et annet uttrykk for penger og materielle goder. Ambisjoner symboliserer jo faktisk penger og materielle goder, da ambisjoner er en forutsetning for å være dyktig til å fremskaffe nettopp penger og materielle goder.

Så det som egentlig sies her, er hun ikke synes penger og helse er viktige egenskaper hos en mann samtidig som hun synes penger og helse er viktige egenskaper hos en mann likevel.

Når man leser slikt som dette, så blir det veldig tydelig hvordan det oppstod en oppfattelse av at en kvinne egentlig mener ja når hun sier nei.

Her trekker du konklusjoner ser jeg. Ambisjoner kan være så mangt og for min kjære er det å stå i jobb til han kan gå av med alderspensjon og leve ett normalt liv til tross for sykdommen sin.
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ja, å gå på jobb hver dag innebærer at man får lønn men ikke nødvendigvis høy lønn med mindre 20000 er mye. For meg er det viktig at han ikke er en som sovner bort på sofaen men at han bruker livet til noe samt at han behandler meg som en kjæreste skal. Klarer en mann ikke det hjelper det fint lite med god helse og stappa lønningsposer.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter å ha sett dette vet jeg ikke om det finnes pene damer:

http://www.side2.no/catwalk/article3689869.ece

Skremmende.

Anonymous poster hash: 96f56...d9f

Jeg er dame selv, og må innrømme at jeg ikke synes hun der er særlig pen.

MEN, hva forventer dere egentlig hvis dere går etter en dame med ett tonn sminke.

Dere klarer vel å se at hun har ekstremt mye sminke på det andre bildet der?

Hvis mengden sminke ikke er det første som slår dere når dere ser på bilde nummer to, anbefaler jeg å trene litt på å se hvor mye sminke en dame har på.

Jeg mener, hallo? All den øyensminken, skyggeleggingen ved nesa, ved hårfestet, under haka osv... Hun ser jo 2-dimensjonal ut.

Anonymous poster hash: a6f72...d8c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvorfor ikke bare være ærlig og rope ut at også du vraker fattige og syke menn?Det er jo det forbanna hykleriet ved kvinner som er så vanvittig provoserende!I hvert fall er det ikke det minste rart at det oppstod eller har oppstått en oppfattelse av at kvinner sier nei når de mener ja.

Jeg har jo sagt at ikke jeg leter etter en mann som er syk og fattig, skjønner ikke hvorfor jeg skal det heller.. Jeg hadde derimot ikke gjort det slutt med mannen min hvis han plutselig skulle blir syk/fattig. Du ser forskjellen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kaptein Kuk

Ambisjoner kan være så mangt og for min kjære er det å stå i jobb til han kan gå av med alderspensjon og leve ett normalt liv til tross for sykdommen sin.

Og med det bekrefter du at ambisjoner i all sin vesentlighet dreier seg om penger. Din beskrivelse av din kjære, og hvorfor du tenner på din kjære og vil ha din kjære, dreier seg om at han har et finansielt mål du kan akseptere og dele.

Innlegget er ryddet for personangrep.

Yvonne (mod)

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...