Gå til innhold

Bytte bilforsikring: Det gamle selskapet "kan ikke avgi bonus" WTF?


Meaty

Anbefalte innlegg

Jeg sjekket litt på nett og fant et selskap som hadde mye billigere forsikring enn mitt nåværende, som er Storebrand. Har bonus på 70%, år 1. Men da det nye selskapet hadde spurt dem om dette, hadde de svart at "bonus kan ikke avgis". Jeg har hatt dem i 4-5 år, og aldri hatt skade, og jeg skylder dem ikke penger eller noe sånt!

Så nå har det nye selskapet satt opp premien siden jeg iflg dem ikke har bonus, og jeg må betale MER enn jeg gjorde i Storebrand!

Hva er dette for lureri?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg skulle ringe dem men de har vanlig kontortid og det var mens jeg var på jobb selv. Sendte dem en e-post i dag tidlig, har ikke fått noe svar enda. Får vel vente i spenning til over helga da. :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å antyde at du er en dårlig betaler, men legg merke til nederste avsnitt:

http://www.dinside.no/814304/det-hemmelige-bonuskartellet

- Uheldig innkreving - Slik det fremstår her - og som juristene i Forbrukerrådet kommenterer - ser det ikke ut til at det finnes rettslig hjemmel for IF å tilbakeholde bonus, skriver Jorge B. Jensen i Forbrukerrådet i en epost til DinSide.

- Når If har utestående krav som ikke er gjenstand for tvist hos den aktuelle kunden, må de benytte ordninære måter å drive inn pengene på - det vil si purringer og eventuelt inkasso.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for innspill! Det er interessant at de muligens mener jeg skylder dem penger - det gjør jeg nemlig ikke. Jeg har hatt avtalegiro som blir automatisk betalt hver mnd rett etter at jeg har fått lønn, så jeg har aldri betalt for sent en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Oppdatering: Jeg fikk ikke svar på mld jeg sendte dem, så jeg ringte og snakket med en hyggelig dame. Hun kunne ikke skjønne hvorfor jeg hadde fått beskjed om at bonus ikke kunne avgis, så hun tilbydde seg å ringe det nye selskapet og bekrefte at jeg hadde rett til bonus. Dagen etter fikk jeg mld fra det nye selskapet om at ting var i orden. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker at det var det nye selskapet som håpet å tjene mest mulig på deg ;)



Anonymous poster hash: c7693...413
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...