Gå til innhold

Tror jeg har fått feber pga. infeksjon. Kontakte lege?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har fått en inngrodd tånegl. Den er litt hoven, rød, øm, "ekstra" hud hvor det er ømt, altså de typiske tegnene. Det kommer også litt puss ut om jeg stikker med nål. Men jeg har fått feber - lav feber da, 37.8 grader. Lurer på om det kan være pga. infeksjon?

Er det lurt å oppsøke lege? Har bare hatt denne neglen i et par dager...



Anonymous poster hash: ed6ae...bb5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

37.8 kvalifiserer ikke til feber...

Du trenger ikke oppsøke lege i kveld.

Derfor kalte jeg det lav feber :) Hvis feberen øker, er det da grunn til å ringe legen og forhøre seg? Kan jo godt hende denne "lave" feberen er pga. noe annet, og bare tilfeldig samtidig med mulig infeksjon.

Anonymous poster hash: ed6ae...bb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ringe til lokale legevakt å få medisinsk rådgiving.

Anonymous poster hash: 80a20...137

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Derfor kalte jeg det lav feber :) Hvis feberen øker, er det da grunn til å ringe legen og forhøre seg? Kan jo godt hende denne "lave" feberen er pga. noe annet, og bare tilfeldig samtidig med mulig infeksjon.

Anonymous poster hash: ed6ae...bb5

Hvis feberen øker kraftig, type over 39 i temp, du har frostrier og du ser tydelig at området rundt tåneglen er betent så kan du kanskje tenke på å ringe legevakt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

har du prøvd å ha foten i grønnsåpevann? :)

Prøvd :) Har prøvd å få løftet neglen litt opp også, men den er faktisk grodd fast...Men skal fortsette med fotbad.

Anonymous poster hash: ed6ae...bb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lå i resperator i 14 dager pga lav feber, infeksjon i tå og gule kokker. Og 3 mnd på antibiotika til slutt.

Anonymous poster hash: 38ddd...240

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HappyWaffle

bedre å ta en tur til legen en gang for mye å få antibiotika enn å måtte innlegges på sjukehuset som alvorlig syk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lå i resperator i 14 dager pga lav feber, infeksjon i tå og gule kokker. Og 3 mnd på antibiotika til slutt.

Anonymous poster hash: 38ddd...240

Huff! Ventet du lenge med å gå til legen da? Hvor lenge skal jeg vente, hvis feberen går over, men hevelse og smerte er der fremdeles?

Og hvor lenge varer vanlig antibiotikakur for slikt? Altså om det ikke er så alvorlig som ditt tilfelle...

Anonymous poster hash: ed6ae...bb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff! Ventet du lenge med å gå til legen da? Hvor lenge skal jeg vente, hvis feberen går over, men hevelse og smerte er der fremdeles?Og hvor lenge varer vanlig antibiotikakur for slikt? Altså om det ikke er så alvorlig som ditt tilfelle... Anonymous poster hash: ed6ae...bb5

Bare vær obs på småfeber over lengre periode. Og betent tå er en dagligdags jobb for legene. Mitt problem var at jeg ikke tok symptomene på alvor. Og koblet heller ikke feberen med med den teite tåa.

Anonymous poster hash: 38ddd...240

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...