AnonymBruker Skrevet 15. november 2013 #461 Skrevet 15. november 2013 Du som kjenner henne så godt, kan du fortelle oss om det "personlige innlegget" bare var et oppmerksomhetsstunt? Siden jeg kjenner henne kommer jeg naturlig nok ikke til å skrive hva hennes personlige innlegg handler om. Jeg vet ikke hva du legger i begrepet oppmerksomhetsstunt, men hvis du mener at det å skrive om hva hun har slitt med de siste årene og månedene er et oppmerksomhetsstunt, så kvalifiserer det sikkert til det i din bok. Jeg, for min del, synes det er utrolig at et innlegg HC skriver om sine personlige opplevelser, og som ikke en gang ligger på hennes profesjonelle blogg får så stor interesse. Hun har delt dette innlegget med utvalgte lesere, familie og venner - så hvordan det er et oppmerksomhetsstunt kan jeg ikke helt forstå. Et oppmerksomhetsstunt er vel hvis hun hadde delt det med absolutt alle. Det er dere som skaper alt hysteriet rundt innlegget, ikke HC. Anonymous poster hash: 45879...91a 2
AnonymBruker Skrevet 15. november 2013 #462 Skrevet 15. november 2013 Jeg er enig i at HC har en ganske mørk humor, og jeg kan forstå at ikke alle skjønner den. Noen ganger skriver hun ting som andre reagerer på, men har du tenkt over at det ikke har kommet mer siden den kommentaren? Jeg tror HCs problem er at hun er for ærlig; hun skriver det hun har på hjertet, og noen ganger tenker hun kanskje ikke over at det blir for ærlig for noen. Jeg forsvarer ikke hennes oppførsel, men jeg synes det er helt utrolig at dere her inne forsvarer deres oppførsel. Ser dere ikke ironien? Alle kommentarene hun skriver er overgrep, men når noen går over streken her - da er det bare enkelttilfeller. Bestem dere; er det enkelttilfeller, eller er det mobbing? Det er dessuten en stor forskjell på mobbing (systematisk hets av et menneske) og stygge slengkommentarer her og der. Jeg er enig i at slengkommentarer er dårlig, og at det ikke bør forekomme, men det HC får i denne tråden er mange ganger verre enn det hun selv skriver. Anonymous poster hash: 45879...91a Vi er da forskjellig mennesker som skriver i denne tråden og vi kan ikke ta ansvar for hva andre skriver. Det skulle ikke være vanskelig å forstå. Og nei, det som skrives her er ikke mobbing og hets. Hva mener du at det ikke er kommet mer? Den kommentaren var hverken første eller siste gang hun gikk langt over streken. Det handler overhode ikke om at vi ikke forstår humoren hennes, jeg har sans for sarkastisk humor selv, men det hun driver med har aldri vært morsomt. At hun skriver før hun tenker er overhode ingen unnskyldnig, da må hun begynne å tenke, så hjernedød kan man ikke være. Når HC kommer med rasistiske kommentarer til barn, har det ingenting med ærlighet eller humor å gjøre, ærlig talt. Det HC får i denne tråden er ikke annet enn fullt fortjent. Anonymous poster hash: 2e161...fe9 9
AnonymBruker Skrevet 15. november 2013 #463 Skrevet 15. november 2013 Vi er da forskjellig mennesker som skriver i denne tråden og vi kan ikke ta ansvar for hva andre skriver. Det skulle ikke være vanskelig å forstå. Og nei, det som skrives her er ikke mobbing og hets. Hva mener du at det ikke er kommet mer? Den kommentaren var hverken første eller siste gang hun gikk langt over streken. Det handler overhode ikke om at vi ikke forstår humoren hennes, jeg har sans for sarkastisk humor selv, men det hun driver med har aldri vært morsomt. At hun skriver før hun tenker er overhode ingen unnskyldnig, da må hun begynne å tenke, så hjernedød kan man ikke være. Når HC kommer med rasistiske kommentarer til barn, har det ingenting med ærlighet eller humor å gjøre, ærlig talt. Det HC får i denne tråden er ikke annet enn fullt fortjent. Anonymous poster hash: 2e161...fe9 Så du mener at det er fortjent at folk begynner å legge henne for hat fordi hun er alvorlig syk og bruker tid på å finne ut hva hun skal svare på e-poster hun får fra folk? Give me a break... HC er da ikke psykologen til AB! Dessuten vet jeg at HC tar slike henvendelser svært seriøst, jeg har en profesjon som har gjort at hun ved flere anledninger har spurt hvilke råd hun bør gi til leserne sine (før hun ble syk). Så, mitt inntrykk er at HC tar leserne sine veldig seriøst. Jeg gjentar igjen at jeg ikke synes ondsinnede slengkommentarer er ok, men jeg presiserer også at jeg mener dere tolker alt i absolutt verste mening, og at den hetsen du og andre bedriver er langt utover det som er ok. Men vi får være enige om å være uenige eller noe sånt. Anonymous poster hash: 45879...91a 2
AnonymBruker Skrevet 15. november 2013 #464 Skrevet 15. november 2013 Så du mener at det er fortjent at folk begynner å legge henne for hat fordi hun er alvorlig syk og bruker tid på å finne ut hva hun skal svare på e-poster hun får fra folk? Give me a break... HC er da ikke psykologen til AB! Dessuten vet jeg at HC tar slike henvendelser svært seriøst, jeg har en profesjon som har gjort at hun ved flere anledninger har spurt hvilke råd hun bør gi til leserne sine (før hun ble syk). Så, mitt inntrykk er at HC tar leserne sine veldig seriøst. Jeg gjentar igjen at jeg ikke synes ondsinnede slengkommentarer er ok, men jeg presiserer også at jeg mener dere tolker alt i absolutt verste mening, og at den hetsen du og andre bedriver er langt utover det som er ok. Men vi får være enige om å være uenige eller noe sånt. Anonymous poster hash: 45879...91a Kutt stråmannen, den saken har jeg ikke uttalt meg om i det hele tatt og har ikke noe behov for å mene noe om den - til det vet jeg alt for lite. Den blir uansett helt på siden av hva tråden handler om. Jeg tror rett og slett du er blind når det gjelder HC og rett og slett ikke vet hva du snakker om når du uttaler deg om mobbingen hennes. Saklig kritikk mot en blogger er og blir aldri mobbing. Uansett hvor mye du skulle ønske det. Anonymous poster hash: 2e161...fe9 7
SoftKitty Skrevet 15. november 2013 #465 Skrevet 15. november 2013 Siden du ikke tror at jeg kjenner HC, fortalte hun nå at hun skal legge ut et sammendrag av mailen på Twitter. Så da er det bare å følge med for å innse at å skape sin egen virkelighet til tider kan virke ganske sykt. Anonymous poster hash: 45879...91a For en barnslig reaksjon. Selv om poster her inne kanskje burde kontaktet HC før hun la ut om det her. På den annen side skrev hun ikke at hun hatet HC akkurat, mest hun var lei seg, og det må hun da få lov til å bli uten at noen skal bli sure på henne for det. Det er vel heller ikke å dolke noen i ryggen, hun skrev jo i starten at HC ville skjønne hvem hun var. 6
AnonymBruker Skrevet 15. november 2013 #466 Skrevet 15. november 2013 Kutt stråmannen, den saken har jeg ikke uttalt meg om i det hele tatt og har ikke noe behov for å mene noe om den - til det vet jeg alt for lite. Den blir uansett helt på siden av hva tråden handler om. Jeg tror rett og slett du er blind når det gjelder HC og rett og slett ikke vet hva du snakker om når du uttaler deg om mobbingen hennes. Saklig kritikk mot en blogger er og blir aldri mobbing. Uansett hvor mye du skulle ønske det. Anonymous poster hash: 2e161...fe9 For en barnslig reaksjon. Selv om poster her inne kanskje burde kontaktet HC før hun la ut om det her. På den annen side skrev hun ikke at hun hatet HC akkurat, mest hun var lei seg, og det må hun da få lov til å bli uten at noen skal bli sure på henne for det. Det er vel heller ikke å dolke noen i ryggen, hun skrev jo i starten at HC ville skjønne hvem hun var. AB: Jeg uttaler meg om tråden som helhet, og for denne tråden som helhet går til sterkt angrep på HC utover disse kommentarene. Utseende, vektoppgang, hvilke vesker hun kjøper, samt at flere som har kjent henne har i denne og tidligere tråder uttalt seg om henne. Hvis det ikke er mobbing, vet ikke jeg. Man kan gjerne diskutere et FIRMA, eller en profesjonell part, så mye man vil, men det AB-en gjorde her er langt over grensen for hva HC skal måtte oppleve. SoftKitty: Da får du lese posten til AB igjen, dette handler ikke om at vedkommende bare var skuffet, vedkommende avslutter med "båtten er nådd..." HC tillegges dessuten et ansvar fordi AB selv valgte å sende denne e-posten så hele innlegget er jo basert på totalt subjektive preferanser, men igjen, det er jo ikke akkurat uvanlig i disse trådene. Barnslig av HC? Tja, hun kommer ikke til å henge ut noen, hun skriver vel bare enkelte generelle formuleringer for å vise sin side av saken. Ikke rart at hun føler hun må forsvare seg slik dere holder på. Når hun ikke svarer her er det galt, og når hun tar til motmæle er det ikke greit det, heller. Anonymous poster hash: 45879...91a 2
Chloe- Skrevet 15. november 2013 #467 Skrevet 15. november 2013 Jeg leste "båtten er nådd", som i "jeg kommer ikke til å lese bloggen din mer". Ja, stakkars, hva HC skal måtte tåle. 7
AnonymBruker Skrevet 15. november 2013 #468 Skrevet 15. november 2013 AB: Jeg uttaler meg om tråden som helhet, og for denne tråden som helhet går til sterkt angrep på HC utover disse kommentarene. Utseende, vektoppgang, hvilke vesker hun kjøper, samt at flere som har kjent henne har i denne og tidligere tråder uttalt seg om henne. Hvis det ikke er mobbing, vet ikke jeg. Man kan gjerne diskutere et FIRMA, eller en profesjonell part, så mye man vil, men det AB-en gjorde her er langt over grensen for hva HC skal måtte oppleve. Anonymous poster hash: 45879...91a Nei, å diskutere en blogger er ikke mobbing i seg selv. Når hun legger ut bilder av ting hun har kjøpt så kan hun ikke forvente å kun få positive reaksjoner, ihvertfall ikke med den måten hun svarer folk på. Den som har gått over grensen er HC, først og fremst. Og, hvis hun skriver om dette; hva skal hun skrive? Det finnes som sagt ingenting som unnskylder mobbingen hun driver med. Ingenting. Anonymous poster hash: 2e161...fe9 5
AnonymBruker Skrevet 15. november 2013 #469 Skrevet 15. november 2013 Nei, å diskutere en blogger er ikke mobbing i seg selv. Når hun legger ut bilder av ting hun har kjøpt så kan hun ikke forvente å kun få positive reaksjoner, ihvertfall ikke med den måten hun svarer folk på. Den som har gått over grensen er HC, først og fremst. Og, hvis hun skriver om dette; hva skal hun skrive? Det finnes som sagt ingenting som unnskylder mobbingen hun driver med. Ingenting. Anonymous poster hash: 2e161...fe9 Så hvis man legger ut bilder av klær og ansiktet sitt så skal man tåle stygge kommentarer? Ok. Good to know. Anonymous poster hash: 45879...91a 1
Gjest Ciegus Skrevet 15. november 2013 #470 Skrevet 15. november 2013 Dette gjelder for øvrig alle dere som skriver her inne; har dere noen gang tenkt på at dere omtaler et menneske? Som er syk? Dere vet ikke hvilken sykdom hun har en gang, men har det falt dere inn at det kanskje er på sin plass å vise litt respekt og omtanke? Jeg ser at dere skriver at HC har "mobbet" barn (dere bør virkelig lese definisjonen på mobbing). Ja, noen av eksemplene går vel langt, selv om det er HCs måte å være sarkastisk på, men gir det dere rett til å omtale henne som dere gjør her? Denne tråden går langt forbi hva et menneske skal måtte finne seg i når folk som kjenner henne personlig begynner å legge henne for hat. Jeg har lenge hatt sympati med HC, men etter å ha lest hele denne tråden er jeg målløs. Alle gjør feil, og nei, jeg stiller meg ikke hundre prosent bak alt hun har skrevet - men det dere driver med er mobbing. Dette er hets som går igjen over lang tid, og dere er minst like usaklige som dere beskylder henne for å være. Faktisk er dere langt verre. Vi har hørt argumentene om twitter i flere uker nå, har dere virkelig ingenting bedre å gjøre enn å prøve å lure henne til å gi dere et passord til bloggen hennes? Og det at dere skal kontakte sponsorene hennes? Jeg trodde denne diskusjonen var diskusjon, men etter å ha lest dette ser jeg at dette er langt mer enn det. Anonymous poster hash: 45879...91a Om jeg har tenkt over at det er et menneske jeg omtaler? Hva med å spørre HC om det i stedet? Har HC tenkt over at det er BARN hun ber om å leke på motorveien, at det er BARN hun henger ut bilde av, at det er BARN hun rakker ned hudfargen til, og at det er BARN som har mistet sin far hun tråkker på? Det er ikke sarkasme for fem flate øre, og det tror jeg både du og HC vet forbanna godt, men dere tør ikke innrømme det for dere selv. Jeg er enig i at HC har en ganske mørk humor, og jeg kan forstå at ikke alle skjønner den. Noen ganger skriver hun ting som andre reagerer på, men har du tenkt over at det ikke har kommet mer siden den kommentaren? Jeg tror HCs problem er at hun er for ærlig; hun skriver det hun har på hjertet, og noen ganger tenker hun kanskje ikke over at det blir for ærlig for noen. Jeg forsvarer ikke hennes oppførsel, men jeg synes det er helt utrolig at dere her inne forsvarer deres oppførsel. Ser dere ikke ironien? Alle kommentarene hun skriver er overgrep, men når noen går over streken her - da er det bare enkelttilfeller. Bestem dere; er det enkelttilfeller, eller er det mobbing? Det er dessuten en stor forskjell på mobbing (systematisk hets av et menneske) og stygge slengkommentarer her og der. Jeg er enig i at slengkommentarer er dårlig, og at det ikke bør forekomme, men det HC får i denne tråden er mange ganger verre enn det hun selv skriver. Anonymous poster hash: 45879...91a Mørk humor??? Så hvis jeg sier at sønnen din på 12 er bælfeit og helst aldri burde vært unnfanget kan jeg skylde på humor? Tror ikke det, gitt! Jeg tåler sarkasme i ganske store doser selv, og har fulgt HC lenge. Mange år. Tåler humoren hennes helt fint. Men å slenge hets til barn på nett er IKKE humor, ikke i nærheten en gang, og at både du og hun prøver å unnskylde dere med det er så patetisk at det bare er trist. Er dere voksne??? HUMOR??? Og ja, noen her inne går over streken, helt enig i det. Men enkeltmennesker må ta ansvar for sine egne handlinger. JEG kan IKKE ta ansvar for de tullingene i denne tråden som synker altfor lavt i sin "kritikk", JEG kan ta ansvar for MEG. Og HC er også et selvstendig individ, og må dermed ta ansvar for seg selv og sine handlinger. Det er likt for oss alle. Hun kan ikke løpe unna sannheten bare fordi noen tråkker over streken. Det gjør ikke netthets mer riktig på noen som helst måte. Og helt alvorlig, dette håper jeg hun tar til seg: Hvis hun er så syk at hun ikke klarer å oppføre seg på nettet og må ty til hetsing av småunger for å komme seg gjennom hverdagen - da MÅ hun slutte med sosiale medier! SÅ forbanna enkelt er det! Hun kan jo fortsette med hudpleiebloggen hvis hun klarer å holde seg i skinnet, men Twitter og Instagram burde hun holde seg langt unna til hun får selvkontrollen tilbake. Sykdom er ingen unnskyldning, sosiale medier er det helt frivillig å bruke, og det er kjempelett å melde seg ut. Det ansvar bør hun ta. Og det ansvaret bør dere som er hennes venner også ta - dere må fortelle den dama at det hun gjør er horribelt! Hun ødelegger både for seg selv og de stakkars ungene som får dritten slengt i trynet. Hvis dere er så glade i HC så hjelp henne da vel, i stedetfor å tilrettelegge for denne drittkastingen hun driver på med. Av og til er brutal ærlighet det beste man kan gi en god venninne. 19
AnonymBruker Skrevet 15. november 2013 #471 Skrevet 15. november 2013 Så hvis man legger ut bilder av klær og ansiktet sitt så skal man tåle stygge kommentarer? Ok. Good to know. Anonymous poster hash: 45879...91a Hva er det med deg og stråmenn? Jeg skrev hvis en blogger legger ut et bilde av en veske vedkommende har kjøpt så kan man ikke bare forvente positive kommentarer. Anonymous poster hash: 2e161...fe9 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2013 #472 Skrevet 15. november 2013 Hvorfor ringer du henne bare ikke da for å fortelle henne det, om du nå kjenner henne så godt som du påstår? Jeg tror ikke på det du skriver her. Anonymous poster hash: eb7ad...acb Bare en jeg visstnok har reddet livet til som jeg ikke har fått svart pga sykdomsstyr og fordi jeg ville svare 1/2 Reply Retweet Favorite More View conversation Hilde Christina @hildechristina26m ..skrev hun til meg, før hun ikke fikk svar så fort hun ville og dolket meg hardt i ryggen. Okay. pic.twitter.com/V2GhtWeWu1 What I said... om at det skulle komme på Twitter. Noen flere "sannheter" du har lyst å skape? Anonymous poster hash: 45879...91a
AnonymBruker Skrevet 15. november 2013 #473 Skrevet 15. november 2013 Om jeg har tenkt over at det er et menneske jeg omtaler? Hva med å spørre HC om det i stedet? Har HC tenkt over at det er BARN hun ber om å leke på motorveien, at det er BARN hun henger ut bilde av, at det er BARN hun rakker ned hudfargen til, og at det er BARN som har mistet sin far hun tråkker på? Det er ikke sarkasme for fem flate øre, og det tror jeg både du og HC vet forbanna godt, men dere tør ikke innrømme det for dere selv. Mørk humor??? Så hvis jeg sier at sønnen din på 12 er bælfeit og helst aldri burde vært unnfanget kan jeg skylde på humor? Tror ikke det, gitt! Jeg tåler sarkasme i ganske store doser selv, og har fulgt HC lenge. Mange år. Tåler humoren hennes helt fint. Men å slenge hets til barn på nett er IKKE humor, ikke i nærheten en gang, og at både du og hun prøver å unnskylde dere med det er så patetisk at det bare er trist. Er dere voksne??? HUMOR??? Og ja, noen her inne går over streken, helt enig i det. Men enkeltmennesker må ta ansvar for sine egne handlinger. JEG kan IKKE ta ansvar for de tullingene i denne tråden som synker altfor lavt i sin "kritikk", JEG kan ta ansvar for MEG. Og HC er også et selvstendig individ, og må dermed ta ansvar for seg selv og sine handlinger. Det er likt for oss alle. Hun kan ikke løpe unna sannheten bare fordi noen tråkker over streken. Det gjør ikke netthets mer riktig på noen som helst måte. Og helt alvorlig, dette håper jeg hun tar til seg: Hvis hun er så syk at hun ikke klarer å oppføre seg på nettet og må ty til hetsing av småunger for å komme seg gjennom hverdagen - da MÅ hun slutte med sosiale medier! SÅ forbanna enkelt er det! Hun kan jo fortsette med hudpleiebloggen hvis hun klarer å holde seg i skinnet, men Twitter og Instagram burde hun holde seg langt unna til hun får selvkontrollen tilbake. Sykdom er ingen unnskyldning, sosiale medier er det helt frivillig å bruke, og det er kjempelett å melde seg ut. Det ansvar bør hun ta. Og det ansvaret bør dere som er hennes venner også ta - dere må fortelle den dama at det hun gjør er horribelt! Hun ødelegger både for seg selv og de stakkars ungene som får dritten slengt i trynet. Hvis dere er så glade i HC så hjelp henne da vel, i stedetfor å tilrettelegge for denne drittkastingen hun driver på med. Av og til er brutal ærlighet det beste man kan gi en god venninne. Jeg er ikke HCs venninne, faktisk har jeg ikke møtt henne en gang, men jeg har snakket mye med henne det siste året, og hun har blitt en person jeg liker veldig godt. Jeg har sagt det jeg mener om disse tingene flere ganger, du finner dem i tidligere kommentarer. Interessant at du mener at du har rett til å angripe HC fordi hun angriper andre. Imponerende logikk. Anonymous poster hash: 45879...91a 3
Gjest Kaida Skrevet 15. november 2013 #474 Skrevet 15. november 2013 Tråden heter "#HCPEEPS Hilde Christina" og handler om utsagn på twitter blandt annet, vurdert opp mot kommunikasjonen HC har hatt til sine yngste lesere. Veskekjøp ol. er jo ikke tema her. Tråden blir ikke mer seriøs av at folk skal komme inn og forsvare HC mot off-topic svar som ikke har noe her å gjøre, da går tråden bare mer og mer bort fra tema og man inviterer til flere usaklige svar av samme kaliber.
Gjest Ciegus Skrevet 15. november 2013 #475 Skrevet 15. november 2013 (endret) Jeg har sagt det jeg mener om disse tingene flere ganger, du finner dem i tidligere kommentarer. Interessant at du mener at du har rett til å angripe HC fordi hun angriper andre. Imponerende logikk. Anonymous poster hash: 45879...91a Jeg har da ikke angrepet HC? Jeg sier at det hun gjør er fullstendig uakseptabelt, er det å angripe? Jeg tror det er din logikk som ikke henger helt med... Edit: Og HC bedriver ikke med angrep, hun driver hets. Igjen, fullstendig uakseptabelt. Men etter din logikk er det helt greit å snakke stygt om et barns hudfarge fordi noen på KG kritiserer oppførselen hennes på Twitter? Er det det du prøver å si? Endret 15. november 2013 av Ciegus 3
AnonymBruker Skrevet 15. november 2013 #476 Skrevet 15. november 2013 Tråden heter "#HCPEEPS Hilde Christina" og handler om utsagn på twitter blandt annet, vurdert opp mot kommunikasjonen HC har hatt til sine yngste lesere. Veskekjøp ol. er jo ikke tema her. Tråden blir ikke mer seriøs av at folk skal komme inn og forsvare HC mot off-topic svar som ikke har noe her å gjøre, da går tråden bare mer og mer bort fra tema og man inviterer til flere usaklige svar av samme kaliber. Vel, når dere drar tråden så langt ut på viddene at dere skriver om hvilken kommunikasjon dere har med henne, da er faktisk dere skyld i at tråden blir dratt off-topic. Forresten er du ikke moderator, og hvis du har problemer med off-topic, ta det på ris og ros-forumet. Anonymous poster hash: 45879...91a 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2013 #477 Skrevet 15. november 2013 Jeg har da ikke angrepet HC? Jeg sier at det hun gjør er fullstendig uakseptabelt, er det å angripe? Jeg tror det er din logikk som ikke henger helt med... Du skriver: Om jeg tenker at det er et menneske jeg omtaler? Ingen svar - deretter begynner du å argumentere med alt HC gjør. Så, jeg spør igjen; det at HC skriver (riktignok lite hyggelige) slengkommentarer som hun kunne spart seg - som hun nå har sluttet med (såvidt jeg har skjønt); gjør det altså legitimt å diskutere henne over 24 sider og angripe alt fra sykdommen til mannen og veska hennes? Jeg gikk gjennom twitteren hennes nå nylig, og jeg kan ikke se at det har kommet så mye mer siden hun stengte siden sin og det er vel en stund siden. Men for all del, fortsett å diskutere old news, åpenbart at dere ikke har bedre ting å gjøre. Men å gjemme seg bak "stakkars barn" for så å mobbe HC her, det blir litt for goddagmann økseskaft... Anonymous poster hash: 45879...91a 1
Gjest Kaida Skrevet 15. november 2013 #478 Skrevet 15. november 2013 Vel, når dere drar tråden så langt ut på viddene at dere skriver om hvilken kommunikasjon dere har med henne, da er faktisk dere skyld i at tråden blir dratt off-topic. Forresten er du ikke moderator, og hvis du har problemer med off-topic, ta det på ris og ros-forumet. Anonymous poster hash: 45879...91a Hvorfor svarer du alle under ett? Det er mange forskjellige brukere som svarer her, med forskjellige meninger. Du behøver ikke å fortelle meg at jeg ikke er moderator, jeg forsøker heller ikke å moderere, men å gjøre oppmerksom på at ved å svare på usaklige svar som er utenfor tema så oppnår man bare å forverre situasjonen. Men da blir det jo mer sympati til HC fordi KG damene er så gale, kanskje det er det som er målet?
Chloe- Skrevet 15. november 2013 #479 Skrevet 15. november 2013 Om jeg har tenkt over at det er et menneske jeg omtaler? Hva med å spørre HC om det i stedet? Har HC tenkt over at det er BARN hun ber om å leke på motorveien, at det er BARN hun henger ut bilde av, at det er BARN hun rakker ned hudfargen til, og at det er BARN som har mistet sin far hun tråkker på? Det er ikke sarkasme for fem flate øre, og det tror jeg både du og HC vet forbanna godt, men dere tør ikke innrømme det for dere selv. Mørk humor??? Så hvis jeg sier at sønnen din på 12 er bælfeit og helst aldri burde vært unnfanget kan jeg skylde på humor? Tror ikke det, gitt! Jeg tåler sarkasme i ganske store doser selv, og har fulgt HC lenge. Mange år. Tåler humoren hennes helt fint. Men å slenge hets til barn på nett er IKKE humor, ikke i nærheten en gang, og at både du og hun prøver å unnskylde dere med det er så patetisk at det bare er trist. Er dere voksne??? HUMOR??? Og ja, noen her inne går over streken, helt enig i det. Men enkeltmennesker må ta ansvar for sine egne handlinger. JEG kan IKKE ta ansvar for de tullingene i denne tråden som synker altfor lavt i sin "kritikk", JEG kan ta ansvar for MEG. Og HC er også et selvstendig individ, og må dermed ta ansvar for seg selv og sine handlinger. Det er likt for oss alle. Hun kan ikke løpe unna sannheten bare fordi noen tråkker over streken. Det gjør ikke netthets mer riktig på noen som helst måte. Og helt alvorlig, dette håper jeg hun tar til seg: Hvis hun er så syk at hun ikke klarer å oppføre seg på nettet og må ty til hetsing av småunger for å komme seg gjennom hverdagen - da MÅ hun slutte med sosiale medier! SÅ forbanna enkelt er det! Hun kan jo fortsette med hudpleiebloggen hvis hun klarer å holde seg i skinnet, men Twitter og Instagram burde hun holde seg langt unna til hun får selvkontrollen tilbake. Sykdom er ingen unnskyldning, sosiale medier er det helt frivillig å bruke, og det er kjempelett å melde seg ut. Det ansvar bør hun ta. Og det ansvaret bør dere som er hennes venner også ta - dere må fortelle den dama at det hun gjør er horribelt! Hun ødelegger både for seg selv og de stakkars ungene som får dritten slengt i trynet. Hvis dere er så glade i HC så hjelp henne da vel, i stedetfor å tilrettelegge for denne drittkastingen hun driver på med. Av og til er brutal ærlighet det beste man kan gi en god venninne. Trådens beste innlegg. 5
AnonymBruker Skrevet 15. november 2013 #480 Skrevet 15. november 2013 Du skriver: Om jeg tenker at det er et menneske jeg omtaler? Ingen svar - deretter begynner du å argumentere med alt HC gjør. Så, jeg spør igjen; det at HC skriver (riktignok lite hyggelige) slengkommentarer som hun kunne spart seg - som hun nå har sluttet med (såvidt jeg har skjønt); gjør det altså legitimt å diskutere henne over 24 sider og angripe alt fra sykdommen til mannen og veska hennes? Jeg gikk gjennom twitteren hennes nå nylig, og jeg kan ikke se at det har kommet så mye mer siden hun stengte siden sin og det er vel en stund siden. Men for all del, fortsett å diskutere old news, åpenbart at dere ikke har bedre ting å gjøre. Men å gjemme seg bak "stakkars barn" for så å mobbe HC her, det blir litt for goddagmann økseskaft... Anonymous poster hash: 45879...91a Det er mange bloggere som diskuteres på KG og det er helt legitimt. Nå er det selvfølgelig ikke trådens tema, men OT skjer i de fleste tråder. Goddagmann øskeskaft er det du som står for. Anonymous poster hash: 2e161...fe9 1
Fremhevede innlegg