Gå til innhold

3,5 mnd vil ikke ta flaske:( What to do? Noen som har hatt samme problem men har fått det til?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg var borte fra baby i 3 timer i går og da mannen skulle gi henne flaske så var det helt umulig. Hun visste ikke hva hun skulle gjøre med den. Han prøvde to forskjellige flasker, men hun bare hylskrek...

Hun fikk et flaskemåltid for en mnd siden så da trodde vi at hun tar flaske. Men neida....:(

Er jeg for sent ute eller er det bare å øve med flaske? Noen med erfaring?



Anonymous poster hash: ec37b...7d7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare å øve. Vi dyppet sokken i melk hver gang hun fikk den i munnen så hun skjønte det var melk, etter hvert gikk det fint.

Anonymous poster hash: d43bb...0dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne gitt deg råd, jeg. Men erfarne mødre må ikke komme her og komme her og tro de er verd å lytte til, for spedbarn i dag er helt annerledes enn for en generasjon siden. Så dere usikre og unge mødre får bare prøve og feile og gjøre så godt dere kan.



Anonymous poster hash: eabe0...700
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min yngste tok aldri flaske, eller smokk forsåvidt. Prøvde og prøvde, hun lå t.o.m over til bestemoren sin ei natt vi skulle i bryllup (svigermor var bastant på at bare hun ble sulten nok så tok hun flasken, noe hun da ikke gjorde), og svigermor endte opp med å mate henne med skje.

Så her gikk vi fra pupp til kopp.

Et tips kan være å bruke en helletut og sette på flasken, evt et plastmedisinbeger og tømme i barnet melken på den måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne gitt deg råd, jeg. Men erfarne mødre må ikke komme her og komme her og tro de er verd å lytte til, for spedbarn i dag er helt annerledes enn for en generasjon siden. Så dere usikre og unge mødre får bare prøve og feile og gjøre så godt dere kan.

Anonymous poster hash: eabe0...700

For det er bare unge mødre som er usikre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne gitt deg råd, jeg. Men erfarne mødre må ikke komme her og komme her og tro de er verd å lytte til, for spedbarn i dag er helt annerledes enn for en generasjon siden. Så dere usikre og unge mødre får bare prøve og feile og gjøre så godt dere kan.

Anonymous poster hash: eabe0...700

Sikter du til de erfarne mødrene som kaller oss nybakte mødre dumme fordi vi venner barna våre til å være trygge og glade fremfor å ligge for seg selv til de gir opp å gråte? I så fall er det faktisk ikke råd dere kommer med.

Anonymous poster hash: b8793...aa8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har heller aldri fått det til. Som Pomperipossa gikk vi rett fra pupp til kopp.

Prøvde hardt med førstemann, for å se om jeg kunne lure henne til å godta flaske, men det ble bare styr. Så etter det har jeg resignert og godtatt at jeg må ha et vedheng i puppen det neste halve året :fnise:

Nå er minstejenta fem måneder, og vi er i gang med å teste ut tutekopp (sånn kopp med motstand, fra Avent). Hun får det til og bommer sånn ca annenhver gang, men regner med at hun snart har taket på det.

Så jeg vet ikke om det rett og slett er sånn at ikke alle tar flaske, eller om alle kan få det til bare man trener nok (og om det i så fall er vits i å bruke masse tid på det- det er vel her det feiler for vår del...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk det heller ikke til. Helt i begynnelsen gikk det, mens vi strevde med å få til ammingen, men da ammingen var etablert, nektet jenten å ta flaske mer. Så jeg hadde nok et vedheng i noen måneder, ja ;) Men da hun var ca. 6 måneder prøvde vi tutekopp, og det gikk helt fint! Først uten ventil slik at melken bare rant ut, så med ventil. Men deres jente er kanskje litt for liten til det. Hva med skje eller sånt medisinglass?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne gitt deg råd, jeg. Men erfarne mødre må ikke komme her og komme her og tro de er verd å lytte til, for spedbarn i dag er helt annerledes enn for en generasjon siden. Så dere usikre og unge mødre får bare prøve og feile og gjøre så godt dere kan.

Anonymous poster hash: eabe0...700

Det må jo være det dummeste innlegget i KGs historie.. :ler:

Tilbake til saken; å dyppe i melk hørtes ur som er godt tips. Ellers er det jo en del nye smokker/tutter som minner mer om et bryst. Har dere prøvd disse?

Vi skal til å prøve snart med nr 2 her og je er litt spent.. Nr 1 ville ikke ha mm fra flaske men mme var greit. Jo mykere tutt, jo bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv med honning på tuppen.

Anonymous poster hash: 45097...66e

Honning? Det skal de ikke ha før de er 1 år.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt litt rundt dette. Hører stadig om barn som ikke tar flaske, men det er alltid de som ammer i tillegg som ikke får det til. Om de ikke hadde ammet hadde barnet måtte ta flaska, og man hadde sikkert jobbet mer iherdig for å få det til. Hører aldri at noen sulter selv om mor ikke ammer.

Har to bekjente som har sagt at de hadde flaks som kunne amme, for barnet tar ikke flaske og ville ikke overlevd om de ikke hadde hatt nok melk. (Jeg har alltid måttet gi litt tillegg pga ammetrøbbel og for lite melk). Jeg tror at om de måtte hadde nok barna deres overlevd også.

Med bakgrunn i denne grublingen har jeg kommet til at om man jobber nok vil babyen ta flaske (eller annet), ellers dør den jo. Om det er verdt all jobbinga så lenge man har melk selv, er en annen sak. ;)

Jeg er midt oppi det nå, siden jeg har veldig lyst til at babyen min skal drikke greit av flaske, men jeg ser tydelig at han foretrekker puppen, og fungerer best med den. Jeg vet at jeg får det til med nok jobbing, men tviler på at jeg gidder å styre så mye med det, så det er godt mulig at jeg bare skal innse at jeg også har et "vedheng" en stund fremover. ;)

Mitt første barn tok flaske og pupp like greit, og det var veldig fint både for min og pappans del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha prøvd mange flasker har vi forresten kommet til at Dr.Brown's har vært best likt av begge barna. Et herk å vaske med mange smådeler, men den virker god å drikke av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her funket det å stikke litt ekstra hull i tuten slik at melka rant lett ut :) Hadde mest hell med Tommee Tippee flaskene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt litt rundt dette. Hører stadig om barn som ikke tar flaske, men det er alltid de som ammer i tillegg som ikke får det til. Om de ikke hadde ammet hadde barnet måtte ta flaska, og man hadde sikkert jobbet mer iherdig for å få det til. Hører aldri at noen sulter selv om mor ikke ammer.

Har to bekjente som har sagt at de hadde flaks som kunne amme, for barnet tar ikke flaske og ville ikke overlevd om de ikke hadde hatt nok melk. (Jeg har alltid måttet gi litt tillegg pga ammetrøbbel og for lite melk). Jeg tror at om de måtte hadde nok barna deres overlevd også.

Med bakgrunn i denne grublingen har jeg kommet til at om man jobber nok vil babyen ta flaske (eller annet), ellers dør den jo. Om det er verdt all jobbinga så lenge man har melk selv, er en annen sak. ;)

Jeg er midt oppi det nå, siden jeg har veldig lyst til at babyen min skal drikke greit av flaske, men jeg ser tydelig at han foretrekker puppen, og fungerer best med den. Jeg vet at jeg får det til med nok jobbing, men tviler på at jeg gidder å styre så mye med det, så det er godt mulig at jeg bare skal innse at jeg også har et "vedheng" en stund fremover. ;)

Mitt første barn tok flaske og pupp like greit, og det var veldig fint både for min og pappans del.

Her ble det virkelig prøvd med flaske til minstejenta, men hun blånektet. Skrek hysterisk, sto i bro, og ville virkelig ikke ha.

Det døgnet hun var til besteforeldrene så kan jeg garantere at hun var sulten! Likevel så tok hun ikke den flasken med utpumpet mm.

Da hun var 4mnd og fortsatt fullammet så ble hun akutt syk og vi ble kjørt med blålys og sirener til sykehuset. Pga alt det så mistet jeg helt melken, og ingenting kom ut. Likevel tok hun ikke flaske, og det hele endte med at det ble lagt ned sonde og hun ble sondematet i ei uke samtidig som jeg fikk tabletter og pumpet annenhver time for å få opp melkeproduksjonen.

Så hun ville virkelig ikke ha flaske, overhode. Derimot var det aldri noe problem da vi begynte med kopp og fast føde til henne.

Storesøsteren derimot tok både flaske og pupp.

Enkelte barn tar bare ikke flaske, uansett hvor mange typer og hvor lenge man prøver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ble det virkelig prøvd med flaske til minstejenta, men hun blånektet. Skrek hysterisk, sto i bro, og ville virkelig ikke ha.

....

Enkelte barn tar bare ikke flaske, uansett hvor mange typer og hvor lenge man prøver.

Se der ble teorien min gjort til skamme. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har tenkt litt rundt dette. Hører stadig om barn som ikke tar flaske, men det er alltid de som ammer i tillegg som ikke får det til. Om de ikke hadde ammet hadde barnet måtte ta flaska, og man hadde sikkert jobbet mer iherdig for å få det til. Hører aldri at noen sulter selv om mor ikke ammer.

Har to bekjente som har sagt at de hadde flaks som kunne amme, for barnet tar ikke flaske og ville ikke overlevd om de ikke hadde hatt nok melk. (Jeg har alltid måttet gi litt tillegg pga ammetrøbbel og for lite melk). Jeg tror at om de måtte hadde nok barna deres overlevd også.

Med bakgrunn i denne grublingen har jeg kommet til at om man jobber nok vil babyen ta flaske (eller annet), ellers dør den jo. Om det er verdt all jobbinga så lenge man har melk selv, er en annen sak. ;)

Jeg er midt oppi det nå, siden jeg har veldig lyst til at babyen min skal drikke greit av flaske, men jeg ser tydelig at han foretrekker puppen, og fungerer best med den. Jeg vet at jeg får det til med nok jobbing, men tviler på at jeg gidder å styre så mye med det, så det er godt mulig at jeg bare skal innse at jeg også har et "vedheng" en stund fremover. ;)

Mitt første barn tok flaske og pupp like greit, og det var veldig fint både for min og pappans del.

Kan godt være at du har rett. Men jeg tror det er forskjell på barn som aldri blir ammet (for de har jo flasken fra dag en), og de som blir ammet og så skal ta flaske i tillegg. Min foretrakk kun amming, ikke flaske. Men det er jo sant, jeg prøvde aldri å bare dra vekk i et døgn og håpe på at barnet tok flaske. Det torde jeg ikke. Jeg var vekke i flere timer et par ganger der vi prøvde å få barnet til å ta flaske, og selv om barnet var skrubbsulten og hylte og skrek, tok hun ikke flasken. Så da bare resignerte jeg og tenkte at det kom til å ordne seg når hun ble litt større. Og hun tok heldigvis tutekopp helt fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...