AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2013 #41 Skrevet 3. oktober 2013 Men det er da mange her som er motstandere av skrikekur som har hatt barn som har slitt med søvn selv. Har selv et barn som i en lang periode etter fyllte ett år, våknet midt på natta, og selv melk, kos, trøst, at vi var der o.s.v. hjalp ingenting. Vi ble vekket en gang mellom 0.00 og 01.30, og så måtte en av oss foreldre være våken og forsøke å roe ungen i 4 timer (+/-) Jeg kan love at man blir gal. Vi følte vi hadde forsøkt ALT! (Unntatt skrikekur) Men vi fant løsningen ved en tilfeldighet... Det viste seg at ungen, som sovnet lett på dagtid, og fint sov 2 timer da, egentlig ikke trengte dagsøvn... (Ble oppdaget da vi forsøkte å få ungen til å ta dagsovingen i bil, og det ikke skjedde.) Etter at vi kuttet dagsoving, hadde vi en helt ny unge, som sovnet igjen med en gang når h*n våknet om natta. (Kanskje med litt kos, bamse og flaske, men SOVNET.) Vi brukte lang tid før vi sluttet med melk om natta, vi utsatte egentlig alle andre kamper enn kampen om at "natt er natt, og vi sover om natta" Da ting hadde stabilisert seg på nattesøvn, valgte vi å erstatte nattflaske med melk, med nattflaske med vann. Det tok ikke mer enn to dager. Da var stort sett alt annet enn å gi melk tillat. (Inkludert ligge i senga med ungen til h*n var rolig.) Jeg har fortsatt ikke gjennomført en skrikekur der ungen må ligge og skrike alene. Og begge mine barn sovner nå av seg selv i egen seng, og sover der natta gjennom. Kan forøvrig anbefale boka "no cry sleep solution" ("Sove uten gråt") Den finnes på norsk nå, men det gjorde den ikke da. Her kom det konstruktive forslag! Vi kan kanskje prøve å kutte i dagsovingen hennes ja, virker på mange måter som at hun ikke er trøtt nok om natten. "Sove uten gråt" har jeg, og har lest den nesten i stykker, men ingen av rådene har hjulpet (enda vi gikk ordentlig grundig tilverks, skrev logger og greier..) Anonymous poster hash: 5152f...b84
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå