Gå til innhold

Hvor mange av dere tror feilaktig at India er et muslimsk land ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har merket meg at mange ser ut til å tro at India er et muslimks land.

Så hvor mange her på KG tror at India er et muslimsk land ?

Det er forresten et Hinduistisk land

Anonymous poster hash: 54afd...fe4

Tviler jeg litt på at noen gjør.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rundt 176 millioner er muslimer i India. Så det er en ganske liten del

Eh så liten del er det ikke, nesten 20% og 176 millioner er flere muslimer enn det er i de fleste "muslimske land"

Men india er ikke hverken hinduistisk eller muslimsk , det er en sekulær stat, uten offisiell religion, stats ministeren av india er en sikh, mens presidenten er hindu

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rodion Raskolnikov

Eh så liten del er det ikke, nesten 20% og 176 millioner er flere muslimer enn det er i de fleste "muslimske land"

Men india er ikke hverken hinduistisk eller muslimsk , det er en sekulær stat, uten offisiell religion, stats ministeren av india er en sikh, mens presidenten er hindu

14,4%

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh så liten del er det ikke, nesten 20% og 176 millioner er flere muslimer enn det er i de fleste "muslimske land"

Men india er ikke hverken hinduistisk eller muslimsk , det er en sekulær stat, uten offisiell religion, stats ministeren av india er en sikh, mens presidenten er hindu

Du tenkte kanskje at siden ca 80% er hinduer, så er resten muslimer? Det stemmer at de har en større populasjon muslimer enn noe annet ikke-muslimsk land, ja.

Som overalt ellers, muslimene klarer ikke å la være å yppe til bråk:

http://en.wikipedia.org/wiki/Islam_in_India#Religious_conflict

Anonymous poster hash: de59a...611

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wilhelmine

Jeg har aldri trodd India er et muslimsk land, og jeg har heller aldri hørt om noen som har trodd det. De finnes sikkert, men jeg aksepterer ikke premisset om at "mange" tror det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tenkte kanskje at siden ca 80% er hinduer, så er resten muslimer? Det stemmer at de har en større populasjon muslimer enn noe annet ikke-muslimsk land, ja.

Som overalt ellers, muslimene klarer ikke å la være å yppe til bråk:

http://en.wikipedia.org/wiki/Islam_in_India#Religious_conflict

Anonymous poster hash: de59a...611

Nei jeg tenkte at nesten 200 millioner av nesten 1 milliard mennesker er nesten 20%

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Rodion Raskolnikov

Nei jeg tenkte at nesten 200 millioner av nesten 1 milliard mennesker er nesten 20%

Det er ikke 1 milliarder mennekser i India det er 1,2 milliarder mennesker i India

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner mange som tror mye rart og ikke har særlig begrep om historie/geografi/religon, og det finnes jo veldig mange mer eller mindre vanlige feil/sammenblandinger folk gjør i farten, men jeg har aldri vært borti noen som har ment at India er muslimsk land.

Jeg tror de fleste har sterke assosiasjoner mellom India og hinduisme som de har med seg helt fra barneskolen.



Anonymous poster hash: 9ed10...158
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...