Gå til innhold

Islamisering


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har du lest versene før? Hva omhandler det?

Fint hvis du viser til kriterier for å kunne gå til krig. Det er det som er snakk om her, grunnlag til å gå til krig. Ikke psykologisk krigføring.

Så arabisk bruker ikke ordet terror i Koranen. Det brukes redsel i deres hjerter. Vet ikke hvilket koran du bruker, men jeg kan ikke huske å ha lest ja arabisk av det står å kutte noe tær. men det skal jeg sjekke.

Jeg har lest verset. Du bruker feil oversetting og du bruker feil kontekst.

Kan du ikke bare opplyse meg da, siden du har studert dette? Opplyse meg om hvilken oversettelse og kontekst som er "riktig? Men forklar meg i sammenhengen om hvorfor det gjentatte ganger har blitt kuttet av fingre i islamsk krigføring.

Så kan vi gå videre til å tolke en av de resterende 100...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan du fortelle meg hvorfor du mener at vi skal høre mer på noen tusen ekstreme muslimer når det gjelder hva islam er, eller ikke er, enn de ca 1 mrd. andre? For hvis dere hadde hatt rett, hvis islam og muslimer generelt kunne sammenlignes med slike ekstreme grupper, så hadde vi virkelig vært i deep shit.

Det "interessante" med grupper som Al Shabaab og Boko Haram, og også forsåvidt Al Quaida er jo at de har blitt skapt i en krigssituasjon. Når det opprinnelige grunnlaget for krigen forsvinner, sitter du igjen med en gruppe krigere som ikke kjenner noe annet og som er svært lette å lede av en autoritær figur. Når man i tillegg legitimerer handlingene med religion, for ja, de er uten tvil troende, så er det klart at det blir en autoritetstro vi ser svært lite til i Vesten. Når man snakker om tolking av religionen islam, så er det jo interessant at man tror at f.eks. ca. 5000 militante medlemmer av Al Shabaab, mange barnesoldater og unge mennesker som aldri har opplevd noe annet enn krig, fra et land der flertallet er analfabeter og som ikke har hatt noe fungerende skolesystem på mange tiår, kan regnes som en autoritet på "rettroenhet".

Og ja, islam har mange problemer i mange samfunn, men å sidestille den jevne muslim med terrorister, og endog si at terroristene er de rettroende, blir i mine øyne for dumt.

Anonymous poster hash: 45ad9...dbe

De startet som islamister. De har vært islamistiske grupper fra starten av.

Du kan gjerne si at det er galt å kalle islamistene rettroende. Men faktum er at de ER det. De representerer islam i sin reneste form, slik den var da Muhammed førte krig mot jødene, de kristne og romerne i islams første fase. Da islam vokste til å bli en stormakt og slukte midtøsten og presset mot grensene til Europa.

De sk moderate muslimene er muslimer som beleilig har glemt eller oversett de mest stridbare delene av religionen. Kanskje pga andre kulturelle påvirkninger, som oppvekst i et sekulært demokrati med religionsfrihet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du lest versene før? Hva omhandler det?

Fint hvis du viser til kriterier for å kunne gå til krig. Det er det som er snakk om her, grunnlag til å gå til krig. Ikke psykologisk krigføring.

Så arabisk bruker ikke ordet terror i Koranen. Det brukes redsel i deres hjerter. Vet ikke hvilket koran du bruker, men jeg kan ikke huske å ha lest ja arabisk av det står å kutte noe tær. men det skal jeg sjekke.

Jeg har lest verset. Du bruker feil oversetting og du bruker feil kontekst.

"Redsel i deres hjerter". Ja, er det ikke det terror ER, da? Er ikke det terrorens mål? Slik jeg alltid har oppfattet terror, så er dette med redsel i hjertene ganske så sentralt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De startet som islamister. De har vært islamistiske grupper fra starten av.

Du kan gjerne si at det er galt å kalle islamistene rettroende. Men faktum er at de ER det. De representerer islam i sin reneste form, slik den var da Muhammed førte krig mot jødene, de kristne og romerne i islams første fase. Da islam vokste til å bli en stormakt og slukte midtøsten og presset mot grensene til Europa.

De sk moderate muslimene er muslimer som beleilig har glemt eller oversett de mest stridbare delene av religionen. Kanskje pga andre kulturelle påvirkninger, som oppvekst i et sekulært demokrati med religionsfrihet.

Islamister styrer i dag en av de mest sekulære statene der muslimer er i flertall, tenke seg til. De hadde et godt grunnlag for en sekulær stat, i motsetning tvil visse andre. De sitter faktisk i sin 3. valgte periode nå.

Islamister er så mangt. Det er ganske fascinerende å se deg si at gruppene har vært islamister og tydligvis terrorister siden starten av, uten å se hvor disse gruppene er bygd. Man kunne ikke bygd Al Shabaab så mange andre steder enn i Somalia, nettopp fordi så mange har vært i en krigssone så lenge.

Jeg elsker forøvrig når nettdebattanter snakker om islam i sin reneste form, og har en sterk mening om dette, hva med å lese en bok om temaet som faktisk debatterer det på en litt mer nyansert måte? Det finnes til og med mange gode bøker på norsk, og siden denne debatten er nyttesløs går jeg heller over til å lese de.

Anonymous poster hash: 45ad9...dbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Islamister styrer i dag en av de mest sekulære statene der muslimer er i flertall, tenke seg til. De hadde et godt grunnlag for en sekulær stat, i motsetning tvil visse andre. De sitter faktisk i sin 3. valgte periode nå.

Islamister er så mangt. Det er ganske fascinerende å se deg si at gruppene har vært islamister og tydligvis terrorister siden starten av, uten å se hvor disse gruppene er bygd. Man kunne ikke bygd Al Shabaab så mange andre steder enn i Somalia, nettopp fordi så mange har vært i en krigssone så lenge.

Jeg elsker forøvrig når nettdebattanter snakker om islam i sin reneste form, og har en sterk mening om dette, hva med å lese en bok om temaet som faktisk debatterer det på en litt mer nyansert måte? Det finnes til og med mange gode bøker på norsk, og siden denne debatten er nyttesløs går jeg heller over til å lese de.

Anonymous poster hash: 45ad9...dbe

Que?

Og hvilken stat er det? Tenker du på Tyrkia, der folket er rasende over at islamistene forsøker å ødelegge nettopp den sekulære staten?

Så, man kunne ikke skapt Al Shabaab andre steder enn i et krigsherjet land? Hvor dum er du? Se på Saudi-Arabia, Iran og de arabiske emiratene. De er islamistiske land, rene prestestyrer, der religionen råder grunnen, og der man henretter folk for religiøst frafall, steiner utro kvinner til døde og hugger hendene av tyver. De har den samfunnsorden som Al Shabaab ønsker å realisere i Somalia, og som Taliban klarte å realisere i Afghanistan etter at russerne ble jagd ut.

Og det sprang ikke ut av kriger. Dvs, det var jo krigstilstand da salafistene i sin tid tok makten på den arabiske halvøya, men det var DERES krig. Og i Iran var det selvsagt turbulent da shiitene overtok og jagde shaen ut. Men i begge tilfeller så var det altså islamister som overtok stater som i det alt vesentlige var i en fredelig tilstand. Jeg vet utmerket godt at de var diktaturer, i tilfelle du føler at du bør opplyse om det, men islamistene tar ikke makten for å innføre frihet, likhet og brorskap, de tar den for å innføre sin versjon av islam.

Endret av Mann 42
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg erkjenner at mann42 sitter med dypere kunnskaper enn det jeg gjør og derfor vil jeg ikke kommentere noe mer til det, men supert at fler engasjerer seg i diskusjonen.

Likevel det som forundrer meg da er at de moderate muslimene som de kaller seg tydelig tar så avstand fra de ekstreme muslimene, men likevel er så overbevist i sin tro. Si hvis jeg hadde vært personlig kristen, og jeg hadde visst at fanatisk kristne hadde voldtatt, bedrevet barneekteskap, slaktet og drept i tusentall, terror osv. med min religion som påskudd for alle disse handlingene.. slik at det hver eneste dag er nyhetsoppslag om det....

Da hadde jeg revurdert min egen overbevisning og tro, but hey.. that's just me

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Vel, jeg er er muslim, leser islamsk teologi og Koranen og klarer ikke å finne noe hat og krig i religionen. Men hvis man bruker fantasi og vridninger som ikke har noe grobunn så kan man skrive hva som helst.

Du leser vel Hadith også da? Og om Muhammeds... eventyr. Drap, voldtekt, osv. Altså muslimenes forbilde?

Koranen er full av vold og jævelskap:

http://www.skepticsannotatedbible.com/quran/9/

http://www.thereligionofpeace.com/quran/023-violence.htm

Det er også dødsstraff for frafall fra islam.

Endret av jabx
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Islam er ikke noe verre enn kristendomm slik den praktiseres av moderate. Det er ekstremistene som lager bråk, og diverse tradisjoner som har vokst fram som foreks de mere radikale sharia versjonene.

Islam i seg selv er verre enn kristendommen, men ikke så mye verre. I det store bildet er begge to noen djevelske drittreligioner som gjør mye skade.

Men kristendommen har blitt reformert og "temmet". Det har ikke islam. Det er reformbevegelser innenfor islam også, men hvor mange av selv "moderate" muslimer er f.eks. positive til homofile?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muslimer som Al-Shabaab og Boko Haram og Al Quaida er så troende som noen muslim du kan finne noe sted. Sannsynligvis mer.

Nettopp. Akkurat som Westboro Baptist Church er bedre kristne enn andre såkalte kristne (hvis man ser på hva som faktisk står i bibelen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp. Akkurat som Westboro Baptist Church er bedre kristne enn andre såkalte kristne (hvis man ser på hva som faktisk står i bibelen).

Vel, de er i det minste bokstavtro, etter hva jeg forstår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg er er muslim, leser islamsk teologi og Koranen og klarer ikke å finne noe hat og krig i religionen. Men hvis man bruker fantasi og vridninger som ikke har noe grobunn så kan man skrive hva som helst.

Du er så søt når du troller, lille venn. :)

Anonymous poster hash: 7e567...613

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Assalamu alaikum :)

Jeg er troende muslim, følger koranen og hadithene så godt jeg kan, men jeg er ikke voldelig, jeg har ikke hat, har kun masse kjærlighet, respekt og fred i mitt liv.

Synd at Islam har så dårlig lys på seg på grunn av andre muslimer som gjerne følger deler som passer dem og ignorerer resten som står der.

Syns alle skal ta å lese litt i Koranen og se youtube-snutter om profeten Muhammed (fred være med ham).

Og heller lage opp en egen mening selv enn å høre på media.

Dere har vel alle feks. opplevd en situasjon der en du kjenner snakker stygt om en annen person. du kjenner ikke den personen men likevel begynner du å se på ham/henne i litt dårlig lys pga det du har hørt. Men en dag du kommer i snakk med dette menneske og blir litt kjent så tenker du: oi, denne personen er jo veldig snill og hyggelig. og forstår ikke hvorfor du hadde sett på denne personen i dårlig lys.

Det er slik media fungerer noen ganger. fremhever dårlige sider og viser ikke de gode.

Ta også for et eksempel: Du skal bake en kake. Hva skjer om du ikke følger oppskriften? Blir det en vellykket kake? Nei.

Og hva skjer om en muslim ikke følger alt som stå i koranen og hadithene som han/hun skal? Det blir heller ikke vellykket.

At Islam har dårlig lys over seg er en stor del muslimer sin feil selv. men her igjen folkens. viktig å skille mellom Nasjonalitet, Kultur og Religion.

Disse muslimene følger ikke sin religion som den skal, og setter dårlig lys over Allah og Muhammed (fred være med ham.

Blir så dypt lei meg når jeg hører noen si dårlige ting om Islam uten at de en gang har prøvd å lære mer selv om hva religionen står for. Akkurat som om du blir såret når noen snakker dårlig om deg, uten at de engang har lært deg å kjenne.

ønsker ting skal bli lysere i fremtiden inshAllah.

Fred være med dere alle :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Assalamu alaikum :)

Jeg er troende muslim, følger koranen og hadithene så godt jeg kan, men jeg er ikke voldelig, jeg har ikke hat, har kun masse kjærlighet, respekt og fred i mitt liv.

Synd at Islam har så dårlig lys på seg på grunn av andre muslimer som gjerne følger deler som passer dem og ignorerer resten som står der.

Syns alle skal ta å lese litt i Koranen og se youtube-snutter om profeten Muhammed (fred være med ham).

Og heller lage opp en egen mening selv enn å høre på media.

Dere har vel alle feks. opplevd en situasjon der en du kjenner snakker stygt om en annen person. du kjenner ikke den personen men likevel begynner du å se på ham/henne i litt dårlig lys pga det du har hørt. Men en dag du kommer i snakk med dette menneske og blir litt kjent så tenker du: oi, denne personen er jo veldig snill og hyggelig. og forstår ikke hvorfor du hadde sett på denne personen i dårlig lys.

Det er slik media fungerer noen ganger. fremhever dårlige sider og viser ikke de gode.

Ta også for et eksempel: Du skal bake en kake. Hva skjer om du ikke følger oppskriften? Blir det en vellykket kake? Nei.

Og hva skjer om en muslim ikke følger alt som stå i koranen og hadithene som han/hun skal? Det blir heller ikke vellykket.

At Islam har dårlig lys over seg er en stor del muslimer sin feil selv. men her igjen folkens. viktig å skille mellom Nasjonalitet, Kultur og Religion.

Disse muslimene følger ikke sin religion som den skal, og setter dårlig lys over Allah og Muhammed (fred være med ham.

Blir så dypt lei meg når jeg hører noen si dårlige ting om Islam uten at de en gang har prøvd å lære mer selv om hva religionen står for. Akkurat som om du blir såret når noen snakker dårlig om deg, uten at de engang har lært deg å kjenne.

ønsker ting skal bli lysere i fremtiden inshAllah.

Fred være med dere alle :)

Muslimene som var i salen under denne "fredskonferansen" nylig, deler ikke din oppfatning.

https://www.youtube.com/watch?v=dvk3kjF1d68

De var tydeligvis av den oppfatning at det vi ikke-muslimske nordmenn oppfatter som utålelig ved islam, IKKE er ekstreme, radikale utslag av troen, men mainstream islam. Ikke radikalt i det hele tatt. Helt normale holdninger som de mente alle muslimer deler eller i det minste bør dele.

Han nevnte helt konkret steining ved utroskap, dødsstraff, og segregering av menn og kvinner. Ingen unnlot å løfte sin hånd i anerkjennelse av påstanden om at dersom det står i koranen, så er det "den beste straffen". Nå er kanskje de som følger disse konferansene, en anelse mer radikale enn resten av muslimene i Norge. Men flere tusen mennesker møter opp til Islam Net`s "fredskonferanser", og utgjør en betydelig andel av Norges muslimer.

Eller er det slik at muslimer er eksepsjonelt feige, og ikke tør å vise sin mening i en gruppe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Muslimene som var i salen under denne "fredskonferansen" nylig, deler ikke din oppfatning.

https://www.youtube.com/watch?v=dvk3kjF1d68

De var tydeligvis av den oppfatning at det vi ikke-muslimske nordmenn oppfatter som utålelig ved islam, IKKE er ekstreme, radikale utslag av troen, men mainstream islam. Ikke radikalt i det hele tatt. Helt normale holdninger som de mente alle muslimer deler eller i det minste bør dele.

Han nevnte helt konkret steining ved utroskap, dødsstraff, og segregering av menn og kvinner. Ingen unnlot å løfte sin hånd i anerkjennelse av påstanden om at dersom det står i koranen, så er det "den beste straffen". Nå er kanskje de som følger disse konferansene, en anelse mer radikale enn resten av muslimene i Norge. Men flere tusen mennesker møter opp til Islam Net`s "fredskonferanser", og utgjør en betydelig andel av Norges muslimer.

Eller er det slik at muslimer er eksepsjonelt feige, og ikke tør å vise sin mening i en gruppe?

Der har du nok en stor del av grunnen. Ser selv på slektninger fra Syria som kommer på besøk her, hjemme er det skaut på uansett, og alltid gå i "klær som dekker alt", men etter et par dager i Norge er det av med skautet og på med shorts. De gjør bare det de må for å ikke stikke seg ut fra mengden slik at de ekte ekstreme kutter av dem ballene.

Anonymous poster hash: b2d1c...003

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, de er i det minste bokstavtro, etter hva jeg forstår.

Nei, WBC bryter nok bibelens ord på mange områder. De spiser sannsynligvis reker og andre slike havdyr, har på seg klær med flere ulike stoffer, osv. Det siste ser man vel hver gang de er ute og er mer korrekte kristne enn omtrent alle andre kristne i hele verden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd at Islam har så dårlig lys på seg på grunn av andre muslimer som gjerne følger deler som passer dem og ignorerer resten som står der.

Problemet er at selv såkalte moderate muslimer har ekstremt råtne holdninger, f.eks. mot homofile.

Dessuten er koranene full av ondskap, og muslimenes store forbilde Muhammed var en meget ond mann som ranet, plyndret, drepte og voldtok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Der har du nok en stor del av grunnen. Ser selv på slektninger fra Syria som kommer på besøk her, hjemme er det skaut på uansett, og alltid gå i "klær som dekker alt", men etter et par dager i Norge er det av med skautet og på med shorts. De gjør bare det de må for å ikke stikke seg ut fra mengden slik at de ekte ekstreme kutter av dem ballene.

Anonymous poster hash: b2d1c...003

Hvis det er tilfelle, så er det bare patetisk. Og egentlig tror jeg ikke noe videre på det. Islam Net`s holdnigner til disse spørsmålene er velkjente. Hvis det var så at man innerst inne tok avstand fra dem, og fra de mer eller mindre radikale imamene som inviteres for å holde foredrag, så hadde man jo ikke trengt å møte opp. Det er ikke akkurat obligatorisk fremmøte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, WBC bryter nok bibelens ord på mange områder. De spiser sannsynligvis reker og andre slike havdyr, har på seg klær med flere ulike stoffer, osv. Det siste ser man vel hver gang de er ute og er mer korrekte kristne enn omtrent alle andre kristne i hele verden.

Jeg har aldri sett noen av dem med en reke i munnviken, og for alt jeg vet, går de kun i plagg av bomull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er tilfelle, så er det bare patetisk. Og egentlig tror jeg ikke noe videre på det. Islam Net`s holdnigner til disse spørsmålene er velkjente. Hvis det var så at man innerst inne tok avstand fra dem, og fra de mer eller mindre radikale imamene som inviteres for å holde foredrag, så hadde man jo ikke trengt å møte opp. Det er ikke akkurat obligatorisk fremmøte.

Skulle gjerne vist deg bilder av det, men da forsvinner poenget med "anonym" knappen jeg velger å bruke. Du får tro hva du vil, men mange (av våre venner) er veldig "troende" rundt andre utlendinger som også er "troende". De drikker ikke alkohol der, men hos oss kan de godt ta en øl(og akevitt/konjakk), for vi er "norske" selv om pappa er fra samme land som dem.

De blir ikke tvunget til å gå dit, men de føler kansje de må fordi en av vennene har invitert dem dit. Ikke vet jeg. skremmende er det uansett, for "saueflokk" mentalitet er alltid farlig synes jeg.

Anonymous poster hash: b2d1c...003

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle gjerne vist deg bilder av det, men da forsvinner poenget med "anonym" knappen jeg velger å bruke. Du får tro hva du vil, men mange (av våre venner) er veldig "troende" rundt andre utlendinger som også er "troende". De drikker ikke alkohol der, men hos oss kan de godt ta en øl(og akevitt/konjakk), for vi er "norske" selv om pappa er fra samme land som dem.

De blir ikke tvunget til å gå dit, men de føler kansje de må fordi en av vennene har invitert dem dit. Ikke vet jeg. skremmende er det uansett, for "saueflokk" mentalitet er alltid farlig synes jeg.

Anonymous poster hash: b2d1c...003

Vel, nå snakker ikke jeg om det sosiale presset som man kan ha innad i en familie, eller når man har folk på besøk, eller at man oppfører seg anderledes hjemme enn man gjør ute.

Jeg snakker om å faktisk gå i hopetall på en "fredskonferanse" der man må betale for å høre en utenlandsk imam legge ut om hvitinger som er aper og griser og jøder som er jordens avskum og hvordan sharia og dødsstraff er det eneste rette. HVIS man ikke deler de oppfatningene i det hele tatt.

Jeg tror ikke spesielt mange av dem som var til stede på denne konferansen i all hemmelighet tok avstand fra Fahad Quereshi`s oppfatninger av hva som er rett islam.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...