Gå til innhold

Holdt på å bli påkjørt av en bil som ikke stoppet ved gangfeltet

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg var ute og jogget nå i kveld of da jeg skulle krysse en gangfelt uten trafikklys, kom det en bil kjørende som ikke stoppet, sjåføren holdt på å kjøre på meg, hadde jeg ikke stoppe på sekundet hadde jeg blitt påkjørt. Bilen kjørte videre uten å stoppe, men jeg fikk med meg de fire siste tallene på bilskiltet. Er det mulig å finne bileieren med disse tallene? Tenker å ringe til politiet i kveld for å informere om hendelsen, er forøvrig noe poeng? Tenker at denne personen som kjørte bilen ikke burde ha billappen og vil kunne skade mennesker i trafikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville ringt til politiet, absolutt! Sånne gærninger burde ikke ha lov til å kjøre rundt.

Og ja, jeg tror de kan komme et stykke med den infoen du har.

Anonymous poster hash: 72b6e...f98
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar det aldri som en selvfølge at biler stopper selv om det er gangfelt. Det er mange gærninger der ute, man bør alltid stoppe opp for å forsikre seg om at bilen stopper.

Endret av nejve
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vanskelig det der... jeg går aldri over veien før jeg ser at bilen senker farten og jeg har øyenkontakt med føreren av bilen.

Som bilist møter jeg mange som går på fortauet og bare svinger ut på fotgjengerovergangen uten å se seg for, men selvfølgelig så gjør flertallet slik som jeg gjør og går ikke før en har øyenkontakt.

Hvordan gikk du TS? Var det begynt å bli mørkt / hadde du refleks? Så du at føreren av bilen så deg? Hadde bilen for stor fart allikevel, så du burde hatt vett til å vente til den var kjørt forbi? Du skriver du jogget, jeg opplever mennesker som jogger at de vil ikke miste flyten, og dermed ofte løper rett ut i veien.

Anonymous poster hash: 4ef8c...934
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar det aldri som en selvfølge at biler stopper selv om det er gangfelt. Det er mange gærninger der ute, man bør alltid stoppe opp for å forsikre seg om at bilen stopper.

Jogget du over gangfeltet, eller gikk du?

Anonymous poster hash: 93a8a...a5e

Da jeg først skulle krysse gangfeltet kom en bil, da stoppet jeg og ventet til bilen kjørte forbi, men da jeg skulle krysse gangfeltet igjen (ja, jeg småjogget) kom det en bil i stor fart som kjørte uten å stoppe. Stoppet med engang da bilen holdt på å kjøre på meg. Sjåføren så det, men kjørte bare videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ringt til politiet, absolutt! Sånne gærninger burde ikke ha lov til å kjøre rundt.

Og ja, jeg tror de kan komme et stykke med den infoen du har.

Anonymous poster hash: 72b6e...f98

Godt å høre at andre hadde gjort det samme. Kontakter nok politiet nå i kveld, sjåføren fortjener en advarsel og gjerne en saftig bot.

Hadde forøvrig hatt mer forståelse om det hadde vært et gammelt mennesker som kjørte bilen (selv om det er like farlig), men dette var en ung mannlig person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sant. Det var jo det jeg gjorde først, men da jeg skulle krysse veien igjen, kom denne bilen uten å senke farten. Og ettersom jeg var kommet ut i veien og hadde refleks, regnet jeg med at bilen skulle stoppe. Det var jo ikke slik at personen ikke så meg. Dette er uansett ikke lov i trafikken, en sjåfør skal ikke opptre slik i trafikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg først skulle krysse gangfeltet kom en bil, da stoppet jeg og ventet til bilen kjørte forbi, men da jeg skulle krysse gangfeltet igjen (ja, jeg småjogget) kom det en bil i stor fart som kjørte uten å stoppe. Stoppet med engang da bilen holdt på å kjøre på meg. Sjåføren så det, men kjørte bare videre.

Der har du svaret ditt TS, når en bil kommer i stor fart og ikke reduserer farten ned mot gangfeltet, da prøver man ikke å gå over og nesten bli påkjørt, da venter man til bilen har passert! Man har lov til å bruke fornuft, man må ikke hevde sin rett, å dermed risikere å bli påkjørt!

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der har du svaret ditt TS, når en bil kommer i stor fart og ikke reduserer farten ned mot gangfeltet, da prøver man ikke å gå over og nesten bli påkjørt, da venter man til bilen har passert! Man har lov til å bruke fornuft, man må ikke hevde sin rett, å dermed risikere å bli påkjørt!

Det er helt greit, jeg har lært leksa mi, men det skal sies at jeg ikke oppdaget bilen før jeg var på vei til å krysse gangfeltet. Jeg så ikke bilen først, men bileieren så meg. Og hvilken kompetent sjåfør er det som ikke stopper ved et gangfelt hvor vedkommende har vikeplikt og attpåtil når han ser at det befinner seg et menneske ved området? Er det forsvarlig og en oppførsel som er akseptabel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har også et ansvar som fotgjenger.

Du skal stoppe ved gangfeltet og se deg for, hvis du ikke venter til bilen har stoppet helt så skal du i hvertfall vente til du ser at føreren har sett deg og senker farten sin.

Hvis du kun hadde en liten refleks på buksa di så er det ikke sikkert han hadde sett deg. At han kjørte videre kan jo også være pga sjokket etter at ei dame bare plutselig jogga ut i gata forran bilen hans (fra hans ståsted).

Jeg forsvarer ikke føreren av bilen her, jeg vet ikke hva han så eller ikke og hvor mye du så deg for og tenkte før du jogga ut i gata, men jeg er bilfører selv og syns det er utrolig slitsomt med folk som ikke gir bilførere en sjangse til å legge merke til de engang før de hopper ut i gata forran meg. Det har gjort så jeg har foten over bremsen når jeg kjører i områder med fortau fordi jeg er livredd for at noen skal hoppe ut forran bilen min slik at jeg ender opp med å skade de.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt greit, jeg har lært leksa mi, men det skal sies at jeg ikke oppdaget bilen før jeg var på vei til å krysse gangfeltet. Jeg så ikke bilen først, men bileieren så meg. Og hvilken kompetent sjåfør er det som ikke stopper ved et gangfelt hvor vedkommende har vikeplikt og attpåtil når han ser at det befinner seg et menneske ved området? Er det forsvarlig og en oppførsel som er akseptabel?

Ser du gjennom andres øyne?

Hvordan kan du vite at føreren så deg før du hoppa ut i veien? Og du sier selv at du ikke så deg for, hvorfor forventer du at bilføreren ser den lille refleksen din når du ikke klarer å se to store lys som kommer mot deg?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan du vite at bileieren så deg, om du ikke så på ham, og så at han så på deg?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bot får han iallefall ikke. I verste fall får han en telefon med en advarsel. Det var det som skjedde med en kompis av meg.

Anonymous poster hash: 0cd1f...fe6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Amber Rose

Hvordan kan du vite at bileieren så deg, om du ikke så på ham, og så at han så på deg?

Ja, hvis det var mørkt ble hun sannsynligvis blendet av billysene og så garantert ikke inn i bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den forstår jeg! Jeg er livredd for å gå over gangfelt, kan ikke gå før jeg vet om sikkert at alle bilene har stoppet. Det er så mange folk der ute som kjører fort og ikke gidder å stoppe for folk!

Var en gang jeg stod å så på begge sider.. det var absolutt ingen biler der! Var vel nesten på midten da en bil kommer i full fart og treffer meg nesten. Fordi det er en sving hundre meter oppi veien og jeg burde ha sett den. De må nesten ha kommet i 100. Det er rett og slett skummelt.

Anonymous poster hash: 0d693...7e1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...