Gå til innhold

Er det spesielle mennesketyper som tenner på BDSM?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja, det stemmer sikkert for veldig mange. For veldig mange stemmer sikkert det motsatte også. Men det finnes så mange ulike måter å praktisere BDSM på, så mange ulike mennesker som praktiserer det, og utallige variasjoner av det å være dominant, underdanig eller begge deler at jeg har null og niks tro på at man kan sette de ulike rollene i slike bokser, og jeg skjønner ikke helt hvor denne trangen til å definere en så stor og variert gruppe mennesker kommer fra.

Nå var det fantasien jeg spurte om da.

Dragningen... Spenningen.. Den som flere har sagt de har hatt siden barnsben av.

Det er da ikke alle som på død å liv skal leve ut alle fantasier.

Poenget mitt var at alle kanskje heller til den ene eller andre veien.

Poenget til trådstarter var vel heller ikke å sette folk i båser, Men hva er det som GJØR det? at vi er som vi er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Raindrops

Nå var det fantasien jeg spurte om da.

Dragningen... Spenningen.. Den som flere har sagt de har hatt siden barnsben av.

Det er da ikke alle som på død å liv skal leve ut alle fantasier.

Poenget mitt var at alle kanskje heller til den ene eller andre veien.

Poenget til trådstarter var vel heller ikke å sette folk i båser, Men hva er det som GJØR det? at vi er som vi er?

Spiller ingen rolle for meg om du mente fantasi eller virkelighet, jeg synes fortsatt det blir for generaliserende. Og det var ikke trådstarter jeg siktet til, det var deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva er det som GJØR det? at vi er som vi er?

Arv og miljø. Rette impulser på rette tidspunkt med rette genmateriell pleier å gjøre jobben :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At man møter noen som har lyst til å prøve noe, og så sier man greit, også tenner man på det og syns det er fantastisk digg. Kanskje fordi man ser hvor mye han tenner? Kanskje fordi det oppleves godt? Men IKKE fordi jeg har en diagnose....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en teori om det de sterke personlighetene som har de underdanige fantasiene, og de svake som har de dominante.

Det stememr for min del, og de fleste jentene jeg har spurt.

Hva mener dere?

Det er mange som mener at mennesker med mye ansvar er mer tilbøyelige til å være underdanige, men det stemmer ikke alltid etter min erfaring. Det ville jo også vært merkelig, ettersom mange har hatt fantasiene helt siden barndommen.

Jeg tror jeg må vite litt mer om hva du definerer som svake og sterke personligheter før jeg kan svare på om teorien din stemmer for min del. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det å skulle "diagnostisere" menneskers tenningsmønster er en særs skremmende ting. For noen år tilbake kom filmen Secretary, som bygget opp under oppfatningen om at kvinner som liker å bli rist og dasket, er selvskadere med store psykiske problemer.

Etter dette var det mye fokus på at kvinner som meg trenger både hjelp, veiledning og helst intensiv terapi.

Det jeg trenger, er å bli bundet til senga og rundpult, uten at det betyr noe annet enn at jeg tenner på akkurat det.

Kan typen din ta med ett par kjekkaser også?? :D My kind of a cup of tea..... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror jeg må vite litt mer om hva du definerer som svake og sterke personligheter før jeg kan svare på om teorien din stemmer for min del. :)

Du vet, de som alltid sier ja, lar seg utnytte, dumsnille, "unnskyld at jeg er til" mennesker. Lav selvtillit.

De er de svake.

Så har du de som aldri gir seg, ikke lar seg knekke av motgang, har sine egne meninger og ikke firer på krava.

En høyst subjektiv definisjon, Har overhodet ingen dokumentasjon :icon_lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en teori om det de sterke personlighetene som har de underdanige fantasiene, og de svake som har de dominante.

Det stememr for min del, og de fleste jentene jeg har spurt.

Hva mener dere?

Det er jo bare tøys.

I min bdsm-bekjentskapskrets er alle sterke personligheter, det er slike mennesker jeg liker å omgås. Men hvem av dem som er dom, sub eller switch er hipp som happ - og umulig å plukke ut uten å faktisk spørre personen.

"Lar seg utnytte, dumsnille, unnskyld-at-jeg-er-til-mennesker", som du kaller det, vil neppe fungere i den dominante rollen - og generelt ikke i bdsm-scenen. Det krever sterk rygg å ta på seg det ansvaret, uansett hvilken side av pisken en er på.

Anonymous poster hash: 143e6...b7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt. Men noen av de jeg kjenner som liker BDSM er/har vært psykisk syke, og/eller hører på metal.



Anonymous poster hash: d1cf4...894
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt. Men noen av de jeg kjenner som liker BDSM er/har vært psykisk syke, og/eller hører på metal.

Anonymous poster hash: d1cf4...894

Ingen av de jeg kjenner som driver med bdsm er/har vært psykisk syke og/eller hører på metal :)

Men klart, det er alle slags mennesker som liker og tenner på bdsm, så også noen som har psykiske problem eller er metal-heads. Akkurat som i befolkningen ellers.

Anonymous poster hash: 143e6...b7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Det er jo bare tøys. I min bdsm-bekjentskapskrets er alle sterke personligheter, det er slike mennesker jeg liker å omgås. Men hvem av dem som er dom, sub eller switch er hipp som happ - og umulig å plukke ut uten å faktisk spørre personen. "Lar seg utnytte, dumsnille, unnskyld-at-jeg-er-til-mennesker", som du kaller det, vil neppe fungere i den dominante rollen - og generelt ikke i bdsm-scenen. Det krever sterk rygg å ta på seg det ansvaret, uansett hvilken side av pisken en er på. Anonymous poster hash: 143e6...b7c

Jeg kan til fulle bekrefte det av ditt svar som jeg har markert med fete typer.

En god dom er i komplett balanse. Omsorgsfull (i motsetning til hva jeg opplever at mange synes tro), påpasselig og med meget stor/all fokus på sin sub's grenser og nytelse ved å glede sin dom.

Også om man ikke trekkes til SM lek i sin dom legning vil grunntrekkene for en god dom være som beskrevet over.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops

Du vet, de som alltid sier ja, lar seg utnytte, dumsnille, "unnskyld at jeg er til" mennesker. Lav selvtillit.

De er de svake.:

Når du beskriver det på denne måten virker det som om du tror dominans først og fremst handler om å få ut frustrasjoner man ikke kan eller tør og få ut i virkeligheten. At forholdet man har til sin underdanige er å bruke vedkommende som fysisk og psykisk søppelbøtter for sine egne issues. Det er langt ifra slik jeg har oppfattet "mine" dominante, selv om det er begrenset hva jeg vet om deres innerste tankegang.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du vet, de som alltid sier ja, lar seg utnytte, dumsnille, "unnskyld at jeg er til" mennesker. Lav selvtillit.

De er de svake.

Så har du de som aldri gir seg, ikke lar seg knekke av motgang, har sine egne meninger og ikke firer på krava.

En høyst subjektiv definisjon, Har overhodet ingen dokumentasjon :icon_lol:

Jeg ser for meg et menneske med lav selvtillit og 'unnskyld at jeg er til'-holdning som plutselig kaster av seg Clark Kent-brillene, slutter å stamme, fikle med nøklene sine og rødme - og med ett er Superdominant med laserblikk og redskapsbelte med håndjern, tau, pisk og leketøy.

Det er en underholdende tanke, men det stemmer ikke helt med min virkelighet. De dominante jeg kjenner har sterke personligheter. Det har de underdanige også.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser for meg et menneske med lav selvtillit og 'unnskyld at jeg er til'-holdning som plutselig kaster av seg Clark Kent-brillene, slutter å stamme, fikle med nøklene sine og rødme - og med ett er Superdominant med laserblikk og redskapsbelte med håndjern, tau, pisk og leketøy.

Det er en underholdende tanke, men det stemmer ikke helt med min virkelighet. De dominante jeg kjenner har sterke personligheter. Det har de underdanige også.

I rest my case :)

Jeg forstår at jeg har tatt feil.

Takk til både deg og Raindrops.. Nyttig info..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt. Men noen av de jeg kjenner som liker BDSM er/har vært psykisk syke, og/eller hører på metal. Anonymous poster hash: d1cf4...894

Er ikke det en vanlig fordom?

Anonymous poster hash: a626d...b59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er nokså sær og spesiell, samt at jeg har overdose av "bagasje". Tenner på å være submissive og å bli ydmyket. Så i mitt tilfelle stemmer det at spesielle mennesker tenner på BDSM. :)

Jeg hører for øvrig også mest på metal og rock, og jeg sliter periodevis med psyken.

Lucky me! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenner på å dominere damer, gjerne foran typen hennes som er bundet til en stol. Jeg vil beskrive meg selv som en helt gjennomsnittlig narsisistisk drittsekk som liker et glass vin i godt selskap og gjerne tur i skog og mark.

Forøvrig elsker jeg Mozart, pønk og køntri. Kompleks, dual og uhelbredelig ironisk :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenner for øvrig også på å bli bundet fast i en stol mens jeg må se på at typen har sex med ei annen for så å beordre meg til å tilfredsstille de begge to med munnen min og så videre.

Tror jeg er cuckold-kvinne!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenner for øvrig også på å bli bundet fast i en stol mens jeg må se på at typen har sex med ei annen for så å beordre meg til å tilfredsstille de begge to med munnen min og så videre.

Tror jeg er cuckold-kvinne!! :D

Cuckette my love Cuckette ;)

Hva ligger i og så videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...