Gå til innhold

Operere ansiktet smalere


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Michelet

Så rart at dere synes det er fint med brede kinnben. Jeg klarer ikke å synes det. F.eks. Mariel Hemingway. Søsteren Margaux, med et smalere ansikt, var jo mye penere.

Selv har jeg aldri håret oppsatt, og jeg sykler heller ikke, fordi jeg hater det når vinden blåser håret helt vekk fra ansiktet. Passer på å ha langt hår hengende ned langs ansiktet, for å få det til å se litt smalere ut.

TS

Anonymous poster hash: 14171...cd0

Synes hun i første linken var like mye(om ikke mer!) attraktiv enn hun i andre linken.

Høres ut som en veldig komplisert og risikofyllt operasjon,ville tenkt meg om mange ganger før jeg tok det steget!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest navnelapp

Eg syns dette høyrest veldig risikabelt ut på mange måtar. Ein ser seg lett blind på sitt eige ansikt, og tankar myldrar og gjer at kompleks for enkelte ting ein ikkje likar kjem heilt ut av proposjonar. Det er jo ikkje sikkert at akkurat du blir penare med eit smalare ansikt for det om Margaux Hemingway vart det? For meg høyrest dette ut som ein fiks ide som er utløyst av for mykje stirring i speilet og studier av selfies. Eg skulle for din del ønske at nokon som bryr seg om deg kunne snakke deg ut av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor i Sør-Korea, og ja det er veldig vanelig her, bilder av ansiktformkirurgi på nesten hver buss her/gatehjørne. Tror det kalles facial bone contouring. Legene her er utrolig flinke, 2 av 3 damer her har gjort ett eller annet, og fjes/øyne er vanelig,

Personelig ser jeg ikke noe galt i å fikse fjeset enn å ta vekk fett på magen osv, mer drastisk ja, men begge deler går jo på selvfølelse og selvtilitt. Muligens jeg har bodd her for lenge hmm



Anonymous poster hash: e86e2...635
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg trur uttrykket er "høge kinnbein" og ikkje "breie kinnbein", og grunnen til det er at ein reknar høge kinnbein som eit vakkert trekk. Eg må seie eg syntest Mariel Hemingway var mykje flottare enn Margaux, ho fyrste hadde særpreg.

Nei. Brede kinn bein og høye kinnbein er to forskjellige ting. Høye- er hvor høyt i ansiktet de er plassert og brede- er hvor mye bredde på tvers de tilfører ansiktet

Anonymous poster hash: b2e99...e38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

unnskyld? og hvilken grunn er det? fordi asiatiske kvinner og leger er dumme?

Anonymous poster hash: b2e99...e38

Nei, fordi asiatere har som regel et ganske skarpt og likt syn på hva som er vakkert. Ansiktet skal være V, kinnbeina skal ikke være for brede, de skal ha små ansikter og store øyne. Det er mer fasit på hva som er det ideele utseendet, og asiatere har som regel ganske like trekk, og da blir forskjellige operasjoner mer vanlig og akseptert i den delen av verden. Sør-Korea, Japan og Kina kommer ikke langt etter USA på kosmetisk kirurgi raten. De har til og med en omfattende operasjon som forlenger beina på de (!), men det er egentlig ikke lovlig.

Har en del venner som er fra forskjellige deler av Asia, og de har ofte komplekser for ting som små pupper, brede kinnbein og det at de har små øyne. I all sannhet er de utrolig vakre begge to, men har fått for seg at et vestern utseende er å foretrekke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

unnskyld? og hvilken grunn er det? fordi asiatiske kvinner og leger er dumme?

Anonymous poster hash: b2e99...e38

Nei - fordi om dette var et type inngrep det var etterspørsel etter, og et inngrep som var gjennomførbart med gode resulateter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, fordi asiatere har som regel et ganske skarpt og likt syn på hva som er vakkert. Ansiktet skal være V, kinnbeina skal ikke være for brede, de skal ha små ansikter og store øyne. Det er mer fasit på hva som er det ideele utseendet, og asiatere har som regel ganske like trekk, og da blir forskjellige operasjoner mer vanlig og akseptert i den delen av verden. Sør-Korea, Japan og Kina kommer ikke langt etter USA på kosmetisk kirurgi raten. De har til og med en omfattende operasjon som forlenger beina på de (!), men det er egentlig ikke lovlig.

Har en del venner som er fra forskjellige deler av Asia, og de har ofte komplekser for ting som små pupper, brede kinnbein og det at de har små øyne. I all sannhet er de utrolig vakre begge to, men har fått for seg at et vestern utseende er å foretrekke.

Høres ut som om det har nøyaktig det samme skjønnhetsidealet som i vesten.

Kan ikke se at store kinn, små øyne, store ansikter regnes for å være så attraktivt her heller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, fordi asiatere har som regel et ganske skarpt og likt syn på hva som er vakkert. Ansiktet skal være V, kinnbeina skal ikke være for brede, de skal ha små ansikter og store øyne. Det er mer fasit på hva som er det ideele utseendet, og asiatere har som regel ganske like trekk, og da blir forskjellige operasjoner mer vanlig og akseptert i den delen av verden. Sør-Korea, Japan og Kina kommer ikke langt etter USA på kosmetisk kirurgi raten. De har til og med en omfattende operasjon som forlenger beina på de (!), men det er egentlig ikke lovlig.

Har en del venner som er fra forskjellige deler av Asia, og de har ofte komplekser for ting som små pupper, brede kinnbein og det at de har små øyne. I all sannhet er de utrolig vakre begge to, men har fått for seg at et vestern utseende er å foretrekke.

Dette er kjent.

Og det må jo de få lov til? Synes at jeg selv skal kunne bestemme om jeg ønsker å gjøre beina mine lengre eller ikke eller ansiktet bredere eller smalere uten at noen skal komme å fortelle meg at sånn og sånn er akseptert men ikke slik og slik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om det har nøyaktig det samme skjønnhetsidealet som i vesten.

Kan ikke se at store kinn, små øyne, store ansikter regnes for å være så attraktivt her heller

Det er nå heller det at de føler de sitter på fasiten, nordmenn har mer mangfold i hvordan de ser ut, både i farger og i trekk, så vi har som regel ikke de samme, delte kompleksene for utseendet som asiaterne har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er kjent.

Og det må jo de få lov til? Synes at jeg selv skal kunne bestemme om jeg ønsker å gjøre beina mine lengre eller ikke eller ansiktet bredere eller smalere uten at noen skal komme å fortelle meg at sånn og sånn er akseptert men ikke slik og slik

Det er en livsfarlig operasjon som kan skade både nerver og muskler, derfor er det ulovlig, eller gjøres på svært få plasser. Det er ikke ulovlig fordi folk skal bestemme hvordan andre skal se ut, men fordi de fleste plastiske kirurger ikke vil utføre operasjoner som kan føre til store, livsomfattende komplikasjoner senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nå heller det at de føler de sitter på fasiten, nordmenn har mer mangfold i hvordan de ser ut, både i farger og i trekk, så vi har som regel ikke de samme, delte kompleksene for utseendet som asiaterne har.

Det er ikke jeg enig i. Vi har mangfold (det har de også), men det er likevel en viss type utseende utfra dette mangfoldet som regnes for å være penere enn andre og det er nettopp den typen ansiktstrekk du ramset opp i det andre innlegget ditt. Fasiten er den samme uansett hvor man kommer fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en livsfarlig operasjon som kan skade både nerver og muskler, derfor er det ulovlig, eller gjøres på svært få plasser. Det er ikke ulovlig fordi folk skal bestemme hvordan andre skal se ut, men fordi de fleste plastiske kirurger ikke vil utføre operasjoner som kan føre til store, livsomfattende komplikasjoner senere.

En vanlig facelift eller øyelokkplastikk har akkurat samme type risiko og disse er "godkjent" i vesten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ikke at det er snakk om "mye" penere! Det er greit å foretrekke den ene fremfor det andre,men skal du virkelig legge deg under kniven for å bli "litt finere? Syns det høres ut som en farlig operasjon jeg,men har ikke settet meg mye i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En vanlig facelift eller øyelokkplastikk har akkurat samme type risiko og disse er "godkjent" i vesten.

Når det gjelder noe så omfattende som å knekke opp og forlenge bein kan det føre til nerveskader, ujevn vekst av bein, hofte problemer og til og med lammelser. Nei, det er ikke like trygt som øyelokkplastikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder noe så omfattende som å knekke opp og forlenge bein kan det føre til nerveskader, ujevn vekst av bein, hofte problemer og til og med lammelser. Nei, det er ikke like trygt som øyelokkplastikk.

Risiko for å bli blind, nerveskader i ansiktet av facelifts og lammelser og skade øyemuskulaturen slik at øynene ikke kan lukke seg veier i min bok like mye som risiko for lammelser i bena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er selvsagt opp til deg. Jeg forstår tenkningen din men jeg håper du er klar over hvor stor prosedyre det er.

Alle ben i kroppen henger jo sammen i en struktur så du vil ikke kunne "omdefinere ansiktet". I det hele tatt er det langt lettere å "legge til" ting på kroppen kosmetisk enn det er å fjerne. Du vil heller ikke ha muligheten til å rette opp dersom ting går galt eller du ikke er fornøyd.

Det at denne typen operasjoner knapt er tilgjengelig i Europa og USA sier faktisk noe. Hvis du virkelig planlegger dette anbefaler jeg deg å ta en tur til en av de ypperste klinikkene i London, New York eller L.A. og snakke med en kirurg der. Hvis de ikke tilbyr det, vil jeg ikke anbefale deg å gjøre det.



Anonymous poster hash: 270ac...31d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg ville ikke dratt til England eller USA for å gjøre kosmetiske inngrep!!! Hvis du skal gjøre denne prosedyren ville jeg dratt hvor de faktisk er speialisert innenfor det, og har utøvd denne prosedyren mange ganger! Ikke alt fra Usa og England er bra.



Anonymous poster hash: ca24e...0b4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa ikke dra til USA eller England for å gjøre det, de gjør det jo sjelden uansett. Jeg sa for å forhøre meg. Sannsynligvis kan de fortelle TS realiteten - at det er en altfor risikofylt operasjon.



Anonymous poster hash: 270ac...31d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo det du sier, at de er de beste fordi hvis de ikke tilbyr det så bør TS ikke gjøre det. Hvis Ts bare skal reise til usa eller england for å ta seg en prat kan ts likegjerne gjøre det i norge eller enda enklere, google det



Anonymous poster hash: ca24e...0b4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er rett og slett trist at du vil forandre så mye av særpreget i ditt ansikt. Ja, jeg skjønner at du ikke liker slik du er i utganspunktet, men de fleste av oss er missfornøyd med et eller annet i utseende vårt. Er svært få jeg har møtt i alle fal som er det. Men, jeg har møtt flere som har lært å akseptere at det skal være et mangfold, at vi alle skal være forskjellige. Noen er penere, mer "perfekte" enn andre, noen har en gildere personlighet osv. Det er en meget stort inngrep, og det kan få drastige følger. Tenk deg veldig om. Prøv å sett pris på de tingene du har og innse at vi ikke er ment å være såkalt perfekte! ( det er jo også øyet som ser som avgjør dette)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...