Gå til innhold

Operere ansiktet smalere


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har i mange år vært misfornøyd med at ansiktet mitt er for bredt med kraftige kinnben. Skulle ønske ansiktet var smalere.

Utrolig nok går det an å operere ansiktet smalere, fant jeg ut for ikke så lenge siden. I Sør-Korea, plastikkirurgiens Mekka, så er det ganske vanlig å operere ansiktet smalere/mindre med å redusere ("skjære bort" litt av) kinnbena og/eller kjevebenet. Har ganske stor effekt.

Søren, dette fristet meg. Har ikke penger nå, men om jeg vinner i lotto, tror jeg at jeg at jeg vil ta meg en tur. Synd ikke slike operasjoner er vanlig i Europa. Jeg er vel ikke den eneste som synes ansiktet er for kraftig. Noen flere der ute?

Vet at noen nå blir veldig sjokkerte av å høre om denne typen operasjon, men det er jo egentlig ikke noe rarere enn at noen opererer kjønnsleppene. Folk har bare ikke hørt om denne type ansiktsoperasjon her.



Anonymous poster hash: 14171...cd0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo en veldig komplisert operasjon, er du sikker på at det er verdt det?



Anonymous poster hash: ca24e...0b4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes brede kinnbein er kjempepent, jeg da...

Men for all del - det er ditt ansikt og ditt liv. Jeg sparer selv opp til et kosmetisk inngrep, så jeg skal ikke dømme noen. Men jeg har alltid sett på mine brede kinnbein som noe pent, iallfall etter jeg ble kvitt valpefettet og ikke lenger så så blubby ut i ansiktet. :)



Anonymous poster hash: 59a90...5e7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså at de skraper ned kjevebeinet ditt for å gi deg en såkalt "V" fasong? Ikke ta lett på den operasjonen. Har forresten selv brede kinnbein, og ser på det som et av mine sterkeste trekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, dette er vel ikke svaret du håper på, men hvis jeg var deg ville jeg prøvd å gå ned 5 kg og se om det ble en stor forskjell. Det er mange som synes de får en helt annen ansiktsform ved å gå ned noen kilo. Vet ikke med deg, men det er langt billigere i hvert fall :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så rart at dere synes det er fint med brede kinnben. Jeg klarer ikke å synes det. F.eks. Mariel Hemingway. Søsteren Margaux, med et smalere ansikt, var jo mye penere.

Selv har jeg aldri håret oppsatt, og jeg sykler heller ikke, fordi jeg hater det når vinden blåser håret helt vekk fra ansiktet. Passer på å ha langt hår hengende ned langs ansiktet, for å få det til å se litt smalere ut.

TS



Anonymous poster hash: 14171...cd0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, dette er vel ikke svaret du håper på, men hvis jeg var deg ville jeg prøvd å gå ned 5 kg og se om det ble en stor forskjell. Det er mange som synes de får en helt annen ansiktsform ved å gå ned noen kilo. Vet ikke med deg, men det er langt billigere i hvert fall :)

Det vil ikke gjøre å stor forskjell, da jeg er forholdsvis slank i utgangspunktet. Det er nok den kraftige benstrukturen som buler ut.

TS

Anonymous poster hash: 14171...cd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som en mye mer komplisert operasjon enn "bare" å operere kjønnsleppene. Du burde ikke legge deg under kniven om det ikke er absolutt nødvendig. Jeg opererte for overbitt og fikk da kjeven kuttet opp og dyttet litt frem, har slitt en del med smerte i kjeven i ettertid og har ikke fått tilbake all følsomhet på noen plasser.. Det var en stor operasjon, måtte blant annet fjerne visdomstenner før, noe jeg regner med du og må gjøre, kjevelås i over en måned, og hovenhet i flere måneder, så det er ikke bare bare med en hake/kjeve operasjon.
Du må bare lære deg å akseptere den du er, gå til frisøren, en ny hårsveis kan gjøre veldig mye for ansiktsformen,



Anonymous poster hash: 4b97d...caf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde gjerne operert ansiktet smalere, i tillegg til nesen, og endret leppene og gjort øynene større. :ler:

Smalt ansikt er veldig fint på kvinner, jeg skjønner deg godt TS. Syntes bred kjeve får kvinner til å se maskuline ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ganske smalt ansikt, og skulle faktisk ønske det var bredere, samt at jeg hadde markerte kinnbein. Man vil ha det man ikke har...



Anonymous poster hash: 99efb...a88
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel en grunn til at dette ikke gjøres i eurpoa.. Men har du fått vurdert av en proff stylist ifht hårfrisyre og sminke? Det er utrolig hva feil og riktig frisyre og sminke gjør med et ansikt. :blomst:

Endret av Cessa74
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så rart at dere synes det er fint med brede kinnben. Jeg klarer ikke å synes det. F.eks. Mariel Hemingway. Søsteren Margaux, med et smalere ansikt, var jo mye penere.

Selv har jeg aldri håret oppsatt, og jeg sykler heller ikke, fordi jeg hater det når vinden blåser håret helt vekk fra ansiktet. Passer på å ha langt hår hengende ned langs ansiktet, for å få det til å se litt smalere ut.

TS

Anonymous poster hash: 14171...cd0

Mariel er mindre pen pga de andre ansiktstrekkene som ikke er like fine som hos søsteren. Munn og lepper. Synes jeg.

Jeg har også lest om og vurdert slik kirurgi i asia, fordi jeg selv har det samme som deg. Jeg vurderer å gjøre kjeven mindre med Botox først (google Botox jaw reduction) og se om jeg liker formen før jeg gå til mer drastiske steg. er enig i at kinnbein og kjeve har mye å si for ansiktets skjønnhet. I mellomtiden har jeg blitt ganske god på contouring og synes at det hjelper mye. Jeg bruker mørk skygge, ikke bare under kinnbeina, men også halvveis oppå dem og i området før kinnbeinet går over i håret. Det gjør kinnbeina mindre/mindre brede, men skarpere og høyere.

Anonymous poster hash: b2e99...e38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel en grunn til at dette ikke gjøres i eurpoa.. Men har du fått vurdert av en proff stylist ifht hårfrisyre og sminke? Det er utrolig hva feil og riktig frisyre og sminke gjør med et ansikt. :blomst:

unnskyld? og hvilken grunn er det? fordi asiatiske kvinner og leger er dumme?

Anonymous poster hash: b2e99...e38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også lest om og vurdert slik kirurgi i asia, fordi jeg selv har det samme som deg. Jeg vurderer å gjøre kjeven mindre med Botox først (google Botox jaw reduction) og se om jeg liker formen før jeg gå til mer drastiske steg. er enig i at kinnbein og kjeve har mye å si for ansiktets skjønnhet. I mellomtiden har jeg blitt ganske god på contouring og synes at det hjelper mye. Jeg bruker mørk skygge, ikke bare under kinnbeina, men også halvveis oppå dem og i området før kinnbeinet går over i håret. Det gjør kinnbeina mindre/mindre brede, men skarpere og høyere.

Anonymous poster hash: b2e99...e38

Jeg har ikke bred kjeve, men passelig avrundet hakeform, så det er i grunnen bare kinnbena jeg vil smalne. Håper det lar seg gjøre en gang. :)

Jeg har ikke prøvd contouring, men jeg bruker rouge hver dag da, og det hjelper jo litt på.

TS

Anonymous poster hash: 14171...cd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har ikke bred kjeve, men passelig avrundet hakeform, så det er i grunnen bare kinnbena jeg vil smalne. Håper det lar seg gjøre en gang. :)

Jeg har ikke prøvd contouring, men jeg bruker rouge hver dag da, og det hjelper jo litt på.

TS

Anonymous poster hash: 14171...cd0

Ja, jeg skjønte det. Nevnte bare Botoxløsningen i tilfelle det også var aktuelt.

Contouring bør du lære deg hvis du har kinnbein som problemområde. Det hjelper! Og har blitt en del av min daglige rutine. Jeg føler nemlig at contouring gjør ansiktet mitt flere hakk finere fordi det forfiner strukturen.

I motsetning til de fleste oppskrifter på internett om contouring hvor man får beskjed om å legge skyggen under kinnbenet, så legger jeg skyggen også litt opp på selve kinnbenet (som gjør at den "bendelen" som stikker ut tones ned og blir mindre fremtredende) før jeg legger rouge over og blander også litt rouge med den mørke delen på kinnbenet for å binde det hele sammen. Det funker faktisk veldig bra. Jeg føler at rouge alene, på meg ihverfall, bare fremhever de brede kinnbeina enda mer.

Anonymous poster hash: b2e99...e38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv smalt ansikt med v fassong kinnbein og jeg synes brede runde kinnbein er attraktivt. Det er vel sånn at det motsatte kan være det som tiltrekker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg trur uttrykket er "høge kinnbein" og ikkje "breie kinnbein", og grunnen til det er at ein reknar høge kinnbein som eit vakkert trekk. Eg må seie eg syntest Mariel Hemingway var mykje flottare enn Margaux, ho fyrste hadde særpreg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...