Gå til innhold

Spørsmål ang. kropp! (Bilde)

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kjempefin kropp, egentlig ingenting å klage på. Ville bare fått bort det veldig lille fettet ved navlen, men vedkommende(du?) burde ikke gå mer ned i vekt likevel.

Anonymous poster hash: da6cf...8ca

:hakeslepp:

OMG, er det rart det er mye spiseforstyrrelser rundt om?

Anonymous poster hash: 604e3...549

• Liker 13
Videoannonse
Annonse
Skrevet

1. Hva ville du vært fornøyd med om du hadde denne kroppen?

Nei, abolutt ikke!

2. Hva ville du ikke vært fornøyd med?

ALTFOR tynn. Minner meg om et levende skjelett (om det er mulig da) Tynn mage, ekstremt tynne lår og veldig synlig kragebein.

3. Hvilken kroppsform vil du si at denne kroppen har?

Skjelett

4. Hva synes du om den? Helt ærlig!

Lite pen!

Anonymous poster hash: ee1cf...d4f

Anonymous poster hash: 79197...6f9

• Liker 2
Skrevet

:hakeslepp:

OMG, er det rart det er mye spiseforstyrrelser rundt om?

Anonymous poster hash: 604e3...549

Det er vel en like rar og forstyret kommentar det som du siterer som den personen som skrev at ts lignet et skjelett. Spiseforstyrrelser handler like mye om overspising og tvangsspising som om anoreksi, så å hevde at en slik kommentar er grunnen til anoreksi, kan en vel hevde at skjellet kommentarene er opphavet til tvangsspising?

Ang kroppen i HI: :wow: bodylishes er min mening om den, det finnes mange vakre kropper i mange vakre størrelser, dette er en vakker kropp i en størrelse. For å si som man sier i mange andre kropps tråder: hadde jeg hatt denne kroppen hadde jeg godt naken over alt.

Skrevet

At den er sylslank og veldig veltrent

At den er litt for "rett" og at lårene er litt for tynne. Hadde nok savnet litt mer timeglass-former.

Tynn og atletisk

Litt for tynn, men ser ikke sykelig tynn ut. Går innenfor "normal fin kropp" for min del.

Hilsen dame som selv er overvektig (siden folk på Kåge alltid lurer på hvilken kropp man har selv når man svarer)

Anonymous poster hash: ac7b9...0be
  • Liker 1
Skrevet

Jeg kan dessverre ikke svare for da blir jeg bare beskyldt for å være misunnelig og bitter.

• Liker 2
Skrevet

haha, mye "skinnyhate" på KG. Det der er en vakker kropp, liker spesielt hoftebeina og de små puppene, selv om det ser ut som bhen ikke passer.

• Liker 3
Skrevet

Veltrent

For tynn og beinete, for liten rumpe og lår, og ville hatt litt mer innsving i midjen i forhold til alt annet

Atletisk

Fin men for beinete og tynn og for lite kvinnelige former

2w4mnts.jpg

Anonymous poster hash: ee1cf...d4f

Anonymous poster hash: eda1c...e97

Skrevet
kan en vel hevde at skjellet kommentarene er opphavet til tvangsspising?

Nei, da vet du lite om mekanismene bak overspising/tvangsspising. Uansett hvor mye komplekser en tynn person kan ha for kroppen sin, vil alltid tynn, slank og veltrent være idealet. Ingen får så store komplekser for å være tynn at de overspiser seg tjukk, det må i såfall skje svært sjeldent. Å kontrollere vekta (og livet sitt) ved å sulte seg er en mekanisme bak anoreksia. Mekanismene bak overspising er ikke komplekser for en tynn kropp, men tvert i mot å forsøke å dekke over problemene ved å spise. Man trøstespiser bort følelsene sine. Når man da blir overvektig, fortsetter man å spise fordi man føler seg uglesett og jævlig i samfunnet. Man har ikke kontroll i andres øyne og blir sett ned på. Da får man enda en grunn til å døyve følelsene ved å spise feil mat eller for mye mat.

Hvor mange jenter overspiser og sitter i sofaen fordi de prøver å gjøre seg selv lubben eller overvektig kontra de som teller kalorier, sulter seg og trener iherdig for å gå ned i vekt eller holde seg tynn? Det finnes thinspiration i massevis men det finnes ikke noen lignende oppmuntring til å legge på seg med mindre det er snakk om undervektige som behandles for sterk undervekt og spiseforstyrrelser. Det står aldri i dameblader "hvordan spise deg større på to uker" eller "slik får du den frodige og lubne drømmekroppen". Vi vet alle hvorfor: tynt og veltrent betyr å være vakker og ha kontroll på livet sitt. Man fråtser ikke.

Men du må gjerne vise til eksempler på at folk har blitt inspirert til å spise seg tjukk ved å se bilder av overvektige eller lubne mennesker.

• Liker 2
Skrevet

Formen på skuldrene og kragebeinet, ellers ingenting.

Midjen, lårene, knærne, armene - veldig tynt. Alt, så og si.

Omvendt triangel. Brede skuldre og smale hofter.

Synes ikke dette er en fin kropp. For tynn og formløs. Har vært tynn hele livet selv, og blitt mobbet for det, så for meg er en slik kropp ikke pen i det hele tatt. Med mer fett på kroppen hadde den vært flott, mener jeg.

• Liker 1
Skrevet

Men du må gjerne vise til eksempler på at folk har blitt inspirert til å spise seg tjukk ved å se bilder av overvektige eller lubne mennesker.

...Eller at folk spiser seg tjukke fordi de har fått stygge kommentarer om den tynne kroppen sin.

• Liker 3
Skrevet

for lubben kunne aldri vært fornøyd!!! midjen er på lik linje som hoftene så og si, ekkelt. fine kragebein :)

Anonymous poster hash: fa74c...ab2
Skrevet

Nei, da vet du lite om mekanismene bak overspising/tvangsspising. Uansett hvor mye komplekser en tynn person kan ha for kroppen sin, vil alltid tynn, slank og veltrent være idealet. Ingen får så store komplekser for å være tynn at de overspiser seg tjukk, det må i såfall skje svært sjeldent. Å kontrollere vekta (og livet sitt) ved å sulte seg er en mekanisme bak anoreksia. Mekanismene bak overspising er ikke komplekser for en tynn kropp, men tvert i mot å forsøke å dekke over problemene ved å spise. Man trøstespiser bort følelsene sine. Når man da blir overvektig, fortsetter man å spise fordi man føler seg uglesett og jævlig i samfunnet. Man har ikke kontroll i andres øyne og blir sett ned på. Da får man enda en grunn til å døyve følelsene ved å spise feil mat eller for mye mat.

Hvor mange jenter overspiser og sitter i sofaen fordi de prøver å gjøre seg selv lubben eller overvektig kontra de som teller kalorier, sulter seg og trener iherdig for å gå ned i vekt eller holde seg tynn? Det finnes thinspiration i massevis men det finnes ikke noen lignende oppmuntring til å legge på seg med mindre det er snakk om undervektige som behandles for sterk undervekt og spiseforstyrrelser. Det står aldri i dameblader "hvordan spise deg større på to uker" eller "slik får du den frodige og lubne drømmekroppen". Vi vet alle hvorfor: tynt og veltrent betyr å være vakker og ha kontroll på livet sitt. Man fråtser ikke.

Med alt det skinny hatet som eksisterer på kg er ikke det umulig du ;)

For å si det slik, jeg er gla jeg er en voksen person med trygghet nok i bagasjen til å vite at kroppen min duger, men om jeg hadde vært en usikker 15 åring her inne hadde jeg muligens slitt litt mer og fått en sf, for som du sier: alle spiseforstyrelser handler om følelser til egen kropp. Hvilken følelse tror du man får med ordet "skjellet" bare spør jeg siden det tydeligvis ikke virker helt opplagt.

Som sagt det vil alltid være uforskammet og krenkende å si til noen "tjukkebollen, feiten, blåhval, feita osv" men skjellet, pinne etc er vist tydeligvis greit. Akk for en dobbeltmoral

• Liker 2
Gjest småhjerte
Skrevet

Fine pupper. Men synes figuren er for tynn. 10kg opp, og det ville vært en fin slank figur.

• Liker 1
Skrevet

...Eller at folk spiser seg tjukke fordi de har fått stygge kommentarer om den tynne kroppen sin.

For ei som ble mobbet fra 1. klasse til og med ut 10 klasse og fikk høre ting som at jeg var for stygg, for tynn og for ekkel, for ei som ble mobbet med ordene om at slike små skjeletter som meg hørte til på gravplassen før de dyttet jord i munnen min, til ei som ble mobbet med ordene om at jeg var så liten og tynn at det var plass til meg i dass der jeg hørte hjemme, til ei som ble mobbet med ordene om at jeg var så tynn og hæselig at det var jaggu ikke rart min far døde da han så hvordan jeg så ut så beinete og stygg jeg var så kan jeg love deg at det var faktisk ikke få kvelder jeg skulle ønske jeg var "frodig, formfull etc"

Mobbing er mobbing uansett, men dog igjen, alt er liv når vi snakker om tynne sant?

• Liker 2
Skrevet

Med alt det skinny hatet som eksisterer på kg er ikke det umulig du ;)

For å si det slik, jeg er gla jeg er en voksen person med trygghet nok i bagasjen til å vite at kroppen min duger, men om jeg hadde vært en usikker 15 åring her inne hadde jeg muligens slitt litt mer og fått en sf, for som du sier: alle spiseforstyrelser handler om følelser til egen kropp. Hvilken følelse tror du man får med ordet "skjellet" bare spør jeg siden det tydeligvis ikke virker helt opplagt.

Som sagt det vil alltid være uforskammet og krenkende å si til noen "tjukkebollen, feiten, blåhval, feita osv" men skjellet, pinne etc er vist tydeligvis greit. Akk for en dobbeltmoral

At det er mer greit å kalle noen skjellett enn blåhval er en tåpelig myte som lever i beste velgående her på Kåge. Det er ikke sånn i virkeligheten, men er man tynn selv legger man best merke til tynnhetsen og er man tjukk legger man best merke til tjukkhetsen. Det vil alltid finnes folk som er så frekke (og tett i topplokket) at de mener de er berettiget til å si sin ærlige mening rett ut om andres kropper og utseende. Noen henger seg opp i tynne kropper mens andre henger seg opp i tjukke kropper. Det morsomme er jo at et par mener kroppen på bildet har litt for mye magefett og er lubben. Enkelte er bare syke. Og noen er forumstroll som elsker sånne typer tråder der de kan egge opp begge sidene ved å bruke nedsettende ord som de vet trigger de såre punktene.

• Liker 2
Skrevet

At det er mer greit å kalle noen skjellett enn blåhval er en tåpelig myte som lever i beste velgående her på Kåge. Det er ikke sånn i virkeligheten, men er man tynn selv legger man best merke til tynnhetsen og er man tjukk legger man best merke til tjukkhetsen. Det vil alltid finnes folk som er så frekke (og tett i topplokket) at de mener de er berettiget til å si sin ærlige mening rett ut om andres kropper og utseende. Noen henger seg opp i tynne kropper mens andre henger seg opp i tjukke kropper. Det morsomme er jo at et par mener kroppen på bildet har litt for mye magefett og er lubben. Enkelte er bare syke. Og noen er forumstroll som elsker sånne typer tråder der de kan egge opp begge sidene ved å bruke nedsettende ord som de vet trigger de såre punktene.

Ja det vil alltid være frekke mennesker. Mange her i tråden, mange i andre tråder som handler om fedme, men hvorfor tar ingen tak i det da, hvorfor stiller ikke du f.eks spm ved folk som nevner ordet "skjellet" her, hvorfor er det en helt grei ting å si til folk? Hadde noen sagt "du ser ut som en blåhval" i andre tråder er det helt klart en ting både jeg og jeg vet andre hadde kommentert at slikt er uhorvelig frekt å si til folk, og det hadde blitt tat tak i på en helt annen måte, det er ingen myte samme hvor hardt du blåser i den fløyta! Mens her i denne tråden reageres det på at en har sagt at det er for mye fett på ts, selvsagt en helt på tryne kommentar men det gjør jo ikke skjellet kommentarene noe mer hyggelig. Det er jo like sykt å kalle folk skjeletter som å si at ts har for mye fett på seg.

Skrevet

For ei som ble mobbet fra 1. klasse til og med ut 10 klasse og fikk høre ting som at jeg var for stygg, for tynn og for ekkel, for ei som ble mobbet med ordene om at slike små skjeletter som meg hørte til på gravplassen før de dyttet jord i munnen min, til ei som ble mobbet med ordene om at jeg var så liten og tynn at det var plass til meg i dass der jeg hørte hjemme, til ei som ble mobbet med ordene om at jeg var så tynn og hæselig at det var jaggu ikke rart min far døde da han så hvordan jeg så ut så beinete og stygg jeg var så kan jeg love deg at det var faktisk ikke få kvelder jeg skulle ønske jeg var "frodig, formfull etc"

Mobbing er mobbing uansett, men dog igjen, alt er liv når vi snakker om tynne sant?

Så fordi jeg skrev det jeg skrev, antar du at jeg mener det er greit å rakke ned på tynne? Isåfall kan jeg si det rett ut: Nei det synes jeg ikke. Å ha komplekser for en tynn kropp er like legitimt som å ha komplekser for en tjukk kropp. Stygge kommentarer er like sårende uansett. Selv om jeg aldri har vært direkte tynn selv, har jeg ei venninne som alltid har vært tynn.

Skrevet

Så fordi jeg skrev det jeg skrev, antar du at jeg mener det er greit å rakke ned på tynne? Isåfall kan jeg si det rett ut: Nei det synes jeg ikke. Å ha komplekser for en tynn kropp er like legitimt som å ha komplekser for en tjukk kropp. Stygge kommentarer er like sårende uansett. Selv om jeg aldri har vært direkte tynn selv, har jeg ei venninne som alltid har vært tynn.

Så bra! Men som sagt det jeg ikke fatter er hvorfor det er mer legitimt å si til noen at de er et skjellet, en pinne, har stygg kropp, enn at ts har en del fett på seg. Begge "konklusjonene" er jo latterlig absurde! Og har ingen ting med virkeligheten å gjøre.

Skrevet

Jeg tenker at her er det gode muligheter for å kose seg med kake og smultringer, uten å frykte at man blir lubben på en god, god stund. :)

Anonymous poster hash: 9f215...3fa
  • Liker 2
Skrevet

Ja det vil alltid være frekke mennesker. Mange her i tråden, mange i andre tråder som handler om fedme, men hvorfor tar ingen tak i det da, hvorfor stiller ikke du f.eks spm ved folk som nevner ordet "skjellet" her, hvorfor er det en helt grei ting å si til folk?

Vet du, det har jeg gjort så mange ganger at jeg er drittlei. Fordi det stort sett aldri går motsatt vei. Jeg er så drittlei en del av de tynne fittene her som dømmer alle over 45 kilo nord og ned. Jeg er så drittlei av at folk ikke evner å si JAH, variasjon, supert! Jeg er så drittlei alle som kun ser saker fra sin egen side.

Så nei, jeg kommer aldri noensinne til å støtte opp om folk som slenger med kjeften til slanke/undervektige personer igjen. Faktisk har jeg mest lyst til å skrike ut at det å se ut som man kommer rett fra Bergen-Belsen er så jævlig stygt og jeg begriper ikke at folk hyller dette. Men det gjør de altså.

Og jeg fatter ikke hvorfor folk her inne snakker om hat mot tynne, er folk virkelig så blokkerte i hodet sitt at de tror at folk går rundt og hater tynne mennesker? eller feite for den saks skyld. .

Så nei, ikke faen om jeg sier imot de som kaller folk skjelett og pinner. Ikke før de selv går inn og sier imot folk som blir kalt fettberg og hvaler.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...