Gå til innhold

Noen som vet om et bra tilbud på barnesko (gutt str 24)?


Mjolnir

Anbefalte innlegg

Letter etter et bra tilbud på barnesko (fritidssko) for gutt str. 24.

Ikke over 300kr, helst 200kr.

Må tenke også å kjøpe vintersko for samme penger (ikke over 300kr).

Har vært å sjekke i byen og det var ikke mye i dette prisnivået.

Tenker nå å kjøpe på nett men er ganske nytt med å kjøpe barneklær jeg og kjenner ikke de bra nettstedene for slik jeg.

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Obs! De har vintersko til 299,-. De er helt ok, men ikke noe mer, men det tror jeg ingen vintersko i den prisklassen er (med mindre de er veldig nedsatt i pris, men det er gjerne ikke vintersko på denne tiden).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De Sorel skoene er billigste variant, og er helt OK, men ikke mer enn det.

De er fine til kalde dager, og til litt våte dager, men de er ganske tunge for ungene. (Spesielt for de minste.) Sålen er også veldig stiv, så de er ikke noe bra å ha som eneste par gjennom en sesong. Så jeg ville absolutt anbefalt å hatt et vanlig par vintersko i tillegg.

Men ettersom normalpris på et par vintersko til barn ligger på 500-800kr (Avhengig av merker og kvalitet) så synes jeg du må lete litt for å finne noe som passer lommeboka di.

Det finnes fritidssko i rett prisklasse på www.brandos.no. Som sikkert også er greie.

Men vintersko finner jeg ikke i den prisklassen. Da er det nok å løpe rundt i alle tilbudskurver rundt omkring og titte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville forresten ikke kjøpt sko til barn på nett, med mindre det var på steder som Brandos, som har gratis frakt og retur... Eller hvis jeg kjente merket, og visste at den størrelsen i det merket passer foten til barnet.

Det er nemlig sånn med barnesko at ikke alle sko passer alle barn.

Mine kan ikke bruke Ecco. De er for smale i sålen og blir derfor iskalde.

Har også prøvd sko på ungene som små der sålen sikkert passet, men foten var umulig å få ned i skoen. (Har hatt den opplevelsen med noen Sorel sko bl.a.)

Det er derfor viktig at man har mulighet til å prøve skoen på barnet.

Det er dumt å kjøpe billige sko hvis du må ut og kjøpe ett par til...

Forøvrig går det jo an å sjekke finn.no. Kanskje noen andre har feilkjøpt sko?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Håper du har funnet noen gode vintersko til gutten din. Jeg synes det er forferdelig vondt å tenke på at han kanskje fryser på beina i vinter. Små barn er jo ikke så flinke til å gi beskjed.

Jeg vet ikke hvorfor du/dere ikke har råd, men jeg får lyst til å hjelpe. Håper du kommer med en tilbakemelding:)

Billigste Sorel er ikke en vintesko som er god nok for en kald vinter.



Anonymous poster hash: 5bb74...c5a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riktig fottøy er ekstremt viktig, å spesielt for barn. Disse bena skal de ha hele livet å er derfor viktig at de blir tatt godt vare på - spesielt fra de er små.

Jeg tror jeg ville investert litt mer i godt og riktig fottøy å heller brukt mindre på yttertøy.

Det finnes så mange grupper på bl.a facebook, kanskje du kan være heldig å få eller kjøpe yttertøy for en billig penge.



Anonymous poster hash: 8899d...023
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riktig fottøy er ekstremt viktig, å spesielt for barn. Disse bena skal de ha hele livet å er derfor viktig at de blir tatt godt vare på - spesielt fra de er små.

Jeg tror jeg ville investert litt mer i godt og riktig fottøy å heller brukt mindre på yttertøy.

Det finnes så mange grupper på bl.a facebook, kanskje du kan være heldig å få eller kjøpe yttertøy for en billig penge.

Anonymous poster hash: 8899d...023

Glemte å få med at jeg er også skeptisk til å kjøpe sko på nettet. Fottøy SKAL prøves på før man kjøper.

Det skal prøves om de passer, å til barn skal det prøves med en såle i m.t.p at de gjerne vokser litt i løpet av sesongen. De skal også være gode å ha på.

Anonymous poster hash: 8899d...023

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle de snille kommentarene. Det har vært utfordrende hjemme for oss i det siste med det økonomiske, men jeg ønsker ikke at barnet skal fryse. Tenkte bare at det var mulig å kjøpe gode barnesko på tilbud i den prisen men ser at det fungerer ikke slik.

Fant 30% rabatt på vintersko fra Ecco og har kjøpt han en par str 25 slik at han kan bruke dem gjennom hele vinteren (han er 24 nå). De kostet 399kr etter rabatten.

På XXL fant jeg noen hel ok Adidas fritidssko på tilbud på 199kr.

I tillegg har jeg bestemt å kjøpe vinterdress til han på Coop Obs. De hadde kampanje på en Friends modell som ble kåret best i test av Foreldre og Barn i 2012. 699kr kostet.

Måtte bruke en god del av sparepengene jeg hadde men syns at barna må ha kvalitet, selv om man må strekke seg litt for å skaffe den. Jeg har kjøpt en god del brukte ting og fått en del brukte klær i gaver i tillegg. Syns at vinterklærne som passer nord Norge er så dyrt (kanskje til oss) og de vokser seg så fort av den. Det er hver år man må investere.

Jeg prøver å gi bort eller selge billig på Facebook alt som blir for små å bruke til barna mine, det er bestandig noen som kan nytte klærnene enda når det er liv igjen i det. Jeg har 2 barn (jente og gutt) så det er begrenset med arving her.

Takk igjen for alle gode innlegene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for alle de snille kommentarene. Det har vært utfordrende hjemme for oss i det siste med det økonomiske, men jeg ønsker ikke at barnet skal fryse. Tenkte bare at det var mulig å kjøpe gode barnesko på tilbud i den prisen men ser at det fungerer ikke slik.

Fant 30% rabatt på vintersko fra Ecco og har kjøpt han en par str 25 slik at han kan bruke dem gjennom hele vinteren (han er 24 nå). De kostet 399kr etter rabatten.

På XXL fant jeg noen hel ok Adidas fritidssko på tilbud på 199kr.

I tillegg har jeg bestemt å kjøpe vinterdress til han på Coop Obs. De hadde kampanje på en Friends modell som ble kåret best i test av Foreldre og Barn i 2012. 699kr kostet.

Måtte bruke en god del av sparepengene jeg hadde men syns at barna må ha kvalitet, selv om man må strekke seg litt for å skaffe den. Jeg har kjøpt en god del brukte ting og fått en del brukte klær i gaver i tillegg. Syns at vinterklærne som passer nord Norge er så dyrt (kanskje til oss) og de vokser seg så fort av den. Det er hver år man må investere.

Jeg prøver å gi bort eller selge billig på Facebook alt som blir for små å bruke til barna mine, det er bestandig noen som kan nytte klærnene enda når det er liv igjen i det. Jeg har 2 barn (jente og gutt) så det er begrenset med arving her.

Takk igjen for alle gode innlegene.

Det er jo kjempefint om man kan arve eller kjøpe billig brukt. Ofte er ikke klærne slitt engang, å da er det fint om andre kan dra nytte av det :)

Anonymous poster hash: 8899d...023

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra det ordnet seg! :)

Her har vi ikke spesielt god råd, men jeg ser ikke behovet av å kjøpe nytt hver gang alikevel...

Har kjøpt mye klær brukt, og kjøper nesten utelukkende sko i "feil sesong". Da er det gjerne til halv pris, men i kjente merker som jeg vet passer, og i den størrelsen min erfaring tilsier at passer neste sesong.

Har sjelden bommet, og med to barn født i forskjellig sesong har det som ble feil til første gjerne passet neste. (I motsetning til arvesko, som alltid ser ut til å bomme...)

Tror at totalen økonomisk, selv ved "bomkjøp" av noen par, er langt bedre enn om jeg hadde måttet kjøpe i riktig sesong til begge to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra det ordnet seg! :)

Her har vi ikke spesielt god råd, men jeg ser ikke behovet av å kjøpe nytt hver gang alikevel...

Har kjøpt mye klær brukt, og kjøper nesten utelukkende sko i "feil sesong". Da er det gjerne til halv pris, men i kjente merker som jeg vet passer, og i den størrelsen min erfaring tilsier at passer neste sesong.

Har sjelden bommet, og med to barn født i forskjellig sesong har det som ble feil til første gjerne passet neste. (I motsetning til arvesko, som alltid ser ut til å bomme...)

Tror at totalen økonomisk, selv ved "bomkjøp" av noen par, er langt bedre enn om jeg hadde måttet kjøpe i riktig sesong til begge to.

Og skulle man bomme kan man alltids selge de videre :)

Vi har helt ok råd, men jeg er glad i gode tilbud, så jeg gjør også som deg, kjøper utenfor sesong når det er på halv pris (eller mer ;)).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg ser at det har ordnet seg for deg, men sånn til en annen gang kan jeg tipse om at Skopunkten alltid har følgende rabatter:

Kjøp 2 par sko - få halv pris på billigste paret.

Kjøp 3 par sko - få det billigste paret gratis.

Jeg vet ikke hvordan kvaliteten er på vinterskoene deres, men gutten min har et par joggesko i et merke som heter Lejon som jeg synes virker ålreite i hvert fall. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at det har ordnet seg for deg, men sånn til en annen gang kan jeg tipse om at Skopunkten alltid har følgende rabatter:

Kjøp 2 par sko - få halv pris på billigste paret.

Kjøp 3 par sko - få det billigste paret gratis.

Jeg vet ikke hvordan kvaliteten er på vinterskoene deres, men gutten min har et par joggesko i et merke som heter Lejon som jeg synes virker ålreite i hvert fall. :)

Skopunkten fikk fullstendig strykkarakter på vintersko i siste utgave av Foreldre og Barn.

Anonymous poster hash: d2868...3c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skopunkten fikk fullstendig strykkarakter på vintersko i siste utgave av Foreldre og Barn.

Anonymous poster hash: d2868...3c0

De fikk 3,4

Anonymous poster hash: 9c486...9c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skopunkten fikk fullstendig strykkarakter på vintersko i siste utgave av Foreldre og Barn.

Anonymous poster hash: d2868...3c0

Det stemmer ganske bra med min oppfatning av skoene der, hvertfall... Mye stive sko i veldig syntetisk kvalitet.

Hadde ikke kjøpt sko til ungene der. (Dvs, har gjort det en gang, men de gikk veldig fort i stykker...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...