AnonymBruker Skrevet 21. september 2013 #41 Skrevet 21. september 2013 Selvsagt er det relevant når du starter en slik tråd. Når du ikke kan forklare det her, son anonym, hvordan skal da de rundt deg hjelpe? Å si at du vil dø hjelper deg kun til akuttinnleggelse og så ukentlig oppfølging. Du må gå dypere i det, HVA er det som gir deg disse tankene? Hva føler du selv vil være til hjelp for deg. Hvordan kan andre hjelpe deg?Anonymous poster hash: 037e5...5e2 Ja det er selvsagt relevant for meg, og relevant for de som skal hjelpe meg, men jeg mente at det ikke er relevant for tråden at jeg greier ut i det vide og det brede om hva slags problematikk jeg har. Jeg har svar på allle spørsmålene dine, og jeg har lagt det frem for helsepersonell, uten å bli hørt. Anonymous poster hash: 529c8...1eb
Heart Skrevet 21. september 2013 #42 Skrevet 21. september 2013 Det er din tolkning, men det er ikke det jeg sier. Etter å ha jobbet noen år innen dette feltet, for så og selv oppleve å være på andre siden, føler jeg at jeg har en del innsikt. Du kan da ikke for alvor mene at noen, på bakgrunn av den ekstremt begrensede informasjonen i denne tråden, kan komme med noe annet en veldig generelle råd? Ikke vet vi hva problemet er, ikke vet vi bakgrunnshistorien til pasienten, og ikke vet vi noe om behandlingsformen. Å begynne å snakke om å "ta seg sammen" blir et totalt skudd i blinde, og faktisk et ganske farlig sådanne, da man generelt bør være meget forsiktig med å komme med utsagn som nødvendigvis vil fremstå som bagatellisering. Det er nokså innlysende, selv for de uten spesiell innsikt. 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2013 #43 Skrevet 21. september 2013 Ja det er selvsagt relevant for meg, og relevant for de som skal hjelpe meg, men jeg mente at det ikke er relevant for tråden at jeg greier ut i det vide og det brede om hva slags problematikk jeg har. Jeg har svar på allle spørsmålene dine, og jeg har lagt det frem for helsepersonell, uten å bli hørt. Anonymous poster hash: 529c8...1eb Så poenget med denne tråden var da? Anonymous poster hash: 037e5...5e2
AnonymBruker Skrevet 21. september 2013 #44 Skrevet 21. september 2013 Du kan da ikke for alvor mene at noen, på bakgrunn av den ekstremt begrensede informasjonen i denne tråden, kan komme med noe annet en veldig generelle råd? Ikke vet vi hva problemet er, ikke vet vi bakgrunnshistorien til pasienten, og ikke vet vi noe om behandlingsformen. Å begynne å snakke om å "ta seg sammen" blir et totalt skudd i blinde, og faktisk et ganske farlig sådanne, da man generelt bør være meget forsiktig med å komme med utsagn som nødvendigvis vil fremstå som bagatellisering. Det er nokså innlysende, selv for de uten spesiell innsikt. Enig med deg på det meste, men så er det det å lese mellom linjene å gjerne se at dette ikke er av de verste tilfellene. Anonymous poster hash: 037e5...5e2
Heart Skrevet 21. september 2013 #45 Skrevet 21. september 2013 (endret) Jeg synes det virker veldig ubehagelig å skulle ta det opp med behandler, men det er kanskje det beste å gjøre. Jeg tviler på at han vil endre strategien, han er kjent for å være en veldig bestemt behandler som gjør ting på sin måte. Jeg har gått til ham i over et halvt år. Et halvt år er jo en stund, litt avhengig av hvor ofte du har time hos denne behandleren. Hvis du går ukentlig, er det ikke så unaturlig om du forventet å se i det minste noen tegn til resultater etter 6 måneder. Litt av ideen med behandling er at det skal være en viss grad av fortrolighet mellom pasient og behandler, så du bør absolutt forsøke å ta dette opp direkte med vedkommende. Hvis du synes det er vanskelig å komme til orde eller få problemet lagt frem på rette måte, kan du jo skrive det ned. Selv den mest bestemte behandler kan ikke avbryte en nedskrevet setning. Endret 21. september 2013 av Heart
AnonymBruker Skrevet 21. september 2013 #46 Skrevet 21. september 2013 Et halvt år er jo en stund, litt avhengig av hvor ofte du har time hos denne behandleren. Hvis du går ukentlig, er det ikke så unaturlig om du forventet å se i det minste noen tegn til resultater etter 6 måneder. Litt av ideen med behandling er at det skal være en viss grad av fortrolighet mellom pasient og behandler, så du bør absolutt forsøke å ta dette opp direkte med vedkommende. Hvis du synes det er vanskelig å komme til orde eller få problemet lagt frem på rette måte, kan du jo skrive det ned. Selv den mest bestemte behandler kan ikke avbryte en nedskrevet setning. Har gått ukentlig, ja. Det frister mest å få noen andre, feks fastlege, til å ringe og be om avslutning av behandlerforhold, og heller sende ny henvisning enten dit eller et annet sted. Fordi jeg tror at de problemene jeg har med behandler ikke er noe som kommer til å endre seg, at det bare blir bortkastet tid å "prøve en stund til".. Anonymous poster hash: 529c8...1eb
Heart Skrevet 21. september 2013 #47 Skrevet 21. september 2013 Hvis du bytter behandler gjennom fastlegen, kan det tenkes at du blir oppfattet som unnvikende. Dersom du i det minste prøver å ta dette opp med behandleren først, har du i hvertfall forsøkt en konstruktiv tilnærming til problemet.
AnonymBruker Skrevet 21. september 2013 #48 Skrevet 21. september 2013 Hvis du bytter behandler gjennom fastlegen, kan det tenkes at du blir oppfattet som unnvikende. Dersom du i det minste prøver å ta dette opp med behandleren først, har du i hvertfall forsøkt en konstruktiv tilnærming til problemet. At jeg er unnvikende står i papirene mine, så det er jeg ikke redd for å bli oppfattet som Men du har nok rett i at det er den beste måten å gjøre det på. Jeg skal gi det et forsøk, og heller gå igjennom noen andre dersom jeg ikke når frem. Anonymous poster hash: 529c8...1eb
Adhara Skrevet 21. september 2013 #49 Skrevet 21. september 2013 Kjære, kjære TS Jeg må dessverre stenge tråden din fordi du beskriver selvmordstanker. Dette er ikke for å tabubelegge disse følelsene, men fordi vi ikke kan vite hvem som har kompetanse til å hjelpe og hvilke svar som kan være skadelige. Jeg oppfordrer deg heller til å ringe Mental Helse, telefonnummeret dit er 116 123. Telefonen er døgnåpen. Du kan også bruke internettsida http://www.sidetmedord.no/ Der treffer du mennesker som du kan prate med og få råd av. Jeg ønsker deg alt godt. Klem fra Irrlys, mod.
Fremhevede innlegg