Gjest iGirl Skrevet 18. september 2013 #41 Skrevet 18. september 2013 (endret) Vel, de fleste norske barn er noen frekke drittunger uten respekt så det sjokkerer meg ikke. Utenlandske venner av meg som har vært på ferie i Norge er sjokkert over hvordan barna her får herje. Søplefolk. Skjønner det har vært vanskelig for Jørgen,mobbing er aldri greit uansett hvordan man ser ut. Bra han har gjort noen tiltak for helsens skyld. Anonymous poster hash: 24fb4...810 Det var ikke etnisk norske barn som kom med disse sårende kommentarene. Og i min ungdom jobbet jeg på SFO, og jeg kan bare fortelle deg at de norske barna er ikke de verste. Endret 18. september 2013 av iGirl 5
Gjest BettyBoop Skrevet 18. september 2013 #42 Skrevet 18. september 2013 Det var ikke etnisk norske barn som kom med disse sårende kommentarene. Og i min ungdom jobbet jeg på SFO, og jeg kan bare fortelle deg at de norske barna er ikke de verste. spiller det noen rolle hvor ungene er fra? Unger er unger. De sier ting rett ut 3
Gjest iGirl Skrevet 18. september 2013 #43 Skrevet 18. september 2013 spiller det noen rolle hvor ungene er fra? Unger er unger. De sier ting rett ut Altså, nå var kommentaren min svar til en bruker som sa at norske barn er frekke. Synes ikke det er greit jeg - at "unger er unger og sier ting rett ut". Folkeskikk heter det. Heldigvis slipper jeg å være redd for at mine barn noen gang skal snakke slik til andre mennesker. 3
Gjest BettyBoop Skrevet 18. september 2013 #44 Skrevet 18. september 2013 Altså, nå var kommentaren min svar til en bruker som sa at norske barn er frekke. Synes ikke det er greit jeg - at "unger er unger og sier ting rett ut". Folkeskikk heter det. Heldigvis slipper jeg å være redd for at mine barn noen gang skal snakke slik til andre mennesker. men ærlig talt. Det er jo ikke rart unger reagerer når de ser en så sinnsykt stor person. Er ikke lett å holde inne for en liten kid da. Voksne vet når de skal holde kjeft. Ikke alltid barn vet det 2
skreppamedleppa Skrevet 18. september 2013 #45 Skrevet 18. september 2013 Jeg ble da også mobbet som barn av etniske norske barn fordi jeg var liten i høyden og smal i kroppen.. mobbing er jævlig uansett grunn og hvem som mobber. 3
Gjest BettyBoop Skrevet 18. september 2013 #46 Skrevet 18. september 2013 Jeg ble da også mobbet som barn av etniske norske barn fordi jeg var liten i høyden og smal i kroppen.. mobbing er jævlig uansett grunn og hvem som mobber. ja så klart det er
LukaFrost Skrevet 18. september 2013 #47 Skrevet 18. september 2013 Jeg fikk ikke sett programmet. Noen som vet når det går i reprise?
Gjest iGirl Skrevet 18. september 2013 #48 Skrevet 18. september 2013 (endret) men ærlig talt. Det er jo ikke rart unger reagerer når de ser en så sinnsykt stor person. Er ikke lett å holde inne for en liten kid da. Voksne vet når de skal holde kjeft. Ikke alltid barn vet det Da er det opp til foreldrene. Man kan ikke " " hver gang man ser for eksempel en person med et handicap. Det er "folkeskikk" pr definisjon, og det burde barn i skolealder ha fått med seg i oppdragelsen for flere år siden. edit: og forresten, dessverre vet ikke alle voksne når de burde holde kjeft heller, det er gjerne barn av disse som ikke eier folkeskikk. Endret 18. september 2013 av iGirl 6
AnonymBruker Skrevet 18. september 2013 #49 Skrevet 18. september 2013 Så du filmen? Han var overvektig allerede som seksåring, ble utsatt for mobbing og hets. Søsteren er normalvektig. Hvordan tror du det har seg? Tror du han spiste grandis på egenhånd fra han var tre?? Jeg kjenner et par hvor dattera deres på 5 år er tykk. Moren er kjempediger og gir ungen sin voksenporsjoner med mat. Faren prøver å sette grenser, men alt faller for døve ører. Dattera deres forsyner seg også på kjøkkenet selv utenom mattidene. Selv var jeg lubben i barndommen, mens søstera mi var kjempetynn. Men så foretrakk jeg å sitte inne å lese bøker, mens søstera mi var superaktiv og spilte fotball. Det at Jørgens søster er tynn og han er tykk trenger ikke å ha noe med gener å gjøre, men at søsteren hans antakelig er mer aktiv enn ham. Og han har vel blitt mer inaktiv etter hvert som det ble vondt for ham å røre på seg. Det er også godt mulig at foreldrene har latt ham spise det han ville når han var yngre og at ingen av de vil innrømme det. Anonymous poster hash: c7efe...59a 4
Gjest BettyBoop Skrevet 18. september 2013 #50 Skrevet 18. september 2013 Da er det opp til foreldrene. Man kan ikke " " hver gang man ser for eksempel en person med et handicap. Det er "folkeskikk" pr definisjon, og det burde barn i skolealder ha fått med seg i oppdragelsen for flere år siden. edit: og forresten, dessverre vet ikke alle voksne når de burde holde kjeft heller, det er gjerne barn av disse som ikke eier folkeskikk. nå har ikke mannen et handicap da.. Iallefall ikke et han ikke kan for selv. Jeg er enig med deg at voksne skal irettesette barn når de sier sårende ting til folk, men når det ikke er voksne til stede og barn vil tøffe seg foran hverandre, så skal man ikke bli overrasket over at de kan si slemme ting. Har ikke forsvart det på noen måte, jeg bare sier at man ikke kan forvente det samme av barn som av voksne
Gjest iGirl Skrevet 18. september 2013 #51 Skrevet 18. september 2013 Da er det opp til foreldrene. Man kan ikke " " hver gang man ser for eksempel en person med et handicap. Det er "folkeskikk" pr definisjon, og det burde barn i skolealder ha fått med seg i oppdragelsen for flere år siden. edit: og forresten, dessverre vet ikke alle voksne når de burde holde kjeft heller, det er gjerne barn av disse som ikke eier folkeskikk. nå har ikke mannen et handicap da.. Iallefall ikke et han ikke kan for selv. Jeg er enig med deg at voksne skal irettesette barn når de sier sårende ting til folk, men når det ikke er voksne til stede og barn vil tøffe seg foran hverandre, så skal man ikke bli overrasket over at de kan si slemme ting. Har ikke forsvart det på noen måte, jeg bare sier at man ikke kan forvente det samme av barn som av voksne Jeg har aldri sagt at det i denne saken er snakk om et handicap. Du må lese kommentarene godt før du svarer, hvis ikke er det ikke noe poeng i å diskutere. 1
Soyli Skrevet 18. september 2013 Forfatter #52 Skrevet 18. september 2013 Jeg fikk ikke sett programmet. Noen som vet når det går i reprise? Du kan se det på TV2 Sumo 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2013 #53 Skrevet 18. september 2013 Du kan se det på TV2 Sumo Fant ikke programmet på Sumo. Kan du gi direkte link? Anonymous poster hash: 76758...3e0
Soyli Skrevet 18. september 2013 Forfatter #54 Skrevet 18. september 2013 Fant ikke programmet på Sumo. Kan du gi direkte link? Anonymous poster hash: 76758...3e0 https://sumo.tv2.no/programmer/fakta/dokument-2/dokument-2-et-lass-av-fett-755380.html
Gjest Belle âme Skrevet 18. september 2013 #55 Skrevet 18. september 2013 ja. Det er synd på han. Virker veldig hyggelig, men stakkars så feit. Skjønner godt at han er litt sutrete, men bra han innser han må gjøre noe for ikke å være så feit mer Unnskyld for utkoblingen, men hvem er det på bildet ditt?? Han e sååååå fin
AnonymBruker Skrevet 18. september 2013 #56 Skrevet 18. september 2013 Unnskyld for avsporingen, men hvem er det på bildet ditt?? Han e sååååå fin Taye Diggs. Det står til og med på bildet. Anonymous poster hash: 7ae2b...7f7 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2013 #57 Skrevet 18. september 2013 https://sumo.tv2.no/programmer/fakta/dokument-2/dokument-2-et-lass-av-fett-755380.html Tusen takk! Anonymous poster hash: 76758...3e0
Soyli Skrevet 18. september 2013 Forfatter #58 Skrevet 18. september 2013 Tusen takk! Anonymous poster hash: 76758...3e0 Bare hyggelig det!
Pringle Skrevet 18. september 2013 #59 Skrevet 18. september 2013 Du kan se det på TV2 Sumo Hvor passende og ironisk. 4
AnonymBruker Skrevet 19. september 2013 #60 Skrevet 19. september 2013 Jeg så den nå, og må si at jeg syns ærlig talt ikke noe om hvordan han behandler familien sin. Mistet det snevet av respekt jeg hadd for han. Anonymous poster hash: 92d23...683 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå