Gå til innhold

Et lass av fedme


Soyli

Anbefalte innlegg

"Jeg syns det er krevende med at tusen mennesker skal ha en mening om hvorfor jeg er så feit som jeg er"

IKKE STILL OPP I EN TIMES LANG SUTRETE DOKUMENTAR PÅ TV2 DA. HALLO er det noen hjemme?!

Anonymous poster hash: 9823c...86f

Kunne ikke vært mer enig.

Dokumentaren burde hett Et lass av selvmedlidenhet.

Anonymous poster hash: a9ead...17d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Jeg syns det er krevende med at tusen mennesker skal ha en mening om hvorfor jeg er så feit som jeg er"

IKKE STILL OPP I EN TIMES LANG SUTRETE DOKUMENTAR PÅ TV2 DA. HALLO er det noen hjemme?!

Anonymous poster hash: 9823c...86f

Hadde du hatt guts nok til å gjøre dette som 24-åring?

Du har jo faen ikke guts nok til å skrive under nick, men må skjule deg bak AB. Stakkars menneske.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første måltidet hans etter operasjonen var joikaker og potetmos, men ikke grønnsaker fordi "det hadde han ikke tid til" .... og da han ble konfrontert med dette av sin mor reagerte han med sinne. Det er ikke vanskelig å se at det ligger andre ting bak enn "gener". Jeg ønsker han alt godt, jeg håper han finner ut av hvorfor han overspiser, jeg unner INGEN det han går gjennom. Men..... unnskyldninger unnskyldninger unnskyldninger. Trodde denne dokumentaren skulle handle om at han IKKE hadde unnskyldninger? Anonymous poster hash: 9823c...86f

Jeg orket ikke se dokumentaren, men han må jo forstå at etter en såpass omfattende operasjon kan han ikke pøse på med joikakaker og poteter?!

Anonymous poster hash: 19498...dce

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første måltidet hans etter operasjonen var joikaker og potetmos, men ikke grønnsaker fordi "det hadde han ikke tid til" .... og da han ble konfrontert med dette av sin mor reagerte han med sinne.

Det er ikke vanskelig å se at det ligger andre ting bak enn "gener". Jeg ønsker han alt godt, jeg håper han finner ut av hvorfor han overspiser, jeg unner INGEN det han går gjennom. Men..... unnskyldninger unnskyldninger unnskyldninger.

Trodde denne dokumentaren skulle handle om at han IKKE hadde unnskyldninger?

Anonymous poster hash: 9823c...86f

Jeg mente at han hadde besøk av Hellstrøm jeg. Som viste ham hvordan man skulle lage sunn mat fra bunnen av og samtidig vise at det ikke tar så lang tid som han tror. Han lærte tydeligvis ingenting.

Anonymous poster hash: c7efe...59a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig. Jeg syns synd på ham jeg. Han er jo bare en guttunge, det virker ikke som om folk tenker på det.

Ikke her inne heller, for den del.

Jo, jeg tenker på det. Jeg syns han bare er ufattelig dobbeltmoralsk og sutrete, og det provoserer meg vanvittig!

At han har gått opp Galdhøpiggen: DRITBRA! Way to go!

Alt det andre i dokumentaren ser jeg på som sutring og "stakkars meg jeg er så fet", og det har jeg ingenting til overs for. Jeg ønsker han alt godt, men et sted går grensen min også. Jeg vet det ikke er kult å være Jørgen Foss. Men noe av tilbakemeldingene legger han også opp til, samt verdensmesterskap i ansvarsfraskrivelse.

Og måten han pratet til familien, og spesielt moren sin, på........ :sjokkert::haar:

Anonymous poster hash: 9823c...86f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg orket ikke se dokumentaren, men han må jo forstå at etter en såpass omfattende operasjon kan han ikke pøse på med joikakaker og poteter?!

Anonymous poster hash: 19498...dce

Hvis du ikke så filmen, bør du kanskje heller ikke si noe?
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir kvalm ,å blir irritert for han ser ikke at han og hans foreldre er de som har ansvaret for hvordan han ser ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, jeg tenker på det. Jeg syns han bare er ufattelig dobbeltmoralsk og sutrete, og det provoserer meg vanvittig!

At han har gått opp Galdhøpiggen: DRITBRA! Way to go!

Alt det andre i dokumentaren ser jeg på som sutring og "stakkars meg jeg er så fet", og det har jeg ingenting til overs for. Jeg ønsker han alt godt, men et sted går grensen min også. Jeg vet det ikke er kult å være Jørgen Foss. Men noe av tilbakemeldingene legger han også opp til, samt verdensmesterskap i ansvarsfraskrivelse.

Og måten han pratet til familien, og spesielt moren sin, på........ :sjokkert::haar:

Anonymous poster hash: 9823c...86f

Sjokkert? Herregud, det er da slik vi alle er på en dårlig dag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid hatt enorm respekt for Jørgen!

Så jeg ble litt overasket over sinnet hans...

Men jeg forstår han så inderlig godt. Jeg har tatt samme operasjon selv, følt mobbingen på kroppen, og at alle alltid skal følge med på hva og hvor mye du spiser og kommentere det.

Det er faktisk noen som legger lettere på seg enn andre, det er fakta! Og når man da blir mobbet, murer seg inne osv, baller det hele på seg. Det er ett helvete! Og det er faktisk mye vannskligere enn å spise mindre å trene mer, som folk innbiller seg!

Jeg er sjeleglad for denne operasjonen, og håper Jørgen slipper mye av denne mobbingen nå. Han er råtøff som står frem.

Og se på søsten hans, hun er jo tynn og strek. De har vokst opp sammen, med den samme maten og de samme reglene. Hadde det ikke hatt noe med gener å gjøre, kunn kosthold hadde jo hun også vært overvektig!

Jeg fikk også helt vondt inni meg, av de drittungene som mobbet han på 17 mai, det er sånne situasjoner som er noe av det verste med å være overvektig, og jeg fatter ikke at man ikke lærer barna sine å holde kjeft!! Men det er vel barna til de voksne som heller ikke holder kjeft, og ikke aner hvor sårende slike komentarer er, og at de faktisk er med på å øke behovet for trøstespising for mange.... Tenk over det!



Anonymous poster hash: 0e253...69c
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk så vondt i hjertet mitt av det de barna sa til han på 17. mai.. synes han taklet det fint, men det må ha vært vanskelig.

Klart det er det. Og det var barn. Det er antageligvis verre å lese alle kommentarene fra det som skal være voksne mennesker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke fysisk mulig å bli sykelig overvektig ved å ha et normalt kosthold, slik han selv sier.

Han tar ingen ansvar for det situasjonen han har kommet opp i. Hvis man har endel kunnskap om avhengighet, så ser man glatt gjennom alt som kommer ut av munnen på den mannen. Jeg er veldig enig med Kari Jaquessen. Første steg er erkjennelse og ta ansvar.

Jeg blir bare provosert av folk som setter seg selv i en offerrolle som han.



Anonymous poster hash: 96547...5a7
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk så vondt i hjertet mitt av det de barna sa til han på 17. mai.. synes han taklet det fint, men det må ha vært vanskelig.

Vel, de fleste norske barn er noen frekke drittunger uten respekt så det sjokkerer meg ikke. Utenlandske venner av meg som har vært på ferie i Norge er sjokkert over hvordan barna her får herje. Søplefolk.

Skjønner det har vært vanskelig for Jørgen,mobbing er aldri greit uansett hvordan man ser ut. Bra han har gjort noen tiltak for helsens skyld.

Anonymous poster hash: 24fb4...810

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har alltid hatt enorm respekt for Jørgen!

Så jeg ble litt overasket over sinnet hans...

Men jeg forstår han så inderlig godt. Jeg har tatt samme operasjon selv, følt mobbingen på kroppen, og at alle alltid skal følge med på hva og hvor mye du spiser og kommentere det.

Det er faktisk noen som legger lettere på seg enn andre, det er fakta! Og når man da blir mobbet, murer seg inne osv, baller det hele på seg. Det er ett helvete! Og det er faktisk mye vannskligere enn å spise mindre å trene mer, som folk innbiller seg!

Jeg er sjeleglad for denne operasjonen, og håper Jørgen slipper mye av denne mobbingen nå. Han er råtøff som står frem.

Og se på søsten hans, hun er jo tynn og strek. De har vokst opp sammen, med den samme maten og de samme reglene. Hadde det ikke hatt noe med gener å gjøre, kunn kosthold hadde jo hun også vært overvektig!

Jeg fikk også helt vondt inni meg, av de drittungene som mobbet han på 17 mai, det er sånne situasjoner som er noe av det verste med å være overvektig, og jeg fatter ikke at man ikke lærer barna sine å holde kjeft!! Men det er vel barna til de voksne som heller ikke holder kjeft, og ikke aner hvor sårende slike komentarer er, og at de faktisk er med på å øke behovet for trøstespising for mange.... Tenk over det!

Anonymous poster hash: 0e253...69c

Det er også folk som er naturlig tynne og sliter med å gå opp i vekt, det er også fakta! Men om man stadig sklir lengre og lengre ned på BMI skalaen så må en jo før eller senere ta tak i problemet og se på situasjonen. En blir ikke så stor som Jørgen av kun basert på gener og en får ikke en livstruende lav BMI kun basert på gener heller.

Endret av skreppamedleppa
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Og se på søsten hans, hun er jo tynn og strek. De har vokst opp sammen, med den samme maten og de samme reglene. Hadde det ikke hatt noe med gener å gjøre, kunn kosthold hadde jo hun også vært overvektig!"

Haha. du mener vel motsatt? Hvis de er søsken har de jo de samme genene.

Anonymous poster hash: 19498...dce

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke fysisk mulig å bli sykelig overvektig ved å ha et normalt kosthold, slik han selv sier.

Han tar ingen ansvar for det situasjonen han har kommet opp i. Hvis man har endel kunnskap om avhengighet, så ser man glatt gjennom alt som kommer ut av munnen på den mannen. Jeg er veldig enig med Kari Jaquessen. Første steg er erkjennelse og ta ansvar.

Jeg blir bare provosert av folk som setter seg selv i en offerrolle som han.

Anonymous poster hash: 96547...5a7

Så du filmen? Han var overvektig allerede som seksåring, ble utsatt for mobbing og hets.

Søsteren er normalvektig. Hvordan tror du det har seg? Tror du han spiste grandis på egenhånd fra han var tre??

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fikk så vondt i hjertet mitt av det de barna sa til han på 17. mai.. synes han taklet det fint, men det må ha vært vanskelig.

Ja, det må ha vært svært vanskelig. Jeg for min del hadde hatt lyst til å kaldkvele skittungene om jeg var Jørgen, det står respekt av at han taklet dem så fint som han gjorde.

Håper foreldrene til ungene skjemmes.

Anonymous poster hash: 09eee...204

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt OT, men:

Jeg forstår ikke helt dette med "Jeg gidder ikke bruke lang tid på kjøkkenet, så jeg spiser dritt"-tankegangen mange har. Jeg skjønner jo at det kan bli litt hel- og halvfabrikata, men at folk baserer kostholdet sitt på det og begrunner det med dårlig tid synes jeg er tullete. Jeg kan ikke lage mat, jeg synes det er vanskelig, kjedelig og tar altfor lang tid, men det er da virkelig ikke så stort tiltak å sette noen egg og litt brokkoli til koking... Tar fem-ti minutter å koke, mindre med grønnsakene, og voila så har man en grei middag om man ikke er så innmari kresen på hvor fancy det skal være (noe man neppe er om man synes Fjordland er et greit alternativ uansett). Ellers går det an å lage en slags lapskaus av bønner, kikerter, linser, gulrøtter og annet man vil ha oppi, er bare å blande sammen og varme opp i to minutter.. Så kan man fryse ned restene og ha til en annen gang. Det tar ikke lang tid å spise sunt, ei heller er det vanskelig eller krevende på andre måter.

Kjenner jeg blir litt i overkant provosert over unnskyldningene så mange kommer med! Det lengste jeg bruker på kjøkkenet i strekk er ti minutter, og da er det fordi jeg skal ha hardkokte egg. Ikke bruker jeg mye tid på oppvask heller, selv om jeg ikke har maskin og tar alt for hånd. Det handler bare om å tenke litt, så greier man fint å spise sunn, næringsrik mat som ikke er proppa full i fjaserier uten at det tar nevneverdig mye tid, energi eller tankekraft. Ikke er det dyrt heller!

Nei, det er bare rein og skjær latskap, og da på "tenke litt"-fronten.



Anonymous poster hash: 1c1d2...31f
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Så du filmen? Han var overvektig allerede som seksåring, ble utsatt for mobbing og hets.

Søsteren er normalvektig. Hvordan tror du det har seg? Tror du han spiste grandis på egenhånd fra han var tre??

jeg skylder på foreldrene jeg. Jeg så at mora ikke akkurat var noen sylfide hun heller

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en UTROLIG provoserende mann. Han virker ikke særlig skarp når han prøver å få oss til å tro at han har levd et liv med et normalt kosthold. Og moren som sier hun tror det er gener... ha ha ha ha. No fucking way.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...