Gå til innhold

Hjertesukkenes bro

Fremhevede innlegg

Skrevet

Og så blei det litt fart på våren innendørs med disse jeg fikk kjøpt i dag:

New Pearl.JPG

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

GOD HELG!

Drivhuskos.jpg

Endret av hjertesukka
Skrevet
På 23.2.2017 den 15.16, hjertesukka skrev:

Og så blei det litt fart på våren innendørs med disse jeg fikk kjøpt i dag:

New Pearl.JPG

:rodmer: 

På 22.2.2017 den 13.14, hjertesukka skrev:

Mye spennende på gang nå, i dag oppdaget jeg plutselig at vårkjærminne har begynt å blomstre: 

Vårtegn to.JPG

Det var virkelig tidlig! Herlig! :strix: 

Riktig god helg til deg også :blomst: 

• Liker 1
Skrevet

Jeg har endelig fått sådd de første frøene! Ting tar tid her altså :laugh: Jaja, nå er sesongen i gang! :duskedame: 

• Liker 1
Skrevet
17 minutter siden, Rumle skrev:

Jeg har endelig fått sådd de første frøene! Ting tar tid her altså :laugh: Jaja, nå er sesongen i gang! :duskedame: 

Jippi! :rolleyes: Det er da ikke sååå seint å så frø. Har noen stående som ikke rikker seg av flekken, syns jeg.:ler: 

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, hjertesukka skrev:

Jippi! :rolleyes: Det er da ikke sååå seint å så frø. Har noen stående som ikke rikker seg av flekken, syns jeg.:ler: 

Neida, er ikke så seint :laugh: Viktigste er at jeg har startet! :jepp: 

• Liker 1
Skrevet

Apropos tidlig blomstring; - ei slektning av meg la ut bilde på FB i dag av to svære krukker med blomstrende stemor! :ler: Utendørs!

Tenkte kanskje at hun hadde drevet dem fram i drivhuset, men tidlig likevel. Så kom svaret; "kjøpt på Europris".

:fnise:

• Liker 1
Skrevet

Og jeg som tenkte at jeg skulle få tak i blomstrende stemor og sette her ute på terrassen i dag, men nå blåser det stikker og strå her, så det frister lite. Sukk. Mulig det gir seg utover dagen da, så vi får se. :rolleyes:

Jeg klør i fingrene etter å shine litt opp!

• Liker 1
Skrevet

Det er nå fint med stemor, da. :rodmer:- og så står de hele sommeren, ikke minst.

stemor nett.jpg

• Liker 1
Skrevet

Åååh, jeg elsker stemorsblomster! Jeg elsker til og med stemorsblomster så mye at jeg sikler på en veske fra Cath Kidston med stemorsblomster på. :sjenert: 

• Liker 2
Skrevet (endret)
17 timer siden, SPOCA skrev:

Åååh, jeg elsker stemorsblomster! Jeg elsker til og med stemorsblomster så mye at jeg sikler på en veske fra Cath Kidston med stemorsblomster på. :sjenert: 

Så herlig! Det er veldig fine og greie sommerblomster, ikke noe tull med dem, liksom. :rodmer:

(hvis man husker å knipe av visne blomster, kommer det nye sporenstreks)

Endret av hjertesukka
  • Liker 1
Skrevet

Stemorsblomster er en av mine favoritter også :rodmer: Jeg synes alltid jeg er tidlig ute med å plante de ut, men, har dog aldri tatt sjansen på å sette de ut så tidlig som dette :ler: Men, meget mulig det går bra, de tåler jo fint litt frost :jepp: 

• Liker 1
Skrevet
39 minutter siden, hjertesukka skrev:

Så herlig! Det er veldig fine og greie sommerblomster, ikke noe tull med dem, liksom. :rodmer:

(hvis man husker å knipe av visne blomster, kommer det nye sporenstreks)

:Nikke:

Jeg pleier å knipe av alle som står i full blomst innimellom og legge de i et svært fat med bittelitt vann. Tar ikke lang tid før plantene er stappfulle av nye blomster, og flere til igjen :rodmer: Og de holder seg utrolig lenge når de flyter i vann! :jepp:  

• Liker 1
Skrevet
34 minutter siden, Rumle skrev:

:Nikke:

Jeg pleier å knipe av alle som står i full blomst innimellom og legge de i et svært fat med bittelitt vann. Tar ikke lang tid før plantene er stappfulle av nye blomster, og flere til igjen :rodmer: Og de holder seg utrolig lenge når de flyter i vann! :jepp:  

Aha!  Spennende metode, har ikke hørt om den før! Men det skal jeg jammen prøve. :idesmil:

• Liker 1
Skrevet
39 minutter siden, Rumle skrev:

Stemorsblomster er en av mine favoritter også :rodmer: Jeg synes alltid jeg er tidlig ute med å plante de ut, men, har dog aldri tatt sjansen på å sette de ut så tidlig som dette :ler: Men, meget mulig det går bra, de tåler jo fint litt frost :jepp: 

Jeg kjøpte fire potter med stemor på lørdag, men de står ute i pottene ennå. Fikk dem for kr 10,- pr potte, så da slo jeg til. :ler: De er fine og fyldige, men ingen blomster ennå.

• Liker 1
Skrevet

Har vært inne og fikset tommelen min, ingen big deal, men det betyr at jeg må ta det rolig i 6 uker, ha bandasje på, holde høyt og ikke dusje på 4 dager! :) (står det i skrivet fra sykehuset). Mulig jeg jukser litt der da.

Jammen godt at det ikke er midt i hagesesongen, skjønt jeg har allerede vært ute og luket litt med den andre hånda, mens jeg holdt den andre høyt. :nori:Og deilig at jeg kan bruke både pc og mobil, men må ta litt pauser.

La merke til at akeleiene er på full fart opp nå! Er så spent på fargeblandingen......:rodmer:

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, hjertesukka skrev:

Har vært inne og fikset tommelen min, ingen big deal, men det betyr at jeg må ta det rolig i 6 uker, ha bandasje på, holde høyt og ikke dusje på 4 dager! :) (står det i skrivet fra sykehuset). Mulig jeg jukser litt der da.

Jammen godt at det ikke er midt i hagesesongen, skjønt jeg har allerede vært ute og luket litt med den andre hånda, mens jeg holdt den andre høyt. :nori:Og deilig at jeg kan bruke både pc og mobil, men må ta litt pauser.

La merke til at akeleiene er på full fart opp nå! Er så spent på fargeblandingen......:rodmer:

Oii, håper du føler deg bedre veldig snart :Nikke: 

Akeleiene på vei allerede? :sjokkert: 

• Liker 2
Skrevet

God bedring med tommelen :blomst: Jøss, akeleier nå? Jeg sliter forsåvidt med å få de til på hytta, men mener de ikke kommer før juni..

• Liker 2
Skrevet

Takk for omtanken, det går veldig fint og jeg har lite vondt. Men må passe på så jeg ikke olstrer for mye, som jeg pleier.:fnise:

Disse kommer opp nå, bildet er tatt just nu;

Akeleier mars.JPG

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, hjertesukka skrev:

Takk for omtanken, det går veldig fint og jeg har lite vondt. Men må passe på så jeg ikke olstrer for mye, som jeg pleier.:fnise:

Disse kommer opp nå, bildet er tatt just nu;

Akeleier mars.JPG

Se der ja! :rodmer: Må visst snart ut og se etter mine også :Nikke: 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...