Gå til innhold

Hjertesukkenes bro

Fremhevede innlegg

Skrevet
Akkurat nå, hjertesukka skrev:

Haha, du får sagt det, Rumle! Men det er akkurat slik det er. God beskrivelse. Pluss at du leser side opp og ned på nettet om lusebekjempelse, sneglekrig og import av frø. :fnise:

Haha ja, helt utrolig hvor mye rart man leser om i forbindelse med planter! :laugh:

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jaaaa. Plutselig oppdager du at det har gått flere timer med til å leite etter noe hagerelatert på nett! Som du ikke fant, likevel.

Men veldig kjekk hobby da! :hoppe:

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, hjertesukka skrev:

Jaaaa. Plutselig oppdager du at det har gått flere timer med til å leite etter noe hagerelatert på nett! Som du ikke fant, likevel.

Men veldig kjekk hobby da! :hoppe:

Det er det jammen :Nikke: 

• Liker 1
Skrevet

:fnise:

Joda. Tenkte et par potter til sommeren, men problemet mitt er at jeg klarer å ta livet av kaktuser liksom. :ler: Skal prøve mitt beste å holde dem i live! :sjenert:

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, SPOCA skrev:

:fnise:

Joda. Tenkte et par potter til sommeren, men problemet mitt er at jeg klarer å ta livet av kaktuser liksom. :ler: Skal prøve mitt beste å holde dem i live! :sjenert:

Så gøy! Det blir nok kjempefint.

Hvis jeg kan klemme inn enda et råd, så er det bedre å ha to store potter enn fem små. Lykke til! :lillesky2:

• Liker 1
Skrevet

Gå for noen enkle blomster som tåler masse! Så blir det lettere å lykkes og mye gøyere :jepp: Lykke til fra meg også :duskedame: 

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, Rumle skrev:

Gå for noen enkle blomster som tåler masse! Så blir det lettere å lykkes og mye gøyere :jepp: Lykke til fra meg også :duskedame: 

I så måte er jo pelargonia og lobelia greie blomster. Lobelia har jeg vekket opp fra tørkedøden mer enn en gang. :laugh:

lobelia blå.jpg

rosa pelargonia.jpg

• Liker 1
Skrevet

Nå har jeg vært ute og hakket og spadd for å få opp noen krokuser, men måtte bare gi opp. 2-3 cm ned i jorda er det frost hard som stein, sukk. :krangle:

Og jeg som skulle pynte inngangspartiet mitt til helga! Snufs. Får ty til kjøpeblomster da. :roser:

Skrevet

Takk for tips. :) Jeg skal spørre min mor, hun er en med grønne fingre - hun elsker blomster. Skulle ønske jeg hadde arvet noen av genene henne der altså. ;) 

Skrevet

Spoca, du har sikkert de samme genene, de ligger nok bare i dvale! :)

Skrevet

Riktig god helg!

Så skjønne, er det anemoner? :rodmer:

• Liker 1
Skrevet

Ja, det er anemoner :Nikke: Men, aner ikke hvordan de blir så store, mine blir aldri det i alle fall :ler: 

• Liker 1
Skrevet

Ikke mine heller! Har noen småttinger som står her og kommer opp tidlig- skulle ønske de spredte seg over hele bedet! :P

• Liker 1
Skrevet

Jeg er så glad i de høye høstanemonene, må prøve å få tak i noen flere av de i år, de tåler masse også, flott staude og kjempefin i bukett! :jepp: 

• Liker 1
Skrevet

Takk for tips! Høstanemoner, gitt. Kjekt med blomster som man kan ta inn i vaser og krukker! Akkurat nå er det liksom ingenting, bortsett fra kvister man kan drive. Ja, og så løker da. :mynona:

• Liker 1
Skrevet (endret)

Ja, kjedelig tid nå. Lurer på om jeg skal prøve å ta noen grener fra det plommetreet som falt i sommer (som jeg ikke har fått bort enda) og se om de kan drives :ler: 

Endret av Rumle
  • Liker 1
Skrevet

Ellers har jeg mye gul forsythia, men prøver å drøye det så lenge som mulig, så jeg ikke blir lei det til påske :ler: 

• Liker 1
Skrevet

Jippi! Da var jeg ute en tur og fikk opp noen krokuser som jeg har plassert i ei vid skål med masse mose rundt! :rodmer:

De er litt små ennå, men tenker de skal få fart på seg i solkroken! 

Ja, forsythia er nydelig, men som du sier, man blir lei av enkelte ting, påskeliljer også.....når det lir på. :wink:

• Liker 1
Skrevet
På 16.2.2017 den 16.42, SPOCA skrev:

Takk for tips. :) Jeg skal spørre min mor, hun er en med grønne fingre - hun elsker blomster. Skulle ønske jeg hadde arvet noen av genene henne der altså. ;) 

Ja, det er kanskje sant! :) Får håpe det, hehe. ;) 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...