SPOCA Skrevet 31. januar 2017 #1801 Skrevet 31. januar 2017 3 timer siden, hjertesukka skrev: Takk skal du ha! Ja, jeg var virkelig kry av dem i fjor sommer! Siden jeg sådde dem selv, mener jeg. Skjønner jeg godt! Personlig eier jeg overhodet ikke grønne fingre.. 1
Rumle Skrevet 31. januar 2017 #1802 Skrevet 31. januar 2017 (endret) 3 timer siden, hjertesukka skrev: Aha! Trodde det var omvendt, hehe.- Innbilte meg liksom at lyset gjorde slik at de strekker seg, jeg da. Tror bestemt de trenger lys Jeg har elendig dagslys her på vinteren, så har opplevd akkurat dette mange ganger -. de strekker seg som bare det etter det lyset som er Nå har jeg jo kjøpt noen vekstlamper, så satser på å bruke de over spirene - og om et par måneder har jeg nok lys i vinduskarmen/bord foran at det kan gå litt der også Men uansett, gu så vanskelig det er å ikke gå bananas å kjøpe masse frø nå altså! Vil så ALT! Fine spirer! Endret 31. januar 2017 av Rumle 1
hjertesukka Skrevet 31. januar 2017 Forfatter #1803 Skrevet 31. januar 2017 Takk for tips og innspill, Rumle! Nå har jeg flyttet dem under lyset igjen. - Et ordtak som sier; "Never change a winning horse", vett du. Ja, våren er ei herlig tid! Sa jeg forresten at primulaen min ute har komt med en pitteliten lilla blomst........ifjor planta jeg også kuleprimula som også ser ut til å trives. 1
hjertesukka Skrevet 31. januar 2017 Forfatter #1804 Skrevet 31. januar 2017 56 minutter siden, SPOCA skrev: Skjønner jeg godt! Personlig eier jeg overhodet ikke grønne fingre.. Men du kan jo få grønne fingre! - Har ikke du fin terrasse der du kan ha noen potter? 1
Rumle Skrevet 31. januar 2017 #1805 Skrevet 31. januar 2017 7 minutter siden, hjertesukka skrev: Takk for tips og innspill, Rumle! Nå har jeg flyttet dem under lyset igjen. - Et ordtak som sier; "Never change a winning horse", vett du. Ja, våren er ei herlig tid! Sa jeg forresten at primulaen min ute har komt med en pitteliten lilla blomst........ifjor planta jeg også kuleprimula som også ser ut til å trives. Men, det kan sikkert være smart å ha de stående litt kaldere enn vanlig stuetemperatur da, hvis du har anledning til det Åhhh primula ute allerede?! 1
hjertesukka Skrevet 31. januar 2017 Forfatter #1806 Skrevet 31. januar 2017 15 minutter siden, Rumle skrev: Men, det kan sikkert være smart å ha de stående litt kaldere enn vanlig stuetemperatur da, hvis du har anledning til det Åhhh primula ute allerede?! Ja, de står på kjøkkenet, og der er litt kaldere enn i stua. Etterhvert tenkte jeg å sette dem ut i vindfanget. (en stund til ennå!) Den primulaen er ikke i full knopp altså, bare en sånn enslig optimist som kom opp! 1
Rumle Skrevet 31. januar 2017 #1807 Skrevet 31. januar 2017 7 minutter siden, hjertesukka skrev: Ja, de står på kjøkkenet, og der er litt kaldere enn i stua. Etterhvert tenkte jeg å sette dem ut i vindfanget. (en stund til ennå!) Den primulaen er ikke i full knopp altså, bare en sånn enslig optimist som kom opp! Kjekt likevel da Ingen optimister her i gården, hverken enslige eller annet 1
Rumle Skrevet 31. januar 2017 #1808 Skrevet 31. januar 2017 Eller vent litt, jeg så faktisk at den ene hvite løytnantshjerte jeg har ute på terrassen hadde begynt å stikke opp fra krukken her om dagen - kanskje 5 cm eller noe, det var uvanlig tidlig i alle fall 1
hjertesukka Skrevet 31. januar 2017 Forfatter #1809 Skrevet 31. januar 2017 Så gøy med løytnantshjertet! Satte en rosa og hvit avlegger i fjor, så den skal jeg kikke på imorgen! Nå skal jeg velte meg i seng med ei kjekk bok. 1
hjertesukka Skrevet 31. januar 2017 Forfatter #1811 Skrevet 31. januar 2017 Natta til deg også, Rumle! "Flowers and peace on earth" 1
hjertesukka Skrevet 1. februar 2017 Forfatter #1812 Skrevet 1. februar 2017 Hm, ser ikke tegn til liv i løytnantshjertet! Men, den ene rosestilken som står nedi potet, den ser ut til å komme seg: 1
hjertesukka Skrevet 2. februar 2017 Forfatter #1813 Skrevet 2. februar 2017 Det skal komme en kuldeperiode neste uke! Gruer meg! Men la merke til at kuldegradene blei nedjustert, heldigvis, så det er mulig jeg slipper unna med et par minusgrader. Og det må jeg vel tåle, selv om det er vinden som er verst. Er ikke helt ferdig med isolering her, nemlig. Åååå, jeg som innbilte meg at våren var på vei! 1
Rumle Skrevet 2. februar 2017 #1814 Skrevet 2. februar 2017 På 1.2.2017 den 12.03, hjertesukka skrev: Hm, ser ikke tegn til liv i løytnantshjertet! Men, den ene rosestilken som står nedi potet, den ser ut til å komme seg: Den ser jo veldig bra ut Huff, kuldeperiode? Har ikke fått med meg det. Men ja, vi er nok ikke sikker på noen måneder enda 1
hjertesukka Skrevet 3. februar 2017 Forfatter #1815 Skrevet 3. februar 2017 Ja, er spent på den! Jeg vrir hjernen for å huske hvilken rosebusk jeg tok greinene av, hehe. Men lurer på om det var den Bonicabusken som står utenfor tomta. Spennende tider vi går i møte, selv om vi må gjennom en kuldeperiode. Har heldigvis en spatur om ikke så lenge, å glede meg til! 1
Frøkensina Skrevet 3. februar 2017 #1818 Skrevet 3. februar 2017 God helg Tenk at du har vår allerede Hjertesukka 2
hjertesukka Skrevet 3. februar 2017 Forfatter #1819 Skrevet 3. februar 2017 14 minutter siden, Frøkensina skrev: God helg Tenk at du har vår allerede Hjertesukka Takk, ja det er helt utrolig. I dag er det så deilig og mildt her og jeg har vært ute i hagen og kikket. Det titter opp både her og der. (prøver å ikke tenke på kulden som kommer neste uke). 2
Frøkensina Skrevet 3. februar 2017 #1820 Skrevet 3. februar 2017 1 minutt siden, hjertesukka skrev: Takk, ja det er helt utrolig. I dag er det så deilig og mildt her og jeg har vært ute i hagen og kikket. Det titter opp både her og der. (prøver å ikke tenke på kulden som kommer neste uke). Du får nyte det nå ja, men det er vel ikke sikkert det blir så lang kuldeperiode. Her er det snø og glatt Men er jo nullføre da så ikke så kaldt. 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå