hjertesukka Skrevet 24. januar 2017 Forfatter #1781 Skrevet 24. januar 2017 Prøvde dette "trikset" i fjor, men ser at det er kun EN her hos meg som kanskje greier seg: (bilder fra nettet) Litt artig å prøve, da, selv om jeg ikke får det helt perfekt i første omgang. 1
hjertesukka Skrevet 25. januar 2017 Forfatter #1782 Skrevet 25. januar 2017 I dag kom Dahlia/georginefrøene mine i posten, og jeg plantet straks 20-30 stk i ei potte inne, så får vi se. 1
hjertesukka Skrevet 27. januar 2017 Forfatter #1783 Skrevet 27. januar 2017 Deilig sol i dag! God helg allesammen! 1
Rumle Skrevet 27. januar 2017 #1784 Skrevet 27. januar 2017 På 24.1.2017 den 13.57, hjertesukka skrev: Prøvde dette "trikset" i fjor, men ser at det er kun EN her hos meg som kanskje greier seg: (bilder fra nettet) Litt artig å prøve, da, selv om jeg ikke får det helt perfekt i første omgang. Åhhh har du prøvd det ja! Så gøy - jeg har hatt det på "to-do" listen min i all evighet .. og der blir det nok en stund til Gleder meg til å høre hvordan det går med den som har klart seg! På 25.1.2017 den 18.20, hjertesukka skrev: I dag kom Dahlia/georginefrøene mine i posten, og jeg plantet straks 20-30 stk i ei potte inne, så får vi se. Spennenede! 2 minutter siden, hjertesukka skrev: Deilig sol i dag! God helg allesammen! Flott vær her også - men kaaaaldt! I går sorterte og renset (delvis) jeg alle frøene jeg hadde tørket fra i fjor - og i jøsse navn det tok laaaang tid! Jo lenger jeg kom ut i prosessen, jo grovere og grovere (og mer alternative) ble blandingene Blir spennende å se hva som kommer opp 1
Rumle Skrevet 27. januar 2017 #1785 Skrevet 27. januar 2017 Og nå har jeg kjøpt så mange grønne planter at jeg har pålagt meg selv kjøpeforbud på ubestemt tid Stuen min begynner å ligne på en plantebutikk .. og jeg har ikke sådd ett eneste frø enda 1
hjertesukka Skrevet 27. januar 2017 Forfatter #1786 Skrevet 27. januar 2017 11 minutter siden, Rumle skrev: Og nå har jeg kjøpt så mange grønne planter at jeg har pålagt meg selv kjøpeforbud på ubestemt tid Stuen min begynner å ligne på en plantebutikk .. og jeg har ikke sådd ett eneste frø enda Åh, det hørtes flott ut! Ja det er fristende med grønne planter for tida, jeg trøster meg med at jeg har en svær avocadoplante nå, som ser virkelig fin ut. I går gikk jeg bevisst utenom mestergrønn da jeg var ute og handlet! 1
Rumle Skrevet 27. januar 2017 #1787 Skrevet 27. januar 2017 Akkurat nå, hjertesukka skrev: Åh, det hørtes flott ut! Ja det er fristende med grønne planter for tida, jeg trøster meg med at jeg har en svær avocadoplante nå, som ser virkelig fin ut. I går gikk jeg bevisst utenom mestergrønn da jeg var ute og handlet! Smart! 1
hjertesukka Skrevet 28. januar 2017 Forfatter #1788 Skrevet 28. januar 2017 23 timer siden, Rumle skrev: Åhhh har du prøvd det ja! Så gøy - jeg har hatt det på "to-do" listen min i all evighet .. og der blir det nok en stund til Gleder meg til å høre hvordan det går med den som har klart seg! Spennenede! Flott vær her også - men kaaaaldt! I går sorterte og renset (delvis) jeg alle frøene jeg hadde tørket fra i fjor - og i jøsse navn det tok laaaang tid! Jo lenger jeg kom ut i prosessen, jo grovere og grovere (og mer alternative) ble blandingene Blir spennende å se hva som kommer opp Ja, skal komme med rapport hvis det er noe å rapportere. Håper jo det. Ellers må jeg si at du er jammen meg tålmodigheten selv når du har renset og sortert frø - det er strengt tatt en kjedelig jobb, spør du meg. 1
hjertesukka Skrevet 29. januar 2017 Forfatter #1789 Skrevet 29. januar 2017 I dag spirer jammen meg Dahliafrøene mine! Gulp, tror jeg må sette dem litt kaldere. Men gøy da! 1
hjertesukka Skrevet 30. januar 2017 Forfatter #1790 Skrevet 30. januar 2017 Og stokkrosene mine er på vei! Både de gamle og de nye jeg sådde ifjor. Det som er spennende, er jo fargen. Spent på om jeg får gule og rosa i år! Her er et utvalg av hvilke farger jeg har hatt: 1
hjertesukka Skrevet 31. januar 2017 Forfatter #1792 Skrevet 31. januar 2017 7 timer siden, SPOCA skrev: Åh, så flotte! Takk skal du ha! Ja, jeg var virkelig kry av dem i fjor sommer! Siden jeg sådde dem selv, mener jeg. 1
Rumle Skrevet 31. januar 2017 #1793 Skrevet 31. januar 2017 På 28.1.2017 den 11.34, hjertesukka skrev: Ja, skal komme med rapport hvis det er noe å rapportere. Håper jo det. Ellers må jeg si at du er jammen meg tålmodigheten selv når du har renset og sortert frø - det er strengt tatt en kjedelig jobb, spør du meg. Jeg kan love deg at jeg er helt ekstremt lite tålmodig Så gøy at de spirer allerede! Har du nok lys?
hjertesukka Skrevet 31. januar 2017 Forfatter #1794 Skrevet 31. januar 2017 40 minutter siden, Rumle skrev: Jeg kan love deg at jeg er helt ekstremt lite tålmodig Så gøy at de spirer allerede! Har du nok lys? Jeg har bare satt dem under helt vanlige lamper og det ser jammen ut som det funker! Nå har jeg satt sommergeorginene i litt mindre lys og litt kaldere. 1
Rumle Skrevet 31. januar 2017 #1795 Skrevet 31. januar 2017 9 minutter siden, hjertesukka skrev: Jeg har bare satt dem under helt vanlige lamper og det ser jammen ut som det funker! Nå har jeg satt sommergeorginene i litt mindre lys og litt kaldere. Mindre lys? Trenger de ikke mer lys da?
hjertesukka Skrevet 31. januar 2017 Forfatter #1796 Skrevet 31. januar 2017 4 minutter siden, Rumle skrev: Mindre lys? Trenger de ikke mer lys da? Redd de når taket før jeg får satt dem ut!
Rumle Skrevet 31. januar 2017 #1797 Skrevet 31. januar 2017 1 minutt siden, hjertesukka skrev: Redd de når taket før jeg får satt dem ut! Men, det er derfor de må ha lys, for hvis de står mørkt så vil de strekke seg og bli lange og tynne Med, godt lys vil de ble kraftigere og mer robuste. Du bare kniper de, slik at de setter sidegrener og så lar de utvikle fem hovedgrener, de andre kniper du vekk 1
Rumle Skrevet 31. januar 2017 #1798 Skrevet 31. januar 2017 Hmm det var litt dårlig forklart Du kniper toppen av etter de har utviklet noen bladpar, og så la dem sette maks 5 sidegrener under (som du lar vokse opp) da får du mange flere blomster til slutt 1
hjertesukka Skrevet 31. januar 2017 Forfatter #1799 Skrevet 31. januar 2017 1 minutt siden, Rumle skrev: Men, det er derfor de må ha lys, for hvis de står mørkt så vil de strekke seg og bli lange og tynne Med, godt lys vil de ble kraftigere og mer robuste. Du bare kniper de, slik at de setter sidegrener og så lar de utvikle fem hovedgrener, de andre kniper du vekk Aha! Trodde det var omvendt, hehe.- Innbilte meg liksom at lyset gjorde slik at de strekker seg, jeg da. 1
hjertesukka Skrevet 31. januar 2017 Forfatter #1800 Skrevet 31. januar 2017 Sånn ser sommergeorginene/Dahliaene mine ut ei snau uke etter at jeg sådde dem: 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå