Gå til innhold

Hjertesukkenes bro

hjertesukka

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Frøkensina skrev:

Og disse kommer hvertfall ikke før april! 

De begynner å spire hvis det er mildt da, så stopper de i kalde perioder :jepp: Men, det trenger jo selvsagt ikke å være akkurat de, det er mye som ligner :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, Frøkensina skrev:

Men altså, det er vinter nå! :jolie:

:ler: Nei du, her er det snø og nå blir det vel is også etter denne tåka. 

Du har helt rett! Det er vinter, men jeg tror faktisk at jeg bor på landets minst snørike sted. Nyter det. Men neste uke kommer vinteren, sies det. Brrr,,,,:fryser:

Endret av hjertesukka
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Rumle skrev:

De begynner å spire hvis det er mildt da, så stopper de i kalde perioder :jepp: Men, det trenger jo selvsagt ikke å være akkurat de, det er mye som ligner :) 

Det har ikke spirt noe her selv om det var plussgrader rundt jul :ler: Er ikke sikker på at dere bor i Norge lenger :ninja: 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, hjertesukka skrev:

Du har helt rett! Det er vinter, men jeg tror faktisk at jeg bor på landets minst snørike sted. Nyter det. Men neste uke kommer vinteren, sies det. Brrr,,,,

Hører rykter om -10! :sjokkert: 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Rumle skrev:

Hører rykter om -10! :sjokkert: 

What?? Gud hjelpe meg, da må jeg kjøpe mer ved! Men syns det står minus 1 og minus 2 og sånn her. (på yr og storm):)

Endret av hjertesukka
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, hjertesukka skrev:

What?? Gud hjelpe meg, da må jeg kjøpe mer ved! Men syns det står minus 1 og minus 2 og sånn her. (på yr og storm):)

Får håpe du har rett! synes jeg leste den overskriften på bt.no men nå finner jeg det ikke igjen :vetikke: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Rumle skrev:

Får håpe du har rett! synes jeg leste den overskriften på bt.no men nå finner jeg det ikke igjen :vetikke: 

Sjekka Storm nå, og det minste blir minus 3 her, om natta. Et par dager, og så blir det mildt igjen. :biggrin:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, hjertesukka skrev:

Sjekka Storm nå, og det minste blir minus 3 her, om natta. Et par dager, og så blir det mildt igjen. :biggrin:

Håper det stemmer! :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Rumle skrev:

750aa008e44690ee47900ffd6d81831c.jpg

Husker bare ikke navnet, men det kan jeg finne - tror det er en variant av disse, som kalles maidenhair fern (adiantum)

Har nettopp kjøpt en svær sånn for å få litt grønt inn i stuen - det trengs nå! Ble enda en monstrea også, pluss litt div annet. Hjelper på! Håper jeg klarer å ta meg av de så de kan komme ut til våren :ler: 

Den er bare nydelig! Lyst på en sånn. Ja, man må friske litt opp nå etter at julepynten er pakket vekk. Jeg har for øyeblikket en svær hvit amaryllis og så har jeg fått til en kjempestor, grønn plante av en avocadostein! Den likte stuevarmen, tydeligvis!

:lillesky2:

Endret av hjertesukka
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, hjertesukka skrev:

Den er bare nydelig! Lyst på en sånn. Ja, man må friske litt opp nå etter at julepynten er pakket vekk. Jeg har for øyeblikket en svær hvit amaryllis og så har jeg fått til en kjempestor, grønn plante av en avocadostein! Den likte stuevarmen, tydeligvis!

:lillesky2:

Ja, det er herlig med alt som er grønt nå :Nikke: 

Sånn avocadoplante fra stein har jeg hatt lyst til å prøve lenge, kanskje jeg skal prøve det nå jeg også :jepp: 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortalte jeg at fikentre-avlegger min kreperte? :sukk: Er veldig bekymret for fikentreet også, for det står så dårlig plassert, og det er (av uviss grunn) dårlig drenering i potten. Prøvde å bore noen nye hull, men potten er i veldig tykk gummi, type bildekk, så jeg tror den trenger større hull. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Rumle skrev:

Ja, det er herlig med alt som er grønt nå :Nikke: 

Sånn avocadoplante fra stein har jeg hatt lyst til å prøve lenge, kanskje jeg skal prøve det nå jeg også :jepp: 

Ja, det er så trivelig når man får det til. Jeg prøvde flere ganger og holdt på å gi opp, men så var det plutselig en som skøyt i været! Ettter en stund så bytta jeg potte på den, gjødsla med litt hønsegjødsel og tok den som sagt inn i varmen og nå er den ca 1 m lang! Spent på om det noen gang kommer avocado på den! :nori:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror jeg må prøve å få den under tak, men da må den i alle fall tørke opp litt, nå er den blytung!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er så trivelig når man får det til. Jeg prøvde flere ganger og holdt på å gi opp, men så var det plutselig en som skøyt i været! Ettter en stund så bytta jeg potte på den, gjødsla med litt hønsegjødsel og tok den som sagt inn i varmen og nå er den ca 1 m lang! Spent på om det noen gang kommer avocado på den! :nori:

Så gøy! kan tenke meg at man i alle fall må ha ekstra belysning for å få frukt, og sikkert ekstra varme også - men hva vet jeg?Håper du får frukt! :jepp: 

Endret av Rumle
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Rumle skrev:

Fortalte jeg at fikentre-avlegger min kreperte? :sukk: Er veldig bekymret for fikentreet også, for det står så dårlig plassert, og det er (av uviss grunn) dårlig drenering i potten. Prøvde å bore noen nye hull, men potten er i veldig tykk gummi, type bildekk, så jeg tror den trenger større hull. 

Nei, så synd da!! Men står det ute eller inne? Er vel et slikt varmesøkende tre kanskje?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, så synd da!! Men står det ute eller inne? Er vel et slikt varmesøkende tre kanskje?

Det står ute, det har det gjort i mange år nå, de tåler ganske mye - men overdrevent med fukt er nok ikke spesielt populært.

Endret av Rumle
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er det vel ingen planter som liker. Her er også "dassbløtt" i bakken nå, det surkler rundt støvlene når jeg går rundt.:ohmy:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holdt ut til 10. januar før så-feberen kom tilbake :sukk: Trodde virkelig jeg ville holde ut lenger denne gangen! :ler: 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja det er en omfattende feber det der! :forkjola: Men har du jord liggende inne til å ta av? Jeg syter med å gå ut og stikke h endene i den kalde jorda nå. Må visst få meg noen poser med jord til "innebruk".

Forøvrig må jeg få vekk enda mer julepynt, det er helt utrolig som jeg har lasset på rundtomkring. I dag har jeg tatt ned ei fin julestjerne som jeg hadde i et lite vindu og hengt opp en litt kulere lampe.  Kjekt med lys! :lete:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...