hjertesukka Skrevet 3. januar 2017 Forfatter #1641 Skrevet 3. januar 2017 Takk for gode tips, Rumle! Høres ut som jeg kan begynne inne ganske snart. Når det gjelder brunsnegler, så har jeg en teori om at de ikke finnes i det lille området. Haha, jeg er visst en naiv optimist! (det var litt spøk, da, regner med at de sniker seg bort dit når det er delikatesser på gang der!) Kanskje jeg kan ha de i noen store selvvannende krukker oppå en kasse oppå hagebordet? Ser at jeg lager meg en god del arbeid her nå, men pyttpytt.....den som intet våger.... 1
Rumle Skrevet 3. januar 2017 #1642 Skrevet 3. januar 2017 5 timer siden, hjertesukka skrev: Takk for gode tips, Rumle! Høres ut som jeg kan begynne inne ganske snart. Når det gjelder brunsnegler, så har jeg en teori om at de ikke finnes i det lille området. Haha, jeg er visst en naiv optimist! (det var litt spøk, da, regner med at de sniker seg bort dit når det er delikatesser på gang der!) Kanskje jeg kan ha de i noen store selvvannende krukker oppå en kasse oppå hagebordet? Ser at jeg lager meg en god del arbeid her nå, men pyttpytt.....den som intet våger.... Nå skal jeg ikke være vanskelig her, men jeg vil tro at alle snegler går på de, ikke bare brunsnegler. Så ja, selvvannende kasse på terrassen høres veldig smart ut! Du kan jo prøve ut det bomullstrådtrikset også 1
Rumle Skrevet 3. januar 2017 #1643 Skrevet 3. januar 2017 https://scissorsandsage.com/2015/04/20/diy-self-watering-system-for-houseplants/ hvis du ikke kjenner til det kan du lese om det her 1
hjertesukka Skrevet 3. januar 2017 Forfatter #1644 Skrevet 3. januar 2017 (endret) 3 timer siden, Rumle skrev: https://scissorsandsage.com/2015/04/20/diy-self-watering-system-for-houseplants/ hvis du ikke kjenner til det kan du lese om det her #Løper og kjøper binders# Dette er jo genialt! Takker og bukker. Jeg har jo hørt såvidt om det, men aldri brukt det. Regner med at jeg kan bruke ei svær "krabbekokegryte" jeg har stående. (som aldri blir brukt til krabbe!). Har prøvd med å sette plastikkflasker på hodet ned i noen potter, men de blir veldig fort tømt, syns jeg. Endret 3. januar 2017 av hjertesukka 1
Rumle Skrevet 3. januar 2017 #1645 Skrevet 3. januar 2017 2 timer siden, hjertesukka skrev: #Løper og kjøper binders# Dette er jo genialt! Takker og bukker. Jeg har jo hørt såvidt om det, men aldri brukt det. Regner med at jeg kan bruke ei svær "krabbekokegryte" jeg har stående. (som aldri blir brukt til krabbe!). Har prøvd med å sette plastikkflasker på hodet ned i noen potter, men de blir veldig fort tømt, syns jeg. blir spennende å høre hvordan det går 1
Rumle Skrevet 3. januar 2017 #1646 Skrevet 3. januar 2017 Tror du kan bruke hva som helst Det viktigste (vil jeg tro) er at vannet står høyere enn plantene, at tråden henger ganske rett nedover, og at den er av bomull (det leder visst best vann). Fikk nesten lyst til å prøve dette selv også nå 1
Rumle Skrevet 3. januar 2017 #1647 Skrevet 3. januar 2017 2 timer siden, hjertesukka skrev: --- Har prøvd med å sette plastikkflasker på hodet ned i noen potter, men de blir veldig fort tømt, syns jeg. Har du hatt de nedi uten kork på? Jeg har ikke prøvd det, men kan forestille meg at det vil funke bra med hull i korken og bomullstråd/ eller rett os slett en bomullremse, tredd igjennom som vannet må igjennom? 1
hjertesukka Skrevet 4. januar 2017 Forfatter #1648 Skrevet 4. januar 2017 9 timer siden, Rumle skrev: Har du hatt de nedi uten kork på? Jeg har ikke prøvd det, men kan forestille meg at det vil funke bra med hull i korken og bomullstråd/ eller rett os slett en bomullremse, tredd igjennom som vannet må igjennom? Ja, jeg har bare klaska de nedi uten kork. Det går knapt en dag før de er tomme, så det må finnes en bedre måte, kanskje det du foreslår? Men hvordan får du festa tråden? 1
Rumle Skrevet 4. januar 2017 #1649 Skrevet 4. januar 2017 (endret) 54 minutter siden, hjertesukka skrev: Ja, jeg har bare klaska de nedi uten kork. Det går knapt en dag før de er tomme, så det må finnes en bedre måte, kanskje det du foreslår? Men hvordan får du festa tråden? Tror ikke du trenger å feste den? Men, jeg aner jo ikke - bare tenker høyt her om hva jeg ville prøvd La oss si at du lager et lite hull, så river du av en passe lang remse av ett bomullslaken (eller lignende?), så trykker du ene enden igjennom hullet med feks en spiker eller noe annet tynnere? En del av det lar du gå godt ned i jorden (sånn at ikke røttene må søke opp til overflaten) og resten blir liggende i flasken. Om du lager et lite hull vil jo hullet i seg selv være med på å holde remsen på plass + at det vil ta mye lengre tid før vannet trekker ut, tenker jeg Endret 4. januar 2017 av Rumle 1
Rumle Skrevet 4. januar 2017 #1650 Skrevet 4. januar 2017 Se på disse, så smart! Hjemmelagde selvvanningspotter Der har de laget en stor knute på innsiden, det var ikke dumt! Her kan du se hele fremgangsmåten for disse om du vil; http://www.seattlesundries.com/blogs/news/11749733-how-to-self-watering-seed-starter-pots 1
hjertesukka Skrevet 4. januar 2017 Forfatter #1654 Skrevet 4. januar 2017 (endret) Ja, det enkle er ofte det beste! Kan gjerne kalle meg korka, haha, som ikke så at jeg kan slå en knute på tråden!! Dette ser interessant ut! Jeg må da greie å få til en løsning på dette vanningsproblemet. Takker for link! Endret 4. januar 2017 av hjertesukka 1
hjertesukka Skrevet 5. januar 2017 Forfatter #1655 Skrevet 5. januar 2017 Fikk med meg en vanvittig flott soloppgang i dag; (dårlig mobilkamera, jada) 1
hjertesukka Skrevet 5. januar 2017 Forfatter #1657 Skrevet 5. januar 2017 Takk. Virkelig en dag til å få energi av! Ikveld kommer mildværet, men jeg er glad så lenge det ikke er snø her. Måking, neitakk! 1
hjertesukka Skrevet 6. januar 2017 Forfatter #1658 Skrevet 6. januar 2017 Syns denne amaryllisknoppen er så vakker. (2.gangs blomstring) Det er noe med kombinasjonen hvitt og lysegrønt som er så utrolig fascinerende. GOD HELG! Som for min del ser ut til å bli en skikkelig innehelg! 1
Rumle Skrevet 6. januar 2017 #1659 Skrevet 6. januar 2017 (endret) 2 timer siden, hjertesukka skrev: Syns denne amaryllisknoppen er så vakker. (2.gangs blomstring) Det er noe med kombinasjonen hvitt og lysegrønt som er så utrolig fascinerende. GOD HELG! Som for min del ser ut til å bli en skikkelig innehelg! Vakker Her er også amaryllisene i full blomst - og en haug er i knopp! De lyser virkelig opp i vintermørket Blir nok innehelg her også - for et vær! Håper du får en fin helg Endret 6. januar 2017 av Rumle 1
hjertesukka Skrevet 6. januar 2017 Forfatter #1660 Skrevet 6. januar 2017 Skulle gjerne tatt dine amarylliser i nærmere øyensyn! Vakkert er det, spesielt på denne tiden, som du sier. Jeg falt litt i staver på Pinterest; 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå