Rumle Skrevet 1. januar 2017 #1621 Skrevet 1. januar 2017 2 minutter siden, hjertesukka skrev: Har du fugler? I så fall hvilke? Så gøy. Jeg har bare fugler ute i naturen. Åhh det var de jeg mente, jeg bare litt i overkant bekymret for hvordan de har det når det er så mye raketter Jeg har bare katt 1
hjertesukka Skrevet 1. januar 2017 Forfatter #1622 Skrevet 1. januar 2017 Ja, stakkars! Det har jeg faktisk ikke tenkt på. De må jo være vettaskremt, uff! Da holder de seg vel borte en stund kanskje. Jeg har ugle her oppe i skogen, syns den er så fascinerende. Og så gjøken da, som kommer i mai. 1
Rumle Skrevet 1. januar 2017 #1623 Skrevet 1. januar 2017 2 minutter siden, hjertesukka skrev: Ja, stakkars! Det har jeg faktisk ikke tenkt på. De må jo være vettaskremt, uff! Da holder de seg vel borte en stund kanskje. Jeg har ugle her oppe i skogen, syns den er så fascinerende. Og så gjøken da, som kommer i mai. Jaaaa er litt urolig for de altså Men, de finner vel ut av det. Veldig koselig å følge med på fugler synes jeg Hadde en gjøk her i fjor (fugl altså ) ellers ser og hører jeg de ikke ofte. Samme med ugle. Men jeg har en fast tyrkerdue som kommer hver eneste senvinter Har kommet i ca. 10 år nå. Veldig koselig, og litt trist, for han er alltid alene 1
hjertesukka Skrevet 1. januar 2017 Forfatter #1624 Skrevet 1. januar 2017 Har en del småfugler her også, men har en følelse av at de ikke liker pusen! Kjøpte en sånn halv kokosnøtt fylt med talg og nøtter, som jeg hengte utenfor vinduet, her jeg sitter. Men det var nok litt optimistisk! Har ikke sett en eneste fugl på den ennå! Er så opprømt hver gang jeg hører gjøken, hehe, pleier å svare den igjen. Da blir den litt forfjamset, hører jeg. Så koselig med den tyrkerduen din! 1
Rumle Skrevet 1. januar 2017 #1625 Skrevet 1. januar 2017 artig, jeg har en skjære jeg prater en del med også - mens jeg håper at naboen ikke får det med seg Koselig med litt dyreliv i hagen 1
hjertesukka Skrevet 1. januar 2017 Forfatter #1626 Skrevet 1. januar 2017 Hehe, jeg snakker både med padder, frosk og stålormer! "Nei og nei, så fin du var i dag da, fru Stålesen, skal du på vift" 1
Rumle Skrevet 1. januar 2017 #1627 Skrevet 1. januar 2017 Akkurat nå, hjertesukka skrev: Hehe, jeg snakker både med padder, frosk og stålormer! "Nei og nei, så fin du var i dag da, fru Stålesen, skal du på vift" 1
hjertesukka Skrevet 1. januar 2017 Forfatter #1628 Skrevet 1. januar 2017 Nå skal jeg krype til sengs og lese i Ryddeboka jeg fikk til jul. Hun derre japanske. Conmari tror jeg hun kaller seg. Ser jo at jeg gjør mye riktig også da! 1
Rumle Skrevet 1. januar 2017 #1629 Skrevet 1. januar 2017 Den ser interessant ut, mener det er en tråd om det her inne Tusler til seng jeg også - natta, sov godt 1
hjertesukka Skrevet 1. januar 2017 Forfatter #1630 Skrevet 1. januar 2017 Godnatt, godnatt og takk for hyggelig prat på en sådan kveld. 1
hjertesukka Skrevet 1. januar 2017 Forfatter #1632 Skrevet 1. januar 2017 (endret) Så har jeg bestilt en haug med frø på Ebay! Lik den på bildet. Forskjellige farger. Det var jo ganske billig da, og jeg tenkte å friske opp "bakhagen" litt. Har et område der som er veldig lunt og masse sol. Spennende! Det står "dinner plate" på dem, håper det betyr at de er store som middagstallerkner! Endret 1. januar 2017 av hjertesukka 1
Frøkensina Skrevet 1. januar 2017 #1633 Skrevet 1. januar 2017 Godt nyttår Er det dahlia/georginer du skal så? 1
hjertesukka Skrevet 1. januar 2017 Forfatter #1634 Skrevet 1. januar 2017 Godt nytt år, Frøkensina! Hyggelig å se deg. Ja, det er georginer eller Dahlia jeg har bestilt. Men det er jo frø da, så jeg kommer nok til å kjøpe noen knoller også. Har du noen erfaringer å dele ang georginer? 2
Rumle Skrevet 1. januar 2017 #1635 Skrevet 1. januar 2017 2 timer siden, hjertesukka skrev: Godt nytt år, Frøkensina! Hyggelig å se deg. Ja, det er georginer eller Dahlia jeg har bestilt. Men det er jo frø da, så jeg kommer nok til å kjøpe noen knoller også. Har du noen erfaringer å dele ang georginer? 3 timer siden, hjertesukka skrev: Så har jeg bestilt en haug med frø på Ebay! Lik den på bildet. Forskjellige farger. Det var jo ganske billig da, og jeg tenkte å friske opp "bakhagen" litt. Har et område der som er veldig lunt og masse sol. Spennende! Det står "dinner plate" på dem, håper det betyr at de er store som middagstallerkner! Så fin! Har hatt noen lignende for noen år siden, de var lekre Jeg er jo absolutt ingen ekspert, men i teorien skal disse frøene du sår lage knoller i løpet av første sommeren som du kan grave opp og ta vare på Men, altså - jeg tror det ikke før jeg ser det med egne øyne! 2
hjertesukka Skrevet 1. januar 2017 Forfatter #1636 Skrevet 1. januar 2017 36 minutter siden, Rumle skrev: Så fin! Har hatt noen lignende for noen år siden, de var lekre Jeg er jo absolutt ingen ekspert, men i teorien skal disse frøene du sår lage knoller i løpet av første sommeren som du kan grave opp og ta vare på Men, altså - jeg tror det ikke før jeg ser det med egne øyne! Aha! Det visste jeg ikke. Ja, dette kan bli sommerens prosjekt. Men jeg må vel så dem inne først, regner jeg med. (Litt synd at jeg skal bort i mai, men da får jeg bare ta en sjans. Jeg får jo 300 frø!- kanskje gjemme noen til neste år) 2
hjertesukka Skrevet 2. januar 2017 Forfatter #1637 Skrevet 2. januar 2017 Fikk 300 frø for ca 20 nkr på eBay. Det var dagens reklameinnslag,hehe. 2
Rumle Skrevet 3. januar 2017 #1638 Skrevet 3. januar 2017 (endret) God deal Hmm kan bli vanskelig med en hel måned uten tilsyn ja, planlegger du å sjanse på å sette dem ut i april? Endret 3. januar 2017 av Rumle 2
hjertesukka Skrevet 3. januar 2017 Forfatter #1639 Skrevet 3. januar 2017 (endret) 4 timer siden, Rumle skrev: God deal Hmm kan bli vanskelig med en hel måned uten tilsyn ja, planlegger du å sjanse på å sette dem ut i april? Har ikke helt bestemt meg ennå for hvordan jeg skal gjøre det. Mulig jeg tester ut flere muligheter. Siden jeg kan fråtse i frø nå, så er det mulig at jeg bare kaster ut en del på vokseplassen også, og lar det stå til. (Men jeg er tilbake i beg av juni, og da er det vel ikke forseint, eller....) Endret 3. januar 2017 av hjertesukka 1
Rumle Skrevet 3. januar 2017 #1640 Skrevet 3. januar 2017 2 timer siden, hjertesukka skrev: Har ikke helt bestemt meg ennå for hvordan jeg skal gjøre det. Mulig jeg tester ut flere muligheter. Siden jeg kan fråtse i frø nå, så er det mulig at jeg bare kaster ut en del på vokseplassen også, og lar det stå til. (Men jeg er tilbake i beg av juni, og da er det vel ikke forseint, eller....) Sikkert lurt å prøv ut flere muligheter, ja Med mindre vi får en fabelaktig sommer vil jeg tro juni er for sent for direktesåing - de skal helst såes mellom februar-april inne. Og min erfaring er i alle fall at de bruker laaang tid, selv store knoller, før de blomstrer. Men, har du en veldig lun og fin plass kan du jo prøve noen! Men, da må du i alle fall beskytte de godt fra snegler (det gjelder også de stiklingene du satser på å plante ut før du drar), for snegler elsker georginer, og jo skjørere plante, jo mer delikat,for de, dessverre
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå